loading...
دانستنی ها
sahar بازدید : 47 نظرات (0)

همهٔ ما این تجربه را داشته­‌ایم که در برخورد با موانع احساس ناامیدی بکنیم. استرس و نگرانی ما را فرا می­‌گیرد و فکر می‌­کنیم راهی برای بیرون‌رفتن از این وضعیت نیست. اما همیشه راهی هست. در قدم اول باید نگرش و شیوهٔ تفکرمان را تغییر دهیم. باید تفکرمان را تغییر بدهیم تا زندگی‌مان تغییر بکند. اگر فکر کنیم زندگی­‌مان بهتر نمی­‌شود، بهتر نخواهد شد. پس اول باید باور داشته باشیم تا همه چیز در اطراف ما شروع به تغییر کند. با این حال نمی‌­توان همین‌جا متوقف شد. به‌همان میزان که تغییر تفکر ضروری است، عملکرد خود را نیز باید تغییر دهیم. حالا که طرز فکر و عملکرد مشخصی داریم، بیایید بر روی بهترکردن بخش‌­های مختلف زندگی نگاه دقیق‌تری داشته باشیم. با ادامهٔ این مطلب همراه بشوید تا بدانید چطور می توانیم با موانع و مشکلات زندگی کنار بیاییم و از آنها عبور کنیم.

۱. وقتی در شغلتان به مانع برخورد می‌کنید

بیایید با حرفه‌مان شروع کنیم. یک حقیقت بسیار ناراحت‌کننده این است که بیشتر مردم از شغل و حرفهٔ خود راضی نیستند. شغل‌شان چیزی نیست که از کودکی به‌عنوان شغل رویاهای خود در سر داشتند. اما بیایید واقع­‌بین باشیم. هیچ چیز دائمی نیست. اگر در حرفهٔ خود با مانعی روبه رو هستید، می‌­توانید کارهای زیر را انجام دهید:

استعدادها و اهداف‌تان را پیدا کنید

۶ مانع مهم در مراحل مختلف زندگی و نحوه رویارویی با آنها - یافتن استعدادها و اهداف به حل مشکلات شغلی افراد کمک می کند.

شغل افراد همیشه با استعداد­هایشان مطابقت ندارد. پس ارزیابی کنید که در انجام چه کارهایی خوب هستید و سپس شغلی را پیدا کنید که با استعدادهای شما و چیزی که می­‌توانید ارائه دهید، هم‌خوانی داشته باشد. درمجموع آیا بهتر نیست شغلی داشته باشید که از انجام آن لذت ببرید؟

پیشرفت و ارتقا را هدف‌تان قرار دهید

اگر نمی­‌خواهید مسیر شغلی خود را تغییر دهید، بهتر است به ارتقای شغلی فکر کنید. بعضی اوقات افراد با کارشان احساس راحتی می‌کنند. چون می­‌دانند آن کار را چطور انجام دهند، دوست دارند به همان شکل به انجام داد‌‌ن‌اش ادامه دهند. اما شاید وقت آن است که با به‌چالش‌کشیدن خود به دنبال ارتقای شغلی باشید. این‌کار علاوه‌بر این‌که به شما کمک می­‌کند تا به‌عنوان یک انسان رشد کنید، بلکه پول بیشتری هم برای جیب­‌های‌تان فراهم می‌کند!

به دنبال مسیر شغلی جدیدی بگردید

معمولا مردم به‌سادگی به سمت شغل یا مسیر حرفه‌ای خود هدایت می‌­شوند. اکثر مردم به اولین کاری که می‌­توانند پیدا کنند، مشغول می­‌شوند. مگر این‌که یکی از آن افراد خوش­‌شانس باشد که از ابتدا به‌طور قطع بداند که می‌­خواهد یک دکتر، وکیل، افسر پلیس و یا چیز دیگری بشود. بنابراین اگر شما از مسیر شغلی فعلی خود ناراضی هستید، به دنبال مسیر شغلی دیگری بروید.

۲. وقتی در مرحلهٔ آشنایی با کسی به مانع برخورد می‌کنید

این روزها آشنایی با فرد موردعلاقه برای مجردها بسیار خسته‌­کننده است. آشنایی‌­های مجازی، تسخیرشدن در رابطه عاطفی و روابط کوتاه‌مدت شکست‌خورده می‌­توانند باعث افسردگی شوند و در اثر آنها حس کنید به مانع برخورده‌اید.

۳. وقتی در ازدواج به مانع برخورد می‌کنید

۶ مانع مهم در مراحل مختلف زندگی و نحوه رویارویی با آنها - یکی از بهترین راه ها برای حل مشکلات زناشویی گفتگو و همدلی است.

برای بسیاری از افراد ازدواج کار بسیار سختی است. قاعدتا نباید این‌طور باشد، ولی افراد اغلب آن را پیچیده می­‌کنند. پس اگر در ازدواج‌تان به مانع برخوردید، راه­‌های زیر را امتحان کنید:

گفتگو کنید

هیچ‌کس قدرت ذهن‌خوانی ندارد. پس باید برای حل مشکلات خود باهم حرف بزنید. به شیوه‌­ای که حساسیت برانگیز نباشد به همسرتان بگویید چرا ناراضی هستید. باهم دربارهٔ آن گفتگو کنید. به‌جای قراردادن او مقابل خودتان باهم مثل یک تیم رفتار بکنید. پس از صحبت‌کردن، اقدامات لازم را برای بهترکردن ازدواج‌­تان انجام بدهید.

همدلی کنید

اگر توانسته­‌اید روحیهٔ رقابتی‌تان را در ازدواج از بین ببرید، می­‌توانید با طرف مقابل­‌تان همدلی به خرج داده و مسائل را از دیدگاه او ببینید یک ازدواج در اثر کوتاهی هر دو نفر به مرحلهٔ بحرانی می‌رسد. برای حل بحران داستان را از دید همسرتان هم بشنوید.

در صورت نیاز کمک بگیرید

اگر ازدواج‌تان به مرحله­‌ای از مشکلات رسیده که فکر می‌­کنید نمی‌­توانید باهم از پس حل‌ آن­ بر بیایید، باید از متخصص حرفه‌ای برای آن کمک بگیرید. برای این کار می‌­توانید از مشاوره‌­های خانواده استفاده کنید. آن­ها به شما کمک می‌­کنند تا بتوانید باهم ارتباط برقرار کنید و می‌­توانند برنامه‌ای به شما بدهند تا با همکاری هم بر روی حل مشکلات کار کنید.

۴. وقتی در پدر و مادربودن به مانع برخورد کردید

شما عاشق فرزندان‌تان هستید، ولی شاید بعضی مواقع می­‌خواهید خفه‌­شان کنید یا از دست­‌شان فرار کنید و هرگز برنگردید! به هرحال اگر با بچه‌­های خود به مشکل برخورد کردید، می‌­توانید راه‌های زیر را امتحان بکنید:

همدلی را به آن­ها بیاموزید

بعضی اوقات بچه‌­ها به‌دلیل ناآگاهی از این‌که چگونه اعمال­‌شان بر سایر افراد تاثیر می‌­گذارد، کار اشتباهی را انجام می‌­دهند. بنابراین شما می‌توانید به آن­ها آموزش دهید که چگونه با دیگران ازجمله خودتان همدلی داشته باشند. تا جای ممکن این کار را زودتر شروع کنید. آموزش یک کودک نوپا ساده‌تر از یک نوجوان ۱۷ ساله است.

قانون داشته باشید و آن را اجرا کنید

اگر در خانه قانون نداشته باشید، محیط خانه پر از هرج‌ومرج می­‌شود. کودکان براساس ساختار و روال رشد می‌­کنند. پس اگر قانون ندارید، حتما چند قانون برای خودتان بگذارید و اگر دارید ولی آن­ها را اجرا نمی­‌کنید، این رویه را هم تغییر دهید.

به آن­ها یاد بدهید اعمال‌شان عواقب دارد

بسیاری از افراد ازجمله بزرگسالان، عواقب اعمال‌شان را درک نمی‌کنند. بنابراین، اگر بچه‌­های شما فکر می­‌کنند که می‌­توانند کاری را که می­‌خواهند انجام دهند و برای آن مجازات نشوند، پس وظیفهٔ شما این است که به آن­ها نشان دهید این­‌گونه نخواهد بود.

۵. وقتی در مسائل مالی‌تان به مانع برخورد کردید

۶ مانع مهم در مراحل مختلف زندگی و نحوه رویارویی با آنها - یکی از راه ها برای حل مشکلات مالی تغییر شغل است.

بیشتر افراد رابطهٔ عشق-نفرت با پول دارند. وقتی پول دارند، عاشق آن هستند و وقتی پول ندارند از آن متنفرند. پس اگر در مسائل مالی‌تان به مشکل برخوردید، نکات زیر را بخوانید:

روی شغل و حرفه‌تان تجدیدنظر کنید

گاهی اوقات افراد با شغل یا حرفهٔ خود احساس راحتی می‌کنند و به خروج از محدودهٔ امن‌شان فکر نمی­‌کنند. اگر پول کافی ندارید، همیشه راهی برای افزایش درآمد وجود دارد.

به دانشگاه برگردید

این روش شاید به دلیل هزینه­‌های تحصیل غیرعادی به نظر برسد. ولی گرفتن مدرک یا ارتقای آن می‌­تواند پتانسیل درآمد بیشتر را افزایش دهد. همان‌طور که می­‌گویند برای درآوردن پول، باید خرج کرد.

بودجه‌تان را مدیریت کنید

بیشتر افراد هیچ تصوری از پول‌­هایی که خرج می‌­کنند ندارند. در لحظه زندگی می‌­کنند و در انتهای ماه نمی­‌دانند چرا پول‌­های بانک‌­شان برای پرداخت اجارهٔ خانه کافی نیست. پس بودجه­‌بندی کنید و به آن پایبند بمانید.

۶. وقتی در برنامه‌­ریزی برای آینده به مانع برخورد می­‌کنید

زندگی کوتاه است. پس تا آنجا که می‌توانید از آن لذت ببرید و تفریح کنید. لازم نیست برندهٔ مسابقه بخت‌آزمایی باشید تا بتوانید خوب زندگی کنید. فکرکردن به آینده می‌­تواند دلهره­‌آور و همزمان ترسناک و هیجان‌­انگیز باشد. اگر نمی­‌دانید آینده شما را به کدام سو خواهد برد، وقت آن است که راه‌­های زیر را امتحان کنید:

اهداف ۵، ۱۰ و ۲۰ سال آینده‌­تان را بنویسید

نمی‌­توانید به جایی برسید بدون آنکه بدانید قصد دارید به کجا بروید. مانند آنکه قایقی داشته باشید و بدون داشتن نقشه و تنها با اتکا به باد بخواهید شما را به چین برساند (قطعا اینطور نخواهد شد). بنشینید و فکر کنید ۵، ۱۰ یا ۲۰ سال آینده می‌­خواهید کجا باشید.

برنامهٔ عملکرد درست کنید

حالا که اهداف بلندمدت خود را نوشتید، باید برای آن نقشهٔ عملکرد تهیه کنید. کارهایی را که هر روز، ماه و سال انجام می‌دهید و باعث رسیدن به اهداف‌تان می‌شود را بنویسید.

عمل کنید

نوشتن برنامهٔ عملکرد عالی است. ولی بدون عمل‌کردن به آن فایده‌­ای برای‌تان ندارد. شاید به نظر واضح برسد، ولی بسیاری از افراد با وجود داشتن نیت و ایده‌­های خوب، به‌دلیل پیگیری‌نکردن آن­ها موفق به انجام‌­شان نشدند. نگذارید جزو این دسته از افراد باشید.

فهرست آرزوهای خود را تهیه کنید

خیلی از مردم دربارهٔ تهیه لیستی از آرزوهای خود برای زندگی حرف می­‌زنند. ولی چند نفر واقعا این کار را انجام می‌­دهند؟ حتی اگر این لیست را تهیه کنند، چقدر از موارد داخل آن را اجرا کرده و از لیست خط می‌­زنند؟ چرا شما از آن افرادی نباشید که زندگی‌شان را با انجام‌دادن آرزوهای‌شان تا وقتی زنده هستند بهتر می­‌کنند؟

کارهایی که از انجام آن­ها لذت می‌­برید را انجام دهید

آیا راه‌رفتن در طبیعت را دوست دارید؟ کتابخوانی را چطور؟ دوست دارید در وان حمام پر از کف آرامش بگیرید؟ پس چرا بیشتر از این قبیل کارها انجام نمی­‌دهید؟ اگر جواب شما نداشتن وقت کافی است، پس برای‌شان وقت بگذارید! کارهایی که برای‌تان مهم هستند را اولویت بندی کنید.

استرس خود را کم کنید

داشتن استرس در زندگی اجتناب‌ناپذیر است. بااین‌حال برخی افراد استرس بی‌دلیل به خود وارد می‌­کنند. خواه روابط عاطفی و خواه پرداختی پایین، شما می‌­توانید بعضی از این استرس‌­ها را مدیریت کنید. وقتی استرس دارید، با روش های مدیریت استرس می­‌توانید بسیاری از انواع استرس را به حداقل برسانید.

سخن پایانی

اگر حس کردید در هرکدام از این دسته‌بندی­‌ها (یا تمام آن­ها) به مانع برخوردید، ناامید نشوید! شما می‌ت­وانید زندگی خودتان را بهتر کنید. به تلاش زیادی نیاز است ولی ارزشش را دارد. همهٔ افراد همیشه به یکی دوتا مانع در زندگی برخورد می‌­کنند. اگر از برخی از این نکات استفاده کنید، زندگی­‌تان پیشرفت می‌­کند و در زمان بسیار کوتاهی خوشحال­‌تر خواهید بود.

اما ناامید نشوید. با انجام راه‌های زیر می‌توانید به بهبود امیدوار باشید:

راه­‌های مختلف آشنایی با دیگران را امتحان کنید

این روزها نرم‌افزارهای دوست‌­یابی و وبسایت‌ها برای آشنایی مورداستقبال قرار گرفته‌­اند. پس اگر آن­ها را هنوز امتحان نکرده‌اید، حتما این کار را بکنید. اگر امتحان کرده‌­اید و موفق نبودید، روش دیگری را امتحان کنید. به گروه­‌های محلی بپیوندید یا از دوستان‌­تان بخواهید برای‌تان قراری ترتیب بدهند. به‌عبارت دیگر به روش­‌های قدیمی برگردید.

یاد بگیرید چطور نشانه­‌های خطر را بخوانید

اگر می‌­خواهید در روابط‌تان گرفتار افراد نادرست نشوید، باید یاد بگیرید چطور نشانه‌­های خطر را در افرادی که با آن­ها آشنا می­‌شوید ببینید. ممکن است به‌وضوح مشخص نباشند، ولی این نشانه‌­ها همواره وجود دارند. چیزهای کوچکی مثل رفتار گستاخانه با پیشخدمت رستوران و سایر رفتار افراد می­‌توانند هر آنچه که لازم دارید را دربارهٔ آدم‌­ها به شما بگویند.

امیدتان را از دست ندهید

فکرکردن به اینکه ممکن است تا آخر عمر مجرد بمانید خیلی ساده است. به‌خصوص اگر این اواخر در دنیای آشنایی چندان موفق نبوده‌اید. اما هیچ وقت امیدتان را از دست ندهید. ممکن است ماه‌­ها، سال‌­ها و یا حتی دهه‌­ها طول بکشد تا با فرد درست ملاقات بکنید. ولی اگر تسلیم شوید، هرگز او را نخواهید یافت.

۳. وقتی در ازدواج به مانع برخورد می‌کنید

۶ مانع مهم در مراحل مختلف زندگی و نحوه رویارویی با آنها - یکی از بهترین راه ها برای حل مشکلات زناشویی گفتگو و همدلی است.

برای بسیاری از افراد ازدواج کار بسیار سختی است. قاعدتا نباید این‌طور باشد، ولی افراد اغلب آن را پیچیده می­‌کنند. پس اگر در ازدواج‌تان به مانع برخوردید، راه­‌های زیر را امتحان کنید:

گفتگو کنید

هیچ‌کس قدرت ذهن‌خوانی ندارد. پس باید برای حل مشکلات خود باهم حرف بزنید. به شیوه‌­ای که حساسیت برانگیز نباشد به همسرتان بگویید چرا ناراضی هستید. باهم دربارهٔ آن گفتگو کنید. به‌جای قراردادن او مقابل خودتان باهم مثل یک تیم رفتار بکنید. پس از صحبت‌کردن، اقدامات لازم را برای بهترکردن ازدواج‌­تان انجام بدهید.

همدلی کنید

اگر توانسته­‌اید روحیهٔ رقابتی‌تان را در ازدواج از بین ببرید، می­‌توانید با طرف مقابل­‌تان همدلی به خرج داده و مسائل را از دیدگاه او ببینید یک ازدواج در اثر کوتاهی هر دو نفر به مرحلهٔ بحرانی می‌رسد. برای حل بحران داستان را از دید همسرتان هم بشنوید.

در صورت نیاز کمک بگیرید

اگر ازدواج‌تان به مرحله­‌ای از مشکلات رسیده که فکر می‌­کنید نمی‌­توانید باهم از پس حل‌ آن­ بر بیایید، باید از متخصص حرفه‌ای برای آن کمک بگیرید. برای این کار می‌­توانید از مشاوره‌­های خانواده استفاده کنید. آن­ها به شما کمک می‌­کنند تا بتوانید باهم ارتباط برقرار کنید و می‌­توانند برنامه‌ای به شما بدهند تا با همکاری هم بر روی حل مشکلات کار کنید.

۴. وقتی در پدر و مادربودن به مانع برخورد کردید

شما عاشق فرزندان‌تان هستید، ولی شاید بعضی مواقع می­‌خواهید خفه‌­شان کنید یا از دست­‌شان فرار کنید و هرگز برنگردید! به هرحال اگر با بچه‌­های خود به مشکل برخورد کردید، می‌­توانید راه‌های زیر را امتحان بکنید:

همدلی را به آن­ها بیاموزید

بعضی اوقات بچه‌­ها به‌دلیل ناآگاهی از این‌که چگونه اعمال­‌شان بر سایر افراد تاثیر می‌­گذارد، کار اشتباهی را انجام می‌­دهند. بنابراین شما می‌توانید به آن­ها آموزش دهید که چگونه با دیگران ازجمله خودتان همدلی داشته باشند. تا جای ممکن این کار را زودتر شروع کنید. آموزش یک کودک نوپا ساده‌تر از یک نوجوان ۱۷ ساله است.

قانون داشته باشید و آن را اجرا کنید

اگر در خانه قانون نداشته باشید، محیط خانه پر از هرج‌ومرج می­‌شود. کودکان براساس ساختار و روال رشد می‌­کنند. پس اگر قانون ندارید، حتما چند قانون برای خودتان بگذارید و اگر دارید ولی آن­ها را اجرا نمی­‌کنید، این رویه را هم تغییر دهید.

به آن­ها یاد بدهید اعمال‌شان عواقب دارد

بسیاری از افراد ازجمله بزرگسالان، عواقب اعمال‌شان را درک نمی‌کنند. بنابراین، اگر بچه‌­های شما فکر می­‌کنند که می‌­توانند کاری را که می­‌خواهند انجام دهند و برای آن مجازات نشوند، پس وظیفهٔ شما این است که به آن­ها نشان دهید این­‌گونه نخواهد بود.

۵. وقتی در مسائل مالی‌تان به مانع برخورد کردید

۶ مانع مهم در مراحل مختلف زندگی و نحوه رویارویی با آنها - یکی از راه ها برای حل مشکلات مالی تغییر شغل است.

بیشتر افراد رابطهٔ عشق-نفرت با پول دارند. وقتی پول دارند، عاشق آن هستند و وقتی پول ندارند از آن متنفرند. پس اگر در مسائل مالی‌تان به مشکل برخوردید، نکات زیر را بخوانید:

روی شغل و حرفه‌تان تجدیدنظر کنید

گاهی اوقات افراد با شغل یا حرفهٔ خود احساس راحتی می‌کنند و به خروج از محدودهٔ امن‌شان فکر نمی­‌کنند. اگر پول کافی ندارید، همیشه راهی برای افزایش درآمد وجود دارد.

به دانشگاه برگردید

این روش شاید به دلیل هزینه­‌های تحصیل غیرعادی به نظر برسد. ولی گرفتن مدرک یا ارتقای آن می‌­تواند پتانسیل درآمد بیشتر را افزایش دهد. همان‌طور که می­‌گویند برای درآوردن پول، باید خرج کرد.

بودجه‌تان را مدیریت کنید

بیشتر افراد هیچ تصوری از پول‌­هایی که خرج می‌­کنند ندارند. در لحظه زندگی می‌­کنند و در انتهای ماه نمی­‌دانند چرا پول‌­های بانک‌­شان برای پرداخت اجارهٔ خانه کافی نیست. پس بودجه­‌بندی کنید و به آن پایبند بمانید.

۶. وقتی در برنامه‌­ریزی برای آینده به مانع برخورد می­‌کنید

زندگی کوتاه است. پس تا آنجا که می‌توانید از آن لذت ببرید و تفریح کنید. لازم نیست برندهٔ مسابقه بخت‌آزمایی باشید تا بتوانید خوب زندگی کنید. فکرکردن به آینده می‌­تواند دلهره­‌آور و همزمان ترسناک و هیجان‌­انگیز باشد. اگر نمی­‌دانید آینده شما را به کدام سو خواهد برد، وقت آن است که راه‌­های زیر را امتحان کنید:

اهداف ۵، ۱۰ و ۲۰ سال آینده‌­تان را بنویسید

نمی‌­توانید به جایی برسید بدون آنکه بدانید قصد دارید به کجا بروید. مانند آنکه قایقی داشته باشید و بدون داشتن نقشه و تنها با اتکا به باد بخواهید شما را به چین برساند (قطعا اینطور نخواهد شد). بنشینید و فکر کنید ۵، ۱۰ یا ۲۰ سال آینده می‌­خواهید کجا باشید.

برنامهٔ عملکرد درست کنید

حالا که اهداف بلندمدت خود را نوشتید، باید برای آن نقشهٔ عملکرد تهیه کنید. کارهایی را که هر روز، ماه و سال انجام می‌دهید و باعث رسیدن به اهداف‌تان می‌شود را بنویسید.

عمل کنید

نوشتن برنامهٔ عملکرد عالی است. ولی بدون عمل‌کردن به آن فایده‌­ای برای‌تان ندارد. شاید به نظر واضح برسد، ولی بسیاری از افراد با وجود داشتن نیت و ایده‌­های خوب، به‌دلیل پیگیری‌نکردن آن­ها موفق به انجام‌­شان نشدند. نگذارید جزو این دسته از افراد باشید.

فهرست آرزوهای خود را تهیه کنید

خیلی از مردم دربارهٔ تهیه لیستی از آرزوهای خود برای زندگی حرف می­‌زنند. ولی چند نفر واقعا این کار را انجام می‌­دهند؟ حتی اگر این لیست را تهیه کنند، چقدر از موارد داخل آن را اجرا کرده و از لیست خط می‌­زنند؟ چرا شما از آن افرادی نباشید که زندگی‌شان را با انجام‌دادن آرزوهای‌شان تا وقتی زنده هستند بهتر می­‌کنند؟

کارهایی که از انجام آن­ها لذت می‌­برید را انجام دهید

آیا راه‌رفتن در طبیعت را دوست دارید؟ کتابخوانی را چطور؟ دوست دارید در وان حمام پر از کف آرامش بگیرید؟ پس چرا بیشتر از این قبیل کارها انجام نمی­‌دهید؟ اگر جواب شما نداشتن وقت کافی است، پس برای‌شان وقت بگذارید! کارهایی که برای‌تان مهم هستند را اولویت بندی کنید.

استرس خود را کم کنید

داشتن استرس در زندگی اجتناب‌ناپذیر است. بااین‌حال برخی افراد استرس بی‌دلیل به خود وارد می‌­کنند. خواه روابط عاطفی و خواه پرداختی پایین، شما می‌­توانید بعضی از این استرس‌­ها را مدیریت کنید. وقتی استرس دارید، با روش های مدیریت استرس می­‌توانید بسیاری از انواع استرس را به حداقل برسانید.

سخن پایانی

اگر حس کردید در هرکدام از این دسته‌بندی­‌ها (یا تمام آن­ها) به مانع برخوردید، ناامید نشوید! شما می‌ت­وانید زندگی خودتان را بهتر کنید. به تلاش زیادی نیاز است ولی ارزشش را دارد. همهٔ افراد همیشه به یکی دوتا مانع در زندگی برخورد می‌­کنند. اگر از برخی از این نکات استفاده کنید، زندگی­‌تان پیشرفت می‌­کند و در زمان بسیار کوتاهی خوشحال­‌تر خواهید بود.

sahar بازدید : 46 نظرات (0)

۱۰ راهکار طلایی برای رسیدگی همزمان به چند پروژه مختلف

این روزها بیشتر ما سرگرم انجام‌دادن چند پروژه کاری به‌طور هم‌زمان هستیم. بیشتر وقت‌ها در محیط کاری‌مان، وظایف بیشتری را در پیش‌بردن کارها به عهده می‌گیریم. ممکن است مسئولیت چند کار به‌نسبت کوچک را به ما سپرده باشند و در همان زمان، مجبور به انجام‌دادن انبوهی از کارهای شخصی‌مان هم باشیم. مدیریت چند پروژه هم‌زمان گاهی‌اوقات سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. باید به‌درستی برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از عهده انجام چند پروژه هم‌زمان برآییم. در این مقاله، ۱۰ راهکار برای رسیدگی هم‌زمان به چند پروژه مختلف را ارائه داده‌ایم. با مطالعه این راهکارها و عمل به آنها، می‌توانید به بهترین شکل ممکن پروژه‌های مختلف را مدیریت کنید.

راهکارهایی برای رسیدگی هم‌زمان به چند پروژه

رسیدگی هم‌زمان به چند پروژه، نیازمند یک ‌سری مهارت‌ها و ترفندهایی است که در ادامه به آنها اشاره شده است:

۱. اولویت‌بندی کارها

اولویت‌های خودتان را بدانید. بدون این آگاهی مهم و اساسی، ممکن است در طول روز با حداکثر سرعت‌تان کار کنید، اما همچنان احساس کنید کارهایتان عقب مانده است و هیچ‌چیزی را به‌درستی پیش نبرده‌اید.

هرکدام از پروژه‌ها و همچنین کارهایی که در دل آنها نهفته است، اولویت‌های متفاوتی دارند. باید بدانید که کدام کار واقعا مهم است و کدام‌یک در حال حاضر ضروری نیست.

اگر به‌صورت گروهی کار می‌کنید، با این روش می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای انجام‌دادن وظایف سپرده‌شده و مهم داشته باشید.

۲. تقسیم‌بندی وقت

این‌روزها بیشتر مردم این واقعیت را پذیرفته‌اند که نمی‌توان چند کار را به‌طور هم‌زمان و با موفقیت انجام داد؛ اما باید به آنها گفت که با زمان بندی درست، می‌توانید بهره وری خود را افزایش دهید و چند پروژه را به‌طور هم‌زمان به‌خوبی پیش ببرید.

درواقع با این روش، خودتان را مجبور می‌کنید تا در طول روز، برای کارهای مهم وقت بگذارید و آنها را به اتمام برسانید؛ مثلا می‌توانید اوقات روزتان را برای پاسخ‌دادن به مشتری، بررسی یک پروژه مهم یا انجام‌دادن کارهایی مانند جواب تماس‌های تلفنی یا مرور فاکتورها تقسیم‌بندی کنید و هرکدام از کارها را در زمان معین خود انجام دهید.

به‌دلیل اینکه در این مدت، مدام از فعالیتی به فعالیت دیگر نمی‌روید، ذهن‌تان آسان‌تر در روند کار باقی می‌ماند و کارهای بیشتری انجام می‌دهید. فقط یادتان باشد، به گروهی که با آنها کار می‌کنید بگویید که مزاحمتان نشوند و مدام وقت‌تان را نگیرند.

۳. تمرکز

برای متمرکزشدن باید چه کرد؟ اگر از زمان‌های تعیین‌شده‌تان عاقلانه استفاده کنید، کارآمدتر خواهید شد؛ یعنی اینکه باید روی فعالیت‌های اولویت بندی شده‌تان کاملا متمرکز بمانید؛ مثلا غرق در فضای فیسبوک نشوید تا فقط ببینید که چه موضوعی در جریان است. به وظایفتان اهمیت بدهید و زمانی دیگر به گشت‌وگذار در شبکه های اجتماعی مشغول شوید.

باید بدانید که چگونه می‌توانید روی کارها متمرکز شوید؛ مثلا برخی از افراد برای متمرکزشدن به محیطی آرام نیاز دارند، اما برخی دیگر عاشق کارکردن همراه با صدای موسیقی هستند. برخی هم هنگام کار به نور زیاد نیاز دارند (در غیر این صورت، خواب‌آلوده می‌شوند، چشم‌هایشان خسته می‌شود و درنهایت نمی‌توانند کارهایشان را به بهترین شکل انجام دهند).

بنابراین اگر از آن دسته افراد هستید که به نور زیاد و محیطی آرام نیاز دارید، شاید کارکردن در یک کافی‌شاپ شلوغ و پر سروصدا و کم‌نور که از بلندگو‌های تعبیه‌شده در سقف آن موسیقی پخش می‌شود، مناسب‌ شما نباشد و آن آرامش ذهنی‌ای را به‌ دست نیاورید که برای انجام‌دادن کارهایتان لازم دارید.

۴. بررسی مرتب حجم کارها

۱۰ راهکار برای رسیدگی همزمان به چند پروژه مختلف، بررسی مرتب کارها

برنامه و حجم کارهایی را که باید انجام دهید، مرتب بررسی کنید و ببینید می‌توانید از عهده تمام کارها برآیید. فهرست کارها یا برنامه‌های مربوط به پروژه‌تان و وظایف مهم‌تان را بادقت مرور کنید و مدت انجام آنها را هم بررسی کنید.

انتهای هر هفته، هم‌زمان با به‌روزرسانی برنامه‌های پروژه‌تان، می‌توانید بازبینی حجم کارهایتان را به‌راحتی انجام دهید. البته اگر بتوانید با استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه، برنامه‌های کاری‌تان را مرور کنید، به‌مراتب بهتر است.

۵. کمک‌گرفتن از دیگران

حجم کارهایتان بسیار زیاد است؟ از دیگران کمک بگیرید! اگر یک گروه کاری دارید یا به همکارهای قابل‌اعتمادی دسترسی دارید که اهل کمک هستند، از آنها کمک بگیرید. البته ممکن است فقط بتوانید بخش‌هایی از پروژه‌تان را به آنها بسپارید، ولی همین کار باعث می‌شود که آن وظایف از فهرست کارهایتان خارج شوند.

فراموش نکنید که محول‌کردن بخشی از کارها به دیگران، به معنای این نیست که خود را از هرچیزی که به آن وظایف مربوط می‌شود، به‌طور کامل کنار بکشید. شما هنوز هم باید بر کار همکارتان نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که کار محوله به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و معیارهای لازم را دارد.

۶. توجه به مراحل مختلف پروژه‌های کاری

این کار با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریتی به‌راحتی انجام می‌شود. می‌توانید تمام بخش‌ها یا مراحل مهم کارتان و نتایج احتمالی آنها را در نظر بگیرید. هفته‌های کاری‌تان را بررسی کنید و ببینید چه پروژه‌هایی فرصت تحویل دارند یا پیش‌بینی ‌کنید کدام قسمت کارها شما را به دردسر و اضطراب می‌اندازند و طولانی می‌شوند. دانستن این موضوعات و مشکلات احتمالی، در آینده به شما کمک می‌کند تا در برابر آنها آمادگی بیشتری داشته باشید.

همچنین شاید بتوانید برخی از کارها را به زمانی دیگر موکول کنید تا ساعات پرمشغله‌تان آسان‌تر بگذرند یا شاید هم بتوانید برخی از کارها را زودتر از باقی کارهایتان انجام دهید یا از کسی کمک بگیرید؛ مثلا می‌توانید در منزل برای خود برنامه غذایی منظمی ترتیب دهید تا هنگام تصمیم‌گیری‌های ضروری در محل کارتان، مجبور به تصمیم گیری دائمی درمورد غذای مصرفی روزتان نباشید.

نکته: حتما تاریخ‌های مهم تحویل هر کار را در تقویمتان یادداشت کنید. حتی می‌توانید بخش‌های مهم مربوط به پروژه‌تان را در تقویم شخصی‌تان یادداشت کنید تا طبق برنامه به‌درستی پیش روید.

۷. ارزیابی مرتب پیشرفت کار

بیشتر مواقع بدون اینکه خودتان هم متوجه شوید، کارها عقب می‌افتند! درباره مقدار وقتی که به هر فعالیت اختصاص می‌دهید، دقت کافی داشته باشید. از برنامه ردگیری زمان نرم‌افزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید یا از کارهایی که انجام می‌دهید، یادداشت‌برداری کنید.

با این کار، به‌سرعت متوجه می‌شوید یک پروژه وقت‌تان را بیش از حد گرفته است و باقی کارها دست‌نخورده باقی مانده‌اند. با رفع این مشکل، کارهایتان در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرند.

اگر ابزار مناسبی را برای ردگیری زمان کارها می‌شناسید، اطلاعات خود را از طریق بخش نظرات با دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

۸. انعطاف‌پذیری

۱۰ راهکار برای رسیدگی همزمان به چند پروژه مختلف، انعطاف‌پذیری

برخی از تاریخ‌های تحویل کار تغییرناپذیرند و می‌دانید که به‌هیچ عنوان سفارش‌دهنده کار به شما اجازه تغییر زمان آن را نمی‌دهد؛ اما درمورد برخی کارهای دیگر دست‌تان کمی بازتر است. اگر بدانید که هریک از وظایفتان به کدام طبقه تعلق دارند، کارهایتان راحت‌تر و با انعطاف‌پذیری بیشتر انجام می‌شوند.

مثلا فرض کنید قرار است امروز روی پروژه‌ای کار کنید اما یک کار اضطراری روی پروژه دیگر برایتان پیش‌ می‌آید و شما مجبورید به سراغ آن کار بروید. وقت کاری امروزتان را نمی‌توانید مطابق برنامه‌تان پیش ببرید، اما به‌دلیل انعطافی که در برنامه‌هایتان به ‌وجود آورده‌اید، مشکلی هم برایتان پیش نمی‌آید.

انعطاف‌پذیری می‌تواند به شما در مدیریت کارهایتان کمک کند. به همین ترتیب می‌توانید هم‌زمان روی چند پروژه کار کنید.

۹. نظم و ترتیب

بی‌شک، غرق‌شدن در انبوهی از یادداشت‌های مختلف درباره پروژه‌های مختلف، رضایت‌بخش نیست. با استفاده از سیستم‌ها و ابزارهای مختلف، می‌توانید منظم و مرتب باقی بمانید. بدین ترتیب، همیشه اسناد و برنامه‌هایی را که مربوط به یک پروژه یا مشتری خاص است، به‌سرعت پیدا می‌کنید.

همچنین باید به برنامه‌ها و فهرست کارهای مربوط به هر پروژه دسترسی آسان داشته باشید.

۱۰. مدیریت انتظاراتی که از شما دارند

آخرین راهکار در رسیدگی به پروژه‌هایتان، مدیریت توقعات و انتظاراتی است که از شما دارند.

گاهی‌اوقات کار و وظایف بسیاری روی سرتان می‌ریزد و میان چند پروژه گرفتار می‌شوید. زمان‌هایی پیش می‌آید که نمی‌توانید تمام کارهای سفارشی دیگران را انجام دهید. در این‌گونه مواقع، بگذارید سفارش‌دهنده یا مدیران بدانند که چه وقت در دسترس هستید و چه وقت قصد دارید پروژه‌ها را به اتمام برسانید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید به تعهدات خود پایبند باشید، باید این موضوع را هرچه سریع‌تر به اطلاع افراد ذی‌نفع برسانید و زمان تخمینی جبران مافات و پایان پروژه‌هایشان را هم به آنها بگویید. این رفتار باعث می‌شود که سفارش‌دهنده‌ها در حلقه ارتباطی با شما باقی بمانند و درعین‌حال، بدانند که چه توقع و انتظاراتی باید از شما داشته باشند.

sahar بازدید : 45 نظرات (0)

بازاریابی شرکت و محصول شما ممکن است به چیزی بیشتر از تبلیغات معمول شما در تلویزیون ، بیلبوردها ، روزنامه ها و آگهی های مجلات و نقاط رادیویی نیاز داشته باشد.

اگر می خواهید از رقبای خود جلوتر باشید ، باید به افرادی نزدیک شوید که محصولات شما را خریداری کرده و به شرکت شما در موفقیت کمک می کنند. برای رسیدن به این افراد و جلب توجه آنها ، ممکن است لازم باشد هدیه ای را به آنها بدهید که از آن قدردانی کنند و آن هدایای تبلیغاتی است. کالاهای تبلیغاتی در واقع انواع مختلفی از اقلام هستند که به طور رایگان به افراد می دهید تا به تبلیغ شرکت ، نام تجاری یا محصولات شما کمک کنند.

این هدایا اغلب شامل مواردی هستند که نشان و نام شرکت شما را روی آنها هک شده و برای آشنایی با نام تجاری برند و یا شرکت شما استفاده می شوند.

از چه نوع کالای تبلیغاتی هنگام انتخاب نوع اقلام مورد استفاده به عنوان کالای تبلیغاتی برای نیازهای بازاریابی خود استفاده کنید؟

  •  ممکن است لازم باشد مفید بودن یا ارتباط این محصولات تبلیغاتی با محصولات خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر شما شامپو می فروشید و نوع جدیدی از شامپو را راه اندازی می کنید یا به سادگی کمپین بازاریابی خود را برای محصولات خود تشدید می کنید ، می توانید با خرید هر یک از محصولات خود، یک اقلام مراقبت موی رایگان در نظر بگیرید. یکی از مواردی که می توانید با چنین کمپین بازاریابی برای شامپو ارائه دهید ، برس موی طبیعی با موهای معمولی است که لوگوی شما در پشت آن چاپ شده است.

  • سایر محصولات تبلیغاتی ایده آل برای اهداف بازاریابی، علاوه بر انتخاب محصولاتی که  با محصولی تولیدی شما مرتبط باشد، ، می تواند کالاهای تبلیغاتی باشد که برای افراد مفید هستند،با صرف نظر از اینکه آیا این محصولات با محصول شما مرتبط هستند یا خیر. به این صورت این محصولات تبلیغاتی تبلیغ برند و نام شرکت شما در سطح مصارف شخصی خواهد بود. مواردی که به این صورت هدیه میدهید شامل مواردی است که مردم می توانند هر روز از آن استفاده کنند مانند تی شرت ، کلاه بیس بال ، خودکار ، حلقه کلید ، لیوان ، دفترچه یادداشت و پیراهن چوگان. حتی می توانید وسایل و محصولات شرکتی که می توانند در محل کار استفاده شوند مانند کازیه ، ماشین حساب ها و ... دهید.

  • حتی وسایلی که در آشپزخانه یا خانه استفاده می شوند ، مانند  مگنت ها، پیش بند و لیوان ، می توانند برای این منظور استفاده شوند. هدایای تبلیغاتی طیف وسیعی از محصولات  را برای پوشش هر گونه نیاز تبلیغاتی ارائه می دهد. چندین دسته برای انتخاب وجود دارد و محصولات تبلیغاتی می توانند به شما در یافتن محصول مناسب برای افراد مناسب کمک کنند. این امر زمان لازم برای تصمیم گیری در مورد یافتن هدیه مناسب برای کسب و کار شما را به حداقل می رساند.
sahar بازدید : 51 نظرات (0)

این یک واقعیت ثابت شده است که برای یک کسب و کار ، به ویژه آنهایی که تازه وارد بازار شده اند یا با چالش های بسیار دشواری روبرو هستند ، تبلیغات یکی از کلیدهایی است که می تواند به بقا یک تجارت کمک کند.

نیازی به اثبات این پایان نامه نیست. تنها یک اعتراف ضمنی مبنی بر اینکه مشاغل از  گذشته همان کاری را کرده اند که امروزه کسب و کارها انجام می دهند. با این حال ، یکی از مزایایی که مشاغل امروزی از آن برخوردارند این است که تبلیغات همه تبلیغاتی نیستند.

یکی از نوآوری های امروز ارائه محصولات تبلیغاتی به وفادارترین مشتریان به منظور قدردانی از وفاداری آنها به تجارت است.

صرفه جویی در استفاده از مواد تبلیغاتی با روش تبلیغات قدیمی ، نیاز است بارها و بارها تبلیغات را در تلویزیون و رادیو پخش کنید تا مطمئن شوید که پیام به خوبی برای مردم ارسال می شود و آنها را به یاد می آورد.

تجارت راحتیست اما با این حال ، چنین رویه ای هزینه بر است زیرا تکرار تبلیغات هزینه هایی را در بر خواهد داشت که برای بازیابی استارت آپ ها بسیار زیاد است. تبلیغات همچنین با آگهی های مختلف دیگر برای آگاهی از بازار رقابت می کنند. به همین دلیل است که باید جایگزینی در نظر گرفته شود. یکی از این جایگزین های موثر استفاده از هدایای تبلیغاتی است که به مشتریان داده می شود. موارد تبلیغاتی به عنوان دارایی ضروری در تبلیغات با استفاده از کالاهای تبلیغاتی یک راه موثر برای ارتقاء یک تجارت است. استفاده از این ابزارها به طور همزمان به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند. موارد زیر دلایل ضروری بودن محصولات بازاریابی تبلیغاتی در تبلیغات است.
برخلاف تبلیغات در رسانه های گروهی ، فعالیت تبلیغاتی که از محصولات بازاریابی تبلیغاتی استفاده می کند ، نیازی به تکرار ندارد. در اصل ، هدایای تبلیغاتی به عنوان ابزارهای تبلیغاتی عمل خواهند کرد. این بدان معناست که تا زمانی که چنین هدایایی توسط مشتریان استفاده می شود ، تبلیغات زنده است و در مقایسه با تبلیغات از طریق رسانه های جمعی که در آن هنگام خاموش شدن تلویزیون پیام بلافاصله از بین می رود ، زنده است.
کالای تبلیغاتی می تواند به یک ابزار تلفن همراه در ارتقاء تجارت شما تبدیل شود. به این ترتیب ، مشاغلی که از این تاکتیک استفاده می کنند ، نگران این نباشند که قادر به دسترسی به نقاط مختلف نیستند. این امر به این دلیل است که تا زمانی که مردم با کالاهای تبلیغاتی در حال رفت و آمد هستند ، احتمال زیادی وجود دارد که تبلیغات در معرض دید افراد از مناطق دور قرار گیرد و آنها را از کسب و کار شما آگاه کند.
محصولات تبلیغاتی یکی از پیشروترین شرکت های تبلیغاتی است که در زمینه تبلیغات و بازاریابی تخصصی در مورد محصولات بازاریابی تبلیغاتی ، هدایای شرکتی و محصولات یا اقلام مشابه در وب ارائه می دهد. فقط انتخاب های زیادی برای انتخاب وجود دارد ، به همین دلیل است که محصولات تبلیغاتی محصولات با کیفیت ، خدمات و مشاوره به مشتریان و بهترین قیمت را توسعه می دهند. ما می توانیم به شرکت ها کمک کنیم بدانند چه محصولاتی برای آنها کار می کند.

sahar بازدید : 48 نظرات (0)

معمولا خیلی از افراد ادعا می‌کنند انتقاد از خود را بلدند، ولی در عمل نادیده‌اش می‌گیرند. اگر شما در مسیر خودشناسی گام برداشته‌اید، انتقاد از خود بهترین سرآغاز در این راه است. انتقاد از خود بر عزت‌نفستان تأثیر می‌گذارد و می‌توانید با شناسایی الگوهای ضعیف رفتاری‌تان، زمینه خودسازی را برای خود به ارمغان آورید.

انتقاد از خود با سرزنش خود چه تفاوتی دارد؟

باید در نظر داشته باشید که انتقاد از خود (Self-Criticism) تفاوت بسیار زیادی با سرزنش خود (Self-Deprecation) دارد. برای شناسایی تفاوت هریک از آنها با تعریف مختصری آغاز می‌کنیم.

در سرزنش خود یا خودکم‌‌بینی، فرد خود را بی‌رحمانه زمین می‌زند و به‌مرور اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهد. در سرزنش، حرف‌های درونی و ذهنی دنیایی از قضاوت و مقایسه و کوچک‌شمردن خود است. ممکن است با خود بگویید: «نه، این‌ حرف‌ها فقط شوخی‌اند و من خودم را خیلی هم دوست دارم!» یا فکر کنید حرف‌های درونی‌تان تأثیری بر شخصیت شما ندارند.

باید این موضوع را بپذیرید که خودگویی درونی شما اهمیت بسیار بالایی دارد. به‌علاوه، در تعیین شخصیت وجودی‌تان و ‌نیز در افزایش عزت‌نفس شما هم نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. همه ما در ذهن منتقدی بسیار ناعادل و ظالم داریم. این منتقد هر لحظه در حال صحبت درباره نقایص و نداشته‌های ماست و به‌راحتی ما را با دیگران مقایسه می‌کند و در نهایت، احساسات منفی در ما ایجاد می‌کند.

منتقد ذهنتان را طوری پرورش دهید که فقط آن دسته از اشتباه و ایراداتی را شناسایی کند که شما را از رسیدن به اهداف خود دور می‌کنند یا شما را بی‌‌انگیزه می‌کنند و اراده‌ شما را از بین می‌برند. انتقاد از خود، علاوه بر سخت‌گیری، در عین حال باید صمیمانه و با دلسوزی همراه باشد. انتقاد از خودتان باید سبب پیشرفت و آرامش ذهنی شما شود.

شما باید میان انتقاد از خود و سرزنش خود تعادل ایجاد کنید. همچنین، برای خودسازی، فقط باید اشتباه‌ها و ایرادات خود را مشخص کنید و بعد، درصدد اصلاح آنها باشید. اگر شما بتوانید بین انتقاد از خود و سرزنش از خود تفاوت قائل شوید، در زندگی موفقیت‌های زیادی به دست خواهید آورد.
فراموش نکنید انتقاد از خودتان یعنی یافتن نقایص و اشتباه‌هایتان و سپس اقدام برای اصلاح آنها.

انتقاد از خود، نقشه راه برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی

آیا بارها تلاش کرده‌اید که تغییرات مثبت و بسزایی در زندگی خود ایجاد کنید؟ شما با انتقاد و ارزیابی خود می‌توانید چشمانتان را نسبت به رفتارهای مشکل‌ساز خود باز کنید و با بررسی دقیق و کامل آنها به بهترین نسخه خود تبدیل شوید. نقد خودتان باعث رسیدن سریع شما به اهداف و آرزوها می‌شود.

افکار شما بر احساسات و رفتارهای شما تأثیر بسزایی می‌گذارد. طرز تفکر شما قدرت تبدیل‌شدن به یک پیشگویی خودشکوفا را دارد.

ــ امی مورین،‌ روانشناس و نویسنده بریتانیایی

روش حسابرسی و تجزیه‌وتحلیل رفتارهای اشتباه

اگر شما رفتارهایتان را به‌خوبی بتوانید تجزیه‌وتحلیل کنید، در نهایت می‌توانید با تصحیح رفتارهای نادرست، سرزنش خود و خودکم‌بینی را کاملا از بین ببرید و منتقد منفی و سرزنشگر ذهن خود را خاموش کنید و فضا را برای منتقد مثبت و دلسوز خود خالی کنید. با این‌ کار، در نهایت زندگی بهتری برای خود خواهید ساخت.

موفق‌ترین شرکت‌ها را در نظر بگیرید. این شرکت‌ها برای تشخیص عملکرد خود، یک حسابرسی لازم و دقیق از مشخصات محصولات خود، میزان فروش چند ماه گذشته، انتقادات، و نیازهای مشتریان خود برآورد می‌کنند و با بررسی کامل این حسابرسی، به مشکلات خود پی می‌برند. سلسله‌مراتبی که حسابرس شرکت صرف تشخیص و بررسی مشکلات می‌کند، باعث می‌شود در مراحل کار شرکت، تغییرات مثبت و بخصوصی به وجود بیاید. همیشه این روش برای شرکت‌ها بهترین نتیجه را دارند.

شما نسب به خودتان نیز می‌توانید این‌ حسابرسی را انجام دهید. فقط کافی‌ است به‌عنوان حسابرسی دانا و مثبت‌اندیش، عملکردتان را به‌صورت روزانه یا ماهانه و حتی سالانه بررسی کنید و تمامی اشکالات و ایرادات رفتاری و شخصیت خود را به‌طور دقیق و با قضاوت کاملا عادلانه یادداشت کنید. سپس نقشه راهی برای اصلاح یا ازبین‌بردن این ایرادات لحاظ کنید. به شما اطمینان می‌دهیم با این‌ کار به‌راحتی می‌توانید تغییرات مثبت و سازنده‌ای در زندگی خود ایجاد کنید.

این حسابرسی به‌نوعی نقد خودتان محسوب می‌شود که در جهت رفع اشتباهات خود و تبدیل‌شدن به بهترین نسخه خود انجام می‌دهید.

اگر حسابرسی انتقادی را در زندگی خود عملی کنید، این‌ کار کمکتان می‌کند رفتارهای اشتباه و رفتارهایی را که در دستیابی به اهداف شما غیرمؤثرند بشناسید و نقشه راه موفقیت خود را به‌خوبی طراحی کنید و در نهایت امر، به موفقیت و زندگی خوب دست پیدا کنید.

مزایای انتقاد از خود

مزایای انتقاد از خود

از جوانب مثبت و مزایای انتقاد از خود می‌توان به این موضوع اشاره کرد که چشمان شما به بهترین مواضع زندگی بازتر می‌شود. یعنی چه؟ در زندگی، شما باید اولین طرفدار، رفیق، همراه، همدم و حتی معشوق برای خودتان باشید و هر لحظه با افکار مثبت و انتقادهای سازنده، عادلانه و منطقی، در خود اعتمادبه‌نفس ایجاد کنید. به‌علاوه، با مرور زمان، عزت‌نفس خود را طوری افزایش دهید که به همه اطرافیان خود ثابت کنید شما بدون چون‌وچرا لایق زندگی‌ای که هم‌اکنون دارید و خودتان آن‌ را بدون کمک کسی به دست آورده‌اید هستید.

اهمیت جایگاه تفکر و استدلال

اکثریت مردم زندگی‌شان را به‌شکلی سپری می‌کنند که اصلا جایی برای تفکر و استدلال فراهم نمی‌کنند. همین باعث می‌شود فرصت‌های اصلی و واقعی را از دست بدهند. برای مثال، بیشتر مردم از نداشتن یا کمبود پول در دوران بازنشستگی گلایه دارند و به‌جای اینکه ریشه این مشکل را پیدا کنند، ترجیح می‌دهند فقط با افکار منفی زندگی را به کام خود و اطرافیان خود تلخ کنند. باور کنید شناسایی ریشه این مشکل اصلا سخت نیست.

فقط باید بودجه‌تان را طوری برنامه‌ریزی کنید که درآمد شما در برابر خرج و مخارج شما کم نیاورد. به‌قول معروف دخل‌‌وخرج شما باهم یکسان باشد. برای اینکه در دوران بازنشستگی‌تان با کمبود پول مواجه نشوید، بهتر است از همان روزهای اول زندگی، هوش مالی خود را تقویت کنید و سرمایه و پس‌انداز خوبی برای دوران بازنشستگی‌تان داشته باشید.

انتقاد از خود به شما اجازه می‌دهد به پتانسیل‌های درونی‌تان بیشتر پی ببرید.

اگر شروع به تجزیه‌وتحلیل رفتارهایتان در زمینه‌های مختلف کنید، می‌توانید با همه توانایی‌ها و پتانسیل خود برای ساختن زندگی بهتر و رسیدن به موفقیت بیشتر از قبل تلاش کنید. باور کنید ما بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم توانایی انجام هر‌ کاری را داریم. ما انسان‌ها می‌توانیم به‌‌راحتی با هر محیطی سازگار شویم و به‌مرور زمان، با آن محیط حتی با وجود سختی‌ها، سازش کنیم.

با اتخاذ نگرش انتقادی نسبت به خود، علاوه بر افزایش آگاهی، سریع‌تر به جایی که دوست دارید برسید می‌رسید.
  • مزایای انتقاد از خود

  • افزایش انگیزه؛
  • افزایش آگاهی؛
  • پیشرفت و موفقیت؛
  • ساخت زندگی ایدئال؛
  • افزایش امید به زندگی؛
  • افزایش پتانسیل‌های درونی؛
  • شناسایی کمبودهای رفتاری؛
  • ساخت یک ذهنیت و منتقد مثبت؛
  • تغییر نگرش شما نسبت به زندگی.
فراموش نکنید که اگر مایل به فرمانروایی در قلمرو زندگی خود هستید، حتما خودشناسی را آغاز کنید. اولین گام برای خودشناسی انتقاد از خود و تغییر و تحولات بزرگ در رفتارهایمان است.

معایب انتقاد از خود

معایب انتقاد از خود

انتقاد بیش‌ازحد و سخت‌گیری بیش‌ازحد نسبت به خود ممکن است باعث ایجاد ذهنیتی منفی در شما شود. همان طور که می‌دانید، افکار منفی ممکن است به‌مرور زمان موجب افسردگی و حال روحی ناخوشایندی در فرد شود. شما نباید انتقادی از خود کنید که حس بی‌ارزش‌بودن یا کمبود اعتمادبه‌نفس در شما ایجاد کند. همان طور که گفتیم، بهتر است به‌صورت کاملا منطقی و در عین حال دلسوزانه از خود انتقاد کنید.

افراط در انتقاد از خود ممکن است باعث ساخت ذهنیت منفی شود.

نحوه ایجاد تعادل به‌هنگام انتقاد از خود

بهترین روش برای ایجاد تعادل به‌هنگام نقد خودتان این است که حتما تفکرات مثبت و ایجاد انگیزه را در خودتان پرورش دهید. به‌طور مداوم، تمرین مثبت‌اندیشی را انجام دهید و در مواقع حسابرسی، زیاد به خود سخت‌گیری نکنید. این به‌معنای این نیست که واقع‌بین نباشید و فقط جنبه‌های مثبت را در نظر بگیرید. منظور ما این نیست. شما باید به‌خاطر عشق به خودتان و افزایش انگیزه و روحیه، دست از افکار منفی و سخت‌گیری‌های بیش‌ازحد بردارید. همه جزئیات زندگی‌تان را مرور کنید. بدون اینکه حال خود را بد کنید، کاملا روراست همه اشتباه‌ها و ایرادات رفتاری خود را بیان کنید.

از دوستان و خانواده‌تان بخواهید نظر‌شان را درباره شما بیان کنند. از آنها خواهش کنید انتقادی سازنده و منطقی از شما داشته باشند. سپس با تجزیه‌وتحلیل روی این قضیه و تطابق آن انتقادها با انتقادهایی که خودتان از خود داشتید، شروع به اصلاح رفتارهای خود و در نتیجه اصلاح شخصیت خود و رسیدن به آرزوها و اهدافتان کنید. توجه داشته باشید که دوستان و خانواده شما تأثیر بسزایی در رفتارها و شخصیت شما ایفا می‌کنند. هرقدر اطرافیان شما باعث پیشرفت و بهترشدن شما شوند، شما نیز روزبه‌روز بهتر از قبل خواهید شد.

ما میانگینی از پنج نفری هستیم که بیشتر با آنها وقت می‌گذرانیم.

ـ جیم ران، کارآفرین، نویسنده و سخن‌ران انگیزشیِ آمریکایی

فراموش نکنید که یک انتقاد سازنده از خودتان باعث تغییر و تحول اساسی در زندگی شما می‌شود و می‌توانید پله‌های ترقی را پشت‌سرهم بالا بروید.

سخن پایانی

انتقاد از خود باعث بهبود کیفیت زندگی شما می‌شود و مسیر رسیدن به موفقیت را هموار می‌کند. شما اگر به‌طور متعادل از خود انتقاد کنید، می‌توانید ایرادات و اشتباهات رفتاری خود را اصلاح کنید و بهترین فرد برای خود و اطرافیان خود شوید. فراموش نکنید که در این راه نسبت به‌ خودتان بیش‌ازحد سخت‌گیری نکنید و اعتدال را حتما رعایت کنید. اگر مایل به تغییر شرایط روحی، رسیدن به خودشناسی و کسب تجربیات بهتر در زندگی هستید، از همین امروز انتقاد از خودتان را آغاز کنید.

شما هم از تجاربتان بگویید

اگر تجربه‌ای درباره انتقاد از خود دارید یا می‌توانید از اطلاعات و راهکارهای بیشتری صحبت کنید، حتما در قسمت «ارسال دیدگاه» آنها را با ما و مخاطبان «چطور» در میان بگذارید. همچنین، اگر نظر، پیشنهاد یا انتقادی دارید، از نظرات شما برای بهبود کیفیت مطالب بهره خواهیم برد.

sahar بازدید : 45 نظرات (0)

پس از گذراندن سال ۲۰۲۰، که به‌خاطر همه‌گیری کرونا دنیا دستخوش تغییرات بزرگ شد، المپیک توکیو با ۱ سال تأخیر اکنون در حال برگزاری است. این المپیک تماشاچی حضوری ندارد؛ ولی هنوز هم می‌توان جذابیت‌ها و لحظه‌های زیبای این رقابت بزرگ ورزشی را از گوشه‌وکنار دنیا دید و لذت برد. به‌غیر از زیبایی‌ها و لحظه‌های شگفت‌انگیز دنیای ورزش، این رویداد بزرگ جذابیت‌های دیگری هم دارد که شنیدنشان خالی از لطف نیست. در ادامه، چند حقیقت جالب درمورد المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بخوانید.

المپیک توکیو ۲۰۲۰ از نگاه آمار و ارقام

۱. آمار کلی

  • این رقابت‌ها شامل ۳۳ رشته ورزشی و ۳۲ فدراسیون بین‌المللی است؛
  • برای برگزاری بازی‌های المپیک ۴۲ مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده است؛
  • ۳۳۹ رویداد برای این رشته‌های ورزشی انجام می‌شود که شامل ۱۸ رویداد مختلط و آزاد است؛
  • ۲۰۵ کمیته ملی المپیک و یک تیم پناهندگان از طرف کمیته بین‌المللی المپیک در این رقابت‌ها حضور دارند؛
  • در المپیک توکیو ۲۰۲۰، ۵ ورزش جدید به ورزش‌ها اضافه شده است: کاراته، اسکیت‌بورد، سنگ‌نوردی، سافت‌بال/ بیس‌بال و موج‌سواری.

۲. پیشگیری از کرونا

  • بیش از ۸۵ درصد از ورزشکاران و تیم‌های مربیگری و پشتیبانی آنها که در دهکده المپیک اقامت دارند در برابر کرونا واکسینه شده‌اند؛
  • بر اساس تازه‌ترین خبرهای اعلام‌شده کمیته بین‌المللی المپیک، بیش از ۷۰ درصد از گزارشگران ورزشی و نماینده‌های رسانه‌ها که در رقابت‌ها حضور دارند واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؛
  • کمیته بین‌المللی المپیک تجربیات بیش از ۵۴هزار ورزشکار را که در بیش از ۴۳۰ رویداد ورزشی بزرگ از سپتامبر ۲۰۲۰ شرکت کرده‌اند برای ارائه طرحی مناسب برای پیشگیری از کرونا در المپیک توکیو ۲۰۲۰ در نظر گرفته است.

۳. ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک توکیو

تیم پناهندگان المپیک توکیو

  • تقریبا ۱۱هزار ورزشکار در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت می‌کنند؛
  • بیش از ۱۸۰۰ ورزشکار از ۱۸۶ کمیته ملی المپیک، بورس المپیک همبستگی توکیو ۲۰۲۰ دریافت کرده‌اند؛
  • ۲۹ ورزشکار در تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک حضور دارند و زیر پرچم المپیک در رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

۴. مشعل المپیک

  • مشعل المپیک در مدت ۱۲۱ روز در ۴۷ استان ژاپن سفر کرده است؛
  • در مراسم حمل مشعل المپیک، ۱۰هزار و ۵۰۰ حامل مشعل مشارکت داشتند؛
  • مشعل المپیک در سفر ۱۲۱روزه خود از ۴۷ استان و از ۶۶۵ شهر عبور کرده است.

حقایقی جالب درباره المپیک توکیو ۲۰۲۰

۱. ژاپن و سابقه برگزاری المپیک

ژاپن سابقه‌ای طولانی در زمینه برگزاری و میزبانی چندین المپیک تابستانی و زمستانی دارد و این‌طور نیست که این المپیک تنها المپیکی باشد که در ژاپن برگزار شده. توکیو ۲ بار میزبان برگزاری مسابقات المپیک تابستانی بوده است. اولین مسابقات المپیک در توکیو در سال ۱۹۶۴ برگزار شده است. نکته جالبی که در این مورد وجود دارد این است که آن زمان، بازی‌های المپیک در ماه اکتبر برگزار می‌شد؛ زمانی که آب‌وهوا مطلوب‌تر و ملایم‌تر از دوره زمانی ماه‌های ژوئیه و اوت بود. توکیو در تابستان آب‌وهوایی بسیار گرم و مرطوب دارد.

۲. توکیو، اولین شهر آسیایی میزبان المپیک

توکیو به‌عنوان اولین شهر آسیایی که میزبان المپیک بوده تاریخ‌ساز شده است. المپیک تابستانی ۱۹۶۴ توکیو اولین المپیکی بود که در آسیا برگزار شد. در سال ۱۹۷۲، المپیک زمستانی در شهر ساپوروی ژاپن و المپیک زمستانی ۱۹۹۸ در ناگانوی ژاپن برگزار شد. المپیک ۲۰۲۰ توکیو چهارمین المپیکی است که در ژاپن برگزار می‌شود. توکیو تنها شهر در قاره آسیاست که ۲ بار میزبان بازی‌های المپیک تابستانی بوده است.

۳. توکیو و برگزاری ۲ پارالمپیک

توکیو اولین شهر در دنیاست که ۲ بار میزبان پارالمپیک بوده است. از ۲۴ اوت تا ۳ سپتامبر این شهر میزبان بازی‌های پارالمپیک است. این مسابقات ۲ هفته بعد از اتمام المپیک شروع می‌شود. توکیو اولین و تنها شهر در دنیاست که برای دومین بار میزبان بازی‌های پارالمپیک خواهد بود. اولین‌بار در ۱۹۶۴ این رقابت‌ها را میزبانی کرد.

۴. توکیو و میزبانی المپیکی که لغو شد

در سال ۱۹۳۶، توکیو به‌عنوان میزبان المپیک ۱۹۴۰ معرفی شد؛ ولی برنامه بازی‌های المپیک به‌خاطر جنگ جهانی دوم تغییر یافت. هلسینکی به‌عنوان شهر پشتیبان برای برگزاری المپیک به‌تعویق‌افتاده انتخاب شد؛ ولی این بازی‌ها بازهم به‌خاطر جنگ به تعویق افتاد و در نهایت برای همیشه لغو شد.

۵. ورزش‌های جدید در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

امسال در بازی‌های المپیک ۵ ورزش جدید به فهرست ورزش‌ها اضافه شده است. این ورزش‌ها عبارت‌اند از کاراته، اسکیت‌بورد، سنگ‌نوردی، موج‌سواری و بیسبال و سافت‌بال. بیسبال و سافت‌بال از سال ۲۰۰۸ در بازی‌های المپیک قرار ندارند و امسال دوباره به این بازی‌ها برگشته‌اند.

۶. زها حدید و طراحی استادیوم ملی ژاپن

استادیوم المپیک توکیو

استادیوم ملی ژاپن با طراحی جذاب و خیره‌کننده یکی از چندین ورزشگاهی است که المپیک در آن برگزار می‌شود. ابتدا قرار بود طرحی از زها حدید، معمار انگلیسی ـ عراقی، برای ساخت این استادیوم مورد استفاده قرار گیرد؛ اما طراحی Kengo Kuma در نهایت انتخاب شد. طراحی جدید از نظر هزینه به‌صرفه‌تر بود. وسعت آن ۲۰۰هزار متر مربع است و هزینه ساختش ۱۵۷میلیارد ین بوده است.

۷. استفاده از چوب در ساخت استادیوم ملی ژاپن

در ساخت استادیوم ملی ژاپن از چوب‌هایی استفاده شده که از سراسر این کشور تأمین شده‌اند. هم در نمای داخلی و هم در نمای بیرونیِ طرح Kengo Kuma از چوب استفاده شده است. این چوب‌ها از همه ۴۷ استان ژاپن تهیه شده‌اند. معمار این بنا آن را شبیه درختی زنده توصیف کرده است و آن را به‌نحوی طراحی کرده که هوا به‌راحتی در آن جریان یابد و برای تهویه محیط از کمترین وسایل برقی استفاده شود.

۸. تمرکز بر پایداری و حفظ محیط‌زیست

بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ با تمرکز بر پایداری و حفظ محیط‌‌زیست برپا شده‌اند. در این رقابت‌ها، از ورزشگاه‌هایی استفاده شده است که در سال ۱۹۶۴ نیز میزبان المپیک بوده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از وسایل و ابزارهای مورداستفاده در رقابت‌ها مثلا سکوهای قهرمانی، یونیفرم‌ها و مدال‌ها همگی از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند. حتی تخت‌های اتاق‌های دهکده المپیک با مقوا ساخته شده‌اند که بعد از اتمام مسابقات بازیافت می‌شوند.

۹. مدال‌های بازیافتی

مدال‌های المپیک توکیو تهیه شده از مواد بازیافتی

تعداد ۵هزار مدال المپیک از فلزات گران‌بهای خارج‌شده از وسایل الکترونیکی بی‌استفاده ساخته شده‌اند. قبل از بازی‌های المپیک، از مردم ژاپن خواسته شده بود وسایل الکترونیکی قدیمی و بی‌استفاده خود مثل موبایل‌ها را برای مشارکت در ساخت مدال‌های المپیک و پارالمپیک اهدا کنند. جمع‌آوری این وسایل در ۲ سال یعنی از آوریل ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۹ انجام شد و در مجموع حدود ۷۸هزار و ۹۸۵ تن وسیله قدیمی توسط شهرداری‌های محلی و حدود ۶٫۲۱میلیون گوشی موبایل توسط فروشگاه‌های NTT Docomo جمع‌آوری شد.

۱۰. مشعل المپیک؛ الهام‌گرفته از شکوفه گیلاس

همه ما تصاویر زیبای شکوفه‌های گیلاس را دیده‌ایم و ژاپن را با این شکوفه‌های زیبا می‌شناسیم. جالب است بدانید مشعل المپیک طراحی‌شده برای مراسم حمل مشعل، با الهام از شکوفه گیلاس طراحی شده است. شکوفه گیلاس در سراسر دنیا به‌عنوان نمادی از ژاپن شناخته می‌شود.

مراسم حمل مشعل المپیک در ماه مارس امسال شروع شد تا هم‌زمان با فصل شکوفه‌های گیلاس برگزار شود و در سراسر ژاپن حمل شود. این مشعل از یک ‌تکه فلز یکپارچه ساخته شده است تا طراحی صیقلی و یکنواختی داشته باشد. برای ساخت فلز بدنه آن از همان فناوری تولید قطارهای شینکانسن استفاده شده است.

این مشعل آلومینیمی رزگلد به‌شکل ساکورا یا شکوفه گیلاس از بالا ۵ گلبرگ دارد که هرکدام شعله خاص خود را تولید می‌کنند و در مرکز به هم می‌پیوندند. هنرمندی به‌نام توکوجین یوشیوکا آن را با آلومینیم بازیافت‌شده از خانه‌های موقتی که بعد از زلزله بزرگ شرق ژاپن در سال ۲۰۱۱ برپا شده بودند ساخته است.

۱۱. نماد المپیک؛ انتخاب کودکان ژاپنی

نماد المپیک توکیو انتخاب کودکان ژاپنی است

دو مسکات یا عروسک نمادین المپیک و پارالمپیک ژاپن Miraitowa و Someity نام‌گذاری شده‌اند. این دو نماد را دانش‌آموزان ژاپن انتخاب کرده‌اند. در واقع، ۱۶هزار ۷۶۹ کودک و دانش‌آموز مدرسه ابتدایی در سراسر ژاپن به طرح موردعلاقه‌‌شان رأی داده‌اند. Miraitowa که مسکات المپیک است با رنگ کلاسیک آبی نیل ژاپنی طراحی شده و Someity مسکات پارالمپیک رنگ صورتی شکوفه‌های گیلاس را دارد.

۱۲. راز پنهان دسته‌گل‌های المپیک

دسته‌گل‌هایی که به برندگان مدال‌های المپیک اهدا می‌شود اتفاقی انتخاب نشده است. اگرچه دریافت مدال در المپیک نهایت آرزوی هر ورزشکاری است، اما غیر از مدال در این رقابت‌ها دسته‌گل‌هایی هم به ورزشکاران داده می‌شود. منتها مثل بسیاری از نمادها و نشانه‌هایی که در المپیک توکیو ۲۰۲۰ وجود دارد، این دسته‌گل‌ها هم معنایی پنهان دارند.

گل‌های مورداستفاده در این دسته‌گل‌ها از استان‌هایی تأمین شده است که در سال ۲۰۱۱ گرفتار زلزله و سونامی بزرگی شدند. در این دسته‌گل‌ها گل آفتاب‌گردان، جنتیانا و لیسیانتوس و مهر سلیمان قرار دارند. این گل‌ها از سه استان Fukushima ،Miyagi و Iwate می‌آیند که هنوز هم در تلاش‌اند تا از آسیب‌های ناشی از زلزله و سونامی بهبودی پیدا کنند.

در مجموع، ۵هزار دسته‌گل برای برندگان المپیک و پارالمپیک ساخته شده است. این دسته‌گل‌ها شامل یک نسخه پولیشی از مسکات‌های بازی‌هاست که با توجه‌ به رنگ مدال ورزشکاران به رنگ طلایی، نقره‌ای و برنزی هستند.

۱۳. مردی با پیامی امیدبخش

مردی با پیامی امیدبخش در المپیک توکیو ۲۰۲۰

ورزشکاران المپیک سخت تلاش می‌کنند در این بازی‌ها بهترین نتیجه را بگیرند؛ اما فقط ۳ مدال به ۳ نفر اول اهدا می‌شود. بسیاری از ورزشکاران دست خالی و ناامید از این بازی‌ها به خانه برمی‌گردند. منتها مردی ژاپنی تلاش می‌کند به ورزشکاران یادآوری کند که برای اثبات توانمندی‌های خود، لازم نیست حتما مدال بگیرند. هر روز صبح این مرد با پیامی که روی کاغذ نوشته بیرون دهکده المپیک می‌ایستد. روی این کاغذ نوشته:

صبح به‌خیر ورزشکاران! حتی اگر مدال نگرفتید، هنوز هم بهترینید. به خودتان باور داشته باشید!

این مرد، که ترجیح می‌دهد ناشناس بماند، هر روز ساعت ۷ صبح در محل حاضر می‌شود و هر بار که اتوبوس حامل ورزشکاران عبور می‌کند، این پیام خود را به آنها نشان می‌دهد. هر روز حدود ۲ ساعت همان‌جا می‌ماند. او این کارش را از ۲۲ جولای، یک روز قبل از شروع بازی‌ها آغاز کرده و تا ۸ اوت که روز پایان بازی‌هاست ادامه می‌دهد. ورزشکاران نیز با انتشار تصاویری از او که در شبکه‌های اجتماعی حسابی سروصدا کرده، از این کار او قدردانی کرده‌اند.

المپیک؛ تقابل تلخی‌ها و شیرینی‌ها

المپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌ها و لحظات به‌یادماندنی‌اش امروز به پایان می‌رسد؛ المپیکی که به‌خاطر همه‌گیری کرونا با ۱ سال تأخیر برگزار شد و بعد از ۱ سال لغوشدن تمام رویدادهای ورزشی بزرگ دنیا، شاید نشانه‌ای امیدبخش از بازگشت به زندگی عادی بود.

اشک‌ها و لبخندها در این رویداد بزرگ ورزشی، نماد کوچکی از زندگی واقعی آدم‌هاست. زندگی ما نیز پر از روزهای تلخ و شیرین است و دشواری‌های زندگی است که روزهای زیبا و شیرین آن را لذت‌بخش‌تر از همیشه می‌کند.

sahar بازدید : 45 نظرات (0)

اصطلاحات ارز دیجیتال

احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید. مدت زیادی از عمر این فناوری نمی‌گذرد. به همین دلیل، شاید خیلی از شما به آن علاقه‌مند شده‌اید و دوست دارید بیشتر درباره آن بدانید. مسلما برای آشناشدن با هر حوزه‌ای، قبل از هرچیز باید اصطلاحات مربوط به آن را یاد بگیرید. در این مطلب، درباره تعدادی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم.

۱. آدرس

ارزهای دیجیتال در بلاک‌چین با یک آدرس (Address) منحصربه‌فرد شناسایی می‌شوند. اگر مثالی ملموس می‌خواهید، می‌توانید بلاک‌چین را مانند جی‌پی‌اس (GPS) و آدرس ارز دیجیتالتان را آدرس پستی موردنظر در آن در نظر بگیرید. بدون آدرس کیف‌پول، نمی‌توانید هیچ ارزی را ذخیره کنید، زیرا بلاک‌چین نه می‌تواند آن را تأیید کند و نه وجود آن را اعتبارسنجی کند؛ بنابراین، نمی‌توانید مالک حتی یک ارز دیجیتال باشید.

هربار که یک تراکنش تأیید می‌شود، موجودی کیف‌پول شما بر اساس آدرس شما به‌روز می‌شود. آدرس‌ها بسته به نوع ارز دیجیتال می‌توانند قالب‌های متفاوتی داشته باشند، اما بیشتر آنها این شکلی‌اند:

17VZNX1SN5NtKa8UQFxwQbFeFc3iqRYhem –

(البته که به هوش و ذکاوت شما احترام می‌گذارم، اما برای آن دسته از کاربرانی که نمی‌دانند تأکید می‌کنم که این آدرس ساختگی است!)

۲. آلت‌کوین‌ها

اصطلاحات ارز دیجیتال - آلت کوین
اتریوم؛ بزرگ‌ترین آلت‌کوین حال حاضر جهان

آلت‌کوین (Altcoin) از رایج‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال، به تمامی ارزهای دیجیتالی می‌گویند که بعد از بیت‌کوین آمدند. هر ارز دیجیتالی که بیت کوین نیست، آلت کوین است؛ مثلا اتریوم نوعی آلت‌کوین است. البته در این مطلب، فرض را بر این گذاشته‌ایم که بیت‌کوین را می‌شناسید. با این‌ حال توضیحی کوتاه و مختصر درباره آن می‌دهم:

بیت‌کوین اولین و ارزشمندترین ارز دیجیتال است. بیت‌کوین را ساتوشی ناکاموتو (فرد یا گروهی از افراد ناشناس که هیچ‌کس از هویت واقعی آنها آگاه نیست) در سال ۲۰۰۹ ایجاد کرد. تراکنش‌های بیت‌کوین روی یک «دفتر کل عمومی غیرمتمرکز» ثبت می‌شوند، بدون اینکه پای واسطه‌ای در میان باشد؛ یعنی هر معامله بین دو طرف به‌صورت همتا به همتا (peer to peer) انجام می‌شود و هیچ طرف سومی (شخص ثالث یا third party) مانند بانک در این فرایند دخالت ندارد.

به هر حال، از زمان راه‌اندازی شبکه بیت کوین تا کنون، هزاران آلت‌کوین به وجود آمده‌اند. برخی از آنها درگیر جرایم مالی شدند و برخی دیگر بازارها را مختل کردند. بیشتر آلت‌کوین‌های محبوب آنهایی‌اند که در دنیای واقعی کاربرد دارند. در حال‌ حاضر، اتریوم بزرگ‌ترین آلت‌کوین جهان است. با این‌ حال، آلت‌کوین‌های دیگری هم هستند که ارزش توجه‌کردن را دارند (این توصیه سرمایه‌گذاری نیست!): لایت‌کوین، کاردانو، ریپل، استلار، ترون، چین‌لینک، تتر، دش، مونرو.

۳. بلاک‌چین

بلاک‌چین از آن واژه‌هایی است که به‌احتمال زیاد به گوشتان خورده است، با این‌ حال، بعید می‌دانم حتی نیمی از افرادی که از آن استفاده می‌کنند درک کرده باشند بلاک‌چین چیست. شاید شما جزو آن افراد نباشید.

بلاک‌چین دفترکل دیجیتال است و محتوای آن را تمام تراکنش‌هایی که تاکنون با هر ارز دیجیتال خاصی انجام شده است تشکیل می‌دهند. هر تعداد مشخص از این تراکنش‌ها باهم در یک بلاک (block) قرار می‌گیرند. وقتی ظرفیت یک بلاک پر شد، بلاک جدیدی ایجاد می‌شود که حاوی تعداد دیگری از تراکنش‌هاست و این فرایند همین‌طور ادامه می‌یابد. برخی از بلاک‌چین‌ها طوری طراحی شده‌اند که تعداد بلاک‌های آنها محدود است، در حالی که برخی دیگر تا بی‌نهایت می‌توانند ادامه داشته باشند.

فناوری بلاک‌چین طوری طراحی شده است که هیچ دفتر مرکزی یا نهاد واحدی وجود ندارد که این دفترکل را در خودش ذخیره کند. منتها بالاخره باید در جایی ذخیره شود، درست است؟ بلاک‌چین بارها و بارها در رایانه‌ها و سرورهای مختلف در سراسر جهان ذخیره می‌شود. به همین دلیل است که به آن دفترکل غیرمتمرکز می‌گوییم، زیرا هیچ نهاد متمرکزی بر آن کنترل ندارد.

بلاک‌چینِ بیت‌کوین کاملا عمومی است، بنابراین همه می‌توانند هر تراکنش را مشاهده کنند. از آنجا که بسیاری از افراد هنوز هم بیت‌کوین را با روزهای ابتدایی پیدایش آن که به محلی مناسب برای معاملات مواد مخدر و سلاح گرم تبدیل شده بود مقایسه می‌کنند، شاید این شفاف‌بودن بیت‌کوین کمی خنده‌دار به نظر برسد. باید گفت این‌طور نیست، زیرا هرچه بیت‌کوین رونق بیشتری پیدا کند، ردیابی تراکنش‌ها ساده‌تر خواهد شد؛ مخصوصا در پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز که مشتریان برای بهره‌مندشدن از خدمات آنها باید احراز هویت (KYC) انجام دهند.

  • بلاک‌چین‌های محرمانه؟

بله وجود دارند. برخی بلاک‌چین‌ها مانند مونرو، حریم‌خصوصی‌محور هستند و بنابراین تراکنش‌های آنها به‌شکل کاملا ناشناس و محرمانه انجام می‌شوند. غیرممکن است در این بلاک‌چین بتوانید یک تراکنش را با آدرس خاصی ارتباط دهید. این در واقع یکی از ویژگی‌های اصلی مونرو است و کاربرانی که تمایل دارند تراکنش‌هایشان را به‌شکلی کاملا ناشناس انجام دهند بیشتر جذب این ارز دیجیتال می‌شوند.

۴. اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) برنامه‌هایی منبع‌باز (متن‌باز، open-source) هستند که توسعه‌دهندگان آنها را روی یک بلاک‌چین ایجاد می‌کنند و هدف آنها این است که کاربردهایی در دنیای واقعی داشته باشند. اتریوم مادر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود. خالق اتریوم، ویتالیک بوترین، در اصل آن را با این هدف طراحی کرد که توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌هایشان را روی بلاک‌چین خودشان ایجاد کنند.

هیچ تعریف واحدی برای این اپلیکیشن‌ها وجود ندارد، اما می‌توان گفت همه آنها دارای چند ویژگی مشترک‌اند:

  • منبع‌بازند؛
  • غیرمتمرکزند؛
  • دارای یک پروتکل هستند (جامعه باید روی یک الگوریتم رمزنگارانه توافق کنند)؛
  • از سیستم مشوق استفاده می‌کنند (یعنی اعتبارسنج‌ها برای مشارکت در سیستم توکن‌هایی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند).

ارزش بازار برخی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزِ ساخته‌شده روی اتریوم، به میلیون دلار می‌رسد. به‌لحاظ نظری، یک اپلیکیشن غیرمتمرکز می‌تواند به‌اندازه هر شرکت یا محصول دیگری ارزشمند باشد.

۵. امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای

یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال که شاید کمی عجیب‌وغریب به نظر بیاید دیفای است. دیفای (DeFi) اصطلاحی است که به همه امور مالی غیرمتمرکز که جایگزین امور مالی سنتی متمرکز شده‌اند اطلاق می‌شود. بانکداری، مدیریت پول، خدمات پرداخت، بیمه و هر چیزی که در نظام مالی سنتی به‌شکل متمرکز انجام می‌شد در دیفای به‌شکل غیرمتمرکز خواهد بود.

محصولات و خدمات دیفای این امکان را برای ما فراهم می‌کنند که به‌شکلی دموکراتیک به صنعتی دسترسی داشته باشیم که در طول تاریخ در انحصار گروهی خاص (از جمله دولت‌ها) بوده است.

۶. پول دیجیتال

در اصل، ارز دیجیتال برگردانِ واژه «دیجیتال کارنسی (digital currency)» است. منتها از آنجا که در کشور ما هم به کریپتوکارنسی و هم به دیجیتال کارنسی «ارز دیجیتال» می‌گویند (به‌طور کلی معادل‌هایی مانند رمزارز، رمزینه و ارز رمزپایه برای کریپتوکارنسی مقبول واقع نشد و کارشناسان، ارز دیجیتال را برای کریپتوکارنسی درست‌تر می‌دانند)، به همین دلیل برای تفکیک این دو از هم که مسلما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند ارز دیجیتال را برای کریپتوکارنسی و پول دیجیتال را برای دیجیتال کارنسی به کار بردیم.

پول دیجیتال مدل الکترونیکی ارز فیات (پول رایج یک کشور) است؛ یعنی همان اسکناس‌ها و سکه‌هایی که در کشور به‌شکل فیزیکی از آنها استفاده می‌کنیم، شکل الکترونیکی هم دارند که در کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شوند؛ بنابراین می‌توان با استفاده از بانک یا دستگاه خودپرداز آنها را به پول نقد تبدیل کرد. در اصل، پول دیجیتال نوعی پول نقد است که قابل‌لمس نیست و صرفا یک‌سری اعداد و ارقام در کارت‌های بانکی یا کیف پول دیجیتال ماست.

پول دیجیتال بر پایه اعتماد بنا شده است، در حالی‌ که ارز دیجیتال نیازی به اعتماد ندارد. این بدان معناست که برای انجام یک معامله با پول دیجیتال به یک یا چند مؤسسه متکی هستیم و باید به آنها اعتماد کنیم؛ اما برای معاملۀ ارز دیجیتال نیازی به اعتماد به واسطه یا طرف سوم مثل بانک نداریم. خودمان باید به‌شکل آنی معاملات و سوابق آدرسی را که با آن درحال معامله هستیم اعتبارسنجی کنیم.

برای مثال، شاپرک یا زرین‌پال را که درگاه پرداخت هستند (مثل پی‌پل) در نظر بگیرید. ما نمی‌توانیم سوابق این درگاه‌های پرداخت را بررسی کنیم، فقط به آنها اعتماد داریم و از آنها استفاده می‌کنیم تا تراکنش را با خیال راحت و به‌شکلی ایمن برایمان انجام دهند.

۷. فناوری دفتر کل توزیع‌شده

پیش‌تر دیدیم دفترکل (لِجِر) عمومی جایی است که همه تراکنش‌های روی یک بلاک‌چین در آن قابل‌مشاهده‌اند. دفترکل توزیع‌شده (DLT) یکی دیگر از اصلاحات ارز دیجیتال برای فناوری بلاک‌چین است. منظور از توزیع‌شده این است که این دفترکل به‌منظور غیرمتمرکزبودن بین تعداد زیادی از رایانه‌ها در سراسر جهان توزیع می‌شود.

۸. فیات

اصطلاحات ارز دیجیتال - ارز فیات

ارز فیات پول رایج یک کشور است. ریال خودمان، دلار، پوند، یورو و ین نمونه‌هایی از ارز فیات هستند. پشتوانه ارز فیات دولت است و هیچ کالایی مانند طلا از آن پشتیبانی نمی‌کند؛ پس ارزش ارز فیات از کجا می‌آید؟ ارزش فیات به ایمان و پذیرش جمعی ما به نهاد دولت متکی است. اگر دولت متلاشی شود، ارزش فیات همراه با آن سقوط خواهد کرد.

۹. گس

هنگامی که معامله‌ای در بلاک‌چین انجام می‌دهید، باید هزینه یا کارمزد آن را بپردازید. این کارمزد را گس یا سوخت (Gas) می‌نامند. در واقع، شما به یک ماینر پول پرداخت می‌کنید تا تراکنشتان را تأیید کند. از آنجا که ماینرها تراکنش‌هایی را که کارمزد بالاتری می‌پردازند در اولویت قرار می‌دهند، اگر ضرورت دارد که تراکنشتان سریع‌تر بررسی شود باید کارمزد بیشتری بپردازید. در غیر این‌ صورت باید منتظر بمانید تا روال عادی طی شود.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی بازارهای ارز دیجیتال همین مسئله کارمزدهای تراکنش‌هاست. اگر راه بهتری برای کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی برای انجام تراکنش‌ها پیدا شود، صنعت ارزهای دیجیتال مانند اینترنت طوری فراگیر خواهد شد که دیگر نتوانیم زندگی بدون آن را تصور کنیم.

۱۰. عرضه اولیه سکه

عرضه اولیه سکه (ICO) یا پیش‌فروش عمومی به‌نوعی مشابه همان عرضه اولیه عمومی (IPO) است. عرضه اولیه سکه روش جدیدی است که پروژه‌ها و استارتاپ‌ها با استفاده از آن سرمایه‌ای را که برای پیشرفت و توسعه نیاز دارند جمع‌آوری می‌کنند. تقریبا هر کسی می‌تواند در عرضه اولیه سکه شرکت کند. سرمایه‌گذاران با خرید توکن‌های پروژه‌ها و استارتاپ‌ها سرمایه موردنیاز آنها را تأمین می‌کنند.

۱۱. احراز هویت مشتری

احراز هویت مشتری (KYC) به‌معنای تطبیق‌دادن هویت واقعی فرد است. KYC کوتاه‌شده عبارت «مشتری خودتان را بشناسید (Knowing Your Customer)» است. در هریک از صرافی‌ها یا پلتفرم‌های بزرگ، برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال، باید احراز هویت کنید. در برخی از پلتفرم‌ها مانند ای‌تورو (eToro) و کوین‌بیس (Coinbase)، احراز هویت مشتری بخشی لاینفک از روند ورود مشتریان جدید است.

بررسی پیشینه هویت مشتریان به نهادهای نظارتی کمک می‌کند منابع تأمین مالی تروریست و اقدامات مربوط به پولشویی را شناسایی کنند. هنوز مقررات مالی مشخصی درباره ارزهای دیجیتال وجود ندارد. به همین دلیل، دولت‌ها در تلاش‌اند تراکنش‌های بلاک‌چینی را به شهروندان مرتبط کنند تا مشخص باشد تراکنش را چه‌کسی انجام می‌دهد.

۱۲. استخراج

استخراج یا ماینینگ به فرایند اعتبارسنجی و تأیید تراکنش‌های جدید در بلاک‌چین گفته می‌شود. گفتیم که هر بلاک دسته‌ای از تراکنش‌ها را در خود جای داده است. پس از اینکه یک بلاک جدید تکمیل شد، باید به بلاک‌چین اضافه شود. برای این کار، ماینرها که توان محاسباتی رایانه‌شان را در اختیار شبکه قرار داده‌اند باهم رقابت می‌کنند و هر ماینر سعی می‌کند زودتر از سایرین مسئله ریاضی پیچیده‌ای را که برای اضافه‌کردن بلاک به بلاک چین لازم است حل کند. هر کسی که زودتر موفق به انجام این کار شد، پاداش را به دست می‌آورد. این پاداش شامل بخشی از کارمزد تراکنش‌ها و بخشی از کوین‌های جدید است.

۱۳. توکن‌های غیرمثلی

اصطلاحات ارز دیجیتال - توکن غیر مثلی
گربه‌های بازی بلاک‌چینی کریپتوکیتیز نمونه‌ای از توکن‌های غیرمثلی‌اند.

توکن‌های غیرمثلی (NFTs) توکن‌هایی‌اند که با استفاده از قراردادهای هوشمند امکان انجام معاملات مجازی را بین مجموعه‌های کلکسیونی در حوزه‌های هنر، بازی، موسیقی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید فراهم می‌کنند؛ برای مثال، اگر خواننده‌ای محبوب کاور آلبوم موسیقی‌اش را به‌شکل توکن غیرمثلی ارائه کند، هرکسی می‌تواند بخشی از آن را خریداری کند و مالک آن باشد. این مالکیت حقیقی است و هر تصمیمی برای این کاور بگیرند، باید از شما به‌عنوان مالک گوشه‌ای از آن نظرخواهی کنند.

توکن‌های غیرمثلی غیرقابل‌تعویض هستند. یعنی چه؟ یعنی اینکه شما نمی‌توانید آنها را با چیزی مشابه تعویض کنید؛ برای نمونه، اگر شما گردنبند طلایتان را به خواهرتان قرض بدهید، خواهرتان دوباره همان گردنبند را به شما برخواهد گرداند، نه اینکه گردنبند طلای دیگری را صرفا به این دلیل که آن هم یک گردنبند است به شما برگرداند. در مقابل، اسکناس نوعی توکن مثلی یا قابل‌تعویض است؛ مثلا اگر شما ۵۰هزار تومان به‌شکل تراول‌چک به دوستتان قرض بدهید، هرگز انتظار ندارید درست همان تراول‌چک را به شما برگرداند.

۱۴. کلید خصوصی

کلید خصوصی رشته‌ای از اعداد و حروف است و مشابه رمز کارت بانکی شماست. هرگز نباید آن را به هیچ‌کس بگویید. کسی که کلید خصوصی شما را بداند، می‌تواند در عرض چند ثانیه تمام ارزهایتان را از چنگتان دربیاورد! هنگام فروش یا برداشت ارزهای دیجیتالتان باید این کلید را داشته باشید.


از اینجا به‌بعد اصطلاحات کمی فنی و تخصصی می‌شوند. اگر دوست دارید با آنها آشنا شوید ادامه بدهید.


۱۵. اثبات اعتبار

بلاک‌چین‌ها از الگوریتم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. در بلاک‌چینی که از الگوریتم «اثبات اعتبار/ Proof of Authority (PoA)» استفاده می‌کند، فقط تعداد محدودی از نودهای خاص این اختیار را دارند که یک ماینر را برای ایجاد یک بلاک تأیید کنند. این الگوریتم جایگزینی برای الگوریتم اثبات کار (PoW) است که سرعت بیشتری دارد اما متمرکزتر است.

۱۶. اثبات کار

«اثبات کار/ Proof of Work (PoW)» روشی سنتی‌تر برای پاداش‌دادن به ماینرها بابت حفظ امنیت شبکه و تأیید تراکنش‌هاست. اثبات کار در اصل قطعه‌ای از داده‌هاست که تولید آن به‌دلیل پرهزینه‌بودن و وقت‌گیربودن مشکل است، اما تأیید آن آسان است. انجام این کار فرایندی تصادفی با احتمال موفقیت کم است، زیرا قبل از انجام اثبات کار معتبر به‌طور متوسط باید آزمون‌وخطای زیادی انجام شود. بیت‌کوین از سیستم اثبات کار هش‌کش (Hashcash) استفاده می‌کند.

الگوریتم اثبات کار هش‌کش در بیت‌کوین برای تولید بلاک به کار می‌رود. برای اینکه شرکت‌کنندگان در شبکه یک بلاک را بپذیرند، ماینرها باید یک اثبات کار را که همه داده‌های درون بلاک را پوشش می‌دهد انجام دهند. سختی این کار به‌گونه‌ای تنظیم شده است که میزان تولید بلاک را به یک بلاک در هر ۱۰ دقیقه محدود کند. به همین دلیل، غیرممکن است کسی بتواند پیش‌بینی کند کدام‌یک از رایانه‌های شرکت‌کننده در شبکه خواهد توانست بلاک بعدی را ایجاد کند.

یک بلاک هش‌شده ثابت می‌کند کار به پایان رسیده است و ماینر باید پاداشش را دریافت کند. اثبات کار انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند.

۱۷. اثبات سهام

در بلاک چین‌هایی که از «اثبات سهام/ Proof of Stake (PoS)» استفاده می‌کنند، هر فرد با توجه به تعداد ارزی که در شبکه سهام‌گذاری کرده است می‌تواند فعالیت‌هایی مانند اعتبارسنجی یا استخراج را انجام دهد. هدف از اثبات سهام این است که نودهای مشارکت‌کننده در شبکه انگیزه حمله به آن را پیدا نکنند. مسلما کسی که خودش در بازی نقش دارد، دلیلی نمی‌بیند به شبکه حمله کند و منافع خودش را به خطر بیندازد.

۱۸. کلید عمومی

کلید عمومی از رایج‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال است. مجموعه‌ای از کاراکترهاست که از آن برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنیم. کلید عمومی مشابه شماره ۱۶رقمی کارت بانکی شماست که آن را به هر کسی می‌توانید بدهید؛ برای مثال، اگر حقوقتان را به‌شکل ارز دیجیتال دریافت می‌کنید، همین کلید عمومی را به کارفرمایتان می‌دهید تا دستمزدتان را برایتان واریز کند. حتی می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید؛ برای مثال، فرض کنید محتوا تولید می‌کنید و از دنبال‌کنندگان خودتان می‌خواهید برای دسترسی به محتوایتان به شما ارز دیجیتال بپردازند. کافی است این کلید عمومی را به اشتراک بگذارید.

۱۹. دفترکل عمومی

هر بلاک‌چین دفترکل مخصوص خودش را دارد. با توجه به اینکه این دفتر عمومی است، می‌توانید هر تراکنشی را که تاکنون در این بلاک‌چین انجام شده است مشاهده کنید. برخی از ارزهای دیجیتال با داشتن یک دفترکل ناشناس یا محرمانه خودشان را از بلاک‌چین‌های عمومی متمایز می‌کنند.

۲۰. ساتوشی ناکاموتو

اصطلاحات ارز دیجیتال - ساتوشی ناکاموتو

هیچ‌کس از هویت ساتوشی ناکاموتو اطلاع درستی ندارد. هیچ‌کس نمی‌داند او یک نفر بوده است یا گروهی بوده‌اند که تحت این عنوان با همکاری یکدیگر بیت‌کوین را طراحی و ایجاد کرده‌اند. در هر صورت، ساتوشی ناکاموتو نام مستعار خالق (خالقان) ناشناس بیت‌کوین، اولین ارز دیجیتال جهان است. به‌هرحال این نام هم به‌عنوان یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال شناخته می‌شود. البته به کوچک‌ترین واحد سازنده یک بیت‌کوین کامل هم یک «ساتوشی» می‌گویند. هر واحد بیت‌کوین به ۱۰۰میلیون جزء کوچک‌تر قابل‌تقسیم است؛ بنابراین هر ساتوشی یک صدمیلیونیم بیت‌کوین است.

۲۱. عبارت بازیابی

عبارت بازیابی یا سید (seed) یکی دیگر از اصطلاحات ارز دیجیتال است. این عبارت متشکل از ۱۲ یا ۱۶ کلمه است که وقتی کیف‌پول دیجیتالتان را می‌سازید به شما داده می‌شود و شما باید آن را در جایی ایمن نگه دارید. این عبارت زمانی که کلید خصوصی‌تان را گم کرده‌اید تنها راه نجات شما برای دسترسی به کیف‌پولتان است. یادتان باشد به‌خطرانداختن این ۱۲ کلمه امنیتی به‌معنای ازدست‌دادن ارزهایتان است. مانند کلید خصوصی، این کلمات را هم هرگز با کسی در میان نگذارید.

۲۲. سِگویت

از اصطلاحات ارز دیجیتال سگویت (SEGWIT) است. این اصطلاح مخفف Segregated Witness است و به فرایندی اشاره دارد که اطلاعات مربوط به امضای دیجیتال را از داده‌های مربوط به تراکنش جدا می‌کند. این کار مزیت بزرگی دارد و آن این است که هر بلاک فضای خالی بیشتری خواهد داشت و تراکنش‌های بیشتری در آن جای خواهد گرفت؛ بنابراین، سرعت معاملات افزایش می‌یابد.

۲۳. قراردادهای هوشمند

قرارداد هوشمند، یکی دیگر از اصطلاحات ارز دیجیتال، از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های بلاک‌چین اتریوم و توکن‌های غیرمثلی است. قرارداد هوشمند همان قرارداد معمولی خودمان است، فقط به‌جای اینکه به‌شکل کلمات روی کاغذ نوشته شده باشد با کد رایانه‌ای نوشته شده است.

درست مانند قرارداد حقوقی عادی، قرارداد هوشمند همه طرفین درگیر در معامله را برای انجام شرایط آن متعهد می‌کند؛ اما دستورالعمل‌ها از طریق کد ابلاغ می‌شوند. طرفین قرارداد، قبل از پذیرفتن شرایط، باید برنامه نوشته‌شده را بررسی و تأیید کنند. مابقی کار به‌شکل خودکار انجام می‌شود. با این حساب، همه‌چیز در قرارداد هوشمند کاملا شفاف است.

۲۴. کیف‌پول

اصطلاحات ارز دیجیتال - کیف پول
یکی از انواع کیف‌پول سخت‌افزاری

کیف‌پول ارز دیجیتال جایی است که ارزهای دیجیتال را در آن ذخیره می‌کنید. کیف‌پول حاوی کلیدها، عبارت بازیابی و آدرس است. دو نوع کیف‌پول داریم: کیف‌پول سخت‌افزاری (سرد) و کیف‌پول نرم‌افزاری (گرم). کیف‌پول سخت‌افزاری یا آفلاین کیف‌پول‌هایی فیزیکی‌اند که برای دسترسی به آنها به اینترنت نیاز ندارید. کیف‌پول کاغذی، لجر، ترزور و نظایر آنها کیف‌پول‌های سخت‌افزاری‌اند. کیف‌پول‌های تحت وب یا اپلیکیشن‌های موبایلی و دسکتاپ که برای دسترسی به آنها باید به اینترنت متصل باشید از نوع کیف‌پول‌های نرم‌افزاری‌اند.

امنیت کیف‌پول سخت‌افزاری از کیف‌پول نرم‌افزاری بسیار بیشتر است. در واقع کیف‌پول سخت‌افزاری شما فقط زمانی به خطر خواهد افتاد که کسی به خانه‌تان حمله کند و آن را به سرقت ببرد یا اینکه خودتان آن را گم کنید. منتها اگر برای مثال کسی بخواهد به صرافی کوین‌بیس حمله کند، ممکن است تمام ارزهای دیجیتالی که در کیف پول آن دارید از دست برود، نه‌فقط شما، بلکه شمار زیادی از کاربران. با این حساب، نسخه سخت‌افزاری کیف پول هرچند گران‌تر است و برای استفاده از آن به دانش بیشتری نیاز دارید، حداقل امن‌تر است. هک‌کردن آنها هم تقریبا غیرممکن است.

۲۵. نهنگ

یکی دیگر از اصطلاحات ارز دیجیتال نهنگ است. نهنگ اصطلاحی است که برای آدرس‌هایی با موجودی بیت‌کوین زیاد به کار می‌رود. حدود ۲هزار آدرس نهنگ داریم و تنها ۳ آدرس از آنها بیشتر از ۱۰۰هزار بیت‌کوین دارند.

تیم دریپر، بری سیلبرت و دوقلوهای وینکلواس (برادران دوقلوی صاحب صرافی جمینی) برخی از مشهورترین نهنگ‌های بیت‌کوین هستند. این افراد از اوایل سال ۲۰۱۰ از بیت‌کوین حمایت می‌کردند. صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل و مایکرواستراتژی هم دو مورد از سرمایه‌گذاران نهادی‌اند که به‌تازگی به بیت‌کوین روی آورده‌اند و مدام به موجودی بیت‌کوین خود می‌افزایند.

شما بگویید

اصطلاحات ارز دیجیتال بسیار زیاد است. با این‌ حال، برخی از مهم‌ترین آنها را در اینجا آوردیم. اتفاقا در این فضا اصطلاحات بامزه‌ای هم داریم که اگر با این حوزه آشنا باشید احتمالا درباره آنها شنیده‌اید. یکی از آنها هودل است. آیا درباره این اصطلاح بامزه چیزی می‌دانید؟ برایمان در دیدگاه‌ها بنویسید.

sahar بازدید : 59 نظرات (0)

در حال حاضر فرصت های تجاری زیادی وجود دارد که برای هرکسی که به اندازه کافی جسارت ورود به تجارت را دارد در دسترس است.

یکی از مواردی که به سرعت در حال افزایش است فروش کالاهای شرکتی مانند هدایای سازمانی است.

این صنعت در سالهای اخیر شاهد افزایش تقاضا بوده است زیرا مزایای زیادی نسبت به سایر استراتژی های بازاریابی دارد. بنابراین در حالی که دیگران به دلیل مشکلات اقتصادی مغازه خود را تعطیل می کنند ، کسانی که در تجارت فروش شرکت های تجاری فعالیت می کنند ، مغازه های جدیدی را برای برآوردن تقاضا در صنعت در حال گسترش باز می کنند. در حقیقت ، انجام تجارت در این زمینه نیز سودمند است زیرا نیازی به سرمایه گذاری های بزرگ برای گشایش نیست. چرا کالاهای شرکتی بسیار محبوب هستند


جشن ها.

جهان هیچ گاه برای جشن گرفتن بی دلیل نخواهد ماند. این ممکن است یک مهمانی ، یک سالگرد یا یک نقطه عطف شغلی باشد.

همچنین می تواند ضیافتی به افتخار جشن استقلال شخص یا ملتی باشد. هر دلیلی که باشد ، چنین مناسبت هایی فرصت مناسبی برای هدایای شخصی است که حس لمس و احساس را در جشن ها ایجاد می کند.
هدایای شرکتی همراه کاملی برای بیان احساسات شما هستند.

خواه بخواهید برای کسی آرزوی موفقیت کنید یا فقط پیامهای تبریک بگوئید یا حتی ابراز ارادت عاشقانه کنید ، آنها کمک بزرگی هستند. به همین ترتیب ، اگر جرات ندارید چیزی بسیار شخصی مانند پیشنهاد ازدواج را بیان کنید ، می توانید با نوشتن پیام خود روی لیوانی که او استفاده می کند ، روی قلم در دفتر کارش یا حتی با دادن یک پیشنهاد ، کمی تعلیق به آن بیفزایید. پیراهنی با سوال شما روی آن

وقتی به تبلیغات موثر می رسیم ، تبلیغات کالاهای شرکتی هرگز تمام نمی شود. این به این دلیل است که انسانها بی پایان تخیل می کنند. بنابراین شیوه های بیان دائماً با روش های جدیدی در حال افزایش است تا به مردم کمک کند. به همین ترتیب ، تقاضا برای هدایای شخصی هرگز تمام نمی شود ، بنابراین می توان آن را به یک زمینه تجاری خوب برای سرمایه گذاری تبدیل کرد.


اگرچه فروش کالاهای شرکتی روندی است که هیچ نشانه ای از کند شدن آن را نشان نمی دهد ، اما راه هایی وجود دارد که می توانید فروش خود را افزایش دهید. یکی از این موارد فروش در نمایشگاه ها و جشن هایی مانند رژه های جشن است. به این ترتیب ، کسب و کار شما برای همه شرکت کنندگان قابل مشاهده خواهد بود و پتانسیل موفقیت شما را افزایش می دهد.
محصولات تبلیغاتی راهی منحصر به فرد و جالب برای بازاریابی مشاغل خود به شما می دهد. این شامل استفاده از کالاهای تبلیغاتی ، هدایای شخصی و سایر محصولات تبلیغاتی است که به مشتریان و مشتریان کمک می کند نام کسب و کار شما را به خاطر بسپارند. تبلیغات محصولات در مورد تبلیغات از طریق قرار گرفتن در معرض کالا است.

sahar بازدید : 45 نظرات (0)

شاید بنظر بیاید که استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از ابزار های بازاریابی و تبلیغات، بسیار آسان و بدون نیاز به تحقیق و بررسی می باشد، این نظریه کاملا اشتباه بوده و در انتخاب یک هدیه تبلیغاتی باید نهایت دقت را بکار برد، در واقع انتخاب یک گزینه مناسب نکته ای بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر گمان می کنید تنها با انتخاب یک ههدیه تبلیغاتی ارزان و تکراری می توانید ماندگار شوید سخت در اشتباه می باشید. شما باید یک هدیه منحصر بفرد و کارآمد انتخاب کنید، چیزی که به کار دریافت کننده آن بیایدف مثلا پاوربانک تبلیغاتی می تواند یک گزینه مناسب برای گروه دانشجو و دانش آموز باشد، یک هدیه تبلیغاتی خاص و کارآمد که می تواند شما را در ذهن دریافت کننده ثابت کند.

باید به این نکته توجه کنید که خرید هدیه تبلیغاتی ارزان و بی کیفیت می تواند تاثیر منفی برای شما داشته باشد در حالی که شما می توانید با خرید یک هدیه تبلیغاتی کارآد و با کیفیت برای مدت ها در ذهن مخاطبین خود ماندگار شوید.

شما می توانید با انتخاب هدیه تبلیغاتی خلاقانه با تاثیر گذاری بالا در ذهن مخاطبین خود آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید، و در واقع این مشتریان با انتقال کیفیت محصول و خدمات شما به سایرین به گونه ای تبلیغ فعال برای کسب و کار خود داشته باشید.

بسیاری از افراد با شنیدن نام هدیه تبلیغاتی به یاد سررسید و تقویم تبلیغاتی می افتید و این در حالی می باشد که در حال حاضر محصولات متنوعی برای استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی موجود می باشد که شما می توانید با خرید عمده هدیه تبلیغاتی و چاپ لوگو و بند تبلیغاتی خود بر روی آن، خود را حداقل برای بیش از یک سال در ذهن دریافت کنندگان هدیه تبلیغاتی ماندگار کنید.

 

sahar بازدید : 50 نظرات (0)
محصولات تبلیغاتی ارزان مناسب با بودجه شما
ما می پذیریم - "محصولات تبلیغاتی ارزان" دارای رپ بدی هستند.

وقتی این عبارت را می شنوید ، ممکن است به قلم فکر کنید که به سختی می نویسد ، یا جاکلیدی که هرگز استفاده نکرده اید. ما به عنوان بازاریاب سعی می کنیم از محصولات "ارزان" دوری کنیم ، اما گاهی اوقات محدودیت های بودجه ای چاره ای برای ما باقی نمی گذارد. اما ما خبرهای خوبی داریم - هزینه پایین به معنای کیفیت پایین نیست.

بودجه شما کم یا زیاد است ، اقلام تبلیغاتی به دلیل تأثیر مثبتی که در نظر مشتریان ایجاد می کنند ، ارزش خرید دارند. بر اساس مطالعه PPAI ، در حقیقت ، 52 درصد از افرادی که محصولات تبلیغاتی دریافت کرده اند ، با تبلیغ کننده تجارت کرده اند. بدون ذکر هزینه کم برداشت که همراه با استفاده از تبلیغات است. حالا این آماری است که ارزش عمل کردن دارد!

خوشبختانه ، برای سفارش اقلام تبلیغاتی تأثیرگذار ، نیازی به خرج کردن بودجه خود ندارید. محصولات تبلیغاتی مقرون به صرفه در حالی که استراتژی بازاریابی شما را تقویت می کند ، در هزینه شما صرفه جویی می کند.

من مجموعه ای از محصولات تبلیغاتی مقرون به صرفه را جمع آوری کرده ام ، اما ابتدا لیستی از برخی از موارد مورد علاقه من است.

1. پارچه تمیز کننده میکروفیبر مارک دار در کیف
این آیتم تبلیغاتی ارزان چیزی است که همه از آن استفاده می کنند. از پارچه تمیز کننده Microfiber برای پاک کردن صفحه کامپیوتر ، تلفن های هوشمند و رایانه لوحی و سایر اشیاء روزمره مانند عینک استفاده کنید.

2. قلم  سفارشی
این سبک خاص یکی از موارد مورد علاقه من است! قلم سفارشی قلم ساتن یک خودکار معمولی با قلم در بالای آن است. با قلم تنها 0.65 دلار ، نمی توانید این محصول تبلیغاتی ارزان را که مشتریان شما دوست خواهند داشت ، شکست دهید.

3. کیف پول تبلیغاتی 
من در وبلاگهای قبلی خود پایه های تلفن دیگر را پوشش داده ام ، اما این یکی منحصر به فرد و مقرون به صرفه است. کیف پول هوشمند kickstand یک کیف سیلیکونی با یک ضربه گیر است که به گوشی شما می چسبد و آن را محکم می کند. به مشتریان خود محصولی را بدهید که از آن لذت خواهند برد.

4. ضدعفونی کننده

ضدعفونی کننده یک هدیه برای همه رویدادها است ، به ویژه در نمایشگاه ها و کنفرانس هایی که مردم با هر کسی که ملاقات می کنند دست می دهند. با این محصول مفید مشتریان و مشتریان خود را ترغیب کنید تا سالم بمانند.
 

 
 
sahar بازدید : 24 نظرات (0)
هدیه دادن و هدیه گرفتن چنانچه روی اصول و آداب صحیح صورت پذیرد، در تعمق دوستی و صمیمیت تأثیر به سزایی گذاشته و علاوه بر این که یک عمل ارزنده‌ی عاطفی محسوب می‌شود، موجب رضایت خاطر می‌شود و باعث شادی و انبساط خاطر می‌گردد.

 

هدیه دادن به نظر ساده و بی دغدغه می آید، اما باید گفت کاری بسیار سخت و پیچیده است و اول از همه باید آداب آن را بخوبی بدانید. هدیه خریدن از این نظر سخت است که معمولا نمی دانیم طرف هدیه گیرنده به چه چیزی علاقه مند است و ممکن است برای کادوی مان هزینه زیادی کنیم اما او نپسندد.

قبل از اینکه بدانید یک هدیه چه ویژگیهایی باید داشته باشد و در چه موقعیتی انجام شود، شب تولد یکی از سال های دوران طفولیت را در نظر بگیرید؛ موقعی که بین هیاهوی جشن و آدم هایی که یک صدا برایمان تولدت مبارک می خوانند، چشم انتظار موعد باز کردن جعبه های پرزرق و برقی هستیم که خودِ هیجان انگیزشان را در لا به لای کاغذهای رنگی رنگی پنهان کرده اند.
کافی است به زمان بازشدن هدیه ها برسیم و به محض دیدن بی ربط ترین هدیه های ممکن، چهره هر کداممان حالتهای مختلفی به خود می گیرد. دو هفته ایست که سال جدید شروع شده است و کلی مناسبت ریز و درشت توی تقویم ها خودنمایی می کنند، شاید نکات زیر کمک کند تا در این ماراتن پیروز میدان باشید.

 

فخرفروشی با کادو ممنوع!
تعارف که نداریم، در بین معاشرت های دوستانه هر رفتی، آمدی دارد و هر هدیه دادنی، یک هدیه گرفتن. پس موقع خرید نه تنها به فکر جیب خودتان که به فکر جیب طرف مقابل تان هم باشید. اگر با او اختلاف مالی چشمگیری دارید، چیزی فراتر از حد تصور نخرید و آدمتان را به دردسر نیندازید.


هدیه دادن را ماراتن رقابت نکنید
اگر می خواهید برای آدم های دوست داشتنی زندگی تان دست به جیب شوید، مواظب باشید که آن قدر درگیر دودوتا چهارتای خرید و قیمت کادو نباشید که اصل قضیه را فراموش کنید. هدیه گرفتن فقط یک چراغ سبز است تا با آن هرازگاهی به عزیزان دور برتان گوش زد کنید که چقدر دوست شان دارید. اگر همین پیش فرض را جلوی رویتان قرار دهید، مطمئن باشید که می توانید از چشم و همچشمی های مرسوم خلاص شوید که اگر نشوید شما هم مجبورید خودتان را اسیر ماراتن کادوهای گران قیمت کنید.

برای کادو خریدن، آماده باشید
اگر حواستان پرت است، لیستی از تاریخ های تولد تهیه کنید و به نرم افزارهای گوشی بسپارید که تاریخ های مذکور را به شما یادآوری کنند. اگر قرار است فقط تلفنی تبریک بگویید، تاریخ مورد نظر را وارد کنید اما وقتی می خواهید کادو بخرید برنامه بچینید و طرف مقابل تان را غافلگیر کنید، باید گوشی را برای یک هفته قبل از واقعه تنظیم کنید. وقتی فرصت بیشتر داشته باشید، بهتر برنامه ریزی می کنید و کادوی مناسب تری می خرید.

 

بچه ها فراموش نشوند
حواستان به بچه ها باشد. کادویی را برایشان ببرید که هم خدا را خوش بیاید هم پدر و مادر بچه مذکور را. اگر می توانید از قبل با پدر و مادر بچه در مورد نوع هدیه هماهنگ کنید. اگر شرایط هماهنگی نیست و حتما مصرید که اسباب بازی بخرید دور اسباب بازی های خطرناک و پرسر و صدا را خط بکشید. اگر هدیه تان نیاز به باتری دارد حتما آن را ضمیمه کنید. اینکه بعد از کادو دادن پدر بچه راهی خیابان شود برای خرید یک باتری قلمی و زیرلب به جان شما دعا کند، خیلی جالب نیست. هدیه تان را ضایع نکنید.


برای خوشحال کردن او، فکر کنید
در هدیه دادن به طرف مقابل تان اثبات کنید که برای پیدا کردن دکمه خوشحالی اش فکر کرده اید و وقت گذاشته اید. حتی بعضی وقت ها بد نیست به هدیه هایی فکر کنید که بشود در آنها امضا یا رد و نشانی از خودتان پیدا کرد، مثل یک کاردستی، یک دست نوشته یا حتی یک نقاشی؛ این دست هدیه ها شاید ارزش مادی زیادی نداشته باشند اما تا همیشه عزیزتان را به یاد شما می اندازند و از ماندگاری بالایی برخور دارند.

با جیب خالی می شود، هدیه خرید
اگر خیلی بودجه ندارید قید هدیه دادن را نزنید. با هزینه کم هم می توان خرید کرد. بروید سراغ چیزهایی که کوچکند اما حکم یادگاری پیدا می کنند. اگر هم جزء کسانی هستید که وضعیت مالیتان خیلی قابل پیش بینی نیست، همیشه از خیلی قبل تر به فکر باشید و کمی بودجه مخصوص این کار کنار بگذارید. خوبی برنامه ریزی این است که حراجی ها را از دست نمی دهید یا هر وقت پولی داشتید، می توانید همان موقع هدیه را تهیه و نگه دارید تا موقع موعود فرا برسد.

 

در مورد هدیه دادن و هدیه گرفتن رعایت نکات زیر ضروری و لازم به نظر می‌رسد:
- هدیه دادن نشانه‌ی عشق و علاقه و توجه به طرف مقابل می‌باشد و هرگز نباید آن را به فراموشی سپرد.
- زمانی که به دید و بازدید خانوادگی، فامیلی یا دوستانه می‌روید و امکان تهیه هدیه برای کلیه اعضای خانواده وجود ندارد، هدیه مناسبی برای فرد یا افراد کوچکتر خانواده تهیه نمایید زیرا خردسالان مورد توجه بزرگترها هم هستند، این عمل باعث خوشحالی تمام اعضای خانواده می‌شود.
- هنر هدیه دادن را در تهیه نوع هدیه و تناسب آن با هدیه گیرنده با ابراز سلیقه و ظرافت در بسته‌بندی و نوع اهدای آن به کار ببرید که بعضی اوقات ندادن هدیه نامناسب و احتمالاً توهین‌آمیز خیلی بهتر از دادن آن است.
- چنانچه هدیه‌ای که دریافت می‌نمایید به عللی مورد نظر و پسند شما نمی‌باشد، آن را با خوش‌رویی بپذیرید و از هدیه دهنده تشکر کنید.
- هدایای شما برای فرزندان خانواده و فامیل که در اختلاف سنی کمی هستند و بخصوص اگر دوقلو باشند باید حتی الامکان از نظر کیفیت و کمیت یک جور باشد تا موجب دلخوری هیچ یک نشود.
- در هنگام گرفتن هدیه بی‌تفاوت نباشید بلکه با احساس و سپاس آن را بگیرید و از سلیقه‌ی هدیه دهنده تعریف نمایید.

sahar بازدید : 16 نظرات (0)

یک دقیقه وقت بذارید و به این فکر کنید که چند بار در روز از یک برنامه موبایل استفاده می کنید؟! هیچ کس در ظاهر به آینده توسعه اپلیکیشن های موبایل و زبان های برنامه نویسی آن شک ندارد. در واقع دورانی که کسب و کارها بتوانند کاربران تلفن همراه را نادیده بگیرن دیگه گذشته.

 

اگه برای جلب توجه کاربر در تلاش برای ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل هستید باید برای ایجاد یک برنامه قوی، ابتکاری و کاربرپسند روی انتخاب فناوری و زبان برنامه نویسی مناسب تمرکز کنید.

 

در این مقاله ما لیستی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل در سال 2020 را گردآوری کردیم و این لیست به شما کمک می کنه تا بهترین ها را سریع تر انتخاب کنید.

 

جاوا اسکریپت

تا زمانی که مردم از اینترنت استفاده کنن جاوا اسکریپت هم مهم خواهد بود. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای توسعه برنامه های چند پلتفرمی برای سیستم عامل های مختلف و مرور وب بهترینه. این زبان به راحتی در محیط های دیگه یعنی خارج از مرورگرها اجرا میشه.

 

مزایای جاوا اسکریپت :

1. زبانی همه کاره و انعطاف پذیر

2. راحت برای کار و کنترل

3. سرعت بالا در طراحی اپلیکیشن

 

معایب جاوا اسکریپت :

1. آسیب پذیره و می تونه در مواردی از اون سوءاستفاده بشه

2. در برخی موارد می تونه با برخی از مشکلات پشتیبانی مرورگر مواجه بشه

3. اسکریپت های سمت سرور همیشه همان خروجی رو ارائه نمیدن و از طرف مشتری کمی غیر قابل پیش بینیه

 

کوتلین

 

زبان های برنامه نویسی,محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

کوتلین

 

گفته میشه زبان کوتلین نسخه پیشرفته جاواست. Kotlin یک زبان برنامه نویسی آماری تایپ شده است که برای توسعه برنامه های مدرن اندروید استفاده میشه. Kotlin یکی از بهترین زبان ها برای برنامه هاست. Kotlin این امکان رو داره که بر روی سایر زبان های برنامه نویسی مانند جاوا برای ایجاد برنامه هایی با عملکرد بالا و قوی تأثیر بذاره.

 

مزایای کوتلین :

1. دارای قابلیت همکاری و پرکاربرد بودنه و به راحتی می تونه کاستی های جاوا رو برطرف کنه

2. از بسته های نصب Google و IDE از جمله جعبه ابزار Android و SDK پشتیبانی کامل داره

3. کدهای فشرده ، ساده و تمیزتری رو در مقایسه با جاوا تولید می کنه

 

معایب کوتلین :

1. یادگیری اون تقریبا دشواره

2. بعضی اوقات کند میشه

3. در مقایسه با جاوا منابع محدودی برای یادگیری داره

 

++ C

 

زبان های برنامه نویسی,محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی ++ C

 

++ C به عنوان گزینه ای برجسته برای توسعه طراحی اپلیکیشن موبایل در نظر گرفته میشه. این یک زبان عمومی ، شی گرا با ویژگی های عمومی و سطح پایین دستکاری حافظه است. زبان ++ C برای توسعه برنامه های اندروید ، توسعه بازی ها ، برنامه های مبتنی بر GUI ، شبیه سازی های ریاضی در زمان واقعی ، برنامه های بانکی و غیره استفاده میشه. ++ C در برنامه های رایانش ابری بسیار محبوبه چونکه می تونه به سرعت با سخت افزار یا اکوسیستم های در حال تغییر سازگار بشه.

مزایای ++ C :

1. سریع و پایدار و دارای انبوهی از کتابخانه ها و کامپایلرهای آماده برای استفاده است

2. اگه ++ C رو یاد بگیرید می تونید به سرعت جاوا ، C و C # رو هم یاد بگیرید

3. شما می تونید کنترل کامل رو دست بگیرید و روی هر سیستم عامل و سخت افزاری اجرا کنید

 

معایب ++ C :

1. پیچیدگی زیاد و کتابخانه استاندارد کوچک

2. پیچیده ترین زبان برنامه نویسی اپلیکیشن

3. از جمع آوری زباله یا تخصیص حافظه پویا پشتیبانی نمیکنه

 

C#

 

زبان های برنامه نویسی,محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی C#

 

تلفظ درست این زبان برنامه نویسی 'C-sharp' است و این یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی شی گرا و با کاربردهای عمومیه که به طور گسترده برای طراحی اپلیکیشن موبایل و برای توسعه برنامه های چند پلتفرمی و ویندوز استفاده میشه. C # میتونه با زبان های برنامه نویسی دیگه مثلSwift  ، Objective-C و Java ترکیب بشه و برنامه ای خارق العاده رو بوجود بیاره. اگه قصد دارید یک برنامه تعاملی و با عملکرد بالا ایجاد کنید ، این بهترین زبان است.

 

مزایای C # :

1. سریع و آسان

2. زبانی ساده ، مدرن و با کاربردهای عمومی

3. پرکاربردترین زبان برنامه نویسی

 

معایب C # :

1. دشوار برای تازه کارها

2. حساس به حروف بزرگ و ایجاد سردرگمی حتی اگر تطابق کمی بین حروف الفبا وجود داشته باشه

 

پایتون

 

زبان های برنامه نویسی,محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

پایتون

 

پایتون بیشتر برای توسعه برنامه های وب ، برنامه های دسکتاپ ، ابزار رسانه ، یادگیری ماشین ، سرور شبکه و ... استفاده میشه. برای نمونه برنامه های یوتیوب ، اینستاگرام و Pinterest همگی به وسیله ی زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شدن. این زبان پشتیبانی عالی از کتابخانه ، یکپارچه سازی قوی و قابلیت کنترل پیشرفته را فراهم میکنه.

 

مزایای پایتون :

1. یادگیری سریع ، آسان و خوانایی عالی

2. زبان برنامه نویسی سطح بالا که برای تجزیه و تحلیل ، محاسبه داده های علمی و عددی و توسعه نرم افزار استفاده میشه

3. یک زبان تعاملی که برای ساخت برنامه های مقیاس پذیر استفاده میشه و از برنامه های GUI پشتیبانی میکنه

4. پشتیبانی از چندین سیستم عامل

 

معایب پایتون :

1. برای توسعه نرم افزارهای موبایل مدرن خیلی خوب نیست

2. برای کارهای حجیم انتخاب خوبی نیست

3. برای دسترسی به داده ها دارای اشکالاتی است

 

PHP

 

زبان های برنامه نویسی,محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی PHP

 

PHP یکی از محبوبترین زبان های برنامه نویسی برای اپلیکیشن های موبایله که نیاز به دسترسی به پایگاه داده دارن. این یک زبان منبع بازه که برای برنامه نویسی سمت سرور و برنامه نویسی خط فرمان استفاده میشه. PHP به طور گسترده برای ایجاد برنامه های تجارت الکترونیکی ، برنامه های با محتوای سنگین ، برنامه های وب پویا و برنامه های تلفن همراه استفاده میشن. این یک زبان انعطاف پذیره که می تونه به راحتی در HTML یا HTML5 تعبیه بشه.

 

مزایای PHP :

1. آسان برای یادگیری ، مستقل از سیستم عامل و فوق العاده سازگار برای یکپارچه سازی

2. برای برنامه های پرمحتوا بسیار عالیه و حتی با اینترنت کند به سرعت بارگیری میشه

3. ویژگی های امنیتی داخلی برای محافظت در برابر تهدیدات پیچیده امنیتی

4. زبانی عالی برای زبان آموزان که می تونه به آنها در یادگیری سریع کمک کنه

 

معایب PHP :

1. برای برنامه های سنگین و پیچیده مناسب نیست

 

SWIFT

 

زبان های برنامه نویسی,محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی Swift

 

Swift یک زبان برنامه نویسی منبع بازه که به طور خاص برای کار با سیستم عامل های iOS ، OS X و tvOS طراحی شده. این زبان بسیار انعطاف پذیر و مقیاس پذیره و به راحتی می تونه یک الگوی برنامه نویسی ایمن رو برای افزودن ویژگی های مدرن به هر برنامه ای سازگار کنه.

 

مزایای SWIFT :

1. می تونه در سیستم عامل Cocoa و Cocoa Touch اجرا بشه

2. از برخی اشکالات Objective-C جلوگیری میکنه

3. مقیاس گذاری پروژه ها با Swift آسونه

4. دارای ویژگی های مختلف برای طراحی یکپارچه و ایمن

 

معایب SWIFT :

1. برای توسعه برنامه های سنگین و پیچیده مناسب نیست

2. یک زبان ناپایداره و نیاز به بروزرسانی منظم داره

 

HTML 5

 

زبان های برنامه نویسی,محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی HTML 5

 

HTML 5 یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاریه که از برچسب ها برای ساختار و ارائه مطالب در صفحه وب استفاده میکنه. آخرین به روزرسانی های HTML 5 ویژگی های استثنایی مانند عناصر رسانه ای ، عملکرد چند بستر برای برنامه های مختلف و استقرار سریع رو برجسته می کنه. نمونه هایی از کاربردهای این زبان Google Docs و Google Drive هستند.

 

مزایای HTML 5 :

1. سازگار با تمام مرورگرها و ویژگی ها و استانداردهای جدید

2. قابلیت داخلی برای پشتیبانی از قالب های رسانه ای مثل صدا و تصویر

3. با استفاده از حافظه محلی یا کش سریعتر بارگیری میشه

 

معایب  HTML 5:

1. مقدار زیادی کد نویسی برای هر سیستم عامل مورد نیازه

2. از نسخه قدیمی سیستم عامل ها پشتیبانی نمی کنه

3. برای توسعه یک برنامه موبایل زمانی طولانی نیازه

 

نتیجه گیری

زبان های برنامه نویسی طراحی اپلیکیشن موبایل هر لحظه در حال تکامل هستن. برخی از زبان ها مثل JavaScript همیشه جزء محبوبترین ها بوده اند در حالی که زبان های دیگه مثل Kotlin با سرعتی فوق العاده در حال پیشرفتن و خودشون رو به لیست محبوبترین ها رسوندن

sahar بازدید : 14 نظرات (0)

مدتی‌ست که روی برند و مارک تجاری خود سخت کار می کنید. کم کم رقبا شما را می شناسند. فالوور ها و مصرف کنندگان شما را می ‌شناسند. اما آیا همین کافی است؟

متأسفانه نه!، اینطور نیست. راستش را بخواهید برندهای تجاری زیادی قبل از شما آمده و رفته اند. شما برای باقی ماندن در عرصه رقابت به چیزی بیش از شناخته شدن نیاز دارید؛ اعتماد!

 

اعتماد تا چه حد بر کسب و کار ما تاثیر دارد؟ |‌ پژوهش ها درمورد عوامل موثر بر خرید آنلاین چه می‌گویند؟!

یک نظرسنجی جهانی که در اوایل سال ۲۰۲۰ توسط PwC انجام شد، نشان داد که اعتماد به یک مارک تجاری بیشترین تاثیر را در تصمیم گیری مصرف کنندگان دارد. جالب است بدانید که ۳۵٪ از پاسخ دهندگان گفتند که "اعتماد به نام و مارک تجاری" در میان سه عامل اصلی تأثیر گذاری در تصمیم آن ها برای خرید در یک خرده فروش خاص است. در حالی که ۱۴٪ دیگر گفتند که اعتماد داشتن به برند تأثیر اصلی بر انتخاب آن‌ها بعد از قیمت کالا است.

 

علاوه بر همه این‌ها، نتایج همان مطالعه نشان می دهد که نظرات مردم و خریداران در رسانه های اجتماعی و مطالب پیشنهادی و ارسال شده توسط دوستان بیش از عوامل تحت کنترل صاحبان کسب و کار مانند تبلیغات خوب، خرید فالوور و قیمت گذاری مناسب و اقتصادی، در تصمیم گیری خرید تأثیر دارند.

 

بدیهی است که شبکه های اجتماعی مکانی برای ایجاد اعتماد و نشان دادن حسن نیت به فالوورها و مشتریان هستند. در این نوشته راه هایی برای ایجاد اعتماد و به دست آوردن فالوور و کامنت اینستاگرام با محتوای مثبت و ترغیب کننده به شما آموزش می دهیم. امیدواریم که از این ترفند ها در راه درست و در جهت رشد کسب و کارتان به خوبی بهره ببرید!

 

۱- محتوای با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید

اولین کاری که باید انجام دهید ارائه محتوای با کیفیت است. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم؛ پیج شما باید ارزش فالو کردن داشته باشد! اگر به مخاطبان و کارتان ارزش بدهید مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در وب سایت یا صفحه اینستاگرام شما بیشتر شده و همچنین به شما وفادارتر خواهند ماند.

ارسال محتوای عالی و باکیفیت نشان می دهد نام تجاری شما چیزی فراتر از صرف درآمدزایی است.

 

برای تولید محتوای جذاب و باکیفیت چه کنیم؟

۱- به صفحه تان اعتبار ببخشید. اگر فالوورهای زیادی ندارید حتما با خرید فالوور ظاهری رسمی و قابل اعتماد به حساب کاربری تان بدهید. برای خرید فالوور فوری از بهترین سایت خرید فالوور اینستاگرام می توانید این جا کلیک کنید.

 

۲- رقبایتان را مشخص کنید. همیشه صفحاتشان را چک کنید و ببینید آن ها در محتوای خود چه می گویند، چه ترفندهایی به کار می برند و نقاط ضعفشان چیست. سپس با پر کردن خلاهای محتوای تولیدی رقیبانتان محتوای بهتر و باکیفیت تری ارائه دهید.

اگرچه همیشه همه ما می خواهیم با محتوا کاربران را به مشتریانمان تبدیل کنیم اما اگر نظر ما را می خواهید هرگز محتوای تولیدی را تمام و کمال در خدمت تبلیغات و درآمدزایی قرار ندهید! یک روش خوب برای استفاده مفید از محتوا قانون 80/20 است. یعنی 80٪ محتوای شما باید آموزنده و غیر تبلیغاتی باشد و 20٪ دیگر منحصرا مورد مارک تجاری یا محصول شما صحبت کند.

 

یک مثال خوب برای استفاده از این قانون به این شکل است:

اگر چهار توییت جالب و جذاب را برای مخاطبان خود در توییتر یا چهار پست جذاب و کاربردی به اشتراک بگذارید، وقتی آنها یک پنجمین توییت یا پست شما را به عنوان یک محتوای تبلیغاتی مشاهده کنند، کمتر اذیت می شوند و یا آن را به عنوان هرزنامه قلمداد می کنند.

با فشار نیاوردن و تاکید نکردن بیش از حد به محصول و خدماتی که ارائه می کنید باعث می شوید که کاربران شبکه های اجتماعی همچنان به شما به عنوان یک تولید کننده ی محتوای دلسوز و نه یک بازاریاب گوش دهند، در این صورت آن ها خیلی راحت به نام تجاری شما اعتماد می کنند و هنگامی که محتوای تبلیغاتی را به اشتراک می گذارید استقبال بیشتری از آن می کنند.

 

۲- تعامل را فراموش نکنید!

نکته رسانه های اجتماعی فقط این است: معاشرت و تعامل با مخاطب. نمی توانید محتوای خود را در صفحه پرتاب کنید و بدون درگیری و پاسخ به سوالات و ابهامات یا نظرات مثبت و منفی کاربران. شما باید با مخاطب درگیر شوید، به سرعت به سوالات پاسخ دهید، مشتریان را به تعامل تشویق می کرد. از مشتریانی که در پیج شما تعامل می کنند تشکر کنید و سعی کنید تخفیف یا تسهیلات ویژه برایشان در نظر بگیرید.

 

نکات کلیدی افزایش تعامل با کاربران در اینستاگرام

-عکس های واقعی از محصولتان ارسال کنید.

 

-محتوای تولید شده توسط مشتری را به اشتراک بگذارید و تصاویر فالوورها در صفحه تان قرار دهید. مهم نیست تصاویرشان تا چه حد بی کیفیت یا تار افتاده اند.

 

-هرجایی که می توانید عکس بگیرید. نیازی نیست که تمام عکس ها در آتلیه های خاص یا توسط عکاسان ماهر گرفته شده باشند؛ محصول را در زندگی واقعی به نمایش بگذارید.

 

-با برندها و صفحات دیگری که مکمل و هم سو با برند شما هستند همکاری کنید. آن ها را به فالوور ها پیشنهاد دهید و به هیچ عنوان گارد نگیرید.

 

-داستان زندگی خودتان را داشته باشید؛‌ گاهی از موضوع اصلی پیج فاصله بگیرید و -حرف های متفرقه با کاربران بزنید. در مناسبت های اجتماعی با فالوورها ارتباط برقرار کنید و نه از زاویه دید یک فروشنده بلکه از جایگاه یک انسان به آن ها نگاه کنید.

 

-به یاد داشته باشید ، هدف همه رسانه های اجتماعی، اجتماعی بودن است! تمرکز را بر روی فروش نگذارید و با فالوورها دوست باشید.

 

-از هشتگ ها به کرات استفاده کنید. هشتگ اختصاصی خودتان را داشته باشید. زیر تمام تصاویر حتما هشتگ بزنید.

 

-حتما تمامی کامنت ها را جواب بدهید؛ در دایرکت با کاربران تعامل کنید.

 

-استوری روزانه را فراموش نکنید!

 

-به مخاطبانتان یادآوری کنید که تا چه حد خاص هستند! فراموش نکنید که همواره به آن ها نشان دهید که تا چه حد برای آن ها و سلیقه و رضایتشان اهمیت قائلید.

 

۳- محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید.

با تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم های محصولات شما در شبکه های اجتماعی، تعامل را به سطح دیگری می رسانید! امروزه، مصرف کنندگان به نظرات افراد عادی بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهند. مصرف کنندگان واقعی رتبه اصالت و اعتماد به برند شما را افزایش می دهند،از آن مهم تر این است که مشتریان از دیدن محتوای به اشتراک گذاشته شده شان احساس دیده شدن می کنند و احساس خوبی به آن‌ها دست خواهد داد. 

 

اینستاگرام | محبوب ترین بستر کسب و کار!

شاید ۷ سال پیش کسی فکرش را نمی کرد که روزی خرید فالوور مانند خرید یک مغازه بزرگ تر مهم باشد و دغدغه صاحبان کسب و کار از تبلیغات تلویزیونی به تلاش برای جذب مخاطب از طریق تبلیغات اینستاگرامی و همچنین خرید فالوور فعال اینستاگرام بدل شود.

 

فوت و فن اعتماد سازی در اینستاگرام!!

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی باعث می شود بگویید به شخصی اعتماد دارید؟ برند تجاری چطور؟ به چه صفحات اینستاگرامی ای اعتماد دارید؟‌ چه برندهایی را می توانید چشم بسته به اطرافیانتان توصیه کنید؟

 

مالک کسب و کار اینترنتی هستید؟ می خواهید با کمترین هزینه و انرژی اعتماد مشتریان را جلب کنید؟‌ با ما همراه باشید! می خواهیم نحوه اعتماد سازی در اینستاگرام را به طور کامل و تخصصی بررسی کنیم!

 

چرا اعتماد سازی مهم است؟

اعتماد سازی مهم است زیرا شما می خواهید مخاطبان شما بدانند که شما در زمینه تخصص خود حرفه ای هستید. ضمنا اگر آن ها به شما اعتماد کنند، احتمال خرید محصولات از سوی آن ها و آشنایانشان هم بیشتر است.

 

چگونه اعتماد سازی کنیم؟

اعتماد سازی در اینستاگرام یک راه طولانی است. چند نکته اساسی وجود دارد که شما باید حتما آن ها را رعایت کنید.

 ۱-به کاری که انجام می دهید علاقه مند باشید.

۲-اگر دنبال کنندگان زیادی ندارید حتما فالوور فعال بخرید.

حتما به خوبی می دانید که یکی از مهم ترین عواملی که باعث جلب اعتماد مخاطب به صفحه اینستاگرامی شما می‌شود تعداد فالوورهای شماست.

 

اگر کسب و کار نوپایی دارید در این برهه از زمان بیهوده برای بالا آمدن صبر نکنید! رقیبان شما هر روز قوی‌تر و مشهورتر می‌شوند و ارزش پول در ایران روز به روز کمتر می‌شود. با خرید فالوور واقعی و لایک اینستاگرام به پیج‌تان ظاهری حرفه‌ای و قابل اعتماد بدهید. به مرور زمان و با شناخته شدن در فضای اینستاگرام دیگر نیازی به خرید لایک و فالوور نخواهید داشت و طبق روال عادی اینستاگرام جلو خواهید رفت.

 

۳- یک بیوگرافی کامل و خلاقانه از خودتان بنویسید. فراموش نکنید که تنها ۱۵۰ کاراکتر برای معرفی در اختیار شماست؛ از آن هوشمندانه استفاده کنید!

 

۴- با مخاطب در تعامل باشید؛ سعی کنید به همه کامنت ها و دایرکت ها در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهید.

هر چند به شما توصیه می‌کنیم که روزانه یک پست در صفحه‌تان قرار دارید اما بعضی کسب و کارها خصوصا در ماه‌های آغازین خود ظرفیت قرار دادن روزی یک پست با کیفیت خوب را ندارند. اشکالی ندارد که تا زمانی که به حد خوبی از تولید محتوا برسید پست روزانه را از دستور کار کنار بگذارید، اما حتی در اولین روز از شروع کسب و کارتان استوری را فراموش نکنید! نرخ تعامل در استوری چندین برابر پست است! حتی وقتی که پستی را در صفحه قرار می‌دهید باید حتما آن را در استوری هم بگذارید و به مخاطب بقبولانید که با ندیدن این پست حتما ضرر خواهد کرد! کاربر در استوری شما احساس خصوصی و صمیمیت می‌کند و به احتمال ۸۰٪ به نظرسنجی‌ها پاسخ خواهد داد. کاربران را به دایرکت بکشانید و با آن‌ها گفت و گو کنید. الگوریتم جدید اینستاگرام اهمیت خاصی برای تعامل با فالوورها قائل است!

 

۵- هشتگ هشتگ هشتگ! با استفاده از هشتگ های اختصاصی و در عین حال معمول و هوشمندانه در میان رقبا بدرخشید!

حتما برای محصولات یا خدمات ارائه شده‌تان هشتگ ایجاد کنید تا مصرف کنندگان بتوانند با جست و جوی این هشتگ‌ها به محصول یا خدمات مورد نظرشان برسند. برای کسب بهترین نتیجه و بالا بردن احتمال استفاده افراد از آن، هشتگ‌هایی کوتاه و معمول انتخاب کنید. همچنین می توانید تصاویری را که پست می‌کنید برچسب گذاری جغرافیایی کنید (لوکیشن بزنید)، در این صورت مخاطبان نه تنها محل ارائه خدمات شما را فراموش نمی‌کنند بلکه بسیاری از آن‌ها فقط از طریق سرچ مکان مورد نظرتان شما را پیدا می‌کنند!

 

فراموش نکنید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با بستری خلاقانه است و هر چه جسورتر باشید نتایج بهتری هم خواهید گرفت! نترسید و جلو بروید.

 

۶- صفحه شما رزومه کاری شماست. پست های با کیفیت و کاربردی بگذارید.

 

سخن پایانی: خرید فالوور اینستاگرام | آری یا نه؟

اگر شما هم نمی‌دانید که آیا می‌خواهید فالوور واقعی اینستاگرام بخرید یا نه، به شما کمک می‌ کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید!

 

اگر اهل تأثیرگذاری یا تجارت هستید، اینستاگرام بهترین رسانه ی اجتماعی برای شما است. داشتن فالوورهای زیاد اغلب مورد تحسین قرار می گیرد اما به دلیل زمان محدود، داشتن فالوورهای واقعی و فعال در مدت زمان کمتر از یک سال تقریبا غیر ممکن است. گزینه بهتر پیش روی شما خرید فالوور ارزان اینستاگرام برای رشد پروفایلتان در شبکه های اجتماعی ست.

 

حتما شما هم به خوبی می دانید که نمی توان برای همیشه در شبکه های اجتماعی با این حال و هوای رقابتی صبر کرد. برای اینکه فالوور بیشتری در اینستاگرام داشته باشید و سریعتر مورد توجه قرار بگیرید، باید فالوور اینستاگرامی بخرید زیرا هرچه فالوور بیشتری داشته باشید، از نظر مخاطبان، رقبا و مشتریان قابل اعتمادتر دیده می شوید. 

 

زمان کالای گرانبهایی است و هدر دادن آن در حالی که نشسته اید و منتظر رسیدن رقم فالوورها به میزان مناسب هستید عاقلانه نیست! نخریدن فالوور در ابتدای کسب  و کار به معنای اتلاف وقت بیشتر برای رشد تجارت شما است

sahar بازدید : 16 نظرات (0)

خرید فالوور اینستاگرام، آری یا نه!

گستردگی اینترنت موجب شده تا کسب و کارهای سنتی به شکلی امروزی تر در شبکه های اجتماعی فعال شوند. تبلیغات سینه به سینه و کاغذی تقریبا منسوخ شده و اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی پر مخاطب، عهده دار امر تبلیغات شده اند.


پیج های اینستاگرامی پر طرفدار که فالوورهای بیشتری دارند بازار تبلیغات را قبضه کرده اند و خرید فالوور اینستاگرام پر رونق شده است. 


آیا تعداد فالوورها تاثیرگذار است؟
دنبال کننده های صفحات اینستاگرام همان فالوورهای اینستا هستند که میزان محبوبیت یک پیج را مشخص می کنند. از همین صفحات شخصی فامیلی و دوستانه هم می توان محبوبیت و جاذبه یک فرد را تشخیص داد.


شاید شما هم دوست داشته باشید جای دوست اینستایی با تعداد فالوورهای چند صد هزارتایی باشید. آیا می دانید سلبریتی مورد علاقه تان چه تعداد فالوور دارد؟ چه بخواهیم یا نخواهیم همه ما تحت تاثیر تعداد فالوورها قرار می گیریم.


خرید فالوور اینستاگرام به منظور هویت سازی و تاثیرگذاری در فضای مجازی شکل تازه ای از تبلیغات است که روی اعتماد به نفس افراد نیز تاثیر مثبت دارد. اصلا انگار این فالوورهای ندیده و نشناخته می توانند شخصیت صاحبان پیج را بالا ببرند. چه فراوان صفحات پر محتوای اینستاگرامی که هرگز توسط مخاطب ها دیده و درک نشدند زیرا هرگز دنبال کننده ای نداشتند.

 

خرید فالوور اینستاگرام


چرا فالوور اینستاگرام می خریم؟
این روزها استارتاپ های آنلاین جایگزین کسب و کارهای سنتی شده اند. فراگیر شدن اینترنت در گسترده شدن شبکه های اجتماعی آنلاین نقش موثری ایفا کرده است.


با توجه به تغییرات چشمگیری که در حوزه کسب و کارهای آنلاین دیده می شود شکل و محتوای تبلیغات و بازاریابی نیز تغییرکرده است. خرید فالوور ایستاگرام یکی از شیوه های نوین بازاریابی اینترنتی است که می تواند شکوفایی کسب و کار را به دنبال داشته باشد.

 

تبلیغات رایگان اینستاگرامی فضا را برای جلب بازدید کننده ها فراهم می کند. هر چه تعداد بازدید کننده ها بیشتر باشد درصد فروش هم بالاتر می رود. بازار تجارت جهانی هم از این سفره بی نصیب نمانده است و از فضای رایگان اینستاگرام برای کسب سرمایه های کلان بهره می برد. ساخت کلیپ های حرفه ای و پر هزینه با محتوای تبلیغاتی، طنز و سرگرم کننده صرفا برای جذب فالوور اینستاگرام است. در این میان خرید فالوور اینستاگرام و لایک و تبادل لینک همگی برای همین منظور انجام می شود.


آیا خرید فالوور اینستاگرام رونق کسب و کارهای نوپا را به همراه دارد؟
با توجه به تاثیر تعداد فالوورها در افزایش محبوبیت شخصی، تبلیغات ایستاگرامی هم به طور قطع اثرگذار خواهد بود. جذب تعداد فالوورهای بیشتر به معنای دیده شدن کالا یا خدمات کسب و کارهای نوپا است. استارتاپ های تازه تاسیس می توانند با خرید فالوور اینستاگرام و تبلیغات هدفمند یک شبه ره صد ساله را طی کنند.


هر بازدید کننده یک مشتری بالقوه است که می تواند به مشتری بالفعل و خریدار واقعی تبدیل شود.


 فعالیت در بستر اینترنت و استفاده از پتانسیل بزرگترین شبکه اجتماعی در ایران، ترفندها و ظرافت های خاصی دارد.


جذب فالوور و بالا بردن تعداد فالوورها در اینستاگرام  یک چالش بزرگ برای صاحبان کسب و کارهای نوپا و استارتاپ های تازه تاسیس است که از طرق مختلف انجام می شود.

 

روش های افزایش فالوور اینستاگرام
همه پیج های اینستاگرام از دو طریق عمده فالوور جذب می کنند:
•    الف- خرید فالوور اینستاگرام
•    ب- تبلیغات اینفلوئنسری

خرید فالوور


 الف- خرید فالوور
شرکت های ارائه دهنده خدمات خرید فالوور می توانند در زمان یک چشم بر هم زدن، تعداد زیادی فالوور را به پیج مورد نظر ارسال کنند. خریداری فالوور از متداول ترین شیوه هاست که سریع و کم هزینه است. به جرات می توان گفت کمتر صفحه ای است که تعداد بالای فالوورها را خریداری نکرده باشد. اما یک سوال جدی وحود دارد و آن اینکه " اصلا خرید فالوور فایده ای هم دارد یا پول هدر کردن است؟


آیا خرید فالوور اینستاگرام به نفع کسب و کارمان است؟
صفحاتی که تعداد فالوور بیشتری دارند بازدید کننده های بیشتری را جذب می کنند. خرید فالوور می‌تواند مفید و یا مضر باشد و این بستگی به نوع فالوور خریداری شده و همچنین تعداد آن دارد. فالوور اینستاگرام را می شناسید؟ آیا می دانید این فالوورهای خریداری شده چگونه به پیج جذب می شوند؟  اشکال خرید فالوور اینستاگرام یکی از این موارد است:


• فالوور واقعی
اینستاگرام در سال 2010 راه اندازی شد و در کمتر از یک دهه بیش از یک میلیارد حساب کاربری در آن ثبت شد. تعداد کاربران اینستاگرام  در ایران بیش از سایر شبکه های اجتماعی است. همه افرادی که اکانت اینستاگرام دارند می توانند فالوورهای واقعی پیج باشند.


برخی از این اکانت ها در اختیار اپلیکیشن ها و شرکت ها هستند و دستور لایک یا فالوو صفحات خاص را دریافت می کنند. در واقع این اکانت ها متعلق به افراد واقعی است ولی فالوورها به طور واقعی از پست های پیج بازدید نمی کنند. البته برخی شرکت ها مثل وبسایت گلد فالوور سرویس هایی ویژه را ارائه می دهند که فالوورها پست ها را لایک می کنند.


با خرید فالوور اینستاگرام هم وجهه کسب و کارتان بیشتر می شود هم احتمال لایک و بازدید از صفحات بیشتر می شود.


• فالوور تقلبی
خرید فالوور اینستاگرام  واقعی یا فالوور فیک، مساله این است! فالوور فیک اینستاگرام دنبال کنندگان حقیقی نیستند و توسط ربات ایجاد شده اند. اغلب فالوورهای تقلبی با اکانت های بین المللی و خارج از ایران ساخته می شوند و همیشه دیر یا زود توسط اپلیکیشن اینستاگرام حذف می شوند.


ریزش ناگهانی تعداد فالوورهای پیج به همین دلیل است. خرید فالوور اینستاگرام تقلبی خطر اسپ شدن ار اینستاگرام را به دنبال دارد و چندان به نفع کسب و کارتان نیست.


• روبات اینستاگرام
استفاده از ربات برای جذب فالوور اینستاگرام یک شیوه مرسوم است. در این شیوه ربات پست ها را لایک می کند و قادر است صفحات را فالو یا آنفالو کند. در واقع فعالیت ربات برای جذب فالوورهای واقعی و فعال است ولی نوع کار کاملا ماشینی و مصنوعی است. اگر نمی خواهید حساب کاربری اینستاگرام تان توسط اینستاگرام غیر فعال شود، دقت بیشتری در انتخاب ربات ها و تنظیمات آن داشته باشید.


خرید فالوور اینستاگرام از وبسایت هایی مثل گلد فالوور این ویژگی را دارد که می توانید از سرویس های تخصصی و متناسب با کسب و کارتان استفاده کنید در واقع فعالیت ربات ها هدفمند و به طرز هوشمندانه ای برنامه ریزی می شود.


ب- تبلیغات اینفلوئنسری
به غیر از خرد فالوور اینستاگرام یک راه نه چندان ساده دیگری هم برای افزایش فالوورها وجود دارد و آن تبلیغات از طریق اینفلوئنسری است. اینفلوئنسرها را می شناسید؟ اینها افراد واقعی و تاثیرگذاری هستند که در شبکه های مجازی شناخته شده اند. اینفلوئنسرها صدها هزار فالوور واقعی دارند و از هر کاری برای جذب دنبال کننده های بیشتر دریغ ندارند.


از کلیپ های ساده و جذاب اینفلوئنسری گرفته تا مستر تسترها و تست کننده های لوازم آرایشی و ... در همه جای دنیا فالوورهای واقعی و دنبال کننده های فعال دارند.


تبلیغات اینفلوئنسری اغلب به قیمت چندین میلیون تمام می شود. اگر اینفلوئنسر در رابطه با کسب و کارتان فعال باشد، بدون تردید تبلیغات اینفلوئنسری سود سرشاری را نصیب تان خواهد کرد.

 

 

sahar بازدید : 16 نظرات (0)
فیس‌بوک قابلیت جدیدی را در داخل اینستاگرام لایو معرفی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد در هنگام پخش، دوربین گوشی را غیرفعال کنند. 

به  گزارش ایسنا ؛ همچنین فیس بوک گزینه قطع صدا (میوت) در هنگام لایو را اضافه کرده است. این گزینه کوچک بوده اما از آن جهت معنادار است که فیس بوک از قابلیت کلاب هاوس در اپلیکیشن اینستاگرام کپی برداری کرده است.

 

این دو پلتفرم شبیه هم نیستند. کاربران در اینستاگرام نمی توانند مانند کلاب هاوس به یک مکالمه در لایو پیوسته و در آن شروع به صحبت کنند اما این موضوع ممکن است برای افرادی که تنها می خواهند صدایشان پخش شود اهمیتی نداشته باشد.

 اینستاگرام ,اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی

بر اساس گزارش انگجت، فیس بوک سابقه طولانی در کپی برداری از قابلیتهای اپلیکیشنهای رقیب دارد که قابل توجه ترین آنها در اینستاگرام دیده می شوند. به عنوان مثال استوری کپی برداری از قابلیتی است که اپلیکیشن اسنپ چت را منحصر کرد. فیس بوک پس از این که اسنپ پیشنهاد خرید سه میلیارد دلاری را رد کرد، استوری را به اینستاگرام اضافه کرد. قابلیت "ایسنتاگرام ریلز" هم کپی برداری از تیک تاک است. البته فیس بوک تنها شرکت فناوری نبوده که تلاش کرده از کلاب هاوس کپی برداری کند و پیش از این توییتر، ردیت و دیسکورد هم اقدام مشابهی انجام داده اند.

sahar بازدید : 18 نظرات (0)
مهندسان ژاپنی با استفاده از کابل های فیبر نوری رکورد سرعت انتقال داده در اینترنت را شکستند و به رقم حیرت آور 319 ترابیت در ثانیه رسیدند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، این رکورد از طریق یک مسیر کابل فیبر نوری 3000 کیلومتری به ثبت رسیده و امکان استفاده از فناوری مذکور در زیرساخت های فعلی مخابراتی و ارتباطی وجود دارد.

فیبر نوری ,اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی

 

رکورد قبلی در این زمینه 178 ترابایت در ثانیه بود که کمتر از یک سال قبل به ثبت رسیده بود و رکورد جدید دو برابر رقم قبلی است. این رکورد هفت برابر سریع تر از رکورد 44.2 ترابایت در ثانیه است که قبل از رکورد 178 ترابایتی ثبت شده بود. رکورد ناسا در زمینه سرعت اینترنت 400 گیگابیت در ثانیه است و سرعت اینترنت خانگی در ژاپن، نیوزلند و آمریکا به حداکثر 10 گیگابیت در ثانیه می رسد.

ژاپنی ها برای افزایش ظرفیت کابل های فیبرنوری چهار لوله حلقه ای شیشه ای را به آنها افزودند تا سیگنال ها به طول موج های مختلفی تقسیم شوند و بتوانند به طور همزمان به سمت مقصد حرکت کنند. این روش به خصوص برای انتقال داده در مسافت های طولانی کاربرد دارد.

sahar بازدید : 23 نظرات (0)

1. 48٪ از مصرف کنندگان تمایل دارند بیشتر هدایای تبلیغاتی دریافت کنند. (منبع: بلاگ سیج)

2. 69٪ از مصرف کنندگان اگر کالای تبلیغاتی را مفید بدانند ، کالای تبلیغاتی را تحویل می گیرند. (منبع: بلاگ سیج)

3. 96٪ از مردم مایلند قبل از موعد شرکتها محصولات تبلیغاتی را ارائه دهند. (منبع: PPAI)

4. مصرف کنندگان زیر 55 سال هنگامی که از آنها می پرسند کدام نوع تبلیغات را بیشتر دوست دارند ، محصولات تبلیغاتی را ترجیح می دهند. (منبع: ASI Central)

5. خدمات بازرگانی ، آموزش و صنایع مالی متداول ترین خریداران محصولات تبلیغاتی هستند. (منبع: PPAI)

6. 59٪ از کارکنانی که کالای تبلیغاتی از کارفرمای خود دریافت می کنند ، پس از آن تصور مطلوبتری از محل کار خود دارند. (منبع: مشاوره بازرگانی و بازاریابی کوچک براندون گیل)

7. 31٪ از مصرف کنندگان کیف تبلیغاتی دارند. (منبع: بلاگ سیج)

8. 84٪ از بچه های بوم دار صاحب کیف تبلیغاتی را گزارش می دهند. (منبع: ASI Central)

9. فراخوان نام تجاری برای کالاهای پوشاک بیشترین است ، 85٪ افراد تبلیغ کننده را به خاطر می آورند. (منبع: ASI Central)

10. اولین محصولات تبلیغاتی شناخته شده دکمه های بزرگداشت مربوط به سال 1789 در زمان ریاست جمهوری جورج واشنگتن بود. (منبع: بلاگ سیج)

11. محصولات ، بهداشت ، ایمنی ، فناوری و نوشتن از نظر مصرف کنندگان بسیار مفید تلقی می شوند. (منبع: STML چاپ و بازاریابی)

12. کیف ها با تقریباً 6000 مورد در طول مدت استفاده کالا ، بیشترین برداشت را از هر محصول دیگری ایجاد می کنند. (منبع: PROmotion Marketing، LLC)

13. 20٪ از مصرف کنندگان بیش از 10 ابزار نوشتن تبلیغاتی(خودکار تبلیغاتی) دارند. (منبع: ASI Central)

14. پوشیدنی ها محبوب ترین دسته محصولات هستند و به دنبال آنها ابزار نوشتن ، کیف ، تقویم و ظروف مشروب می آورند. (منبع: PROmotion Marketing، LLC)

15. کیف ها و وسایل نوشتاری با کمترین هزینه در برداشت در یک دهم درصد گره می خورند. (منبع: بلاگ سیج)

16. 63٪ از مردم کلاه های تبلیغاتی را نگه می دارند زیرا جذاب هستند. (منبع: ASI Central)

17. لیوانهای تبلیغاتی با 57٪ از افراد كه تبلیغ كننده را در لیوان فراخوانی می كنند از تبلیغات رادیویی م effectiveثرتر هستند و فقط 28٪ قادر به فراخوانی تبلیغ كننده در تلویزیون هستند (منبع: PROmotion Marketing، LLC)

18. 90٪ از مصرف كنندگان از داشتن مشروبات الكلی با مارك خبر می دهند. (منبع: ASI Central)

19. 15٪ از مردم غرب میانه مقاله ای از لباس های تبلیغاتی خارجی دارند. (منبع: PROmotion Marketing، LLC)

10. 47٪ از مصرف کنندگان برای مدت 2 سال یا بیشتر یک پیراهن تبلیغاتی نگه می دارند. (منبع: ASI Central)

20. 91٪ مردم در آشپزخانه خود کالای تبلیغاتی دارند. (منبع: بلاگ سیج)

sahar بازدید : 16 نظرات (0)

استقلال مالی زنان موضوعی است که شاید به‌مذاق جوامع مردسالار چندان خوش نیاید؛ جوامعی که در آن، مردان دوست دارند زنان از نظر مالی به آنها وابسته باشند. از دلایل آن بگذریم، زیرا قصد نداریم در این مقاله از تمایل مردان برای وابستگی مالی زنان به آنها صحبت کنیم. آنچه در این مطلب مدنظر ماست اهمیت استقلال مالی زن و مراحل رسیدن به آن است.

استقلال مالی به چه معناست؟

حتی اگر حامی قابل‌اعتمادی دارید و به‌گمانتان این موضوع اهمیتی ندارد، روزی ممکن است حامی‌تان را از دست بدهید. پس استقلال مالی را نباید بی‌اهمیت بدانید. استقلال مالی به‌زبان ساده یعنی از نظر مالی به کسی وابسته نباشید. خب، در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟

  • کنترل امور مالی شما دست خودتان است: بنابراین خودتان درباره پولتان تصمیم می‌گیرید و برای این کار به دیگران متکی نیستید.
  • دانش مدیریت مالی را فرامی‌گیرید، حتی اگر در سطحی ابتدایی باشد: با این دانش می‌توانید تصمیمات درستی بگیرید و امور مالی‌تان را مدیریت کنید.
  • می‌توانید از نظر مالی خودتان را حمایت کنید: یعنی با درآمد شغلی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری یا ترکیبی از هر سه می‌توانید روی پای خودتان بایستید. مجبور نیستید به پول‌توجیبیِ پدر، خرجیِ همسر، کمک مالی دولت یا وام و نظایر آنها تکیه کنید.

چرا زنان باید استقلال مالی داشته باشند؟

استقلال مالی چیزی است که همه باید به آن برسند و مرد و زن ندارد. منتها چرا استقلال مالی برای زنان مهم‌تر است؟ دلیلش این است که مردان معمولا چاره‌ای جز رسیدن به استقلال مالی ندارند؛ اما زنان به این مقوله اهمیت چندانی نمی‌دهند، چون از قدیم‌الایام همیشه خودشان را وابسته به مردان دانسته‌اند (در اصل این موضوع را به آنها القا کرده‌اند). به همین دلیل، اغلب زنان به استقلال مالی به‌چشم امری ضروری نگاه نمی‌کنند.

درست است که هیچ‌کس نمی‌داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، اما حداقل می‌توانیم واکنشی را که باید در شرایط مختلف در آینده نشان دهیم کنترل کنیم. چگونه؟ با استقلال مالی. اگر از نظر مالی مستقل باشید، می‌توانید بدون تکیه بر شانس و اقبال برای آینده برنامه‌ریزی کنید. افرادی که از نظر مالی به دیگران وابسته‌اند فقط می‌توانند امیدوار باشند که آینده با آنها خوب تا کند؛ مخصوصا خانم‌ها که با چالش‌هایی منحصربه‌فرد روبه‌رو هستند.

آماده‌اید شروع کنیم؟ بیایید مختصری درباره چالش‌های مالی که پیش روی زنان قرار دارد صحبت کنیم.

زنان با چه چالش‌های مالی‌ای روبه‌رو هستند؟

استقلال مالی زنان موضوعی است که همیشه نادیده گرفته شده است. سراسر تاریخ پر است از مردانی که زنان را همواره تابع خودشان دانسته‌اند. کار زنان شامل ماندن در خانه، آشپزی، نظافت و تربیت فرزندان بود؛ در حالی‌ که مردان کار می‌کردند، خانه می‌ساختند یا شکار می‌رفتند. البته تا اینجای موضوع ایرادی ندارد، زیرا خودِ زنان هم تمایل زیادی دارند که بر خانه‌داری، تربیت فرزند و نظایر آنها تمرکز کنند. مسلما اهمیت این مسئولیت‌ها هرگز کمتر از کار خارج‌ از خانه نبوده و حتی شاید بتوان گفت مهم‌تر هم بوده است.

اما مشکل کجاست؟

مشکل اینجاست که خواه خانه‌دار باشید یا شاغل، هنوز در قرن جدید با محصولی جانبی از این تفکر سنتی درگیر هستیم: «مردان‌اند که پول را مدیریت می‌کنند.» نسل‌هاست که بسیاری از زنان برای تصمیم‌گیری مالی به پدر، همسر و مردان دیگری در زندگی‌شان (حتی برادر و فرزند) تکیه کرده‌اند. خوشبختانه این طرزفکر کم‌کم در حال تغییر است. امروزه بسیاری از زنان می‌دانند باید از نظر مالی مستقل باشند؛ زیرا بدون آن، دستیابی به آرزوهایشان دشوارتر است.

روزهایی که زنان همه‌چیز را در چهاردیواری خانه می‌دیدند سپری شده. آنها می‌خواهند خودشان به اهدافشان برسند.

برخی از چالش‌های مالی مهمی که مختص زنان است عبارت‌اند از:

  • غالبا دستمزد زنان در جایگاهی شغلی، کمتر از مردانی است که در همان جایگاه‌اند. به‌جز این، زنان مجبورند با پدیده‌ای به‌نام «سقف شیشه‌ای» مبارزه کنند؛ مانعی نامرئی اما کاملا حقیقی که بین زن و موفقیت حرفه‌ای او قرار دارد. این مانع همان چیزی است که برای بسیاری از فرصت‌ها در راه پیشرفت و ارتقای شغلی زنان محدودیت ایجاد می‌کند.
  • بسیاری از زنان بخش بزرگی از زندگی‌شان را صرف تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانه می‌کنند؛ بنابراین نسبت به مردان زمان کمتری برای کار و کسب درآمد دارند. برخی از زنان حتی مسئولیت نگهداری از سالمندان خانواده را هم بر عهده دارند که این هم وقت کافی برای کار و درآمد آنها باقی نمی‌گذارد.
نتیجه اینکه بسیاری از زنان نمی‌توانند به‌اندازه مردان به‌طور منظم به درآمدی که از شغلشان به دست می‌آورند تکیه کنند. به همین دلیل است که زنان باید توجه بیشتری به پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی داشته باشند تا پولی را که برای استقلال مالی نیاز دارند فراهم کنند.

چرا استقلال مالی زنان ضرورت دارد؟

این جمله را خوب به خاطر بسپارید: استقلال مالی عبارتی دهان‌پرکن نیست، ضرورت است. اما چرا؟ به دلیلی ساده: بیشتر زنان خواه‌ناخواه در برهه‌ای از زندگی‌شان بالاخره مجبور خواهند شد خودشان امور مالی‌شان را مدیریت کنند:

  • میزان فقر در زنان بالای ۶۵ سال به‌طور چشمگیری بالاتر از مردان در همین سن است؛
  • بسیاری از زنان پس از طلاق، بیوه‌شدن یا حتی مجردماندن، احتمالا در سنین بالای ۶۵ سال دیگر کسی را نخواهند داشت که پولشان را مدیریت کند، بنابراین باید خیلی زودتر بیاموزند چطور این کار را انجام دهند؛
  • امید به زندگی در زنان بیشتر از مردان است. بسیاری از زنان که همیشه پدر یا همسرشان تصمیمات مالی آنها را اتخاذ کرده‌اند. در صورت نبودِ آنها (به‌دلیل فوت یا ترک خانواده)، ناگهان با مسئولیتی مواجه می‌شوند که برایش آماده نیستند.

اگر مجردید، شاید قبلا مسئولیت امور مالی خود را به‌ عهده گرفته باشید؛ اگرنه، احتمالا خیلی زود مجبور به این کار خواهید شد. اگر هم متأهلید، بازهم باید خودتان را آماده کنید که اگر ناگهان مجبور شدید بار مدیریت پولتان را به دوش بکشید، بدانید چه باید بکنید. حتما باید به جایی برسید که دیگر چاره‌ای نداشته باشید؟ چرا زودتر برایش برنامه‌ریزی نمی‌کنید؟

با آینده‌نگری و آمادگی قبلی، استقلال مالی وسیله‌ای برای رساندن شما به آرزوهایتان خواهد شد. اگر دست‌دست کنید و دیر به استقلال مالی برسید، فقط از آن برای مقابله با چالش‌های غیرمنتظره مانند پرداخت بدهی، پرداخت هزینه‌های پزشکی، جورکردن دخل‌وخرج و نظایر آنها استفاده خواهید کرد.

می‌بینید که استقلال مالی زنان ضرورت است. با داشتن استقلال مالی می‌توانید آینده خانواده را تأمین کنید، آرامش بیشتری داشته باشید، هزینه‌ها را کاهش دهید و از همه بهتر، زندگی‌تان را همان‌ طور که می‌خواهید بسازید.

مراحل رسیدن به استقلال مالی کدام‌اند؟

برای رسیدن به استقلال مالی باید ۶ مرحله مهم را طی کنید:

۱. خواسته‌هایتان را مشخص کنید

همان‌ طور که گفتیم، اولین جنبه اساسی استقلال مالی این است که بتوانید درباره پولتان تصمیم بگیرید. چه تصمیماتی؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا از خودتان بپرسید:

  • می‌خواهم از چه چیزی در زندگی‌ام محافظت کنم؟
  • برای داشتن آرامش روحی به چه چیزهایی نیاز دارم؟
  • رسیدن به چه چیزهایی در زندگی برایم مـهم‌تر است؟
  • بیشتر نگرانم چه چیزهایی را در زندگی از دست بدهم؟
  • کمترین هزینه‌ای که می‌توانم از دست بدهم چقدر است؟

پاسخ این پرسش‌ها مشخص می‌کند چه تصمیماتی باید بگیرید. درست مانند سفر است. مگر نه اینکه هرجایی که بخواهید بروید اول باید مقصد را مشخص کنید؟ مقصد است که تعیین می‌کند باید از کدام جاده‌ها بروید، چه ملزوماتی نیاز دارید و چه مدت طول می‌کشد تا به آنجا برسید. اولین قدم برای استقلال مالی این است که مقصد زندگی‌تان را انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب مقصد

انتخاب مقصد دشوار است؛ اما می‌توانید آن را به چیزی لذت‌بخش تبدیل کنید. این‌طور عمل کنید:

  • فهرستی از اهدافتان را بنویسید و همیشه آن را همراه خودتان داشته باشید. نگه‌داشتن آنها در ذهن فقط در حد رؤیا باقی می‌ماند، حتما آنها را بنویسید تا شبیه طرح شود. هرازگاهی آن را مطالعه کنید و تصمیم بگیرید آیا چیزی که می‌خواهید انجام دهید همان است که می‌خواهید و نظرتان عوض نشده است. آیا برخی از آنها را همین حالا می‌خواهید و اگر نشود بعدها رهایشان خواهید کرد. این موارد را مشخص کنید.
  • وقتی فهرست را نوشتید، به اهدافتان پایبند بمانید. بسیاری از ما معمولا خیلی سریع اهدافمان را تغییر می‌دهیم. شاید به این دلیل که اغلب به‌جای اهدافی که واقعا برایمان مهم است، اهدافی را انتخاب می‌کنیم که عادی به نظر می‌رسند. نترسید. اهدافی را بنویسید که برای خودتان معنا دارند. حتی اگر عجیب‌وغریب یا خیلی پیش‌پاافتاده‌اند. اینها خواسته دلتان است و ما از شما خواستیم آنچه را می‌خواهید بنویسید، نه چیزی را که صرفا به آن نیاز دارید.

۲. کنترل جریان نقدینگی را به دست بگیرید

استقلال مالی زنان - کنترل جریان نقدینگی را به دست بگیرید
بی‌محابا و بدون محدودیت خرج نکنید.

در این مرحله، خواسته‌هایتان مشخص شده است. برخی از خواسته‌های شما ممکن است اینها باشند:

  • بازنشسته شوم و دیگر کار نکنم؛
  • در آینده فرزندانم از نظر مالی تأمین باشند؛
  • برای هزینه‌های غیرمنتظره پول کافی داشته باشم؛
  • و… .

همه اینها اهدافی عالی‌اند و برای همه آنها به پول نیاز خواهید داشت. گفتیم که دومین جنبه اساسی استقلال مالی این است که بتوانید خودتان را از نظر مالی حمایت کنید. برای انجام این کار و تحقق اهدافی که برای خودتان تعیین کرده‌اید لازم است ابتدا جریان نقدینگی خودتان را کنترل کنید. جریان نقدینگی چیست؟

به‌زبان ساده، جریان نقدینگی کل مبلغ پولی است که به دست می‌آورید و خرج می‌کنید، همان دخل‌وخرج خودمان. راحت‌تان کنم، اگر پولی که خرج می‌کنید بیشتر از پولی است که درمی‌آورید، نه به اهدافتان خواهید رسید و نه از نظر مالی مستقل خواهید بود. آنچه در آینده در انتظارتان است (و احتمالا همین حالا هم زیر بارِ آن هستید) خروارها بدهی است.

محاسبه سرانگشتی برای جریان نقدینگی

برای محاسبه جریان نقدینگی باید یک‌سری عوامل را در نظر بگیرید که ۲ تا از آنها از بقیه مهم‌ترند: درآمد و هزینه. درآمد همیشه با هزینه‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارد. فقط زمانی به استقلال مالی خواهید رسید که درآمدتان از هزینه‌هایتان بیشتر باشد. این‌گونه نیست که این هزینه‌ها صرفا شامل توانایی پرداخت قبوض و مالیات و خوردوخوراک باشند. اهدافتان را که نوشته بودید یادتان هست؟ همه آنها هزینه برمی‌دارند؛ بنابراین برای کنترل جریان نقدینگی باید ابتدا با محاسبه درآمد و هزینه‌های پیش‌بینی‌شده شروع کنید.

در ادامه، حواستان را به من بدهید. می‌خواهیم حساب‌کتاب کنیم. حتی اگر لازم است، قلم و کاغذ بردارید (ارزش وقت‌گذاشتن را دارد).

ابتدا حساب کنید همین حالا درآمد و هزینه‌های شما چقدر است. برای این کار هم درآمد و هم هزینه‌ها به ۲ بخش تقسیم می‌شوند:

  • درآمد فعلی
  • درآمد ماهیانه شما بدون احتساب مالیات چقدر است؟ هم درآمد ناشی از شغل و هم درآمدهایی از مجراهای دیگر را محاسبه کنید.
  • هزینه‌های فعلی
  • چقدر برای آب و برق ماهانه پرداخت می‌کنید؟
  • هزینه‌های روزمره مانند بنزین، هزینه پزشکی و نظایر آنها چقدر است؟
  • چقدر بابت بیمه (از جمله بیمه خودرو، بیمه خانه، بیمه عمر و بیمه تأمین اجتماعی (در صورتی‌ که اختیاری است) پرداخت می‌کنید؟
  • چقدر بدهی دارید و چه اقساطی در ماه پرداخت می‌کنید؟ (این مورد می‌تواند شامل انواع وام، قسط‌های مختلف، کارت اعتباری ــ در صورتی‌ که استفاده می‌کنید ــ و نظایر آنها باشد.)

همه اینها را جمع بزنید و از درآمدتان کم کنید. این عدد همان است که برای اهدافتان باقی می‌ماند. البته یادتان باشد این جریان نقدینگیِ فعلی شماست. برای جریان نقدینگی موردانتظار در آینده، باید محاسبه کنید که هزینه‌هایتان برای مثال بعد از بازنشستگی چطور تغییر می‌کند:

  • درآمد موردانتظار
  • درآمدی که بعد از بازنشستگی خواهید داشت چقدر است؟ برای مثال حقوق تأمین اجتماعی، بیمه عمر و هر حقوق دیگری که ممکن است به‌عنوان درآمد داشته باشید.
  • هزینه‌های موردانتظار
  • آیا در حال‌ حاضر مالیات می‌دهید؟ بعد از بازنشستگی که درآمدتان کمتر می‌شود مالیات‌تان کاهش خواهد یافت یا نه؟
  • چه هزینه‌هایی الآن دارید که بعدها دیگر نخواهید داشت؟ (برای مثال، امروز برای رفتن به سر کار هزینه حمل‌ونقل دارید، اما بعد از بازنشستگی احتمالا این هزینه را نخواهید داشت و هزینه حمل‌ونقلتان کاهش می‌یابد.)
  • چه هزینه‌هایی هستند که امروز آنها را ندارید اما بعدها ممکن است به گردن خودتان باشند؟ (برای مثال، بیمه تأمین اجتماعی چیزی است که ممکن است فعلا کارفرما آن را پرداخت کند، اما اگر شغلتان را از دست بدهید خودتان باید پرداخت کنید.)
  • سخت‌ترین و مهم‌ترین موردی که باید در نظر بگیرید: هزینه‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی شما بعد از بازنشستگی چطور خواهد بود؟ (البته شاید هیچ‌کس این موضوع را نداند، اما از حالا باید بدانید که بعد از بازنشستگی پوششی برای این مورد خواهید داشت یا باید از جیب پرداخت کنید.)

حالا هریک از این ۴ مورد را که بعد از بازنشستگی افزایش یا کاهش می‌یابند، به هزینه‌های فعلی که قبلا نوشته بودید اضافه یا از آن کم کنید.

در نهایت باید ۴ عدد را ۲به‌۲ ترکیب کنید:

  • مجموع درآمد فعلی + مجموع درآمد موردانتظار بعد از بازنشستگی؛
  • مجموع هزینه‌های فعلی + مجموع هزینه‌های موردانتظار بعد از بازنشستگی.
اقدام نهایی و تذکری مهم

حالا این دو عدد را باهم مقایسه کنید. کدام عدد بیشتر است؟ یادتان باشد این فقط برآورد است و ما نمی‌خواهیم عددی دقیق محاسبه کنیم، چون امکان ندارد. هیچ‌کس نمی‌تواند وقایعی را که در آینده اتفاق خواهد افتاد پیش‌بینی کند. حتی تورم، که یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی درآمد و هزینه‌های شما خواهد بود، در حالت عادی روندی صعودی دارد. منتها این بدان معنا نیست که امکان کاهش آن وجود ندارد.

در واقع، محاسبات این بخش فقط برای این است که شما را به فکر بیندازد. اگر همین حالا عدد هزینه‌های شما بیشتر از درآمدتان است، یعنی باید به‌فکر کنترل جریان نقدینگی باشید.

۳. بدهی‌ها را حذف کنید

یادتان هست گفتیم باید از نظر مالی خودتان را حمایت کنید؟ بدهی‌ها هرگز اجازه این کار را نخواهند داد. آیا تا حالا با افرادی روبه‌رو شده‌اید که با وجود داشتن شغلی پردرآمد نمی‌توانند از عهده تأمین مالی خودشان برآیند؟ منظورم این نیست که در خوردوخوراکشان مانده‌اند، فقط با کوچک‌ترین هزینه پیش‌بینی‌نشده وامی‌مانند. دلیلش این است که آنها زیاد خودشان را درگیر بدهی کرده‌اند.

آیا می‌دانستید زنان نسبت به مردان تمایل بیشتری به بدهی‌داشتن دارند؟ دلیلش دستمزد نابرابر آنهاست. آنها می‌دانند با جمع‌کردن پول حالاحالاها نمی‌توانند آنچه را می‌خواهند تهیه کنند. به همین دلیل، بیشتر دنبال وام و اقساط می‌روند. توانایی مالی زنان برای پرداخت بدهی‌ها بسیار کمتر است. به همین دلیل، خلاص‌شدن از شر بدهی‌ها گامی بسیار مهم برای رسیدن به استقلال مالی است.

از آنجا که موضوع کاهش بدهی بحثی کاملا گسترده است، ۳ روش مفید را به‌شکل خلاصه توضیح می‌دهیم:

روش ۱: عادت‌های بد را به عادت‌های خوب تبدیل کنید

یک‌کاسه‌کردن وام‌ها (تجمیع وام)، تسویه بدهی، حتی ورشکستگی همگی از آن کلماتی‌اند که به بدهی ارتباط دارند. این کلمات را از ذهنتان بیرون کنید. مطمئن‌ترین راه برای رهایی از بدهی و پایبندماندن به آن این است که عاداتی را که شما را بدهکار می‌کنند کنار بگذارید.

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که برای چیزهای مادی ارزش زیادی قائل است. گوشی آخرین‌مدل، ماشین اسپرت گران‌قیمت، خانه بزرگ، جدیدترین و لوکس‌ترین لوازم خانه، و… . خواستن این چیزها اصلا اشکالی ندارد! اما اگر خواسته‌ها را به نیازهای واقعی ترجیح بدهید، کارتان زار است. اینها را می‌توانید به‌عنوان هدف یا خواسته بنویسید؛ اما فقط زمانی باید آنها را برآورده کنید که از عهده مالی آنها برآیید. اگر آنها را همین حالا که توانایی مالی خریدشان را ندارید می‌خواهید، به‌ناچار به وام‌گرفتن، کارت اعتباری، اقساط و شیوه‌های مشابه متوسل می‌شوید. کاری که فقط به بدهی‌های شما می‌افزاید.

باید عادات خرج‌کردن را در خودتان تغییر دهید. حتی اگر از شر همه بدهی‌هایتان خلاص شوید، بازهم به‌خاطر نوع خرج‌کردنتان به دام بدهی‌های جدید خواهید افتاد. شاید تغییر عادات سریع‌ترین و ساده‌ترین راه ممکن نباشد؛ اما قطعا ماندگارترین راه است.

روش ۲: با کنترل جریان نقدینگی بودجه‌بندی کنید

یادتان هست درباره کنترل جریان نقدینگی صحبت کردیم؟ یکی دیگر از مزایای داشتن چنین کنترلی توانایی بودجه‌بندی است. با درک میزان درآمد و هزینه‌ها، می‌توانید بودجه‌بندی کنید؛ یعنی برای پولتان برنامه بریزید. وقتی برای هر چیزی بودجه جداگانه‌ای در نظر بگیرید، تا حد زیادی در برابر اتفاقات غیرمنتظره شوکه نخواهید شد. بودجه‌بندی بلدید؟

بودجه‌بندی یعنی درآمدتان را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و درست مانند اینکه چند صندوق گذاشته‌اید، هر ماه درصدی از درآمدتان را به آن صندوق‌ها اختصاص دهید؛ مثلا یکی برای هزینه‌های پزشکی، یکی برای پس‌انداز، یکی برای هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده و الی آخر.

با بودجه‌بندی، هر بار که موردی پیش آمد، از بودجه‌ای که به همان مورد اختصاص داده‌اید خرج می‌کنید. فایده‌اش این است که دقیقا می‌دانید چقدر باید پس‌انداز کنید و چقدر باید خرج کنید.

روش ۳: ترتیب پرداخت بدهی‌ها در رهاشدن از آنها مؤثر است

برخی از کارشناسان می‌گویند ابتدا بزرگ‌ترین بدهی‌هایتان را پرداخت کنید. از یک طرف، حس خوبی به شما می‌دهد و از سوی دیگر، بدهی‌های بزرگ‌تر مشکلات بزرگ‌تری هم هستند.

این توصیه مشکلی ندارد. منتها راه‌حل جالب‌تری هم داریم و آن برعکس است. یعنی اول بدهی‌های کوچک را تسویه کنید. وقتی روی بدهی‌های بسیار بزرگ تمرکز می‌کنید، این کار کمی طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد. احساس می‌کنید هرچه پرداخت می‌کنید انگار تمامی ندارد. در عین‌ حال، بدهی‌های کوچک مدام انباشته می‌شوند و آنها هم پس از مدتی به مبالغ بزرگ تبدیل خواهند شد.

صاف‌کردن و حذف هر بدهی کوچک نه‌تنها به شما انرژی می‌دهد، بلکه عادت تسویه را هم در شما تقویت می‌کند. این انرژی فشار را از روی شما برمی‌دارد و می‌توانید به بدهی‌های بزرگتان برسید.

۴. کسب درآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری

استقلال مالی زنان - سرمایه گذاری کنید تا پولتان رشد کند
سرمایه شما باید رشد کند تا تورم را پشت‌سر بگذارد

پس از کنترل نقدینگی و حذف بدهی، نوبت جمع‌آوری ثروت است. این‌طور نیست که این کار فقط با جمع‌کردن بخشی از درآمدتان حاصل شود. باید درآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را باهم ترکیب کنید.

درآمد با داشتن شغل حاصل می‌شود. شما در جایگاه زن در این مورد با چالش‌های خاصی روبه‌رو هستید. کار زنان اغلب به‌دلیل مسئولیت‌های خانوادگی پاره‌وقت است، دستمزد و حقوقی که به آنها می‌دهند کمتر از مردان هم‌پایه خودشان است، و معمولا احتمال بیشتری دارد که به‌خاطر مراقبت از خانواده مجبور به ترک کار شوند. به همین دلایل، زنان باید بیشتر از مردان به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری متعهد باشند، مخصوصا وقتی پای بازنشستگی به میان می‌آید.

در دنیای امروز، اگر فردی فقط بخواهد سبک زندگی خودش را پس از بازنشستگی ادامه دهد (یعنی بدون اینکه به رؤیاهایش فکر کند)، باید حداقل ۷۰ درصد از درآمد قبل از بازنشستگی‌اش را در دوران بعد از آن هم داشته باشد. یعنی چه؟ یعنی باید درآمدتان آن‌قدر از مجراهای غیرشغلی رشد کند که وقتی بازنشسته شدید، ۷۰ درصد از درآمدتان همچنان در جریان باشد. با این حساب، باید کاملا در پس‌انداز و سرمایه‌گذاری جدی باشید.

چطور باید این کار را انجام دهیم؟

در کشور ما بازنشستگی با بیمه‌های مختلف امکان‌پذیر است؛ برای مثال، اگر بیمه تأمین اجتماعی داشته باشید، حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنید. البته برای دریافت حقوق کامل باید ۳۰ سال بیمه شما تکمیل شده باشد. بیمه‌های عمر و آتیه (مانند پاسارگاد، ایران، آسیا، دی و نظایر آنها) بیمه‌های اختیاری‌اند که به‌جز پوشش حوادث، مبالغ پرداختی شما را بعد از اتمام دوره پرداخت (۱۰، ۲۰ و ۳۰ساله) یک‌جا یا به‌صورت مستمری به شما می‌پردازند. البته همه آنها شرایطی دارند که پیچیده است و نمی‌توانیم آنها را در اینجا بگنجانیم.

البته در کشورهای دیگر طرح‌های بازنشستگی مختلفی وجود دارد که برخی از آنها را کارفرما ارائه می‌دهد؛ از جمله طرح‌های 401(k) که کارفرما ارائه می‌دهد و طرح Individual Retirement Account (IRA) که اختیاری است.
  • متنوع‌سازی

«همه تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید.» این یکی از جملاتی است که شاید بارها شنیده باشید. متنوع‌سازی به این معناست که باید در گزینه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنید و همه پولتان را در یک مجرا قرار ندهید؛ برای مثال، می‌توانید بخشی از پولتان را به‌صورت پول نقد نگه دارید، بخشی را در سهام، بخشی را در املاک و مستغلات، بخشی را در طلا و بخش دیگر را آن‌ طور که این روزها باب شده است در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید (این توصیه‌ای سرمایه‌گذاری نیست، صرفا نحوه متنوع‌سازی را توضیح می‌دهد).

نکته مهم این است که هرگز، هرگز، هرگز پولتان را با ریسک بالا در چیزی سرمایه‌گذاری نکنید. وقتی جوان هستید، قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارید و این شما را به خطر می‌اندازد. در کشور ما پول به‌سختی به دست می‌آید. اگر کل سرمایه‌تان را از دست بدهید، جمع‌آوری مجدد آن کار دشواری خواهد بود.

همیشه آن درصدی از پولتان را سرمایه‌گذاری کنید که اگر از دستش دادید، مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • نقدشوندگی

نقدشوندگی دارایی به‌زبان ساده یعنی هروقت بخواهید بتوانید آن را استفاده کنید؛ برای مثال، پول نقد بالاترین نقدشوندگی را دارد، زیرا به‌راحتی و هر زمان قابل‌استفاده است. طلا هم نقدشوندگی بالایی دارد. در مقابل، املاک و مستغلات کمترین نقدشوندگی را دارند. اگر قبلا خانه یا زمینی را فروخته باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که این کار چقدر سخت است.

  • تورم

تورم به‌معنای افزایش قیمت کالاها و خدمات در برابر کاهش ارزش پول نقد است. برای اینکه معنای آن را به‌روشنی درک کنید مثالی می‌زنیم. با توجه به میزان تورم سالانه کشور ما که ۳۸٫۹ درصد است، تخم‌مرغی که امروز فرضا ۱۰۰۰ تومان است، پس از گذشت یک سال تقریبا به ۱۳۸۹ تومان خواهد رسید؛ یعنی شما با ۱۰۰۰ تومان امروز یک‌ سال دیگر نمی‌توانید یک تخم‌مرغ بخرید. در مقایسه، در کشور آمریکا که نرخ سالانه تورم ۲ درصد است، اگر قیمت کالایی ۱ دلار باشد، بعد از گذشت یک سال حدودا ۱ دلار و ۲ سنت خواهد بود.

متأسفانه محاسبه دقیق تورم و قیمت در ایران به این راحتی‌ها امکان‌پذیر نیست. اگر پولتان صرفا به‌صورت نقد و راکد بماند و آن را سرمایه‌گذاری نکنید، به‌خاطر تورم آسیب زیادی می‌بیند. به همین دلیل، با یک مثال توضیح می‌دهیم که چرا اهمیت استقلال مالی بعد از بازنشستگی بسیار زیاد است:

اگر در کشوری زندگی می‌کردید که فقط ۴ درصد تورم سالانه دارد، حتی اگر فرض کنیم که تا ۳۰ سال بعد که بازنشسته خواهید شد، این تورم همچنان ثابت می‌ماند، ارزش پول نقدی که امروز دارید به نصف خواهد رسید! بنابراین فقط پس‌اندازکردن شما را به جایی نمی‌رساند. باید سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام دهید که پولتان رشد کند و تورم را پشت‌سر بگذارد. حال تصور کنید در کشور ما با تورم نزدیک به ۴۰ درصد اوضاع تا چه اندازه بدتر خواهد بود!

  • مدیریت ریسک

نکته مهم دیگری که در سرمایه‌گذاری وجود دارد ریسک آن است. حتی کم‌خطرترین سرمایه‌گذاری‌ها مانند طلا هم که ارزش‌شان تقریبا هیچ‌وقت از بین نمی‌رود ممکن است با خطر سرقت یا گم‌شدن روبه‌رو باشند. به همین دلیل است که متنوع‌سازی سبد سرمایه اهمیت پیدا می‌کند.

۵. برای دارایی‌هایتان برنامه‌ریزی کنید

استقلال مالی زنان - مدیریت دارایی‌ها برای دوران بازنشستگی
وقتی برای دارایی‌هایتان برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید استقلال مالی را با تمام وجود حس کنید.

این مرحله به مجموعه‌ای از کارهای آماده‌سازی برای مدیریت دارایی‌های فرد در صورت فوت یا ناتوانی وی در تصمیم‌گیری گفته می‌شود. این مجموعه شامل کارهای مربوط به ارث و تسویه مالیات بر دارایی است. تعریف ساده‌تر آن این است:

برنامه‌ریزی برای دارایی‌ها مجموعه‌ای از کارهایی است که برای تأمین آینده مالی خانواده‌تان باید از قبل انجام دهید.

این برنامه‌ریزی بهترین راه برای اطمینان از این است که عزیزان شما سهمی عادلانه از آنچه برای به‌دست‌آوردن آن زحمت کشیده‌اید خواهند داشت. این امر به‌ویژه برای زنان بسیار مهم است. زنان فطرتا طوری آفریده شده‌اند که تا زمانی‌ که آینده عزیزانشان تأمین نباشد، واقعا احساس رضایت نمی‌کنند.

  • وصیت‌نامه

یکی از اسناد مهم که باید تنظیم کنید وصیت‌نامه است. در وصیت‌نامه، اعلام می‌شود دارایی‌هایتان چطور بین عزیزان شما تقسیم خواهد شد. اگر خودتان این کار را نکنید، دولت وظیفه توزیع آنها را به‌شکل قانونی بر عهده خواهد داشت. اگر هم وارثی نداشته باشید و اموالتان را به سازمان خیریه یا جای دیگری اختصاص نداده باشید، دولت آن را مصادره خواهد کرد.

  • وکالت‌نامه

از آنجا که در وصیت‌نامه مشخص نمی‌شود که در صورت ازکارافتادگی چه‌کسی شما و امور مالی شما را اداره خواهد کرد یا اگر بیمار شدید، چطور باید اموالتان را به درمان خودتان اختصاص دهید، تنظیم وکالت‌نامه ضروری است. در این سند، باید شخصی را تعیین کنید که از طرف شما درباره دارایی‌هایتان به‌شکل قانونی تصمیم‌گیری کند. این فرد می‌تواند دوستی مورداعتماد، عضوی از خانواده یا وکیلی باتجربه و معتبر باشد.

تعیین این شخص بسیار مهم است. فردی که انتخاب می‌کنید باید بسیار قابل‌اعتماد باشد.

۶. از مشاور کمک بگیرید

این مرحله ضروری نیست. شاید بتوانید خودتان به‌تنهایی این کارها را انجام دهید. با این‌ حال، چون با کار پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم، اگر حس می‌کنید برایتان دشوار است، از مشاور مالی کمک بگیرید. این فرد نیز مانند وکیل باید مورداعتماد و کاربلد باشد.

با کمک این فرد می‌توانید:

  • امور مالی‌تان را کنترل کنید؛
  • خودتان را از نظر مالی حمایت کنید؛
  • در جریان سرمایه‌گذاری و نحوه مدیریت امور مالی‌تان قرار بگیرید.
تبریک می‌گوییم! حالا شما زنی هستید که از نظر مالی به هیچ‌کس وابسته نیست.

کلام آخر

به‌طور خلاصه، فرمول رسیدن به استقلال مالی عبارت است از:

  • ایجاد بودجه؛
  • پس‌انداز درصد مشخصی از درآمدتان در هر ماه؛
  • ایجاد حساب پس‌انداز اضطراری؛
  • سرمایه‌گذاری با روشی متناسب با اهداف و تحمل ریسک.
sahar بازدید : 14 نظرات (0)

۱. اکانت بیزینس داشته باشید

اولین و مهم‌ترین قدم برای ایجاد فضایی جهت فروش در اینستاگرام ، ساخت اکانت بیزنس است. امروزه بخش گسترده‌ای از مشتریان، به جای جست‌وجوی برند مورد نظرشان در گوگل، به اینستاگرام روی آورده‌اند. بنابراین قدم بسیار مهم برای این کار، ساخت یک اکانت بیزنس است. شما باید به همان میزانی که وبسایتتان را به‌روزرسانی می‌کنید و تغییر می‌دهید، برای اکانت اینستاگرامتان هم وقت بگذارید. اکانت تجاری شما، اغلب اولین نقطه تماس مشتری با تجارت شماست. بنابراین ایجاد یک حس نزدیکی با مشتری، کمک زیادی به دیده شدن کسب‌وکارتان می‌کند‌.

این اکانت باید خاص کسب‌وکار و برند شما باشد و آن را به شکل دقیقی با اهداف خود هماهنگ کنید. توجه داشته باشید که نمایه تجاری شما، باید شامل تمام چیزهایی باشد که به بیزنس‌تان مرتبط است.

۲. یک پروفایل حرفه‌ای بسازید

پروفایل شما، معرف کسب‌وکار شماست. بنابراین می‌تواند یک راهکار ساده و مهم برای افزایش فروش در اینستاگرام باشد. برای ساخت یک پروفایل سطح بالا و تخصصی باید به نکات زیر توجه کنید:

 عکس: عکس اکانت بیزنسی شما باید کاملا مرتبط با کسب‌وکار و برند شما و البته مخصوص به خودتان باشد. یک عکس که شامل آرم برندتان می‌شود، نمونه خوبی برای این کار است.

بیوگرافی: بیوگرافی پیج شما بسیار اهمیت دارد. در بیوی اینستاگرام خود باید شرح واضح و مختصری از تجارتتان به مشتریان بدهید و از این طریق با مخاطبان حرف بزنید. سعی کنید بیوگرافی را به گونه‌ای بنویسید که در کوتاه‌ترین زمان بفهمند شما دقیقا چه کاری انجام می‌دهید و تجارتتان چیست.

ایجاد پیوند به فروشگاه (URL): فراموش نکنید که اگر یک وبسایت فعال و پویا دارید، حتما آن را به اکانت اینستاگرام خود پیوند دهید. از این طریق می‌توانید امکان بازدید مشتریان از سایت خود و پیگیری اتفاقات مربوط به برندتان را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از درگاه اینستاگرام استفاده کرده و بازدید از سایت خود را افزایش دهید.

این کارها به راحتی موجب افزایش فروش در اینستاگرام و رونق فعالیت تجاری‌تان می‌شود.

۳. از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین روش‌های فروش در اینستاگرام ، استفاده از تبلیغات است. شما می‌توانید پس از ساخت یک اکانت تجاری و پروفایل حرفه‌ای برای کسب‌وکار خودتان، تصمیم بگیرید که تا چه اندازه می‌خواهید هزینه کنید، به چه نوع تبلیغاتی نیاز دارید و مدت زمانی که برای تبلیغ می‌خواهید چقدر است. اینستاگرام گزینه‌های متنوعی را پیش رویتان قرار می‌دهد که می‌توانید هر کدام را براساس نیاز، بودجه و استراتژی محتوای خود انتخاب کنید. این پلتفرم، محیط بسیار مناسبی برای ایجاد انواع کمپین‌های تبلیغاتی است. فقط کافیست کمپین خود را راه‌اندازی کنید، هشتگ مناسب آن را انتخاب کرده و آن را در پیج بیزنس خود منتشر کنید.

۴. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله مهم‌ترین و شاید بتوان گفت تاثیرگذارترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام است. در این نوع بازاریابی، افراد تاثیرگذار، تبلیغ محصول یا خدمات شما را بر عهده می‌گیرند و سعی در جلب مخاطب و فروش آن دارند. از آنجایی که روش‌های سنتی بازاریابی، قدرت و تاثیر پیشین خود را ندارند، کسب‌وکارها به فکر ایجاد روش‌های تبلیغاتی جدید افتاده‌اند. عموما مشتریان با افراد واقعی که از محصول استفاده کرده و آن را تبلیغ می‌کنند، ارتباط بهتری هم برقرار می‌کنند. به همین سبب بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، در اینستاگرام رشد و گسترش بیشتری دارد. با این روش هم می‌توانید مخاطبان جدیدی را جذب کنید و هم مخاطبان قدیمی خود را به خوبی حفظ کنید. در نتیجه میزان فروش در اینستاگرام نیز به شکل قابل توجهی بیشتر می‌شود.

۵. از کمپین‌های ریتارگتینگ اینستاگرام استفاده کنید

ریتارگتینگ به این معنی است که شما مشتریان یا مخاطبانی را که با شما تعامل خاصی داشته‌اند (مثلا ویدیوهای شما را تماشا کرده‌آند) هدف قرار بدهید و از طریق تبلیغات اینستاگرام کاری کنید که محتوای شما مرتب به او نمایش داده شود. اگر مخاطبان درستی را مورد هدف قرار بدهید، استفاده از کمپین‌های ریتارگتینگ یک راه خوب برای افزایش فالوور، افزایش تعامل و بالا بردن فروش در اینستاگرام است.

۶. استوری محصول را به همراه لینک خرید آن منتشر کنید

استوری‌ها رایج‌ترین مدل برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام هستند. تعداد، زمان و سبک هر استوری، هزینه تبلیغات را مشخص می‌کند. اما یک راه مهم برای فروش و تبلیغ از بستر استوری، تبلیغات محصول به همراه لینک خرید آن است. زمانی که لینک خرید در سایت خود را به استوری متصل می‌کنید، فضای راحت‌تر و مناسب‌تری برای خرید مشتری فراهم خواهید کرد. وجود لینک روی استوری اینستاگرام و اتصال راحت مخاطب به درگاه خرید سایت، موجب اقدام سریعتر خریداران و مشتریان به انجام خرید می‌شود.

۷. از فروشگاه اینستاگرام استفاده کنید

 خود اینستاگرام هم به کمک شما می‌آید و با یک ترفند افزایش فروش فوق‌العاده، باعث می‌شود موفقیت بیشتری را تجریه کنید. این ترفند، فروشگاه اینستاگرام است.

قابلیت فروشگاه اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا در اکانت بیزینسی خود، کاتالوگی از محصولاتتان را ایجاد کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید محصولات خود را در پست‌ها، استوری‌ها، بخش فروشگاه (که جدیدا به اینستاگرام اضافه شده) با دیگران به اشتراک بگذارید و کاربران را برای خرید محصول به سایت خود هدایت کنید.

۸. محصولاتتان را همانطور که هستند نشان دهید

راستی‌آزمایی یکی از اصول اساسی و ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است. اگر محصولی را به فروش می‌رسانید، سعی کنید آن را دقیقا به همان شکلی که هست نشان دهید. رنگ محصولات را به صورت طبیعی عکاسی کنید و از ایجاد هر گونه ادیت رنگی روی آن بپرهیزید. مخاطب، تنها زمانی به شما اعتماد می‌کند که عینا محصولی را که دیده، دریافت کند. بنابراین با مشتریان خود صادق باشید و هر چیزی را به همان شکلی که واقعا وجود دارد نمایش دهید.

افزایش فروش در اینستاگرام با استفاده از جادوی هشتگ

۹. هشتگ‌های مناسب به کار ببرید

۱۰. هشتگ مخصوص برندتان را بسازید

به عنوان یک برند معتبر، کم‌کم باید یک ردپای دیجیتالی پررنگ از خودتان به جا بگذارید. داشتن هشتگ اختصاصی برند، یکی از راه‌های ایجاد این ردپاست. پس یک هشتگ اختصاصی برای برندتان تعریف کنید و آن را در تمام پست‌هایتان به کار ببرید. از مشتری‌ها و مخاطبان هم بخواهید که در صورت انتشار محتوایی از شما، هشتگتان را استفاده کنند.

۱۱. از هشتگ ها استفاده بهینه بکنید

یادتان باشد که استفاده از هشتگ ها یکی از بهترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام هستند. اما همین هشتگ ها اگر به درستی به کار نروند باعث می‌شوند که هم ورودی پیج شما پایین بیاید و هم مخاطبان بی‌ربط به پیج راه پیدا کنند. لازم نیست در هر پست از تمام ظرفیت هشتگ ها استفاده کنید. تعداد مشخصی هشتگ داشته باشید (مثلا بین ۵ تا ۱۰ هشتگ) و در هر پست آن‌ها را به کار ببرید. اگر نیاز به هشتگ‌های بیشتری دارید، آن‌ها را به صورت کامنت زیر پست ذکر کنید.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام: بازاریابی محتوایی

۱۲. کپشن حرفه‌ای بنویسید

کپشن عنصر جدایی‌ناپذیر در پست‌های اینستاگرامی است که یکی از مهم‌ترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام شمرده می‌شود. اگر تصویری جذاب اما کپشنی ضعیف دارید، باید بدانید که پست شما به خوبی دیده نخواهد شد. کپشن حکم ورودی و یا ویترین را در پست‌های اینستاگرام دارد، بنابراین توجه به آن و نوشتن حرفه‌‌ای و بی‌نقص کپشن‌ها نقش اساسی را در افزایش فروش در اینستاگرام بازی می‌کند. زیرنویس‌ها می‌توانند به عنوان یک فراخوان عمل کنند. می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی درباره محصولی که تبلیغ کرده‌اید، بنویسید. همچنین مخاطبان را به تعامل با خود، بازدید از سایت و خرید تشویق کنید.

۱۳. عکس‌های باکیفیت از محصولات منتشر کنید

اینستاگرام را می‌توان یک شبکه ارتباطی تصویری دانست. پس تصاویر و کیفیت عکس‌ها در جذب مخاطب بسیار موثر هستند. سعی کنید که عکس‌های باکیفیتی از محصولات خود منتشر کنید. حتی اگر دوربین حرفه‌ای و یا تیم تخصصی برای عکاسی ندارید، با گوشی هوشمند خود عکس‌های مناسب با پس زمینه ساده بگیرید. فراموش نکنید که عکس‌ها را از زوایای مختلف تهیه و منتشر کنید تا مخاطبان بتوانند محصول شما را از چند جهت ببینند. این کار به انتخاب راحت‌تر آن‌ها برای خرید محصول کمک می‌کند. هر چه کیفیت تصاویر شما بیشتر باشد، میزان تمایل مخاطب برای ماندن در پیج شما بیشتر است.

۱۴. مسابقه برگزار کنید

برگزاری مسابقه، ایجاد سرگرمی و در نهایت دادن جایزه به مخاطبان یکی از ترفندهای افرایش فروش در اینستاگرام است. می‌توانید با برگزاری مسابقات مختلف در پیج بیزنس خود، تعداد فالوورهایتان را هم بالا ببرید. به این ترتیب هم به طور غیرمستقیم و بدون هزینه بالا مخاطب جذب کرده و هم پویایی اکانت تجاری‌تان را حفظ کرده‌اید.

برای اجرای مسابقه در اکانت تجاری خود می‌توانید به سه روش عمل کنید:

۱. لایک کردن، نوشتن کامنت و فالو کردن اولین روش برای برگزاری مسابقه است. به این ترتیب می‌توانید از میان مخاطبانی که این کارها را انجام می‌دهند قرعه‌کشی کرده و یک یا چند نفر را به عنوان برنده انتخاب کنید.

۲. از فالوورها بخواهید که یکی از دوستان خود را زیر یک پست خاص تگ کنند. شرط برنده شدن در این است است که فرد تگ شده صفحه شما را دنبال کند.

۳. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. در این روش که به آن UGC هم می‌گویند، مخاطبان پست‌های منحصربه فردی تولید کرده و همراه با هشتگ مورد نظر شما در پیج خود می‌گذارند.

آمارها نشان می‌دهد که بهترین نوع مسابقه برای افزایش فروش در اینستاگرام مدل UGC است.

۱۵. از ویدیو استفاده کنید

اینستاگرام این امکان را در اختیارتان قرار داده که علاوه‌بر آپلود کردن عکس و متن، ویدیو هم در آن منتشر کنید. آمارها نشان می‌دهد که ویدیوهای اینستاگرام، تا ۲ برابر جذابیت بیشتری نسبت به دیگر پست‌ها دارند‌. پس برای آنکه به خوبی توجه مخاطب را به خودتان جلب کنید، از ویدیوها استفاده کنید.

توجه کنید که ویدیوها کوتاه و تاثیرگذار باشند و در چند دقیقه اول مخاطب را به خود جذب کنند.

از آنجایی که فیلم‌های اینستاگرام به طور پیش‌فرض بی‌صدا هستند، آپشن زیرنویس را به آن‌ها اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که افراد ناتوان در شنیدن هم بتوانند از محتوای ویدیویی شما بهره ببرند.

فیلم‌ها را با هدف مشخص منتشر کنید. برای مثال از طریق فیلم‌ها، ترافیک وبسایت و بلاگ خود را بالا ببرید. مخاطب را ترغیب به خرید یا تعامل کرده و یا آن‌‌ها را برای خرید تشویق کنید.

برای آنکه حس نزدیکی میان برند خود و مخاطب ایجاد و اعتماد او را جلب کنید، بخش‌هایی از پشت صحنه ویدیوها را پخش کنید.

سعی کنید انواع ویدیوها را از مشتریان خود دریافت و منتشر کنید. فیلم‌هایی از دریافت بسته‌های خریداری شده، آنباکسینگ بسته‌ها، تجربیات خرید و … می‌توانند به افزایش فروش در اینستاگرام نیز بسیار کمک کنند.

۱۶. از محتوای تولید شده توسط کاربر UGC استفاده کنید

پیش‌تر هم اشاره کردیم که محتواهای UGC کاربرد و تاثیرات بسیار بیشتری دارند. سعی کنید با ایجاد یک هشتگ مناسب و هماهنگ، از کاربران خود بخواهید که پستی درباره پیج شما درست کنند و هشتگ مورد نظر را روی آن بیاورند. این کار به دیگرانی که هنوز شما را نمی‌شناسند کمک می‌کند که نگاه عمیق‌تری نسبت به پیج کاری‌تان پیدا کنند. هیچ چیز به اندازه تبلیغ شدن از سوی مخاطبان نمی‌تواند تعداد فالوورها و مشتریان شما را افزایش دهد. بنابراین هر چند مدت یک بار، از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید.

۱۷. مرتب استوری بگذارید

راز ماندگاری در ذهن مخاطب و نشانه فعالیت و پویایی یک کسب‌وکار، استمرار آن است. اگر می‌خواهید به طور مرتب با مخاطبان خود در ارتباط باشید و محتوای‌تان را به آن‌ها ارائه کنید، مرتب استوری بگذارید.

استوری‌ها، نسبت به پست‌ها، شانس بسیار بیشتری برای دیده شدن دارند. از طریق این ویژگی اینستاگرام می‌توانید مخاطبانتان را به راحتی و شکل مستقیم به پست‌های صفحه و یا وبسایت خود مرتبط کنید. امکان هایلایت کردن و ماندگاری استوری‌ها می‌تواند آن‌ها را برای همیشه در صفحه تجاری شما نگه دارد.

۱۸. استفاده از ایموجی را از یاد نبرید

ایموجی‌ها زبان جدید اینترنت برای برقراری ارتباط با مخاطب هستند. سعی کنید در کپشن، کامنت و یا دایرکت‌های اینستاگرام از انواع ایموجی‌ها نیز استفاده کنید‌. این شکلک‌ها باعث ایجاد صمیمیت و حس خوب در مخاطب می‌شوند و به محبوبیت پیج شما کمک می‌کنند.

۱۹. از تقویم محتوایی استفاده کنید

داشتن یک تقویم محتوایی منسجم و کامل به شما کمک می‌کند که پیج تجاری‌تان را بهتر و با برنامه‌ریزی بیشتری پیش ببرید. می‌توانید استراتژی محتوایی خود را به طور دقیق‌تر و با جزییات بیشتری تهیه کنید. مناسبت‌های مختلف را فراموش نکنید و برای هر یک از آن‌ها برنامه ویژه‌ای بریزید. تقویم محتوایی به نظم بیشتر صفحه و فعالیت شما کمک می‌کند.

۲۰. از لینک‌ها به درستی استفاده کنید

برخلاف دیگر سیستم‌ عامل‌های اجتماعی، اینستاگرام اجازه ایجاد پیوند و لینک در پست‌ها را نمی‌دهد. اما نگران نباشید. شما می‌توانید از دو طریق برای ایجاد لینک و هدایت مخاطب به وبسایت خود بهره‌مند شوید:

راه اول ایجاد پیوند و لینک‌ها در صفحه بیوگرافی پیج است. بنابراین بهتر است به طور هوشمندانه از آن استفاده کنید تا مخاطب را به برجسته‌ترین صفحه بلاگ خود هدایت کنید.

راه دوم زمانی است که تعداد فالوورهای شما به ۱۰ هزار نفر می‌رسد. در این حالت، اینستاگرام امکان ایجاد لینک در استوری‌ها را برایتان ایجاد می‌کند و مخاطبان شما می‌توانند با کشیدن صفحه به بالا، به وبلاگ یا صفحات مدنظر شما متصل شوند.

راه های افزایش فروش در اینستاگرام: استفاده از فالوورها

۲۱. در دایرکت و کامنت سریع پاسخ بدهید

می‌توان گفت مهم‌ترین راهکار افزایش فروش در اینستاگرم پاسخگویی به مخاطب و مشتری‌مداری است. زمانی که شما پیجی را برای فعالیت تجاری خود راه‌اندازی می‌کنید، مشتری‌مداری حرف اول را در کارتان می‌زند. زیرا هر فعالیتی که درون پیج‌تان صورت می‌گیرد، به طور مستقیم به مخاطبان آن وابسته است.

بنابراین بهتر است پرسش‌ها، ابهامات، اطلاعات خرید و کامنت‌های مثبت و منفی را به سرعت پاسخ دهید. به این ترتیب تعامل خوبی میان شما و مشتریان ایجاد می‌شود و دید مثبتی نسبت کارتان شکل می‌گیرد.

۲۲. خوش‌برخورد باشید

برخورد مناسب، صبورانه و با حوصله، مهم‌ترین ملاک برای افزایش فروش در اینستاگرام است‌. زمانی که مخاطبان تجربه خرید لذت‌بخشی از برند شما داشته باشند، مجددا به سوی شما برمی‌گردند. این روند باعث می‌شود که رفته‌رفته به مخاطبان وفادار شما تبدیل شوند.

بنابراین سعی کنید در برخورد با مشتریان خوش‌رفتار باشید و با صبر و حوصله رفتار کنید.

۲۳. از فالوور فیک استفاده نکنید (فالوور نخرید)

بسیاری از پیج‌ها و اکانت‌های تجاری، برای رسیدن به درآمد بیشتر، اقدام به خرید فالوور فیک می‌کنند. خرید فالوورهای دروغین اگرچه در کوتاه مدت می‌تواند تعداد فالوورهایتان را بالا ببرد و شما را به درآمد برساند. اما باید بدانید که از روی تعداد بازدیدها، لایک‌ها و کامنت‌های هر پست می‌توان فیک بودن فالوورها را تشخیص داد. خرید فالوور فیک باعث بی‌اعتمادی فالوررها و مخاطبانتان می‌شود و ارزش پیج شما را پایین می‌آورد.

۲۴. در دایرکت و کامنت سریع پاسخ بدهید

می‌توان گفت مهم‌ترین راهکار افزایش فروش در اینستاگرم پاسخگویی به مخاطب و مشتری‌مداری است. زمانی که شما پیجی را برای فعالیت تجاری خود راه‌اندازی می‌کنید، مشتری‌مداری حرف اول را در کارتان می‌زند. زیرا هر فعالیتی که درون پیج‌تان صورت می‌گیرد، به طور مستقیم به مخاطبان آن وابسته است.

بنابراین بهتر است پرسش‌ها، ابهامات، اطلاعات خرید و کامنت‌های مثبت و منفی را به سرعت پاسخ دهید. به این ترتیب تعامل خوبی میان شما و مشتریان ایجاد می‌شود و دید مثبتی نسبت کارتان شکل می‌گیرد.

۲۵. از لینک‌ها به درستی استفاده کنید

برخلاف دیگر سیستم‌ عامل‌های اجتماعی، اینستاگرام اجازه ایجاد پیوند و لینک در پست‌ها را نمی‌دهد. اما نگران نباشید. شما می‌توانید از دو طریق برای ایجاد لینک و هدایت مخاطب به وبسایت خود بهره‌مند شوید:

راه اول ایجاد پیوند و لینک‌ها در صفحه بیوگرافی پیج است. بنابراین بهتر است به طور هوشمندانه از آن استفاده کنید تا مخاطب را به برجسته‌ترین صفحه بلاگ خود هدایت کنید.

راه دوم زمانی است که تعداد فالوورهای شما به ۱۰ هزار نفر می‌رسد. در این حالت، اینستاگرام امکان ایجاد لینک در استوری‌ها را برایتان ایجاد می‌کند و مخاطبان شما می‌توانند با کشیدن صفحه به بالا، به وبلاگ یا صفحات مدنظر شما متصل شوند.

 

۲۶. رفتار فالوورها را دنبال کنید

دنبال کردن رفتار فالوورها یکی از کاربردی‌ترین و البته سخت‌ترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است. شما باید فالوورها را مثل یک کارآگاه زیر نظر داشته باشید. چه زمانی بیشتر فعال هستند؟ چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند؟ در شما چه نقاط ضعفی می‌بینند و چه محصولاتی را ترجیح می‌دهند؟

فراموش نکنید که همیشه حق با مشتری است و شما برای فالوورهایتان پیج اینستاگرام را باز کرده‌اید نه خوشایند خودتان.

سخن آخر

اینستاگرام یک پلتفرم پرطرفدار و البته اثرگذار در زمینه کسب‌وکار و بیزنس است. با استفاده از این برنامه می‌توانید تعامل بسیار خوبی را با کاربران و مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. اگر می‌خواهید افزایش فروش در اینستاگرام را در سطح بسیار بالایی تجربه کنید، ترفندهای بالا را به خوبی به کار بگیرید. دقت کنید که به ثمر رسیدن هر کاری، بویژه در حوزه پیج بیزنس نیازمند صبر و حوصله و تلاش دائمی است. پس زود ناامید نشوید و با رعایت این نکات به تلاشتان ادامه دهید.

 

sahar بازدید : 18 نظرات (0)

متخصصان توانمند ايراني فناوري توليد سوخت سبز با کيفيت بسيار بالا را از انحصار امريکا خارج کردند. پيش از اين ؛فناوري توليد سوخت سبز با کيفيت بسيار بالا فقط در اختيار امريکا بود . بيوديزل يا سوخت سبز سوختي پاک و جايگزين سوخت ديزل يا گازوئيل است که از منابع طبيعي و تجزيه پذيري همچون روغن هاي گياهي ساخته مي شود.

نخستين کارخانه سوخت سبز کشور هم اکنون با ظرفيت سالانه 15 هزار ليتر در اصفهان فعاليت مي کند.

 

مدير کارخانه سوخت سبز اصفهان حفظ و نگهداري منابع سوخت هاي فسيلي، کاهش توليد گازهاي گلخانه اي ، کاهش آلودگي هوا و تقويت اقتصاد ايران را از مزاياي استفاده از سوخت سبز برشمرد و گفت: 95 درصد اين سوخت از منابع گياهي تأمين مي شود.

هادي خداورديان يکي از راههاي کاهش وابستگي اقتصادي کشورها به نفت را استفاده از سوخت هاي جايگزين همچون سوخت سبز دانست و گفت: بزودي با تکميل کارخانه توليد سوخت سبز در قشم با ظرفيت توليد150 ميليون ليتر واردات گازوئيل به کشورمان نزديک به 4 درصد کاهش مي يابد.

sahar بازدید : 16 نظرات (0)

این خودکارها معمولی نیستند !

محصولی به روز و مورد نیاز برای روزهایی که شیوع کرونا هر روز خطرناک تر از گذشته می شود.

خودکارهای تبلیغاتی از پرطرفدار تربن هدایای تبلیغاتی برای سازمان ها و نمایشگاه ها هستند.

 این خودکار ها بسیار جوان هستند. بعد از همه گیری کرونا، درست زمانی که استفاده از اسپرهای ضدعفونی کننده جزء ملزومات ضروری و روزمره انسانها شدند و از طرفی ، به دلیل ملاحضات بهداشتی خودکارها در ادارات و اماکن عمومی هرروز نایاب تر می شوند. نیاز به این خودکارهای زیبا در همه جا احساس می شود.

ساختار خودکار ها:

Untitled Session00304 copy

sahar بازدید : 13 نظرات (0)

ظهور گوشی هایی که فکر شما را می خواند

"تحلیل پیشگویانه" فناوری جدید گوگل در سرویس Google Now است که حدس می زند کاربر چه می خواهد و چه کاری می خواهد انجام دهد.

دیتای مربوط به محل کاربر، تقویم ورودی در گوشی، ایمیل ها را در هم ترکیب کرده و از روی این اطلاعات، حرکت بعدی کاربر را حدس می زند.

اپلیکیشن مربوط این طور تعریف شده که بر اساس خواست بعدی کاربر و یا عدم درخواست کاربر (حدسی و پیشگویانه) عمل می کند و به کاربر کمک می کند.

Google Now  یکی از دهها اپلیکیشنی است که الگوریتم پیشگویانه را در ساختار برنامه نویسی خود جای داده است.

جستجو برای یافتن مسیر اکنون قدیمی شده و خواندن فکر کاربر و دادن اطلاعات پیشنهادی با کاربر قبل از اینکه کلامی از زبان خود بیرون بیاورد، راهی است که Google Now و اپ های مشابه به سوی آن حرکت می کنند.

البته سالهاست مراکز تجاری برای یافتن مشتری های جدید از تحلیل پیشگویانه بهره برداری می کنند تا بفهمند اگر مشتری وام گرفت آیا قادر به بازپرداخت ان هست یا نه و ...

Google Now و Osito  و Grokr در حال پیش بینی هستند که کاربران گوشی های همراه چه رفتاری از خود نشان می دهند تا طبق آن الگوریتم خود را توسعه دهند.

اینکه از کدام فروشگاه خرید می کنید (ارسال جدیدترین تخفیف ها)، از کدام خط و اتوبوس استفاده می کنید (ارسال ترافیک مسیر و خطوط)، از چه هواپیمایی استفاده می کنید(خطوط هوایی و تبلیغات مرتبط)، هوای بارانی و پیشنهاد استفاده از باران در هوایی که صبح از خواب برخاسته و نمی دانید بیرون چه خبر است، لیست هنرمندانی که کنسرت دارند، سالن تئاتر و جدیدترین ها روی صحنه، جستجوی موضوعی در مورد آیتمی که می خواهید تحقیق کنید؛ همه و همه در این لیست و تحلیل پیشگویانه جای گرفته است.

اپ Far Out توسط محققان مایکروسافت و گوگل استفاده شده تا پیش بینی کنند که یک فرد در آینده در کجا خواهد بود. استفاده از جی پی اس و مکان یاب به طور ممتد، الگویی را به برنامه نویسان داده تا طبق آن آینده مکانی افراد را پیش بینی کنند.

وقتی یک موبایل می تواند از مکان واقعی افراد اطلاعات داشته باشد، قطعا از این طریق می توان فهمید فرد در آینده در کجا خواهند بود و طبق همین الگو محققان دانشگاه بیرمنگام در سال 2012 مکان آینده فرد را با خطای حدود 60 فوت ارزیابی کردند.

مکانهایی که فرد ملاقات کرده از روی شبکه های اجتماعی جمع آوری شده و جاهایی که در گذشته و حال رفته و از روی جی پی اس فراهم شده، کمک می کند تا توسعه دهندگان اپ، بتوانند الگوریتم تحلیل پیشگویانه خود را توسعه دهند.

sahar بازدید : 16 نظرات (0)

فناوری هایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آن ها نخواهد بود

فناوری همیشه در خدمت بشر بوده است و از دیرباز تاکنون شاهد تغییر و پیشرفت فناوری بوده‌ایم اما پیشرفت فناوری باعث می‌شود فناوری های جدید با سرعت سریع‌تری ایجاد شود، در نتیجه محصولی که شاید همین چند سال پیش تر از اول و جدید بود این روزها قدیمی شده و باید مدل های جدیدتر را خریداری کنید.

 

نمود افزایش سرعت پیشرفت فناوری را به خوبی می توانید در گوشی های هوشمند مشاهده کنید، حدود ۱۰ سال پیش این گوشی ها با دوربین های بسیار ضعیف و صفحه نمایش های کوچک و کم کیفیت معرفی شدند و این روزها گوشی های هوشمند پیشرفته ای را سراغ داریم که دوربین آن ها دست کمی از بهترین دوربین های حرفه ای ندارد.

 

پیشرفت فناوری فایده های زیادی دارد و باعث می شود شکل تعامل ما با بسیاری از محصولات تغییر کند و اگر فناوری با همین سرعت پیشرفت کند، بسیاری از فناوری ها و چیزهایی که این روزها بدون آن ها نمی توانیم زندگی کنیم شکل خود را تغییر خواهند داد. به همین منظور در ادامه با هم به فناوری هایی اشاره می کنیم که ۲۰ سال دیگر خبری از آن ها نخواهد بود.

 

کنترل از راه دور به تاریخ خواهد پیوست

اگر سن شما قد بدهد احتمالاً به یاد دارید که اولین ریموت کنترل ها با سیم عرضه شدند و یک سیم چند متری به تلویزیون یا ویدئو متصل بود و با کمک دستگاهی که به طرف دیگر سیم متصل شده بود آدم ها کانال های مورد نظر را در تلویزیون انتخاب می کردند، مدتی بعد فناوری مادون قرمز از راه رسید و جای سیم را در کنترل از راه دور تلویزیون ها گرفت. انصافاً باید گفت این فناوری راحتی بسیار زیادی را برای انسان ها به دنبال داشت.

گوشی های هوشمند, منسوخ فناوری ها

ریموت کنترل جای خود را به صدای انسان ها خواهد داد

 

از آن زمان مدت زیادی می گذرد و این روزها نه تنها تلویزیون و ویدئو، بلکه سیستم های گرمایشی و سرمایشی، اسپیکر‌ها، تجهیزات الکترونیک آشپرخانه و بسیاری از وسایل دیگر را شاهد هستیم که برای ارتباط از راه دور را کنترل کار می کنند. همین امر باعث شده تا کنترل از راه دورها که مشکل گشای مردم بودند به بلای جان آن ها تبدیل شوند و در هر گوشه از خانه شاهد یکی دو تا کنترل از راه دور باشیم که در بیشتر مواقع گم می شوند و حسابی باید دنبال شان بگردیم.

 

در این بین باید این نوید را به شما بدهیم که ظاهراً تا یکی دو دهه آینده کنترل از راه دور نیز از بین می رود و فناوری های جدیدتری جای آن ها را می گیرد. براساس گزارشی که در همین زمینه روزنامه یو‌.‌اس‌.‌ای تودی منتشر کرده است ریموت کنترل جای خود را به صدای انسان ها خواهد داد.

 

به زبان ساده تر دستگاه های هوشمند گوش به فرمان انسان ها خواهند بود تا نسبت به شنیدن صدا، تعامل لازم را انجام دهند. با این فناوری راه زیادی فاصله نداریم و در حال حاضر دستیارهای صوتی هوشمند در گوشی های پیشرفته اندرویدی و آیفون های خدمات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اسپیکر هوشمند الکسا نیز نمونه کاملی از یک دستگاه گوش به فرمان است که تمامی دستورات کاربر را بدون نیاز به کنترل از راه دور، تمام و کمال انجام می دهد.

 

دیگر خبری از عضوهای مصنوعی فعلی نخواهد بود

اگر فیلم های دزدان دریایی را دیده باشید به احتمال زیاد فیلم جزیره گنج را دیده اید، در این فیلم سردسته دزدان دریایی، یکی از پاهای خود را از دست داده بود و یک پای چوبی داشت. از آن زمان سال‌های زیادی گذشته و اندام های مصنوعی پیشرفت های زیادی داشته اند. این روزها اندام‌های مصنوعی پیشرفته ای را شاهد هستیم که کمک زیادی به توان یابان می کنند اما عضوهای مصنوعی آینده‌ روشن تری را در پیش رو دارند و روز به‌ روز هوشمند‌تر می شوند.

 

بیزنس اینسایدر گزارش جالبی در این زمینه منتشر کرده و مدعی است بازوهای مصنوعی مدرن و امروزی به راحتی می توانند اشیاء را بلند کنند، پاهای مصنوعی پیشرفته‌ای را نیز شاهد هستیم که عملکرد آن ها از پاهای طبیعی انسان بیشتر است. بعضی از بازوها و پاهای مصنوعی به لحاظ قدرت نیز توانایی بیشتری دارند و فردی که از آن ها استفاده می کند به قدرت بسیار بیشتری از دست یا پای معمولی خود دست پیدا خواهد کرد.

 

پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک دست های مصنوعی را شاهد باشیم که در آن ها اسلحه های مختلفی نیز به کار گرفته شده باشد و بتوان در نبردها به مصاف دشمن رفت. چنین اندام های مصنوعی در حال حاضر ممکن است رواج چندانی پیدا نکرده باشد اما بدون شک تا بیست سال آینده، توان یابان به لطف این اندام ها دوباره همانند یک انسان معمولی زندگی خواهند کرد.

 

فناوری هایی که منسوخ می شوند,آشنایی با فناوری های منسوخ شده

پاهای مصنوعی را شاهد هستیم که عملکرد آن ها از پاهای طبیعی انسان بیشتر است

 

کارت های اعتباری به‌جای رمزهای فعلی با مغز باز می شوند

امروزه زندگی بدون کارت های اعتباری ممکن نیست. این کارت ها که تعداد آن ها نیز بسیار است باید بوسیله گذرواژه هایی که برای آنها مشخص کرده اید تعامل داشته باشند. تا اینجای مشکلی وجود ندارد اما مشکل زمانی پیش می آید که بخواهید رمز چندین کارت اعتباری را حفظ کنید. اینجاست که مشکل پیش می آید و به خاطر داشتن این مشکلات دردسرهایی را به دنبال دارد. از طرف دیگر از آن جایی که سرمایه و دارایی های مردم در این کارت ها ذخیره شده اند امنیت آن ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

خوشبختانه این معضل نیز به لطف پیشرفت فناوری های نوین از بین خواهد رفت، بنا به گزارشی که امریکن بانکر در همین زمینه منتشر کرده است، چیپست های مدرنی در راه است که تراکنش های مالی را با امنیت بسیار بالا میسر می کند. این چیپست ها در حال حاضر راه حلی برای جایگزین کردن گذرواژه های درسرساز فعلی ندارند اما امیدواریم در آینده ای نزدیک فرآيند خرید با کارت اعتباری کاملاً از طریق چیپست های هوشمندی جایگزین شود که دیگر نیاز به حفظ کردن گذواژه نداشته باشیم.

sahar بازدید : 21 نظرات (0)

مسافرت فضایی و احتمال سکونت در سیاره دیگر، همیشه بشر را مجذوب خود کرده است. اما علی رغم همه تلسکوپ ها و رصدخانه های عالی، ما سیاره دیگری پیدا نکردیم که بتوانیم آن را خانه بنامیم. با این حال، برخی از این اجسام آسمانی که تقریباً شبیه به زمین بودن وجود دارند.

 

در این مقاله، به برخی از سیارات قابل سکونت که تاکنون کشف کرده ایم نگاهی بیندازیم.

 

Teegarden’s Star b

این سیاره در گردش ستاره Teegarden در منطقه قابل سکونت آن قرار دارد. از ژوئیه سال 2019، این منطقه قابل سکونت ترین سیاره کشف شده بر اساس شاخص شباهت زمین است که برای مقایسه چگونگی یک سیاره یا ماهواره با زمین ساخته شده است. طبق این شاخص، 95٪ شبیه زمین است.

معرفی سیاره هایی سبیه زمین, سیاره های قابل سکونت

معرفی سیاره هایی سبیه زمین, سیاره های قابل سکونت

TRAPPIST-1e

این سیاره به اندازه زمین و تقریباً 40 سال نوری از ما دور است. براساس کاتالوگ زیستگاه پذیری سیاره ای، Trappist 1-e سومین سیارات غیرقابل پتانسیل قابل سکونت است که 95٪ شبیه زمین است.

سیاره هایی شبیه زمین, آشنایی با سیاره هایی شبیه زمین

TRAPPIST-1d

همچنین به نظر می رسد سیاره ای از TRAPPIST-1، قابل سکونت باشد. اعتقاد بر این است که این سیاره دارای دمای بسیار مشابهی با زمین است و حتی ممکن است دارای جو، اقیانوس ها و / یا لایه های یخی باشد. دانشمندان این سیاره را 89٪ شبیه زمین می دانند.

 سیارات قابل سکونت, معرفی سیارات قابل سکونت

کپلر -438b

این سیاره در مدار ستاره کپلر 438 در مدار فضاپیمای کپلر ناسا کشف شد. دانشمندان حدس می زنند که آب مایع ممکن است در سطح این سیاره وجود داشته باشد. اما برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که این سیاره هر 100 روز یکبار از ستاره خود تابش پرقدرت دریافت می کند که ممکن است سیاره را غیرقابل سکونت کند. در حال حاضر، این سیاره 88٪ شبیه زمین است.

 

تصاویر سیارات شبیه زمین,اسم سیارات شبیه زمین

این سیاره هر 100 روز یکبار از ستاره خود تابش پرقدرت دریافت می کند

Proxima Centauri b

این سیاره در مدار ستاره Proxima Centauri قرار دارد که نزدیکترین ستاره همسایه خورشید است. این سیاره در منطقه قابل سکونت گردش می کند، که در آن شرایط صحیح سیاره ای و خصوصیات جوی داده می شود، ممکن است آب مایع روی سطح آن وجود داشته باشد. اما سکونت آن از آنجا که در منطقه جزر و مد قرار دارد مورد سوال قرار گرفته است، به این معنی که یک طرف سیاره به طور مداوم با خورشید روبرو می شود و طرف دیگر همواره تاریک است. تصور می شود زندگی در نزدیکی مرز این 2 طرف امکان پذیر است. این سیاره 87٪ از لحاظ زمین بودن مانند زمین است.

 

سیاره های قابل سکونت, تصاویر سیارات قابل سکونت

این سیاره در منطقه قابل سکونت گردش می کند

 

Kepler-442b

این سیاره، سیاره سنگی نزدیک به زمین از نظر اندازه و دما یکی از سیارات شبیه زمین شناخته شده است. این 84٪ شبیه سیاره زمین است.

 

آشنایی با سیاره هایی شبیه زمین,معرفی سیاره هایی شبیه زمین

این سیاره از نظر اندازه و دما یکی از سیارات شبیه زمین شناخته شده است

 

EPIC 201238110.02

این سیارات خارجی که اخیراً کشف شده است، تنها شخصی است که در منطقه قابل سکونت ستاره خود قرار دارد. ستاره میزبان EPIC 201238110 در حدود 522 سال نوری از ما فاصله دارد و بین صورت های فلکی لئو و باکره قرار دارد.

درباره سیارات شبیه زمین, سیارات قابل سکونت

این سیاره بین صورت های فلکی لئو و باکره قرار دارد

 

Teegarden’s Star c

این سیاره در فاصله 12 سال نوری از ما قرار دارد، چهارمین سیاره نزدیکترین است که تصور می شود قابل سکونت باشد. به دلیل دمای آن، تصور می شود که آب یا یخ در سطح آن وجود داشته باشد. طبق ESI ، 68٪ شبیه زمین است.

 

معرفی سیارات قابل سکونت,تصاویر سیارات شبیه زمین

این سیاره چهارمین سیاره نزدیکترین است که تصور می شود قابل سکونت باشد

 

گرگ 1061c

این سیاره در فاصله حدود 13.8 سال نوری از زمین قرار دارد، این پنجمین سیاره نزدیک، شناخته شده و قابل سکونت است. این ستاره سیاره ای توانایی 400 تا 500 میلیارد سال سوختن را دارد که تقریباً 40 تا 50 برابر بیشتر از خورشید است. این سیاره 76 درصد شبیه سیاره خانه ما است.

 

تصاویر سیارات شبیه زمین,آشنایی با سیاره هایی شبیه زمین

این سیاره 76 درصد شبیه سیاره زمین است

 

راس 128 ب

این نزدیکترین سیاره خارج از منظومه شمسی ما است که در اطراف یک ستاره کوتوله قرمز قرمز خاموش گردش می کند و به همین دلیل یکی از بهترین کاندیداها برای سکونت محسوب می شود. اگر سیاره دارای جو باشد، درجه حرارت ممکن است به اندازه کافی مناسب باشد تا آب مایع را روی سطح خود نگه دارد و آن را 86٪ شبیه زمین می کند.

 

اسم سیارات شبیه زمین,سیاره هایی شبیه زمین

این سیاره نزدیکترین سیاره خارج از منظومه شمسی ما است

 

آیا ما هرگز سیاره ای را پیدا خواهیم کرد که دقیقاً مانند زمین قابل سکونت باشد؟ و اگر این کار را انجام دهیم، آیا ما قادر خواهیم بود فناوری را توسعه دهیم تا به ما در طی مسافت های نجومی کمک کند؟

sahar بازدید : 12 نظرات (0)

سیاره‌ای عجیب که به تازگی کشف شده، دانشمندانی که به دنبال حیات فرازمینی هستند را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، محققان مرکز پیشرانه جت ناسا و دانشگاه نیو مکزیکو سیاره‌ای فراخورشیدی به نام "TOI-۱۲۳۱ b"  کشف کرده‌اند که به دور یک ستاره کوتوله M  یا ستاره کوتوله قرمز می‌چرخد.

 

دانشمندان توانستند ویژگی‌های ستاره و شعاع و جرم سیاره‌ی "TOI-۱۲۳۱ b" را به دست بیاورند. این اطلاعات به آن‌ها در اندازه‌گیری چگالی این سیاره و رسیدن به فرضیه‌هایی درمورد اتمسفر آن کمک کرد.

 

این سیاره اندازه‌ای کوچک‌تر از نپتون دارد و سه برابر از زمین بزرگ‌تر است و طول مدت گردش آن در مدار ۲۴ روز است. نسبت به زمین هشت برابر به خورشید خود نزدیک‌تر است اما دمای آن مشابه سیاره ماست زیرا کوتوله قرمز قدرت کمتری دارد.

 

دمای جو این سیاره تقریبا ۱۴۰ درجه فارنهایت (۵۷ درجه سانتی‌گراد) است و یکی از خنک‌ترین سیارات فراخورشیدی کوچک است که می‌توان جو آن را بررسی کرد و ممکن است در ارتفاعات آن ابر وجود داشته باشد و بتوان در سطح آن آب پیدا کرد.

به گفته‌ی جنیفر برت(Jennifer Burt)، دانشمند ناسا و دیانا دراگومیر(Diana Dragomir) دانشیار دپارتمان فیزیک و اخترشناسی دانشگاه نیومیکزیکو، مشاهدات آینده به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چقدر احتمال دارد ابرهایی از جنس آب در سیاراتی با چنین دماهایی تشکیل شود. مطالعات آینده برای درک نحوه‌ی تشکیل آن ضروری است.

 

دراگومیر می‌گوید: چگالی کم سیاره "TOI-۱۲۳۱ b " نشان می‌دهد که جو قابل توجهی آن را احاطه کرده است و یک سیاره‌ی سنگی نیست. اما ترکیبات و میزان این جو هنوز مشخص نیست.

 

سیاره‌ی "TOI-۱۲۳۱ b" می‌تواند جوی از هیدروژن یا هیدروژن-هلیوم داشته باشد و یا جو آن از بخار آب تشکیل شده باشد. هرکدام از این موارد منشا متفاوتی را نشان می‌دهند و به ستاره‌شناسان در درک نحوه‌ی تشکیل سیارات نزدیک به کوتوله قرمز و تفاوت آن‌ها با نحوه‌ی تشکیل سیارات نزدیک به خورشید کمک می‌کند.

دانشمندان می‌توانند با بررسی گازهایی که از این سیارات ساطع می‌شوند آن‌ها را بررسی کنند و در این گازها به دنبال نشانه‌هایی از وجود هیدروژن و هلیوم بگردند.

 

برت می‌گوید: یکی از نتایج جالب این است که در طی دو دهه گذشته، هیچ‌کدام از سیارات جدیدی که کشف کرده بودیم شبیه به سیارات منظومه‌ی شمسی نبودند.

 

این سیاره‌ی جدید هنوز عجیب است و کمی شبیه به سیارات همسایه ماست. در مقایسه با بیشتر سیاراتی که تاکنون کشف کرده‌ایم که دمای آن‌ها صدها و هزاران درجه فارنهایت بود، سیاره‌ی "TOI-۱۲۳۱ b" تقریبا سرد است.

sahar بازدید : 38 نظرات (0)

۴۵ سال از عمر موبایل می‌گذرد و این وسیله کوچک به‌قدری زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده که بدون آن احساس می‌کنیم، فلج هستیم.

در بخش اول این مقاله به تاریخچه موبایل و مراحل تکامل آن پرداخته شده که می‌توانید از لینک زیر مطالعه کنید:

در بخش دوم، اولین‌های دنیای موبایل از سال ۱۹۷۳ تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است.

سال ۱۹۷۳

ایده ساخت تلفن همراه اولین بار به ذهن دکتر مارتین کوپر، کارمند کمپانی موتورولا در نیویورک رسید و برای ساخت آن از نمونه اصلی تلفن بی‌سیم Dyna TAC استفاده کرد. وزن اولین موبایل تولیدشده حدود یک کیلوگرم بود و شارژ کردن آن حدود ۱۰ ساعت زمان نیاز داشت.

سال ۱۹۷۹

ژاپن که همواره در حوزه فناوری پیشرو بوده، در سال ۱۹۷۹ اولین شبکه سلولی خودکار را راه‌اندازی کرد.

این سیستم اما در مرحله ابتدایی تنها در خودروها قابل استفاده بود که امروز از آن تحت عنوان ۱G یاد می‌شود. در اولین نسل تلفن همراه، امکان ارسال داده‌های دیجیتالی و متنی وجود نداشت و تنها کارایی آن مکالمات صوتی بود.

سال ۱۹۸۱

۱G کمی بعد به کشورهای غربی رسید؛ ابتدا کشورهای اسکاندیناوی و بعد انگلیس و آمریکای شمالی.

سال ۱۹۸۳

در سال ۱۹۸۳ اولین موبایل جهان به‌فروش رسید که موتورلا DynaTAC 8000X نام داشت. این تلفن همراه در آن زمان حدود چهار هزار دلار قیمت داشت.

سال ۱۹۸۵

مایکل هرسیون جی اولین تماس تلفنی را در انگلستان برقرار کرد. او با پدرش (ارنست هریسون) که در آن زمان رئیس کمپانی وودافون بود تماس گرفت.

سال ۱۹۸۹

اولین موبایلِ واقعی و قابل حمل در سال ۱۹۸۹ عرضه شد. این تلفن همراه موتورولا ۹۸۰۰X نام داشت و صفحه‌ای روی صفحه کلید آن را می‌پوشاند. قیمت این موبایل در آن زمان دو هزار و ۳۰۰ دلار بود.

موتورولا ۹۸۰۰X اولین موبایل قابل حمل جهان

سال ۱۹۹۱

سامانه جهانی ارتباطات سیار (جی‌اس‌ام) راه‌اندازی شد و شبکه سلولی نسل دو که از سیگنال‌های رادیویی دیجیتال استفاده می‌کرد (۲G) جایگزین شبکه نسل یک (۱G) شد.

در نسل دوم شبکه تلفن همراه، امکان ارسال پیام‎‌های متنی، پیام‌های تصویری و پیام‌های چندرسانه‌ای (MMS) فراهم شد.

از همین زمان، کم‌کم روش‌های برقراری ارتباط میان مردم تغییر کرد.

سال ۱۹۹۲

در سوم دسامبر سال ۱۹۹۲ اولین پیامک (SMS) جهان توسط نیل پاپورث به ریچارد جارویس، مدیرعامل وودافون ارسال شد. او در این پیام کوتاه کریسمس را تبریک گفته بود.

هرچند این پیام بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، اما موجب تحولی بزرگ در فناوری و هنجارهای اجتماعی شد.

به‌دلیل مشکلاتی از جمله پوشش نامناسب شبکه، ارسال این اس‌ام‌اس کمی طول کشید.

سال ۱۹۹۴

آی‌بی‌ام سایمون اولین موبایل هوشمند تاریخ با صفحه نمایش لمسی به بازار عرضه شد. این موبایل تمام‌لمسی چند اپلیکیشن ساده داشت و تنها در ۱۵ ایالت آمریکا قابل استفاده بود. قیمت این موبایل در آن زمان ۸۸۹ دلار بود.

IBM Simon اولین موبایل هوشمند تاریخ

نوکیا مدل ۲۱۱۰ به بازار عرضه شد و به این ترتیب این غول فنلاندی اولین گام‌های خود را برای موفقیت در بازار تلفن همراه برداشت.

این مدل با طراحی باریک، بلند و شیکش یک مدل انقلابی محسوب می‌شد. خمیدگی ماهرانه اطراف صفحه نمایش و سایر کوچک آنتن، طراحی را در مقایسه با سایر موبایل‌های بازار متفاوت کرده بود.

۲۱۱۰ در آن زمان کوچک‌ترین موبایل بازار محسوب می‎شد. زنگ مخصوص نوکیا، اولین بار در این گوشی مورد استفاده قرار گرفت.

سال ۱۹۹۶

اولین گوشی نوکیا با کاور کشویی به‌نام ۸۱۱۰ وارد بازار شد. به‌دلیل ساختار موزی‌شکلش این موبایل از محبوبیت خاصی میان کاربران برخوردار بود.

۸۱۱۰ که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود، در فیلم سینمایی ماتریکس مورد استفاده قرار گرفت.

اولین نمایشگر ال‌سی‌دی تک‌رنگه از دیگر ویژگی‌های این مدل نوکیا بود.

مدل محبوب نوکیا ۸۱۱۰

همزمان کمپانی موتورولا، StarTAC اولین موبایل تاشوی خود را به بازار عرضه کرد. این گوشی هم از محبوبیت بسیار بالایی برخودار بود و در آن زمان ۶۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخت.

StarTAC اولین موبایل تاشوی موتورولا

قیمت این موبایل هزار دلار بود.

سال ۱۹۹۷

بازی نوستالژیک مار نوکیا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مدل ۶۱۱۰ بود. بازی‌های موبایلی از این دوره به این صنعت اضافه شدند.

صنعت بازی‌های موبایل از سال ۱۹۹۷ با بازی مار نوکیا در مدل ۶۱۱۰ کلید خورد.

کمپانی Hagenuk اولین موبایل بدون آنتن را تولید کرد.

کیبوردهای رنگی در مدل‌های اریکسون و اولین گوشی‌های رنگی زیمنس مدل S10 هم در این زمان رخ داد.

سال ۱۹۹۸

مدل ۵۱۱۰ نوکیا که قاب‌های قابل تعویض داشت، به بازار عرضه و به سرعت محبوب شد.

نوکیا ۵۱۱۰ با قاب‌های رنگی

سال ۱۹۹۹

نوکیا مدل ۷۱۱۰ اولین موبایلی بود که از سرویس وَپ (WAP) بهره برد و به این ترتیب امکان جستجو در وب از طریق این گوشی مهیا شد.

سال ۲۰۰۰

شارپ مدل J-SH04 اولین موبایل دوربین‌دار به بازار آمد که البته فقط در ژاپن موجود بود.

بلک‌بری مدل ۸۵۷ را به بازار عرضه کرد که از ایمیل و مرورگر وب پشتیبانی می‌کرد.

مدل محبوب نوکیا ۳۳۱۰ به بازار آمد و این غول فنلاندی حدود ۱۲۶ میلیون از این تلفن همراه را به‌فروش رساند.

سال ۲۰۰۱

نمایشگرهای تمام‌رنگی به بازار آمدند. ابتدا کمپانی میتسوبیشی مدل Trium Eclipse را به بازار عرضه و بعد شرکت اریکسون T68i را تولید کرد.

به لطف نوکیا ۵۵۱۰ صفحه کلید Querty در این دوره ظهور کرد.

از مدل ۸۳۱۰ هم به‌دلیل طراحی نرم کلیدها و همچنین دو قابلیت مهم تقویم و رادیو اف‌ام استقبال شد.

سال ۲۰۰۲

نوکیا ۷۶۵۰ اولین تلفن دوربین‌دار اروپا بود. دوربین ۰٫۳ مگاپیکسلی این غول فنلاندی در آن زمان تحولی عظیم در صنعت موبایل محسوب می‌شد.

نوکیا ۷۶۵۰ اولین موبایل دوربین‌دار غرب

شرکت تی‌موبایل سرویس پیام‌رسانی تصویری را در انگلستان راه‌اندازی کرد که البته فقط با موبایل سونی اریکسون مدل T68i قابل استفاده بود.

سال ۲۰۰۳

مدل پرفروش ۱۱۰۰ کمپانی نوکیا به بازار عرضه شد. این مدل به‌قدری محبوب بود که در مدت زمانی کوتاه ۲۰۰ میلیون دستگاه فروخت.

نسل سوم شبکه تلفن همراه ۳G در سراسر جهان ظهور کرد که به‌لطف آن سرعت انتقال داده‌ها در مقایسه با نسل دوم ۱۰ برابر شد.

با امکانات جدید حالا کاربران می‌توانستند کلیپ‌های ویدیویی تماشا کنند و کنفرانس ویدیویی برگزار کنند.

امکان ارائه خدمات مبتنی بر مکان در این دوره مهیا شد.

سال ۲۰۰۴

کمپانی موتورولا در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، مدل بسیار محبوب Razr V3 را به بازار عرضه و ۱۳۰ میلیون دستگاه فروخت.

طراحی مدل‌های صیغلی از این دوره آغاز شد.

موتورولا Razr V3 اولین موبایل صیغلی

سال ۲۰۰۵

در آگوست ۲۰۰۵، گوگل شرکت اندروید را خریداری کرد. شرکت کوچک اندروید در زمینه تولید نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی برای تلفن همراه فعالیت می‌کرد.

اقدام گوگل نشان داد که این غول فناوری در زمینه صنعت موبایل بسیار جدی است.

اولین موبایل ضدآب جهان، مدل Casio Canu 502S در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد که به آن G’zOne هم گفته می‌شد.

G’zOne اولین موبایل ضدآب جهان

پس از آن، دریافت گواهینامه IP برای تولیدکنندگان موبایل مهم شد. IP یک استاندارد بین‌المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات الکتریکی در مقابل نفوذ ذرات خارجی و آب است.

سال ۲۰۰۶

نوکیا N95 به بازار آمد که اولین تجربه واقعیِ موبایل هوشمند را در اختیار کاربران قرار داد. سیستم عامل N95 سیمبیان بود و ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی داشت. از دیگر ویژگی‌های آن بلوتوث و وای‌فای بود و همچنین اولین دوربین پنج مگاپیکسلی به این مدل نسبت داده می‌شود.

نوکیا N95 اولین تجربه واقعی از موبایل هوشمند

سال ۲۰۰۷

نسل اول آیفون در ژوئن سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل از این محصول رونمایی کرد.

چرخش خودکار گوشی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن محسوب می‌شد و صفحه نمایش لمسی خازنی و ۱۶۰ مگابایت حافظه از دیگر امکانات اولین آیفون بود.

سال ۲۰۰۸

اولین موبایل اندرویدی جهان با صفحه کلید کشویی و نمایشگر لمسی به‌نام G1 ظهور کرد.

این موبایل هوشمند دکمه‌های فیزیکی نسبتا زیادی داشت و از سخت‌افزار چندان قدرتمندی بهره نمی‌برد. در عین حال فاقد قابلیت‌های قابل توجهی بود که در آن زمان رقبای آن ارائه می‌کردند.

مهم‌ترین نکته مثبت آن اما سیستم عامل اندروید بود؛ پلتفرمی که در زمان خودش قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیاری داشت.

در رقابت با آی‌او‌اس و اندروید، مایکروسافت اقدام به طراحی سیستم عامل موبایل به‌نام ویندوز فون کرد.

اَپ‌استور در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد که در آن زمان امکان دانلود ۵۵۲ برنامه برای دانلود وجود داشت.

سال‌ ۲۰۰۹

واتس‌اَپ راه‎اندازی شد. یان کوم، یکی از بنیانگذاران این پلتفرم بود و به‌گفته خودش درحالی‌که در منزل یکی از دوستانش در حال تماشای فیلم سینمایی بود، ایده یک برنامه پیام‌رسان فوری به ذهنش رسید.

در این سال سوئد و نروژ از طریق شرکت مخابراتی تلیاسورنا، اقدام به ارائه خدمات نسل چهارم شبکه تلفن همراه ۴G کردند.

سرعت انتقال داده در نسل چهارم پنج برابر بیشتر از نسل سوم بود.

سال ۲۰۱۰

آیفون ۴ روانه بازار شد اما مشکلات آنتن این مدل، نارضایتی کاربران را به‌همراه داشت.

گوگل سرانجام تلفن همراه برندِ خود به نام نکسوس وان (Nexus One) را تولید کرد.

نکسوس وان، موبایل برند گوگل

سال ۲۰۱۱

به‌لطف اعتمادی که سامسونگ در میان کاربران تلفن همراه ایجاد کرد، حالا فروشگاه‌های بسیاری در سراسر جهان داشت.

گلکسی اس ۲ (Galexy S II) با دوربین هشت مگاپیکسلی و صفحه نمایش AMOLED به بازار آمد.

سال ۲۰۱۲

در سپتامبر ۲۰۱۲، نسل پنجم موبایل‎‌های اپل به بازار عرضه شد. در همان هفته اول، پنج میلیون آیفون ۵ فروخته شد.

سال ۲۰۱۳

در سال ۲۰۱۳، اپل برای اولین بار اسکنر اثر انگشت را با عنوان Touch ID در آیفون ۵ اس تعبیه کرد.

سال ۲۰۱۴

۹۹ درصد بریتانیا زیر پوشش نسل سوم شبکه تلفن همراه بودند.

فیس‌بوک، واتس‌اَپ را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد.

سال ۲۰۱۵

دو شرکت چینی هواوی و شیائومی به جایگاه قابل توجهی در بازارهای غربی دست یافتند.

با این حال گلکسی اس ۵ و آیفون ۶ اس، همچنان بیشترین نفوذ را در بازار داشتند.

سال ۲۰۱۶

گوگل در سال ۲۰۱۶ به‌صورت رسمی برند گوگل پیکسل را جایگزین نکسون کرد.

دو مدل پیکسل و پیکسل اایکس ال (Pixel XL) برای رقابت با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس روانه بازار شدند.

سال ۲۰۱۷

مایکروسافت پس از هفت سال اعلام کرد که دیگر ویندوز فون را پشتیبانی نمی‌کند.

بار دیگر بیشترِ توجهِ طراحان موبایل به صفحه‌ نمایش‌ها معطوف شد.

۸۲ درصد از بدنه دو مدل سامسونگ گلکسی ایکس ۸ و آیفون ایکس را نمایشگرهایشان شامل می‌شد.

در این مرحله رقابت‌های برای استفاده از تکنولوژی ناچ به اوج رسید.

دکمه‌های فیزیکی حذف شدند و حسگر اثر انگشت به پشت منتقل شد و بلندگوها در لبه‌ها جا گرفت. اما یکی از مشکلات قرار دادن دوربین سلفی در بالای صفحه نمایش بود. بنابراین طراحان، صفحه نمایش را تا نزدیک لبه بالایی گوشی گسترش دادند، اما قسمتی از نمایشگر جلوی دوربین سلفی و سنسورها را حذف کردند. به این حالت بریدگی صفحه نمایش یا همان ناچ گفته می‌شود.

شارپ Aquos S2 و اسنشال فون، اولین موبایل‌هایی بودند که از این قابلیت حتی پیش از آیفون ایکس بهره بردند.

سرویس پیام‌رسان اس‌ام‌اس، بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت. در این مقطع از زمان، روزانه ۲۲ میلیارد پیامک ارسال می‌شد.

سال ۲۰۱۸

کمپانی چینی Ulefone، یولفون پاور ۵ را با باتری ۱۳ هزار میلی آمپر ساعتی روانه بازار کرد.

این بزرگ‌ترین باتری موبایل در جهان است و اندازه آن حدودا چهار برابر بزرگتر از باتری آیفون XS مکس اپل که در همان سال عرضه شد، بود.

یولفون پاور ۵ را با باتری ۱۳ هزار میلی آمپر ساعتی

سال ۲۰۱۹

انگلیس و آمریکا در حال راه‌اندای نسل پنجم شبکه تلفن همراه هستند. سرعت انتقال داده‌ها در این شبکه ۱۰ برابر سریع‌تر از نسل چهارم خواهد بود.

sahar بازدید : 24 نظرات (0)

حدود ۴۵ سال از عمر موبایل می‌گذرد و این وسیله کوچک به‌قدری زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده که حتی اگر لحظه‌ای از آن دور باشیم، احساس فلج بودن می‌کنیم.

این روزها برقراری تماس تلفنی دیگر ابتدایی‌ترین کاربرد موبایل محسوب می‌شود و تقریبا برای انجام تمام امور زندگی‌ به‌نوعی به گوشی‌های هوشمندمان وابسته‌ایم.

اما ایده ساخت تلفن همراه اولین بار از کجا و توسط چه کسی شروع شد؟ در این مقاله تاریخچه موبایل، مراحل تکامل و قابلیت‌هایی که هر ساله به آن اضافه شد، مورد بررسی قرار گرفته است.

ایده ابتدایی این بود که افراد بتوانند بیرون از خانه و در خودروهایشان تماس‌های ضروری را برقرار کنند و دقیقا به‌همین دلیل به مدل‌های اولیه موبایل، تلفن خودرو گفته می‌شود.

سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۰: اولین تلفن همراه اختراع و تولید شد

اولین تلفن همراه را فردی به‌نام مارتین کوپر ساخت. طول این گوشی بی‌سیم ۲۵ سانتی‎متر بود و حدود یک کیلوگرم وزن داشت. بعد از مدت ۲۰ دقیقه شارژ آن تمام و باید به منبع تغذیه وصل می‌شد.

در سال ۱۹۸۳، کمپانی موتورولا این ایده را خریداری کرد که در نهایت منجر به تولید مدل DynaTAC 8000X شد. طول این گوشی تقریبا یک فوت (حدود ۳۰ سانتی‌متر) بود و به‌مدت ۳۰ دقیقه شارژ داشت.

علی‌رغم اندازه بسیار بزرگ آن، ساخت یک تلفن همراه و تماس تلفنی بی‌سیم در آن زمان اتفاق بسیار بزرگی محسوب می‌شد. قیمت اولین موبایل موتورولا چهار هزار دلار بود.

دو سال بعد در انگلیس، دومین تلفن همراه توسط پسر صاحب شرکت «راکال وودافون» ساخته شد. این تلفن همراه حدود پنج کیلوگرم وزن داشت.

در آن سال‌ها دو شرکت «راکال وودافون» و «بی‌تی سل‌نت» مجوز راه‌اندازی تلفن همراه را در انگلیس داشتند. تنها ۹ روز پس از ثبت اولین تماس با تلفن همراه وودافون، شرکت بی‌تی‌ سل‌نت هم توانست اولین تماس با تلفن همراه خود را انجام دهد.

در سال ۱۹۸۹، کمپانی موتورولا مدل دیگری از تلفن همراه به نام ۹۸۰۰X یا MicroTAC را طراحی و به بازار عرضه کرد. این موبایل کمی کوچک‌تر از مدل قبلی و صفحه‌ کلیدش پوشیده بود.

امکانات موبایل‌ها در این دوره: برقراری تماس تلفنی

سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴: سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSM) راه‌اندازی شد

این سامانه اولین بار توسط کمپانی اربیتال (Orbital) در انگلیس و در سال ۱۹۹۱ راه‌اندازی شد. تا پیش از سال ۱۹۹۲، تلفن همراه تنها برای تجار و بازرگانان مورد استفاده قرار می‎گرفت؛ اما پس از آن با جذاب شدن این کالا برای مصرف‌کنندگان عادی، قیمت موبایل کاهش یافت.

نوکیا از این فرصت افزایش تقاضا و تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه در بازار بهره برد و در همین سال مدل نوکیا ۱۰۱۱ را تولید کرد.

امکانات موبایل‌ها در این دوره: پیام کوتاه، بازی‌های موبایلی

اولین موبایل کمپانی نوکیا؛ مدل ۱۰۱۱

سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸: موبایل‌ها رنگی شدند

البته منظور از رنگ فقط چهار رنگ است. در سال ۱۹۹۷، کمپانی زیمنس مدل S10 را در رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و سفید به بازار عرضه کرد.

طی این دوره کمپانی Hagenuk اولین موبایل بدون آنتن را تولید کرد.

در واقع می‌توان گفت، مدگرایی در صنعت موبایل از همین دوره آغاز شد. سونی اریکسون گوشی‌های رنگی خود را در این دوره به بازار عرضه کرد و نوکیا قاب‌های قابل تعویض برای مدل‌های سری ۵۱۰۰ در نظر گرفت.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: ارسال ایمیل، ویبره، نمایشگرهای رنگی

در سال ۱۹۹۷، کمپانی زیمنس مدل S10 را در چهار قرمز، سبز، آبی و سفید به بازار عرضه کرد.

سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲: قابلیت‌های جدیدی به موبایل‌ها اضافه شد

در سال ۱۹۹۹، نوکیا مدل ۷۱۱۰ را به بازار عرضه کرد. این اولین موبایلی بود که از سرویس وپ (WAP) بهره می‌برد. وپ سیستمی است که در آن پروتکل ارتباطی و محیط برنامه‌نویسی جهت پیاده‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر وب، روی موبایل‌ها ارائه می‌شود.

یک سال بعد، کمپانی شارپ اولین موبایل مجهز به دوربین، به‌نام J-SH04 را تولید کرد.

طول و عرض این گوشی به‌ترتیب ۱۲۷ میلی‌متر و ۳۹ میلی‌متر بود و ۷۴ گرم وزن داشت. ضخامت آن حدود ۱۷ میلی‌متر می‌شد که برای آن دوره یک نمونه با طراحی قابل قبول به‌حساب می‌آمد.

هرچند در آن زمان این موبایل تنها در بازار ژاپن عرضه شد؛ اما تولید آن نشان داد که برخی کاربران تمایل دارند با موبایل‌هایشان عکاسی کنند.

در غرب موبایل‌های دوربین‌دار اولین بار در سال ۲۰۰۲ تولید شدند. اولین نمونه آن سونی‌ اریکسون مدل T68i بود.

امکانات موبایل‌ها در این دوره: سرویس وپ، تماس‌های ویدیویی، تقویت‌کننده سیگنال موبایل سه‌ باند، جی‌پی‌اس، دوربین، سامانه انشای هوشمند، زنگ‌های چندصدایی، بلوتوث، MP3 پلیر، کارت حافظه و MMS.

کمپانی شارپ اولین موبایل مجهز به دوربین، به‌نام J-SH04 را تولید کرد.

سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶: انقلاب موبایل‌دیتا

با راه‌اندازی نسل سوم شبکه تلفن همراه (۳G)، سرعت دانلود به شکل قابل توجهی افزایش یافت و به دو مگابایت بر ثانیه رسید.

این سرویس اولین بار در ماه مارس ۲۰۰۳، توسط شرکت مخابراتی Three UK ارائه شد.

کمپانی بلک‌بری، مدل ۸۱۰۰ پرل را در این سال‌ها به بازار عرضه کرد.

سونی اریکسون در این دوره دوربین جلو را به مدل Z1010 اضافه کرد که بیشتر برای تماس‌های ویدیویی از آن استفاده می‌شد. در این سال‌ها این قابلیت چندان مورد توجه قرار نگرفت.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: واقعیت افزوده، وای‌فای، تقویت‌کننده سیگنال موبایل چهار باند، استاندارد ضدآب بودن، مرورگر وب.

سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰: موبایل‌ها کمی هوشمند شدند

اسکرول و ضربه زدن بر روی صفحه نمایش جایگزین دکمه‌های معمولی شد. LG در استفاده از این قابلیت‌ها پیشرو بود و مدل پرادا را به بازار عرضه کرد. چندی بعد در ماه می ۲۰۰۷، اپل با دانشی برتر و برندی قوی‌تر گوشی‌هایی با صفحه نمایش لمسی خازنی به بازار عرضه کرد.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: صفحه نمایش لمسی خازنی، اضافه شدن اپلیکیشن‌ها، فناوری NFC، شارژ وایرلس

اولین آیفون در می ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد.

سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴: موبایل‌ها به همراه همیشگی ما تبدیل شدند

محبوبیت تلفن همراه از این دوره شروع شد و این دستگاه کوچک نقش محوری‌تری را در زندگی مدرن ایفا کرد.

نسل چهارم شبکه تلفن همراه (۴G) در سال ۲۰۱۲ از سوی شرکت EE در انگلستان راه‌اندازی شد که سرعت دانلود را به حدود ۱۲ مگابایت بر ثانیه افزایش داد.

تشخیص گفتار (voice recognition) در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار گرفت. این سرویس ابتدا برای گوگل وویس و سپس برای Siri، دستیار صوتی شرکت اپل فعال شد.

سامسونگ در این دوره مدل گلکسی S5 را به بازار عرضه کرد. به این مدل سنسور تشخیص ضربان قلب اضافه شد.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: تشخیص گفتار، دوربین‌های دوگانه، تشخیص چهره، اسکن اثر انگشت، نمایشگرهای Full HD، سنسور تشخیص ضربان قلب.

سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸: اندازه تلفن همراه مهم شد

با جهانی شدن نسل چهارم شبکه تلفن همراه، تماس‌های تصویری و استریمینگ ویدیو به‌شکل پیشرفته‌تری انجام شد. برای بهتر اجرا شدن این قابلیت‌ها، نیاز بود تا نمایشگرهای گوشی‎‌ها بزرگ‌تر شوند. این اتفاق به‌تدریج رخ داد.

به‌عنوان مثال، صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس در مقایسه با اولین آیفونی که در سال ۲۰۰۷ تولید شد، ۵۷ درصد بزرگ‌تر بود. سیستم‌های پرداخت موبایلی Apple Pay و Android Pay راه‌اندازی شدند تا امکان خرید اینترنتی برای کاربران فراهم شود.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: اسکنر، پرداخت موبایلی اپل و اندروید، نمایشگرهای بدون حاشیه، تکنولوژی ناچ و سنسور اثر انگشت.

sahar بازدید : 13 نظرات (0)

تا به امروز تنها 0.001٪ از موجودات جهان مورد مطالعه قرار گرفته اند یعنی این جهان هنوز اسرار پنهان زیادی دارد و شاید به همین دلیل است که هیچ شخص زنده ای نمی تواند همه چیز را درباره ی این سیاره بداند.

ما در این مقاله از سایت کوکا بیش از 50 دانستنی جالب و خواندنی و البته علمی برای شما گردآوری کرده ایم که ممکن است پس از خواندن آنها با صدای بلند بگویید : نه بابا!!!!!! 😳

– دندان های حلزون سخت ترین جسم در دنیا می باشد! قدرت این دندان ها به قدری زیاد است که می توانند سنگ ها را نیز خورد کنند!

– بلندترین مردان جهان در هلند زندگی می کنند، متوسط قد آن ها 183 سانتیمتر است، بلندترین زنان جهان در کشور لتونی هستند، متوسط قد آن ها 170 سانتیمتر است.

– در قرون وسطی گوشواره بیشتر توسط مردان استفاده می شد و زنان تمایل به استفاده از گوشواره نداشتند چون کلیسای کاتولیک سوراخ کردن گوش را ممنوع کرده بود.

دزدان دریایی و صلح طلبان نمی خواستند زیر بار این قانون بروند. مردانی که گوشواره به گوش داشتند به دماغه هورن یکی از خطرناک ترین مکان های روی زمین تبعید می شدند، مکانی که همیشه بارانی است و توسط کوه های یخی احاطه شده است.

– شرکت کوکا کولا روزانه بیش از 1 میلیارد از محصولات خود را به فروش می رساند.

– اسب های دریایی تنها حیواناتی هستند که در آن ها جنس نر باردار می شود.

– روش استفاده ی صحیح از سنجاق سر به این صورت است که قسمت شیاردار را برای نگه داشتن موها استفاده می کنند، با این روش دیگر سنجاق سر در موهای شما گیر نمی کند.

– صدای ” مومو ” گاو ها در کشورهای مختلف جهان با هم متفاوت است، آنها لهجه های خاص خود را دارند درست مثل انسان.

– ضربان ساز قلب، دستگاهی که جان میلیون ها نفر در جهان را نجات داده توسط مهندس جان هاپس به طور تصادفی اختراع شد.

این دانشمند به دنبال یک راه برای گرم کردن بدن انسان بود و ناگهان کشف کرد دستگاهی که او طراحی کرده با تولید پالس های الکتریکی می تواند یک قلب یخ زده را وادار به حرکت کند و به این ترتیب نخستین ضربان ساز قلب ساخته شد.

– کلاه ایمنی فضانوردان دستگاه های خاصی برای خاراندن بینی دارد.

– یونانیان باستان معتقد بودند که زندگی یک فرد در کبد متمرکز است و نه در قلب.

– دلفین ها، پرندگان و تمساح ها توانایی باور نکردنی در خوابیدن دارند، در حالی که یک نیمکره مغز آن ها خواب است، نیمکره ی دیگر مغز بیدار است و آن ها می توانند جای خواب دو نیمکره را عوض کنند.

– در سال 1915، سیسیل چاب میلیونر یک هدیه بسیار عجیب برای همسرش تدارک دید، او استون هنج را به همسرش داد با این حال همسرش که مفهوم و ارزش این هدیه را نمی دانست، آن را به مردم بریتانیا بخشید.

– بازی ” سنگ، کاغذ، قیچی ” یک فدراسیون بین المللی دارد و از سال 2002 مسابقات سالانه بین المللی با جایزه 50،000 دلاری برگزار می شود.

– در چین، به مردان خدمات بسیار غیر معمولی را ارائه می دهند – احساس بارداری و زایمان. به طور شگفت انگیزی بسیاری از مردان می خواهند که این کار را انجام دهند.

گوجه فرنگی میوه ای است که در اواسط قرن شانزدهم به اروپا آمد. برای مدت زمان طولانی، گوجه فرنگی به عنوان یک میوه ی سمی شناخته می شد. باغبان اروپایی گوجه فرنگی را به عنوان یک گیاه تزئینی برای لباس ها، کلاه و دسته گل خانم ها استفاده می کردند.

– حدود 4 گرم آهن در بدن انسان وجود دارد که این میزان برای رشد ناخن به اندازه ی 7.6 سانتی متر کافی است.

– آتش هیچ سایه ای ندارد زیرا آتش خودش منبع نور است و هنگامی که پرتو نور تولید شده از آتش مسدود می شود، سایه ها ظاهر می شوند.

– شیشه یک مایع است و اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم زمانی که شیشه در حالت بین جامد و مایع قرار بگیرد غیر فعال می شود. اما شیشه مذاب همیشه دارای حالت مایع لاستیک شکل است.

– هلند زادگاه اصلیگل لاله   نیست. در واقع برای اولین بار در قرن 16 میلادی این گل دوست داشتنی به هلند برده شده است و زادگاه اصلی آن کشور ایران و آسیای مرکزی می باشد.

– نام زنجبیل که یکی از بهترین گیاهان دارویی می باشد در کتاب مقدس، قرآن مجید و تلمود آورده شده است.

– پشت گردن گربه ها عصب های زیادی وجود دارد، هنگامی که یک گربه بچه خود را با گرفتن پشت گردن بلند می کند، بچه گربه دیگر حرکت نمی کند و این کمک می کند تا گربه ی مادر بچه را به راحتی به جای امنی منتقل کند.

– خط بریل که برای نابینایان استفاده می شود توسط پسر 15 ساله ای به نام لویی بریل یک کارگر ساده که به دلیل آسیب دیدگی کور شده بود، اختراع شد.

– قلب میگو در سرش قرار گرفته است.

– تمساح نمی تواند زبانش را از دهانش بیرون بیاورد.

– موش ها و اسب ها هرگز نمی توانند استفراغ کنند.

– در حالی مردم سراسر جهان از کوسه ها وحشت دارند که این موجودات زیبا کمتر از 10 نفر را در سال می کشند. و این در حالی ست که انسان ها در سال نزدیک به 100 میلیون کوسه را به قتل می رسانند!

– آیا می دانستید هنگامی که عطسه می کنید، قلب شما برای یک میلی ثانیه متوقف می شود.

– یک فرد می تواند یک ماه بدون غذا زندگی کند، اما فقط یک هفته بدون آب زنده می ماند، اگر مقدار آب در بدن شما فقط 1٪ کاهش یابد، احساس تشنگی خواهید کرد و اگر 10٪ کاهش یابد، شما می میرید.

– شما می توانید جنسیت یک اسب را با شمارش تعداد دندان های او تشخیص دهید، بیشتر اسب های جنس نر 40 دندان و اسب های جنس ماده 36 دندان دارند.

– لئوناردو داوینچی قیچی را اختراع کرده است.

– عسل تنها ماده غذایی است که خراب و فاسد نمی شود، عسل هایی که در مقبره فرعون های مصر پیدا شده اند توسط باستان شناسان مورد آزمایش قرار گرفته و سلامتی آن ها تایید شده است.

– چشم های شتر مرغ بزرگتر از مغز اوست.

– ستاره دریایی مغز ندارد.

– خرس های قطبی چپ دست هستند.

– اگر بخواهید از کره شمالی به فنلاند بروید فقط باید از یک کشور عبور کنید؛ کشور روسیه.

– قطب جنوب بزرگترین بیابان کره ی زمین است.

– پنج گونه مار در سراسر جهان وجود دارد که می توانند پرواز کنند.

– اثر زبان شما مانند اثر انگشتان شما منحصر به فرد است.

– یونانیان باستان از ادرار خود برای تمیز کردن و سفید کردن دندان های شان استفاده می کردند.

– با یک مداد می توانید خطی به طول 61 کیلومتر بکشید.

– آیا می دانستید که استرالیا تعداد شتر های بیشتری از خاورمیانه و صحرای بزرگ آفریقا دارد، به همین دلیل عربستان سعودی از استرالیا شتر وارد می کند.

– هویج در اصل ارغوانی رنگ است و رنگ نارنجی امروزی به خاطر آن است که در قرن 17 میلادی هلندی ها با پیوند زدن هویج های مختلف رنگ نارنجی آن را پرورش دادند.

– هشت پا سه قلب در بدنش دارد.

– شیر اسب آبی صورتی رنگ است.

میوه توت فرنگی نوعی توت نیست بلکه یک نوع موز است.

– حلزون ها از 3 سال تا 6 سال می توانند به خواب زمستانی بروند.

– میوه آووکادو برای پرندگان سمی است.

– گوریل ها وقتی خوشحال هستند آروغ می زنند!

– کوتاه ترین جنگ در تاریخ جهان جنگی ست که بین بریتانیا و کشور آفریقایی زنگبار روی داد. این جنگ تنها 40 دقیقه طول کشید.

– حلزون های بی صدف 4 بینی دارند!

– فیل ها تنها حیواناتی هستند که نمی توانند بپرند.

– برای حیوانی به نام تنبل 2 هفته طول خواهد کشید تا بتواند غذای خود را هضم کند!

– تقریبا 3 درصد از یخ های قطب جنوب ادرار پنگوئن ها می باشد.

– خفاش ها همیشه از سمت چپ غار خارج می شوند.

– زرافه ها تارهای صوتی ندارند!

– حس چشایی پروانه ها در پاهای شان می باشد.

– نزدیک به 150 نفر در سال بر اثر افتادن نارگیل بر روی سرشان جان خود را از دست می دهند!

– چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

sahar بازدید : 15 نظرات (0)

کیف پول تبلیغاتی

کیف پول تبلیغاتی از اون دسته هدایای تبلیغاتیه که خیلی کاربردیه.

خب میگی چجوری؟

همیشه دم دسته  و روزی چندین بار ممکنه ار اون استفاده کنیم و وقتی برند و لوگو و اطلاعات شرکتتون روی اون حک شده باشه،باعث میشه توی ذهن مخاطب ماندگار بشه و ناخودآگاه برندتون توی ذهنش ماندگار بشه.

کیف پول تبلیغاتی هدیه شیک محسوب میشه و در رنج قیمت های مختلفی میتونین اونو تهیه کنید. کیف پول های از جنس چرم جز هدایای تبلیغاتی مدیریتی و نفیس محسوب میشوند و کیف پول هایی با جنس چرم مصنوعی مناسب برای هدایای کارمندان میباشد.

کیف پول تبلیغاتی به دلیل طیف بسیار گسترده ای که داره به یکی از محبوب ترین هدایای تبلیغاتی تبدیل شده  و بدلیل تنوع بسیار بالا در فرم، شکل، جنس، رنگ، قیمت و نوع کاربری کیف های تبلیغاتی، گستره بزرگی از مقاصد تبلیغاتی را پوشش داده است

sahar بازدید : 12 نظرات (0)

این روزها چاپ هدایای تبلیغاتی برای اکثر کسب و کارها پیشرفت کرده و همه دنبال راهی برای بهبود تبلیغات برند یا محصول خود هستند.در این میان، تبلیغات بر روی وسایلی که همیشه همراه آدم باشد یا کاربرد زیادی داشته باشد مناسب است.  لباس و پوشاک از گذشته تا کنون جزو نیازهای اساسی هر شخص بوده است.مدتی است که چاپ تبلیغات بر روی لباس و پوشاک در بازاریابی و تبلیغات رواج پیدا کرده است و موفقیت قابل توجهی را نیز به دست آورده است. زمانی که شما با شخصی برخورد می‌کنید، اولین چیز که نظر شما را جلب می‌کند لباس اوست.

لباس از جمله کالاهایی است که بسیار زیاد در معرض دید دیگران قرار دارد و یکی از استراتژی های مهم در انتخاب یک کالای تبلیغاتی همین در معرض دید بودن و کاربردی بودن آن کالا است.

 تیشرت تبلیغاتی می‌تواند برای تبلیغات برند و شرکت شما استفاده شود و آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی به مخاطبان خود هدیه بدهید و از این طریق خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. علاوه بر این شما می‌توانید چاپ تیشرت تبلیغاتی را برای معرفی کمپین های خود به دیگران استفاده کنید و با چاپ نام یا شعار کمپین خود دیگران را از آن آگاه کنید یا از آن‌ها بخواهید به کمپین شما بپیوندند. از دیگر کاربردهای تیشرت تبلیغاتی این است که می‌توانید روی تیشرت لوگو و نام تجاری خود یا شعار تبلیغاتی خود را چاپ کنید و از کارکنان و کارمندان خود بخواهید که همگی به صورت یکدست آن را در همایش ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و یا جلسات مهم به تن کنند و از این طریق اتحاد و همبستگی کارکنان شرکت خود را نشان دهید.

کاربردهای تیشرت تبلیغاتی

شما باعث می‌شوید تا مخاطبان با پوشیدن این لباس و رفتن در میان مردم، برند شما را چشمگیر کند و رونق بسیاری در کسب و کار شما ایجاد کند حتی اگر از تیشرت تبلیغاتی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی نیز استفاده نکنید و فقط این تیشرت های تبلیغاتی را کارمندان و کارکنانتان استفاده کنند باز هم شما را به هدف بازاریابی خود می‌رساند. 
از دیگر کاربردهای تیشرت تبلیغاتی این است که می‌توانید روی تیشرت لوگو و نام تجاری خود یا شعار تبلیغاتی خود را چاپ کنید و از کارکنان و کارمندان خود بخواهید که همگی به صورت یکدست آن را در همایش ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و یا جلسات مهم به تن کنند و از این طریق اتحاد و همبستگی کارکنان شرکت خود را نشان دهید. چاپ تیشرت تبلیغاتی برای تیم های ورزشی، کارکنان رستوران ها، سازمان ها و ارگان ها نیز از دیگر کاربردهای تیشرت تبلیغاتی می‌باشد.

sahar بازدید : 21 نظرات (0)

همه چیز درباره واقعیت درمانی 

واقعیت درمانی روشی درمانی برای مشاوران است که در سال ۱۹۶۵ بر اساس تئوری انتخاب بیان شده است؛ این سبک پس از معرفی و آزمایش های اولیه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت و به رسمیت شناخته شد و تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه جهت بررسی کامل این تکنیک و تاثیرات آن، مزایا و نقدها همراه ما باشید.

تاریخچه واقعیت درمانی

گلاسر بنیان گذار نظریه انتخاب، در عصر بحران اجتماعی و از خود بیگانگی آمریکا فهمید که تمامی مشکلات مردم ناشی از کمرنگ شدن پیوند عاطفی بین آنهاست و معتقد بود تصمیم به ایجاد تغییر در خود به جای دیگران و عوامل بیرونی می تواند بهترین راه برای رسیدن به موفقیت باشد.

 

هدف این درمان کمک به مردم برای بازسازی ارتباطات ضعیف شده می باشد. او که فضای موجود در روانکاوی ناکارآمد می دانست به جای نگاه به گذشته و سرزنش دیگران (بر خلاف کاری قبول شده) ترجیح داد به افراد آموزش دهد مسئول رفتار خویش باشند. گلاسر احساس می کرد باید با مردم به درمان و کشف رفتارهای خود متعهد شوند و تغییراتی در تفکر و احساساتشان به وجود آورد اما صحبت درباره احساسات هدف اصلی این برنامه نبود!

 

او قصد داشت مراجعین تغییراتی در زندگی ایجاد کنند که کاملا در زندگی مفید باشند و در این راه هیچ بهانه ای را نمی پذیرفت اما هیچ تلاشی برای بدست گرفتن کنترل زندگی افراد نداشت بلکه بیشترین تلاش او در جهت ایستادن مراجعین روی پای خود بود

این کارها تاثیر بسیاری روی مردم در بخش ها و شغل های متفاوتی از جمله معلم ها، مشاورهای مدرسه، مدیرها، اصلاح گران، مشاوران اعتیاد و بسیاری از افراد دیگر واقعیت درمانی را جذاب و مناسب با کار خود در میان جمعیتی آسیب دیده دانستند.

مبانی و اصول این روش درمانی در سال ۱۹۶۵ در کتاب واقعیت درمانی به صورت کامل و منظم منتشر شد تا با توجه به مفهوم واقعیت،‌ مسئولیت و امور درست و نادرست در زندگی به رفع مشکلات کمک کند.

گلاسر معتقد است بخشی از نظریه اش در روش های قدیمی نیز وجود دارد اما با این حال یک راه کار جدید است اما برخی منتقدان نظریه او را چیزی جز مراجعه به عقل سلیم نمی دانند! در واقعیت درمانی توجه چندانی به بیماری ها روانی نمی شود بلکه گلسر می گوید افراد نه از یک بیماری روانی، که از شرایط انسانی و اجتماعی و جهانی رنج می برد. 

 

همچنین این روش توجهی به گذشته ندارد و به جای تمرکز روی ذهن ناخودآگاه، بر روی زمان حال مراجعه کننده توجه کرده و تلاش می کند با قراردادن افراد در مسیر حل مسئله آینده ای بهتر برایشان رقم بزند. معمولا این سبک برای اینکه افراد متوجه شوند واقعا چه چیزی از زندگی می خواهند و در حال حاضر چگونه می توانند برای رسیدن به آن گام بردارند مفید است.

 

واقعیت درمانی چیست؟

واقعیت درمانی شامل دو هسته اصلی مسئولیت و انتخاب می باشد و همانطور که متوجه شدید بر زمان حال توجه دارد و بر روی خودآگاهی تمرکز می کند.

بیماری در این روش واکنشی برای فرار از مسئولیت ها در نظر گرفته می شود و برای بالا وسیع تر کردن دید جهت تغییر به کار گرفته می شود. اهدافی که در نتیجه واقعیت درمانی بدست می آیند عبارتند از: ۱. تبدیل سبک زندگی زجرآور به لذت بخش و ۲. جایگزینی انتخاب های مفید به جای انتخاب های ناموثر

همچنین همانطور که متوجه شدید تئوری انتخاب نیز در واقعیت درمانی اهمیت ویژه ای دارد؛ این تئوری فلسفه کنترل بیرونی را به چالش کشیده و به مسئولیت اهمیت می دهد. گلاسر این تئوری و واقعیت درمانی را در واقع کنترل درونی نامد و نقطه مقابل آن یعنی «روانشناسی» در رابطه با کنترل بیرونی است که در آن منشا تمام رفتارها و طرز فکر ما محرک های بیرونی است، ما و دیگران قادریم باورهایی را برای یکدیگر تعیین کنیم یا مجبوریم از قواعد و قوانین دیگری پیروی کنیم.

اگر کمی دقت کنید ممکن است بسیاری از ما در تلاش برای کنترل بیرونی باشیم یا در معرض آن قرار بگیریم اما در این تئوری باید به اصول زیر پایبند باشید:

۱. تنها کسی که می توانیم کنترل کنیم یا تغییر دهیم خودمان هستیم

۲. تنها تاثیری که می توانیم روی دیگران بگذاریم مطلع کردن آنهاست

۳. همه اختلال های ریشه دار و پایدار روان شناختی به مشکلات ارتباطی وابسته هستند.

۴. همواره بخشی از زندگی مارا روابط تشکیل می دهد و وجود یک رابطه مشکل دار تاثیرات زیادی دارد.

۵. اگرچه گذشته تاثیر زیادی بر روی وضعیت حال دارد اما تعیین کننده احساسات زمان حال نبوده و ما می توانیم همیشه نیازهای بنیادین خود را به طور مناسبی بدست آورده و برای ارضای آنها در آینده برنامه ریزی کنیم.

۶. هر انسانی تصوری از یک جهان کیفی خاص دارد که با درک آن از محیط و انتظاراتش شکل گرفته و به عنوان جهان مطلوب شناخته می شود

۷. تمام آنچه که ما انجام می دهیم یک رفتار یا واکنش است

۸. همه رفتارهای ما از چهار بخش مختلف یعنی فکر، احساس، فیزیولوژی (کارکرد بدن یا احساسات جسمی) و عمل تشکیل شده اند

۹. از آنجایی ما بر روی دو مولفه فکر و عمل به صورت مستقیم و دیگر مولفه ها به طور غیر مستقیم کنترل داریم پس می توانیم رفتار خود را کنترل کنیم

۱۰. همه رفتارهای انسانی به وسیله فعل و اسم های خاصی نام گذاری شده اند و قابل شناسایی هستند. برای مثال افسردگی اسم و افسردگی گرفتن فعل یا ترس اسم و ترسیدن فعل می باشد.

 

نیازهای اصلی در واقعیت درمانی

در این تئوری مشکلات روانی به دلیل عدم ارضای نیازها به وجود می آیند؛ گلاسر معتقد بود اگر رفتارهای ما به جای کنترل توسط نیازهای درونی با عوامل محیطی یا بیرونی هدایت شود باعث تجربه مشکلات و نارضایتی های روانی بسیاری می شویم اما در صورت تامین تمامی این نیازها زندگی می تواند لذت بخش تر باشد:

 

۱. نیاز به عشق و تعلق خاطر

۲. نیاز به بقا یا نیازهای اولیه مانند خوراک و سرپناه

۳. نیاز به استقلال و آزادی

۴. نیاز به قدرت و میل به پیشرفت

۵. نیاز به تفریح و یادگیری

 

این نیازها اهمیت یا ترتیب خاصی نسبت به یکدیگر ندارند اما «عشق و تعلق خاطر» به عنوان هسته مرکزی همه نیازها شناخته می شود به همین ترتیب روابط ناسالم باعث پریشانی های ذهنی و مشکلات روانی می شود.

 

بررسی تاثیر روش واقعیت درمانی

گلاسر بیان می کند اصل در واقعیت درمانی ایجاد پیوند، رد کردن مسئولیت گریزی ها و بازآموزی است بدین ترتیب نمی توان از یک فرمول خاص برای تمامی بیماران استفاده کرد و چگونگی انجام واقعیت درمانی بستگی به میزان فرار از مسئولیت و شخصیت فرد دارد. 

 

یکی از اولین تجربه های گلاسر  در زمانی بود که برای درمان پسری یازده ساله به نام آرن از روش های سنتی نا امید شده بود و به دنبال روشی تازه بود. این کودک باهوش از مادری بی عاطفه که طلاق گرفته بود و در بخش آزمایشگاه موشکی مشغول به کار بود و به تازگی نامزد کرده بود رنج می برد. درمانگران از روشی استفاده می کردند که در آن پس کتک زدن عروسک و تخلیه عصانیت از آرن می پرسیدند دوست دارد مادرش را کتک بزند و در کمال تعجب با جواب مثبت روبرو می شدند.

 

اتفاقات این چنینی (خشونت زیاد و عدم تاثیر روش های سنتی) بود که باعث شد گلاسر به فکر آموزش روشی درست باشد. آرن  استفاده زیادی از خشونت می کرد و در تلاش بود دیگران را کنترل کند  اما یک درگیری کوچک میان گلاسر و آرن باعث شده بود آرن بفهمد اگر قصد دارد درمان شود باید خودش هم تغییر را قبول کند. پس از چندماه آرن که توسط گلاسر تحت مراقبت بود نمرات عالی در مدرسه کسب می کرد، برخورد مناسبی با دیگران داشت و از زندگی اش راضی تر می شد.

اصطلاحات مورد استفاده در واقعیت درمانی

در زیر اصطلاح ها و عبارت های مورد استفاده در واقعیت درمانی را معرفی میکنیم که بسیاری از آنها نیازی به توضیح اضافه ندارند.

 

• درگیری

به نظر گلاسر، درگیری همان همدلی است با این تفاوت که شامل ارتباط توام با همدلی است نه تنها حضور در کنار مراجع

 

• هویت

شخصیت یا هویت در این روش به دوسته هویت موفق (افراد با اعتماد به نفس که نیازهای خود را تامین کرده اند) و هویت بازنده (افرادی که روابطی نا سالم و رفتاری بی مسئولانه دارند) تقسیم می شود و افراد جذب اشخاص مشابه خود شده و هویت یکدیگر را تقویت می کنند

 

• حضور در لحظه

یکی از مهم ترین مفهوم هایی که در واقعیت درمانی مورد توجه قرار می گیرد توجه به لحظه حال می باشد چرا که رفتارها ما توسط رویدادهای گذشته کنترل نمی شوند بلکه وضعیت فعلی است که دیدگاه ما را مشخص می کند. به همین دلیل افراد باید مسئولیت بیشتری را قبول کنند و آینده ای روشن تر بسازند.

 

• سایر عبارت ها

خود ارزشمندی، تعهد، درست و نادرست، دوست داشتن یا احساس عشق، قضاوت ارزشی و واقعیت دیگر عبارت هایی هستند که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند.

 

sahar بازدید : 69 نظرات (0)

هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از راه های انتقال حس خوب به یکدیگر است و سابقه بسیار طولانی دارد.در اصل سالیان سال است که مردم به مناسب های کوچک و بزرگ و جشن ها و اعیاد به یکدیگر هدیه میدهند و این حس خوب را هم به خود و هم به دیگران تقدیم میکنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده هدیه دادن،بخش مهمی از روابط و تعاملات جوامع انسانی را در بر می گیرد و تعریف مشخصی از این روابط ایجاد می کند.هدیه پیوند بین اعضای خانواده،دوستان ، همکاران و حتی شرکای تجاری را محکم میکند.وقتی به یکدیگر هدیه میدهیم،در واقعا ارزش و اهمین یکدیگر را به صورت پررنگتر به یکدیگر نشان میدهیم و همچنین باعث ایجاد محبت و توجه بیشتر میشود.گرچه مفهوم هدیه در فرهنگ های مختلف گاهی متفاوت است، اما در اصل نشان دهنده توجهی است که افراد به یکدیگر ابراز می کنند.

با هدیه دادن میتوانید علاقه خود را نشان دهید.افرادی که به مقوله هدیه توجهی ندارند، معمولا این علائم و اشارات اجتماعی را بسادگی از دست می دهند.

از نظر  روان شناسان هدیه دادن و گرفتن می تواند برای اکثریت افراد بسیار مهم باشد و موجب سلامت روح و در نهایت جسم دو طرف شود. در حقیقت این عمل افراد را در شرایط برد ـ برد قرار می دهد و احساسات خوب و بسیار خوشایندی در هر دو طرف ایجاد می کند و موجب صمیمیت و در نتیجه احساس امنیت بیشتر می شود. در حقیقت هدیه دادن و گرفتن باعث ترشح هورمون «سروتونین» می شود که در مغز افراد تنظیم کننده حالات روحی شان است.

از طرفی تحقیقات نشان داده است که هدیه دادن به مراتب بیش از هدیه گرفتن شادی می آورد و وقتی این عمل به عادتی در زندگی تبدیل شود، مسلما می تواند جلوی افسردگی را بگیرد. زیرا فرد هدیه دهنده از این که توانسته دیگری را شاد کند، احساس باارزش بودن می کند. در واقع هدیه دادن را می توان در زمره کارهای نوعدوستانه قرار داد. بویژه زمانی که این کار بدون چشمداشت و توقع تلافی انجام شود، بسیار فرحبخش است.

sahar بازدید : 23 نظرات (0)

حتما شما هم مثل من چندتایی از این آدم‌ها را می‌شناسید که نظر همه را به خودشان جلب می‌کنند! آدم‌هایی که نمی‌‌توان کاریزمایشان را سنجید، اما همه با آنها احساس راحتی می‌کنند و جذب‌شان می‌شوند.

آنها چطور این کار را می‌کنند؟ با موهبتی خدادادی متولد شده‌اند یا با مطالعه و تمرین فهمیده‌اند که چه چیزهایی روی دیگران بیشتر اثر دارد و آنها را در زندگی‌شان به کار می‌برند؟ احتمالا دومی درست است. به نظرم مهم‌ترین خصلت این آدم‌ها نوع برقراری ارتباط کلامی آنهاست. برای همین، ۱۷ عادت گفتاری این افراد دوست داشتنی را برای‌تان فهرست کرده‌ام:

۱. هرجا که می‌توانند مودب باشند، هستند

استفاده از کلماتی مثل «لطفا» و «متشکرم» ممکن است همه جا ضرورتی نداشته باشد اما اگر می‌خواهید کاریزماتیک باشید استفاده از آنها بسیار به نفع‌تان خواهد بود.

۲. قدردان محبت‌های کوچک هستند

وقتی کسی به خاطر چیزی از شما تشکر می‌کند گفتن دوکلمه‌ی «خواهش می‌کنم» خیلی بیشتر از «حرفشم نزن» (یا مثلا «باشه») اثر دارد. آدم‌های دوست‌داشتنی از شنیدن تشکر خوشحال می‌شوند و با کلام به آن پاسخ می‌دهند.

۳. تعریف‌شان واقعی است

در اینجا «واقعی» کلمه‌ی کلیدی است. افراد کاریزماتیک تعریف‌های واقعی به زبان می‌آورند. نه بیهوده تعریف می‌کنند نه چاپلوس‌اند. اگر کسی شایسته‌ی تعریف باشد از گفتن‌اش دریغ نمی‌کنند.

۴. از ته دل همدردی می‌کنند

آنها از عباراتی مانند «حتما خیلی احساس غرور کردی» یا «می‌تونم تصور کنم چقدر عصبانی شدی» استفاده می‌کنند بنابراین هم با احساسات افراد دیگر همراهی می‌کنند و هم به آنها بها می‌دهند (بد نیست این راز را بدانید که آدمها دوست دارند دیگران درک‌شان کنند!)

۵. اطلاعات مفید را با دیگران به اشتراک می‌گذارند

لئوناردو دی کاپریو - به اشتراک گذاشتن اطلاعات

بعضی‌ها اطلاعات را فقط برای خودشان می‌خواهند چون فکر می‌کنند که این کار باعث قدرت آنها می‌شود. چنین آدمی نباشید. البته توجه کنید که: آدم‌های واقعا دوست‌داشتنی متوجه هستند که «اطلاعات» با «شایعات» تفاوت دارد.

۶. به دیگران پیشنهاد کمک می‌دهند

خیلی از ما دلمان می‌خواهد به جامعه کمک کنیم اما نمی‌دانیم از کجا باید شروع کرد. کاریزماتیک‌ترین آدم‌ها خیلی ساده در جستجوی فرصتی برای کمک، فقط به اطراف‌شان نگاه می‌کنند- در خانواده، در جامعه و در هر لحظه از زندگی روزمره (این کار می‌تواند در حد باز نگه داشتن در برای کسی باشد که پشت سر شما دارد وارد می‌شود).

۷. با اعتماد به نفس به‌جا صحبت می‌کنند

اعتماد‌به‌نفس در افراد دوست داشتنی

لاف نمی‌زنند اما در مواجهه با موقعیت‌های چالش‌برانگیز- به خصوص چیزهایی که روی زندگی دیگران اثر دارند- با آرامش، کنجکاوی و اعتماد به نفس به مسئله نزدیک می‌شوند. معمولا می‌شود جملاتی مانند این را از زبان‌شان شنید: «خب، ببینیم چطور باید این مشکلو حل کرد»

۸. از اسامی و عناوینِ محترمانه استفاده می‌کنند

آدم‌های کاریزماتیک اسامی دیگران را به خاطر می‌سپارند و در موقعیت‌هایی که استفاده از عناوین، افراد را خوشحال می‌کند آنها را به کار می‌برند. کسب عناوینی مثل «دکتر» یا «سرهنگ» زمان می‌برد؛ پس چرا از آنها استفاده نکنیم؟

۹. یادشان نمی‌رود که عضوی از تیم هستند

لئوناردو دی کاپریو - تیم

احساس رفاقت می‌تواند موقعیت‌های سخت را قابل تحمل کند. شوخ‌طبعی حتی می‌تواند باعث لذت‌بخش شدن چنین موقعیت‌هایی بشود. آدم‌های خیلی کاریزماتیک در موقعیت‌های سخت جملاتی مثل این به زبان می‌آورند: «عیب نداره، برای همه‌مون همینطوره» و بعد در کنار بقیه برای رسیدن به اهداف تیم تلاش می‌کنند.

۱۰. دیگران را به هم معرفی می‌کنند

می دانید بهترین چیزی که کسی می‌تواند همزمان به دو نفر بگوید چیست؟ «اجازه بدید … را به شما معرفی کنم.» البته ظاهرا این روزها همه به دنبال برقراری ارتباط هستیم اما آدم‌های کاریزماتیک کسانی هستند که علاوه بر ساختن شبکه‌ی ارتباطی خودشان به دیگران هم کمک می‌کنند تا با افراد بیشتری آشنا بشوند.

۱۱. نوبت‌شان را فراموش نمی‌کنند

لئوناردو دی کاپریو - حواس جمع هستند

افراد دوست داشتنی وقتی که برای انجام کاری چه مفرح و چه دشوار و ناراحت‌کننده نوبت آنها باشد نمی‌ترسند و قدم پیش می‌گذارند . به عبارت دیگر، آنها اگرچه از دیگران تعریف می‌کنند یا بخشنده هستند اما در عین حال یادشان نمی‌رود که این دفعه مثلا پرداخت صورتحساب ناهار نوبت آنهاست.

۱۲. به دیگران می‌گویند که به آنها اعتماد دارند

فقط سه کلمه :«بهت ایمان دارم». همین کلمات ساده می‌توانند الهام‌بخش موفقیت باشند. همه‌ی افراد به تصدیق شدن نیاز دارند. در عین حال این تصدیق باعث ایجاد محبت نسبت به فرد گوینده می‌شود.

۱۳. به دیگران اجازه می‌دهند برای خودشان تصمیم بگیرند

لئوناردو دی کاپریو - تصمیم گیری

آدم‌های واقعا کاریزماتیک به نظر خود اعتماد دارند اما در عین حال متوجه هستند که دیگران ممکن است دیدگاه متفاوتی داشته باشند و باید بتوانند مسیر زندگی خودشان را انتخاب کنند. به علاوه، رهبران کاریزماتیک از دادن اختیار و سپس اعتماد به دیگران برای دستیابی به چیزی که از آنها خواسته شده ترسی ندارند.

۱۴. گوش می‌دهند و می‌خواهند بیشتر بدانند

لئوناردو دی کاپریو - گوش دادن

آدم های خیلی دوست داشتنی شنونده‌های فعال و صادقی هستند. می‌توانید با آنها درباره نظرات یا ماجراهایتان صحبت کنید یا از آنها راهنمایی بخواهید و آنها با پرسیدن سؤال و دادن نشانه‌های کلامی نشان می‌دهند که در لحظه حاضر و حتی به موضوع علاقه‌مند هستند. زمان برای همه‌ی ما با ارزش‌ترین منبع است اما آنها حاضرند وقت‌شان را در اختیار شما بگذارند.

۱۵. مسئولیت‌پذیر هستند

این آدم‌ها مسئولیت کار یا خطایشان را می‌پذیرند و کنترل اموری را که باید تحت نظارت‌شان باشد به دست می‌گیرند. بنابراین با عقل جور درمی‌آید که بگوییم آدمهای قابل اعتماد بسیار دوست داشتنی‌اند.

۱۶. حمایت‌شان را اعلام می‌کنند

لئوناردو دی کاپریو - حمایت

ما آدم‌هایی را که کنارمان می‌مانند و کاری می کنند احساس کنیم ما را حمایت می‌کنند دوست داریم. در ارتش به این کار می‌گویند «هوای ساعت شش همدیگه را داشتن» (ساعت شش موقعیت پشت سر فرد است). کسی را به یاد بیاورید که در موقع نیاز از شما حمایت کرده است و به من بگویید که در آن لحظه چقدر برایتان دوست داشتنی می‌نمود؟

۱۷. همیشه می‌پرسند: «چرا که نه؟»

آدم‌ های دوست داشتنی اغلب آدم‌هایی رویاپرداز، مثبت‌نگر و عمل‌گرا هستند. رابرت اف کندی این آدم‌ها را به بهترین وجه توصیف کرده است: «بعضی‌ها عادت دارند چیزها را همان‌طور که هستند نگاه کنند و بپرسند چرا؟ من رویای چیزهایی را می‌بینم که هرگز وجود نداشته‌اند و می‌پرسم چرا که نه؟»

sahar بازدید : 14 نظرات (0)

چطور در مصاحبه شغلی مجازی موفق عمل کنیم؟

امروزه پیشرفت فناوری این امکان را در اختیار کارفرمایان گذاشته است تا برای استخدام افراد، به‌جای مصاحبه‌های کاری سنتی، از مصاحبه شغلی مجازی نیز استفاده کنند. شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی هم مزید بر علت شده است. در این مقاله، درباره مزیت‌های مصاحبه شغلی مجازی ، انواع و چگونگی موفقیت در آن صحبت می‌کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

مزیت‌های مصاحبه شغلی مجازی

استفاده از این شیوه برای استخدام افراد، صرف‌نظر از کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا، که این روزها جهان گرفتار آن است، فواید دیگری هم دارد از جمله:

  • کاهش هزینه‌های بخش منابع انسانی؛
  • تسریع روند و افزایش تعداد مصاحبه‌ها؛
  • امکان مصاحبه با افرادی که در یک شهر دیگر حضور دارند.

برای مصاحبه‌شوندگان نیز انتخاب این روش مزایایی دارد مانند:

  • کاهش هزینه حمل‌ونقل؛
  • انعطاف‌پذیریِ بیشتر در تعیین زمان مصاحبه؛
  • کاهش استرس و اضطراب ناشی از قرارگرفتن در محیط مصاحبه.

انواع مصاحبه شغلی مجازی

کارفرمایان روش‌های مختلفی برای مصاحبه مجازی انتخاب می‌کنند. برخی آن را صرفا صوتی انجام می‌دهند، در حالی که گروهی دیگر تماس تصویری را برمی‌گزینند. معمول‌ترین روش مصاحبه شغلی مجازی تماس تصویری است. در این روش، کارفرما با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند اسکایپ یا زوم با شما تماس می‌گیرد.

فیلم گرفتن از خود شکلی از مصاحبه شغلی مجازی است

اما شیوه دیگری هم برای این نوع مصاحبه‌ها وجود دارد: ضبط ویدیو. در این روش، کارفرما برای شما سؤالاتی می‌فرستد و از شما می‌خواهد در مدت‌زمان معینی به آنها پاسخ بدهید. شما باید از خودتان فیلم بگیرید و آن را برای کارفرما بفرستید. در این روش شما زمان کافی برای آماده‌کردن جواب‌ها دارید؛ اما اگر به صحبت جلوی دوربین عادت نداشته باشید، این کار ممکن است برایتان کمی عجیب و دشوار به نظر برسد.

به هر حال، کارفرما از هر روشی که استفاده کند، مهم این است که شما پیش‌تر آمادگی لازم را کسب کرده باشید.

چطور برای مصاحبه شغلی مجازی آماده شویم؟

آمادگی برای مصاحبه شغلی مجازی

برای آماده شدن جهت شرکت در این نوع از مصاحبه‌ها حتما موارد زیر را انجام دهید:

۱. فناوری‌ها را بررسی کنید

پیش از انجام مصاحبه، حتما نرم‌افزارهای موردنیاز و کارکردشان را بررسی کنید. با کمک یکی از دوستان، یک تماس تصویری یا صوتی برقرار کنید و کیفیت آن را بسنجید. مطمئن شوید سرعت اینترنت شما برای برقراری تماس آنلاین کافی باشد. همچنین از یک نام کاربری حرفه‌ای (بدون اسامی مستعار یا خلاصه‌شده) استفاده کنید تا کارفرما به‌راحتی شما را در نرم‌افزار مربوطه پیدا کند.

۲. تمرین کنید

با کمک یکی از دوستان، مصاحبه شغلی مجازی را شبیه‌سازی کنید. از او بخواهید پرسش‌های کاری بپرسد و شما هم به آنها پاسخ بدهید. مهارت شنیدن و شمرده پاسخ دادن را تمرین کنید. به تفاوت سرعت انتقال اطلاعات دقت کنید و مراقب باشید در صحبت طرف مقابل نپرید. هرچه بیشتر تمرین کنید، هنگام تماس واقعی مسلط‌تر خواهید بود.

۳. مکان مناسبی بیابید و عوامل مزاحم را حذف کنید

باید قبل از مصاحبه حتما مکان مناسبی را بیابید. یک اتاق ساکت با دکوراسیون معمول و خلوت را انتخاب کنید. اینکه کارفرما در تصویر پس‌زمینه چه می‌بیند در انتخاب‌شدن شما تأثیرگذار است؛ پس حتما به نورپردازی و تصویر پس‌زمینه اتاق دقت کنید. جایی را در نظر بگیرید که نورپردازی کافی و طبیعی داشته باشد. دیواری ساده بیابید که با رنگ لباستان تضاد زیادی نداشته باشد. همچنین بیش از حد نزدیک به دیوار ننشینید. حواستان باشد فیلترهای تصویری‌ای که اغلب نرم‌افزارهای تصویربرداری به آنها مجهزند غیرفعال باشند. بهتر است صندلی‌تان هم کوچک و معمولی باشد.

به اهالی خانه از قبل اطلاع بدهید تا هنگام مصاحبه مزاحم شما نشوند. اگر حیوان خانگی دارید، هنگام مصاحبه آن را بیرون اتاق نگهدارید. اگر حیوان خانگی شما پرسروصداست، می‌توانید برای شرکت در مصاحبه آن را موقتا به مراکز نگهداری حیوانات خانگی بسپارید. یادتان باشد تلفن همراه را روی حالت سکوت قرار بدهید.

۴. ابزارهای لازم برای مصاحبه را فراهم کنید

یک دفترچه، خودکار و نسخه‌ای چاپ‌شده از رزومه‌تان را هنگام مصاحبه دم‌دست داشته باشید. پیش از شروع، پاسخ‌های احتمالی و نکاتی را که می‌خواهید درباره‌اش گفت‌وگو کنید یادداشت کنید. با این حال، مراقب باشید این برگه‌ها و ابزارها دوروبر رایانه را شلوغ نکرده و حواستان را پرت نکنند.

بهتر است از هدفون یا هدست استفاده کنید، چراکه این ابزارهای تخصصیِ صدا کیفیت گفت‌و‌گو را بهبود می‌بخشند و بهتر از میکروفون‌های لپ‌تاپ صدا را منتقل می‌کنند. همچنین هدفون باعث می‌شود صدا‌های احتمالی محیط نیز کمتر شنیده شوند و در نتیجه، حواستان پرت نمی‌شود.

۵. سؤالات خودتان را هم آماده کنید

در کنار آماده‌کردن پاسخ‌های احتمالی به پرسش‌های متداول،‌ شما هم می‌توانید سؤالات خود را پیش از مصاحبه یادداشت و آنها را در زمان مناسب مطرح کنید؛ سؤالاتی درباره نیازها و الزامات شغل،‌ حقوق و مزایا و خلاصه هر سؤالی که درباره شغل مربوطه دارید.

ترفندهایی برای موفقیت در مصاحبه شغلی مجازی

ترفندهایی برای موفقیت در مصاحبه شغلی مجازی

برای موفقیت در مصاحبه شغلی، علاوه بر آمادگی و تمرین، ترفندهایی هم هست که انجامشان نقش مهمی در جلب نظر کارفرما دارند. در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

۱. حرفه‌ای لباس بپوشید

گرچه در مصاحبه شغلی مجازی خبری از دیدار حضوری نیست، اما بازهم لازم است حرفه‌ای و رسمی لباس بپوشید؛ لباسی که با عرف جامعه و شغل هم‌راستا باشد. می‌توانید از قبل درباره لباسِ فرمِ شرکتِ موردنظر یا عرف جاری در پوشش کارکنانش تحقیق کنید. گرچه کارفرمایان فقط نیم‌تنه بالایی شما را می‌بینند، حتما شلوار مناسب هم بپوشید؛ چراکه شاید به هر دلیلی مجبور شوید برای دقایقی از جلوی رایانه بلند شوید.

بهتر است از پیراهنی یکرنگ و بدون طرح‌های پیچیده استفاده کنید. طرح‌های ریز چهارخانه یا راه‌راه معمولا در وبکم بسیار بد و بی‌کیفیت به نمایش درمی‌آیند.

۲. تماس چشمی فراموش نشود

برقراری تماس چشمی در مصاحبه شغلی مجازی دشوارتر از مصاحبه حضوری است. برای برقراری چنین تماسی، به‌جای نگاه‌کردن به صورت مصاحبه‌شونده یا خودتان، شما باید به دوربین وبکم نگاه کنید. تماس چشمی صحیح‌ اعتماد‌به‌نفس و تسلط شما را به مصاحبه‌کننده نشان خواهد داد.

برای برقراری ارتباط چشمیِ بهتر، لپ‌تاپ خود را روی چند کتاب یا جعبه قرار دهید تا در راستای چشم شما قرار گیرد و مجبور نباشید خم شوید.

۳. مراقب زبان بدن خود باشید

هرچند شناسایی زبان بدن در یک تماس آنلاین دشوارتر است، به هر حال شما باید مراقب رفتارهای خود باشید. حرکت صورت و دست‌ها از همه مهم‌تر است. هنگام صحبت‌کردن مصاحبه‌کننده، لبخند بزنید و سرتان را به‌نشانه شنیدن یا تأییدِ صحبت‌ها تکان بدهید. صاف بنشینید و طوری رفتار کنید که انگار در مصاحبه‌ای حضوری هستید. از حرکت‌دادن بیش از حد دست‌ها جلوی دوربین خودداری کنید.

لبخند ردن در مصاحبه شغلی مجازی فراموش نشود.

سعی کنید هنگام مصاحبه انرژی و شوق لازم را در چهره و تن صدای خود حفظ کنید. کمی پیاده‌روی قبل از انجام مصاحبه شما را خوش‌روتر می‌کند.

۴. آرامشتان را حفظ کنید

بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که آرامشتان را هنگام مصاحبه از دست بدهید و مضطرب به نظر برسید.

قبل از شروع مصاحبه نفس عمیق بکشید. با حوصله گوش بدهید و برای پاسخ‌دادن عجله نکنید. بهترین روش برای پرهیز از اضطراب آمادگی و تمرین قبل از انجام مصاحبه است.

۵. یک نقشه جایگزین داشته باشید

فناوری همیشه ممکن است در مواقع حساس کار دستتان بدهد. برای حوادثِ پیش‌بینی‌نشده آماده باشید. قبل از مصاحبه، می‌توانید با کارفرما برای پیشامد‌های احتمالی برنامه‌ریزی کنید؛ مثلا اگر تماس آنلاین تصویری جواب نداد، به‌سراغ تماس صوتی بروید یا برای مصاحبۀ مجدد زمان دیگری را تعیین کنید. اگر هنگام مصاحبه مشکلی پیش آمد، وحشت نکنید و دچار استرس نشوید. اگر مقصر شما نباشید، مصاحبه‌شونده این موضوع را درک خواهد کرد.

۶. پیگیری کنید

پس از پایان مصاحبه، یک پیام تشکر برای مصاحبه‌کننده ارسال کنید. چند روزی صبر کنید و اگر خبری از آنها نشد، با کارفرما تماس بگیرید و از آنها درباره فرایند جذب بپرسید: اینکه هنوز مراحل جذب شما در جریان است یا خیر و اینکه آیا آنها نیاز به اطلاعات بیشتری دارند یا خیر. سپاسگزاری را فراموش نکنید.

لطفا پرسش‌ها و تجاربتان در زمینه مصاحبه شغلی مجازی را در قسمت «ارسال دیدگاه» با ما در میان بگذارید.

sahar بازدید : 18 نظرات (0)

جای تعجب نیست هدایای تبلیغاتی برای مشتریان بسیار محبوب هستند. هدایای تبلیغاتی یک صنعت 2.2 میلیارد دلاری را تشکیل می‌دهند که شامل بخش‌های مختلف و متنوعی می‌شوند.

شرکت‌های تولید کننده هدیه روز پزشک، قدرت آن را دارند که با نشان دادن این مساله که شما به مشتریانتان فکر می‌کنید، رضایت و نظر آنها را جلب کنند. با انجام دادن این مهم به درستی، آنها همچنین می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که کسب و کار شما بیشتر در خاطره‌ها و اذهان باقی بماند. شرکت‌های تولید‌کننده هدایای تبلیغاتی روز پزشک می‌توانند اهداف برند شما را در قالب هدایای تبلیغاتی خلاقانه خود پوشش دهند و آن را در معرض شناخت و نمایش بگذارند.

برای همه ما بارها پیش آمده است که هدایای تبلیغاتی که نظر و رضایت ما را جلب کرده‌اند را برای مدت سال‌های طولانی پیش خود نگه داشته‌ایم و از آنها مراقبت کرده‌ایم چرا که این هدایا دارای فاکتورهای مهم و جذابی بودند که توانسته اند در ذهن و یاد ما باقی بمانند.

حقیقت این است که هدایای تبلیغاتی که به درستی می‌توانند در فرآیند کسب و کار شما تاثیرگذار باشند، هدایایی هستند که فراتر از استانداردهای هدایای تبلیغاتی موجود در بازار هستند. ارائه هدایای تبلیغاتی روز پزشک به مشتریان با این هدف که شما و یا نهادِ شما را به خاطر بسپارند می‌تواند دارای نشانه‌های مهمی باشد. زمانی که کار به توسعه ایده‌ها در زمینه هدایای تبلیغاتی می‌رسد باید 4 نکته را مدنظر داشت.

نخست: ایجاد یک محصول یونیک

دوم: آن را در یک پاکت یا جعبه ضخیم بگذارید

مردم از باز کردن یک بسته بندی جذاب به ذوق می‌آیند. زمانی که آنها یک جعبه و یا یک بسته می‌بینند شروع به حدس زدن درباره محتویات آن می‌کنند. در واقع یکی از فاکتورهای سوپرایز کردن بسته‌بندی و جعبه است چرا که افراد قادر به حدس زدن آنچه درون آن است، نیستند. همچنین افراد زمانی که یک بسته و یا جعبه دریافت می‌کنند در مقایسه با دریافت یک ایمیل یا نامه هیجان‌زده‌تر می‌شوند، هدف از انجام این کار ایجاد حس پیش‌بینی و حدس زدن در افراد در زمان دریافت هدیه است.

سوم: گیرنده باید با هدیه ارتباط برقرار کند

هیچ‌گاه به مشتریان خود به عنوان هدیه تبلیغاتی، کتاب هدیه ندهید. هیچ‌کس با کتاب مخالف نیست اما آنها برای موقعیت مناسب خود، خوب هستند. اما زمانی که شما به مشتریان خود هدایایی ارائه می‌دهید که آنها می‌توانند آنها را لمس و استفاده کنند، بهتر در حافظه آنها ثبت می‌شود. هدایای خود را جذاب کنید، تا جایی که دریافت کنندگان خواستار لمس آن شوند و با هدیه ارتباط برقرار کنند.بنابراین سعی کنید محصولاتی را به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب کنید که برای دریافت کنندگان هیجان انگیز باشند و در خاطر آنها نیز ثبت شوند. به همین منظور لازم است در انتخاب و تولید این هدایا خلاقیت لازم را به خرج دهید.

هدیه روز پزشک می‌تواند مرتبط با این شغل باشد. اینکه بتوانیم داستانی را در هدیه تبلیغاتی خود بگنجانیم که معنای این شغل را به ذهن متبادر می‌کند احتمال اقدام بسیار هیجان‌انگیزی خواهد بود. اغلب هدایای تبلیغاتی یادآور کسب و کار شما هستند. هدیه تبلیغاتی مناسب، در واقع خود کسب و کار یا چیزی در ارتباط با آن مانند محصول و یا سرویس و یا سودی که از آن برده‌اید را به ذهن متبادر می‌کند و این یکی از فاکتورهای مهم مربوط به هدیه روز پزشک می‌تواند باشد.

چهارم: هدایای تبلیغاتی را مناسب‌سازی کنید

 

بنابراین هدیه روز پزشک باید دارای 4 فاکتور مناسب سازی، یونیک بودن، برقراری ارتباط با دریافت‌کنندگان هدایا و همچنین بسته بندی آن باشند که بتوانند تاثیرگذاری لازم و مناسب را در ذهن افراد به همراه داشته باشد، امری که در کنار جایگاه پزشکان و یاداوری اهمیت شغل و حرفه آن‌ها می‌تواند از اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد.

sahar بازدید : 12 نظرات (0)

ریسک‌ها را به سختی می‌توان شناسایی کرد، چه برسد به این‌که بخواهیم آن‌ها را کنترل کنیم و برای روبه‌رو شدن با آن‌ها آماده شویم. این در حالی‌است که اگر با نتایجی روبه‌رو شوید که از قبل آن‌ها را پیش‌بینی نمی‌کردید،زمان، سرمایه و آبروی شما می‌تواند در معرض خطر قرار بگیرند. با وجود این احتمالات، به‌خصوص جایی‌که ممکن است شغل شما، با ریسک‌های زیادی مواجه باشد، باید یاد بگیرید که چگونه از ابزار ارزیابی و کنترل ریسک‌ به‌گونه ای استفاده کنید که بتوانید به موقع خطرات را شناسایی و مدیریت کنید و اثرات منفی را روی برنامه‌هایتان کاهش دهید. این مقاله شما را در این مسیر یاری خواهدکرد.

در زندگی، فارغ از هر نقشی که داشته باشید، گاهی مجبور به اخذ تصمیماتی هستید که خالی از ریسک نیستند. ریسک از دو بخش تشکیل شده است: احتمال بروز اشکال و اشتباه و عواقب منفی ناشی از بروز این خطا. در ادامه درباره چگونگی استفاده از ابزار ارزیابی و کنترل ریسک‌ به‌گونه برای شناسایی به موقع خطرات را و مدیریت آنها می‌خوانید.

تحلیل ریسک به چه معناست؟

تحلیل ریسک فرآیندی است که به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی را که ممکن است در آینده برای شما پیش بیاید و پروژه‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ‌تان را از ریشه ضعیف کند، شناسایی و کنترل کنید. برای انجام این فرآیند، ابتدا باید تهدیداتی را که ممکن است سر راه‌تان قرار بگیرند، شناسایی کنید، سپس درجه‌ی احتمال وقوع این تهدیدات را بسنجید.

تحلیل ریسک می‌تواند کار بسیار پیچیده‌ای باشد چرا که باید تمام جزییات کاری‌تان از جمله اطلاعات دقیق پروژه، داده‌های مالی، پروتکل‌های امنیتی، پیش‌بینی‌های بازاریابی و دیگر اطلاعات مربوطه را یک‌به‌یک بررسی کنید. از آنجا که این ابزار می‌تواند وقت، هزینه و اعتبار شما را حفظ کند، استفاده از آن اقدامی ضروری به حساب می‌آید.

چه زمانی از این ابزار استفاده کنیم؟

تحلیل ریسک، در بسیاری از موارد قابل استفاده و مفید است:

  • زمانی که در حال طرح‌ریزی برای پروژه‌های خود هستید. در این صورت قادر خواهید بود از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.
  • زمانی که می‌خواهید تصمیم بگیرید پروژه‌ای را ادامه بدهید یا خیر.
  • زمانی که قصد بهبود امنیت کاری‌تان را دارید و در حال مدیریت ریسک‌های احتمالی در محل کار هستید.
  • زمانی که درحال آماده شدن برای اتفاقات و مشکلاتی مانند خراب شدن ماشین‌آلات و دستگاه‌ها، سرقت، بیماری کارکنان و یا بلایای طبیعی هستید.
  • زمانی که درحال برنامه‌ریزی برای مقابله با تغییراتی همچون ورود رقبای جدید به بازار یا تغییرات سیاست‌های دولتی در محیط کار هستید.

چگونه از تحلیل ریسک استفاده کنیم؟

برای ارزیابی ریسک‌های موجود گام‌های زیر را دنبال کنید:

۱. تهدیدها را شناسایی کنید.

اولین قدم در تحلیل ریسک، شناسایی تهدیدات احتمالی یا موجودی است که امکان دارد با آنها روبه‌رو شوید. این تهدیدها می‌توانند منابع مختلفی داشته باشند. برای مثال:

انسانی: بیماری، مرگ، آسیب جسمی، یا دیگر خسارات جسمی مهم برای افراد

عملکردی: ضعیف شدن تدارکات و عملکردها، دسترسی کمتر به منابع ضروری یا عدم موفقیت در بخش توزیع

اعتباری: از دست دادن مشتری و اعتمادبه‌نفس کارکنان یا آسیب به اعتبارتان در بازار

فرآیندی: ناتوانی در مسئولیت پذیری، اشکال در سیستم‌های داخلی، کنترل‌ها یا تقلب

پروژه‌ای: هزینه کردن بیش‌از بودجه‌ی تعیین‌شده، طولانی شدن بیش‌از اندازه‌ی کارها، وجود مشکل در کیفیت محصولات و خدمات

مالی: شکست کسب‌وکار، نوسانات بازار سهام، تغییر نرخ سودها، در دسترس نبودن کمک‌هزینه‌های مالی

فنی: پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی، ناتوانی در به‌کارگیری آن

طبیعی: آب‌وهوا، بلایای طبیعی، بیماری‌های واگیردار

سیاسی‌: تغییر در میزان مالیات، نظرات مردم، سیاست‌های دولتی و یا نفوذ خارجی

مواد شیمیایی خطرناک، نورپردازی ضعیف، افتادن جعبه‌ها، یا هر شرایطی که به سبب آن کارکنان و محصولات صدمه ببینند.


شما هم می‌توانید از رویکردهای متفاوتی برای پیشبرد این تحلیل استفاده کنید:

  • فهرستی مانند فهرست بالا تهیه کنید و ببینید کدام‌یک شما را تهدید می‌کند.
  • به سیستم‌ها، فرآیندها و ساختارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید دقت کنید و ریسکی را که هرکدام از آن‌ها ممکن است با خود به همراه بیاورد، ارزیابی کنید. چه ضعف و آسیبی از جانب آنها شما را تهدید می‌کند؟
  • به دیدگاه‌های متفاوت دیگران هم گوش بسپارید. اگر شما تیمی را رهبری می‌کنید، از افرادتان بخواهید نظرات‌شان را برای عملکرد بهتر اعلام کنند، و از دیگر افراد فعال در سازمان‌ یا کسانی که پروژه‌های مشابه را دنبال می‌کنند، مشورت بگیرید.

۲. میزان ریسک را تخمین بزنید

به محض اینکه ریسک‌های احتمالی پیشِ رویتان را شناسایی کردید، باید میزان احتمال وقوع آنها را بسنجید و هم از میزان تاثیر و خسارات بالقوه‌ای که می‌توانند برای شما داشته باشند آگاه شوید.

یک راه این است که درصد احتمال وقوع خطر را حدس بزنید و آن را در هزینه‌ای که وقوعِ آن خطر برای شما خواهد داشت ضرب کنید. این فرمول به شما هزینه‌ی واقعی ریسک را می‌دهد:

هزینه‌ی وقوع خطر × احتمال وقوع آن = هزینه‌ی ریسک

به‌عنوان یک مثال ساده، تصور کنید ریسکی را شناسایی کرده‌اید که بر طبق آن هزینه‌ی اجاره‌تان بالا می‌رود. ۸۰٪ احتمال می‌دهید که این اتفاق در سال آینده بیافتد، زیرا که صاحب‌ ملک شما هزینه‌ی اجاره‌ی دیگران را هم بالا برده است. اگر این اتفاق بیافتد، شرکت شما باید در سال آینده متحمل پنجاه میلیون تومان هزینه‌ی اضافی شود. بدین ترتیب، هزینه‌ی ریسک افزایش اجاره می‌شود:

۰.۸۰ ( احتمال وقوع خطر) × ۵۰۰۰۰۰۰۰ تومان (هزینه‌ی وقوع خطر) = ۴۰۰۰۰۰۰۰ تومان (هزینه‌ی ریسک)

از این مرحله باعجله عبور نکنید. تا جایی که می‌توانید اطلاعات کسب کنید و با دقت بالا میزان احتمال وقوع خطر و هزینه‌های ناشی از آن را تخمین بزنید. اگر ابزار درستی برای پیش‌بینی ندارید می‌توانید از داده‌های سال‌های گذشته اطلاعات بگیرید.

چگونه ریسک را مدیریت کنیم؟

به محض اینکه هزینه‌های ریسک‌های احتمالی را شناسایی کردید، می‌توانید راه‌های مدیریت آن‌ها را بررسی کنید.

سعی کنید به رویکردهای اقتصادی‌تر روی بیاورید‌، چراکه اگر هزینه‌های پیشگیری، بیش از هزینه‌های ناشی از تهدید باشند به هیچ عنوان منطقی نیست. در این حالت حتی بهتر آن است که ریسک را بپذیرید تا برای از بین بردن آن، بیشتر از حدِ منابع‌تان استفاده کنید. حواس‌تان باشد چگونه از این ابزار استفاده می‌کنید، به‌خصوص وقتی که پای اخلاقیات یا امنیت شخصی در میان است.

از ریسک دوری کنید

در برخی موارد شاید لازم باشد که به طور کلی از ریسک دوری کنید. این کار می‌تواند به معنای درگیر نشدن در کسب‌وکار جدید، تبادل پروژه‌ها و صرف نظر از یک فعالیت پرخطر باشد. اما این کار زمانی شدنی است که ریسک‌های یک پروژه‌، منافع سازمان شما را به خطر نیاندازد، یا آن ریسک‌ها چندان ارزش صرف هزینه جهت مقابله را نداشته باشند. اما باید به خاطر داشته باشید که با نادیده گرفتن ریسک‌های بالقوه، فرصتی را هم از دست خواهید داد. از تحلیل چه می‌شود اگر…؟ برای ارزیابی گزینه‌ها هنگام تصمیم‌گیری استفاده کنید.

ریسک را با دیگران تقسیم کنید

شما می‌توانید ریسک‌ها را تقسیم کنید و متعاقبا سود به دست آمده از یک پروژه را با فرد، سازمان یا طرف سوم دیگری تقسیم کنید. برای مثال، می‌توانید ریسک‌تان را از طریق بیمه شخص ثالثِ ساختمان شرکت و انبارتان، با شرکت بیمه تقسیم کنید، یا اینکه در تولید یک محصول مشترک، با سازمان دیگری مشارکت کنید.

ریسک را بپذیرید

آخرین گزینه‌ی شما پذیرفتن ریسک است. این گزینه زمانی روی میز قرار می‌گیرد که شما راهی برای جلوگیری از ریسک یا کاهش آن نداشته باشید، یا هزینه‌ی زیان بالقوه‌‌ی پیش‌رو، از هزینه‌ی بیمه‌ کردن شرکت کمتر باشد و یا سود بالقوه‌ای که در انجام کار وجود دارد به پذیرفتن تمام ریسک‌هایش بیارزد. برای مثال ممکن است شما ریسک شروع دیرهنگام یک پروژه را بپذیرید، تنها به این دلیل که سود آن پروژه هزینه‌های اولیه را پوشش می‌دهد.

کنترل ریسک

اگر قرار است ریسک را بپذیرید بهتر است اقداماتی در جهت کاهش اثرات منفی آن انجام دهید.

آزمایش‌های کسب‌وکار، روش‌های موفقی برای کاهش ریسک هستند. با استفاده از آن‌ها می‌توانیم فعالیت پرخطر را در مقیاس کوچک و کنترل‌شده انجام دهیم و متوجه شویم که مشکلات احتمالی کجا پیش می‌آیند، آنگاه می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه و بازرسانه‌ مناسب را پیش از شروع فعالیت در مقیاس اصلی، پیدا و پیاده‌سازی کنیم.

اقدامات پیشگیرانه مربوط به پیشگیری از وقوع وضعیت‌های پرخطر است، که شامل آموزش حفظ امنیت و سلامت، حفاظت فایروال، سرورِ شرکت‌های بزرگ و آموزش متقابل تیمِ کاری‌تان می‌شود.

اقدامات بازرسانه شامل شناسایی نقاطی از فرآیند است که می‌تواند باعث ایجاد مشکل و خطا شود. برای جلوگیری از این اتفاقات مراحلی برای حل این مشکلات (در صورت بروز) تعریف می‌شود. اقداماتی مثل بررسی مجدد صورت‌های مالی، تست‌های ایمنی قبل از عرضه محصول و یا نصب حسگرهایی برای شناسایی محصولات معیوب.

برتامه‌ریزی-اقدام-بررسی-تصویب، یکی از روش‌های متداول برای کنترل تاثیر شرایط ریسکی به شمار می‌رود. همانند آزمایش‌های کسب‌وکار، این روش هم راه‌های گوناگونی را برای کاهش ریسک‌های احتمالی امتحان می‌کند. این ابزار 4 مرحله‌ای از طریق آنالیز موقعیت، ارائه و آزمایش یک راه‌حل، بررسی چگونگی کارکرد آن و در نهایت اجرای آن به شما کمک می‌کند تا حد ممکن خطرات احتمالی پیش رو تا به کمترین میزان خود برسانید.

نکات کلیدی

تحلیل ریسک، یک راه اثبات شده در شناسایی و سنجش عواملی هستند که می‌توانند در موفقیت یک پروژه یا کسب‌وکار تاثیر منفی بگذارند. این تحلیل‌ها شما را قادر می‌سازند تا خطراتی احتمالی‌ که شما و سازمان‌تان را تهدید می‌کنند بشناسید و مشخص می‌کنند که آیا می‌توانید تصمیم پیش رویتان را عملی کنید یا خیر.

به محض این‌که شما ارزش ریسکی را که قرار است با آن مواجه شوید، بسنجید، می‌توانید راه‌های مختلف مدیریت آن را نیز کنترل کنید، مدیریت ریسک می‌تواند تصمیم بر اجتناب از ریسک، تقسیم آن، یا پذیرش ریسک در کنار کاهش تاثیرات منفی باشد. بسیار مهم است که شما در هنگام تحلیل ریسک به‌ صورت همه‌جانبه مسائل را بسنجید و از تمام عواقب و پیامدهای آن آگاه باشید. این آگاهی خصوصاً شامل آگاهی از هزینه‌ها، اصول اخلاقی و حفظ امنیت افراد می‌شود.

sahar بازدید : 11 نظرات (0)

هر یک از ما در زندگی روزمره تصمیم‌‌های متعددی می‌گیریم. مربوط به زندگی شخصی باشد یا موضوعات کاری، تصمیم‌‌گیری منطقی کاری وقت‌گیر و انرژی‌بر است. اگر نمی‌خواهید پس از مدتی دچار خستگی تصمیم گیری شوید و دست به انتخاب‌های اشتباه بزنید باید از روش‌های کارآمد و اثربخش برای گرفتن تصمیم بهره بگیرید. یکی از ساده‌ترین روش‌های تصمیم‌گیری، بررسی مزایا و معایب با رویکردی ساده است. در این مطلب با یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که به شما در گرفتن تصمیم‌های منطقی کمک می‌کند، آشنا می‌شوید.

برای خیلی از ما اتفاق افتاده است که در مواقع رویارویی با تصمیمات دشوار، به حدی در تجزیه و تحلیل راه‌حل‌های ممکن غرق شده‌ایم که از اتخاذ هرگونه تصمیم بازمانده‌ایم. اغلب از این می‌ترسیم که تصمیم اشتباهی بگیریم، به همین دلیل زمان  زیادی را صرف تحلیلِ تمامی احتمالات می‌کنیم و در نتیجه نمی‌توانیم به راه‌حل مناسبی دست پیدا کنیم.

 

با این حال، مواقع دیگری نیز وجود دارند که فکر می‌کنیم می‌دانیم بهترین راه حل چیست و بدون بررسی تمامی راه‌حل‌های ممکن سریعا تصمیم می‌گیریم.

شما می‌توانید با سبک‌و‌سنگین کردن مزایا و معایب از هر دو موقعیتی که در بالا ذکر شد، اجتناب کنید. این یک استراتژی‌ ساده ولی مؤثر است که به شما اجازه می‌دهد از زوایای مختلف به موقعیت نگاه کنید، راه‌حل‌های مناسب را در نظر بگیرید و با اطمینان انتخاب کنید.

در این مقاله، خواهیم دید چطور می‌توانیم مزایا و معایب تصمیمی را به صورت کمّی بررسی کنیم تا تصمیمی همه جانبه منطقی بگیریم.

درباره‌ی ابزار

سبک‌و‌سنگین کردن مزایا و معایب می‌تواند فرایند تصمیم‌گیری را سریع‌تر کند، درک‌تان را از موقعیت بهبود ببخشد، و به شما کمک کند تا از فلج شدن در تصمیم‌گیری اجتناب کنید. استفاده از لیستی ساده از مزایا و معایب، شما را تشویق می‌کند تا بی‌طرفانه تصمیمی را که می‌خواهید اتخاذ کنید، بررسی کرده و به احساسات و عواطف اجازه‌ی دخالت در تصمیم‌گیری را ندهید.

این روش خصوصا در تصمیم‌گیری‌های گروهی و در مواقعی که اعضای گروه، یکی از ایده‌ها یا نقطه‌نظرات را ترجیح می‌دهند کارآمد است. این روش به افراد گروه کمک می‌کند تا زوایای دیگر را نیز در نظر بگیرند و به تصمیمی متعادل و آگاهانه برسند.

بررسیِ مزایا و معایب برای اتخاذ تصمیمات سریع، غیر‌بحرانی و تصمیمات go/no-go (بله یا خیر) مفید است. با این حال، وقتی مجبور هستید گزینه‌های زیادی را با هم مقایسه کنید یا بعضی از راه‌حل‌ها را عمیق‌تر بررسی کنید، دیگر ابزارهای تصمیم‌گیری مانند تجزیه و تحلیل ماتریس تصمیم‌گیری و تجزیه و تحلیل درخت تصمیم‌گیری مناسب‌تر هستند.

چطور از این ابزار استفاده کنیم

سبک‌و‌سنگین کردن مزایا و معایبِ تصمیم فرایندی سریع و آسان است.

ابتدا، در بالای برگه‌ی کاغذ تصمیمی را که می‌‌خواهید اتخاذ کنید بنویسید. سپس، کاغذ را به دو ستون عمودی تقسیم کنید و یک ستون را به مزایا و ستون دیگر را به معایب اختصاص دهید. سپس، تمامی پیامد‌های مثبتی را که احتمال می‌دهید از تصمیم‌تان ناشی شوند در ستون مزایا و تمام تأثیرات منفیِ احتمالی را در ستون معایب بنویسید.

معمولا در همین مرحله می‌توانید تشخیص دهید که آیا باید تصمیم را اجرا کنید یا نه. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، به هر کدام از مزایا یا معایب امتیازهای مثبت یا منفی اختصاص دهید. به عنوان مثال، امتیازی مثل ۵+ می‌تواند به معنای خیلی خوب باشد و ۱- به معنای تا حدی ضعیف. سعی کنید تا آنجا که می‌توانید بی‌طرفانه امتیاز دهید.

وقتی این مرحله را به اتمام رساندید، امتیازات هر ستون را با هم جمع کنید و مجموع امتیاز مزایا را با مجموع امتیاز معایب مقایسه کنید. اگر امتیازِ نهایی به دست آمده مثبت باشد می‌توانید تصمیم‌ مورد نظر را اجرا کنید.

به یاد داشته باشید همیشه منطق را در نظر بگیرید. اگر در مناسب بودن این تصمیم تردید دارید، زمان بیشتری برای فکر کردن اختصاص دهید و ببینید چه مواردی را از قلم انداخته‌‌اید.

می‌توانید برای فرایند تصمیم‌گیری گروهی، محدودیت زمانی در نظر بگیرید. این افراد را تشویق می‌کند تا بدون تجزیه و تحلیل بیش از حد، طوفان‌فکری را انجام دهند.

مثال

تصور کنید مدیر بخش بازاریابی سازمان‌تان هستید. تعدادی از اعضای تیم‌‌تان مایل هستند چند روز در هفته را به صورت دورکاری فعالیت کنند تا هر روز مجبور نباشند سر کار بیایند. بنابراین، شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌توایند گزینه‌ی کار در منزل را بپذیرید یا نه.

با اینکه کار کردن با تیمی مجازی فواید بسیاری دارد، اما از طرفی ریسک‌هایی دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. پس، باید مزایا و معایب این کار را برآورد کنید.

اجرای سیاست دورکاری
مزایامعایب
دورکاری استرس ناشی از رفت‌و‌آمد به محل کار را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. (۵+) دورکاری ایجاد روابط عمیق، بهره‌ور و خلاق بین اعضای تیم را با مشکل روبه‌رو می‌کند. (۴-)

 

 

دورکاری، انعطاف‌پذیری را خصوصا برای والدین شاغل یا کارمندانی که مجبور به پرستاری از والدین یا افراد دیگر هستند افزایش می‌دهد. (۴+) سازمان مجبور می‌شود برای تجهیزاتی هزینه کند که کارمندان بتوانند به خود به خانه ببرند. (۴-)
با این کار می‌توان افراد خلاقی را استخدام کرد که در مناطق دورتر زندگی می‌کنند و نمی‌توانند هر روز به دفتر کار بیایند. (۴+) سازمان نمی‌تواند پیگیری کند افراد چطور وقت‌شان را می‌‌گذرانند. (۳-)
افرادی که با سر و صداها و دیگر موارد حواس‌شان پرت می‌شود، می‌توانند در خانه عملکرد بهتری داشته باشند. (۵+) ممکن است سازمان کنترلش را بر داده‌ها از دست بدهد زیرا اسناد و تجهیزات در دفتر نیستند. (۵-)
مهارت‌های ارتباطی اعضای گروه بهبود می‌یابد، زیرا خواهند آموخت چطور به طور مؤثرتری از ایمیل یا موارد مشابه استفاده کنند. (۳+) برنامه‌ریزی برای ملاقات‌های رو در رو و ارائه بازخوردهای سازنده دشوار می‌شود. (۱-)
۲۱+ ۱۷-
 

امتیاز نهایی شما ۴+ است (۲۱ منهای ۱۷)، بنابرین عملی کردن این تصمیم منطقی است و می‌توانید به کارمندان‌تان اجازه دهید چند روز در هفته در منزل کار کنند.

روشی که معرفی کردیم یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تصمیم‌گیری است که به‌ویژه در موقعیت‌هایی که باید درباره انجام دادن یا ندادن کاری تصمیم بگیرید، کاربرد دارد. شما در چنین موقعیت‌هایی چگونه تصمیم می‌گیرید؟ از چه ابزارها و چه رویکردی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنید؟ به نظر شما این روش چقدر سودمند و پاسخگو است؟

 

sahar بازدید : 34 نظرات (0)

گوگل در حال طراحی مجدد صفحه‌ جستجوی خود بر روی گوشی‌های هوشمند است. این طراحی سبک‌تر و جدید در چند روز آینده منتشر خواهد شد.

این طراحی جدید کاملا اطلاعات محور است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به جای عناصر طراحی بر روی اطلاعات آن تمرکز داشته باشند. این ویژگی تجربه کاربری کاربران را برای رسیدن به اطلاعات مورد نیاز ساده و به آن‌ها کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نتایج خودشان دست پیدا کنند.

همچنین استفاده از متن‌های پررنگ‌تر در نتایج جستجو، کمک زیادی به کاربر کرده تا انواع مختلف اطلاعات نمایش شده را به راحتی شناسایی کند.

تا پیش از این نتایج جستجو در کارت‌های کوچک سایه‌داری قرار می‌گرفتند. طراحی جدید با حذف سایه این اطلاعات را به صورت لبه به لبه نشان می‌دهد که این قابلیت فضای بیشتری برای نتایج بوجود می‌آورد.

 

 

 

استفاده از رنگ‌ها در طراحی جدید بسیار هدف‌دار بوده. این هدف‌دار بودن باعث می‌شود کاربران به راحتی اطلاعات جستجو را دسته بندی کنند و به راحتی آن‌ها را پیدا کنند. همچنین استفاده از رنگ‌ها به کاربران کمک می‌کند تا به سادگی اطلاعات مهم نتایج جستجوی خود را پیدا کنند.

به نظر می‌رسد طراحی جدید این صفحه نمایش بیش از پیش به سبک گوگل نزدیک شده‌ است. برای مثال همانطور که لبه‌های لوگوی گوگل گرد هستند، عناصر قرار گرفته در طراحی جدید هم لبه‌هایی گرد دارند و از استاندارد خود گوگل پیروی می‌کنند.

هدف از این طراحی مجدد در گوشی‌های هوشمند تنها ساده‌تر کردن روند جستجوی کاربران است. این برنامه از امروز برای نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن‌های گوگل منتشر می‌شود طی چند روز آینده به طور گسترده‌تر در دسترس خواهد بود. صفحه جستجو دسکتاپ هم تنها برای چند جستجوی مهم و مشخص (مانند COVID-19) طراحی مشابهی خواهد داشت.

sahar بازدید : 18 نظرات (0)

۱۰ قانون طلایی اخلاق حرفه‌ای در محل کار

حرفه‌ای‌ها توسط رفتار، اهداف و قابلیت‌هایشان متمایز می‌شوند؛ اخلاق حرفه‌ای نشانه‌ی کیفیت کار و خدمات است. سازمان‌ها می‌دانند که اعتبار حرفه‌ای، عاملی است که شکست را به موفقیت تبدیل می‌کند و در نتیجه علاقه‌مند به حفظ کارکنان حرفه‌ای خود هستند.
اخلاق حرفه‌ای یعنی اثرگذاری و موفقیت، یعنی برتر بودن. اینکه به عنوان کسی شناخته شوید که در هر شرایطی حرفه‌ای عمل می‌کند، درهای بسیاری را در محیط کار و در زندگی شخصی به رویتان باز می‌کند.
در ادامه با ۱۰ فرمان اخلاق حرفه‌ای در محل کار، آشنا می‌شوید.

۱. همیشه به دنبال بهترین باشید

این نخستین قانون برای برتری در هر کاری است، کیفیت است که شما و کاری را که ارائه می‌دهید برجسته می‌کند. برتری به معنای ارائه‌ی کیفیتی فراتر از استانداردهای موجود است، چیزی که باید تبدیل به عادت شود تا اثر خوبی روی رؤسا و همکاران شما داشته باشد.

۲. قابل اعتماد باشید

قابل اعتماد باشید

امروزه، اعتماد کردن مسئله‌ی مهمی است و کسانی که بتوان به آنها اعتماد کرد، با سرعت به سوی حرفه‌ای شدن پیش می‌روند. قابل اعتماد بودن، یعنی به انجام رساندن وظیفه‌ای که به شما محول شده است در عین برآورده کردن انتظارات. این مسئله به ویژه در ارائه‌ی خدمات اهمیت بیشتری دارد. با اثبات ارزش و صداقت خود در طول زمان، می‌توانید اعتماد رؤسا و همکارانتان را جلب کنید.

۳. مؤدب و محترم باشید

با دیگران رفتاری دوستانه و از روی ادب داشته باشید و در عین حال نشان دهید که به آنها سخاوتمندانه توجه می‌کنید. این کار باعث می‌شود تعاملات اجتماعی در محیط کار به درستی پیش برود، از بروز تناقض جلوگیری و همچنین احترام دیگران جلب شود. احترام، حس مثبت اعتبار و تمایزی است که نسبت به یک شخص یا سازمان ایجاد می‌شود، امری که در طول زمان محقق می‌شود در حالی که اقدامی کوته‌فکرانه و از روی بی‌توجهی می‌تواند در دم آن را از بین ببرد. برای حفظ احترام و اعتباری که شکل گرفته است باید پیوسته محترمانه و مؤدبانه رفتار کنید. ‌

۴. مسئولیت‌پذیر باشید

مسئولیت‌پذیر باشید

نسبت به کارها و اقدامات خود پاسخگو باشید. فارغ از اینکه عواقب آن مثبت باشد یا منفی، شما باید مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید.

۵. صادق، صریح و شفاف باشید

صداقت نما و جلوه‌ای از یک شخصیت اخلاق‌مدار است، این امر بر فضیلت‌ها و ویژگی‌های مثبتی دلالت دارد از جمله راستگویی، راستی در عمل، وفاداری، یکرنگی، صمیمیت و خلوص، صراحت در ارتباطات و به طور کلی رفتار کردن به گونه‌ای که دیگران از اقداماتی که انجام می‌شود آگاه باشند. این ویژگی برای کارفرمایان و همکاران اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند موجب جلب اعتماد و افزایش ارزش شما در نظر آنها شود.

۶. شایسته باشید و پیوسته شایستگی خود را ارتقا دهید

شایستگی خود را حفظ کنید

شایستگی به معنای توانایی فرد برای انجام درست یک شغل و ترکیبی است از دانش، مهارت و رفتاری که موجب اعتلای عملکرد شود. شایستگی با افزایش تجربه بیشتر می‌شود و برای آن حد و مرزی جز میزان تمایل شما به یادگیری وجود ندارد. رشد شخصی به طور پیوسته و پایدار، پیش‌شرط ارائه‌ی حرفه‌ای خدمات است.

۷. همیشه اخلاق‌مدار باشید

این به معنای عمل کردن مطابق با قواعد و قوانین خاصی است که مورد پذیرش عموم هستند. «رفتار کردن بر مبنای قوانین» بهترین روشی است که یک کارمند می‌تواند در پیش بگیرد. در مواقعی که آیین‌نامه‌ها کافی نیستند، به گونه‌ای رفتار کنید که وجدان‌تان آسوده باشد. ممکن است این کار در برخی سازمان‌ها حساسیت‌برانگیز باشد اما سازمان‌های اخلاق‌مدار همیشه از تصمیم‌ها و اقدامات اخلاقی کارکنان خود حمایت می‌کنند.

۸. شریف باشید و امانت‌دارانه عمل کنید

رفتار شرافتمندانه نشان‌دهنده‌ی «اصالت روح، جوانمردی، و مخالفت با کم‌کاری» است که از ثبات و صحت شخصیت شما نشأت می‌گیرد. این به معنای «تمامیت و کمال» شخصیت است که در عمل و در نتایج، با برخی ارزش‌ها، باورها و اصولِ پایدار همراه است.

۹. به اصل محرمانگی احترام بگذارید

اصل محرمانگی

حفاظت از اسرار به معنای احترام به مجموعه‌ای از قوانین و پیمان‌هاست که اجازه‌ی انتشار برخی اطلاعات را به شما نمی‌دهد. در طول دوران کاری و بر حسب اعتماد، اطلاعاتی (از سوی سازمان یا همکاران) با شما در میان گذاشته می‌شود؛ مهم است که شما به این اعتماد خیانت نکنید. با این کار، اعتماد کسانی را که به شما اطمینان می‌کنند، جلب می‌کنید و می‌توانید در سازمان اثرگذار باشید.

۱۰. الگوی خوبی باشید

الگو باشید

به کارگیری این اصول، سطح اخلاق حرفه‌ای شما را در سازمان ارتقا می‌دهد، اما تا زمانی که دانش خود را به اطرافیان و زیردستان منتقل نکنید، کار شما ناتمام است. شما باید الگوی خوبی از خود ارائه دهید و به واسطه‌ی آن بتوانید دیگران را هدایت کنید. حرفه‌ای بودن یعنی در زندگی خود چه درون سازمان و چه بیرون آن، سرمشق دیگران باشید.

حرفه‌ای بودن برای همه‌ی سازمان‌ها و شرکت‌ها ارزش بسیاری دارد؛ حرفه‌ای‌ها به ندرت بی‌کار می‌مانند. ۱۰ فرمان اخلاق حرفه‌ای را به کار ببندید تا از یک تجربه‌ی شغلی فوق‌العاده، حرفه‌ای و موفقیت‌آمیز لذت ببرید.

 

sahar بازدید : 28 نظرات (0)

مغزی خودکار های تبلیغاتی

مغزی خودکار تبلیغاتی ، مهم ترین آیتم ای است که یک محصول را ، با کیفیت تر از سایر محصولات مشابه قرار داد، هرچه مغزی خودکار تبلیغاتی ماندگاری بیشتری داشته باشد تبلیغات شما بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. لذا در انتخاب خودکار تبلیغاتی به جنس مغزی آن باید توجه ویژه ای بکنید.

مغزی خودکارهای تبلیغاتی 

مغزی های با کیفیت عالی ، همیشه تجربه ی نوشتن روان و لذت بخش را برای شما ارمغان می دهند و امکان در اولویت بالاتری از قرار گرفتن در معرض دید مشتریان را برای شما دهد، که این گزینه برای تمام برندها مهم است.

مغزی خودکار را بایستی بعد از استفاده مکرر تعویض کنیم. یک خودکار تبلیغاتی مناسب، بایستی قابلیت نوشتاری خوب و روان با جوهری با کیفیت که اثری سریع و روان بر روی کاغذ داشته باشد را داشته باشد. نوع مغزی نیز در افزایش زمان ماندگاری جوهر موثر است. از دیگر ویژگی های خودکار تبلیغاتی، بدنه ای با وزن مناسب و خوش دست می باشد که باعث خستگی دست در هنگام استفاده نشود(خودکار نامناسب با وزن زیاد ، باعث درد در مچ و انگشتانتان می شود ) خودکار تبلیغاتی، یک ابزار نوشتاری است که شامل بدنه ، مغزی ( یا لوله درونی) به همراه جوهر ، گوی کوچک فلزی از جنس برنج ،فولاد یا تنگستن کربید در نوک آن تشکیل شده است که در انواع فشاری ،چرخشی و درب دار رایج می باشد.

خودکار تبلیغاتی یکی از کاربردی ترین هدایای تبلیغاتی میباشد که امروزه در اکثر سازمان ها و شرکت ها و کارخانه ها و حتی کسب و کار های کوچک برای معرفی خدمات یا محصولات و برند خود از آن استفاده می کنند.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 196
  • بازدید سال : 1,358
  • بازدید کلی : 4,859