loading...
دانستنی ها
sahar بازدید : 16 نظرات (0)

این خودکارها معمولی نیستند !

محصولی به روز و مورد نیاز برای روزهایی که شیوع کرونا هر روز خطرناک تر از گذشته می شود.

خودکارهای تبلیغاتی از پرطرفدار تربن هدایای تبلیغاتی برای سازمان ها و نمایشگاه ها هستند.

 این خودکار ها بسیار جوان هستند. بعد از همه گیری کرونا، درست زمانی که استفاده از اسپرهای ضدعفونی کننده جزء ملزومات ضروری و روزمره انسانها شدند و از طرفی ، به دلیل ملاحضات بهداشتی خودکارها در ادارات و اماکن عمومی هرروز نایاب تر می شوند. نیاز به این خودکارهای زیبا در همه جا احساس می شود.

ساختار خودکار ها:

Untitled Session00304 copy

sahar بازدید : 14 نظرات (0)

ظهور گوشی هایی که فکر شما را می خواند

"تحلیل پیشگویانه" فناوری جدید گوگل در سرویس Google Now است که حدس می زند کاربر چه می خواهد و چه کاری می خواهد انجام دهد.

دیتای مربوط به محل کاربر، تقویم ورودی در گوشی، ایمیل ها را در هم ترکیب کرده و از روی این اطلاعات، حرکت بعدی کاربر را حدس می زند.

اپلیکیشن مربوط این طور تعریف شده که بر اساس خواست بعدی کاربر و یا عدم درخواست کاربر (حدسی و پیشگویانه) عمل می کند و به کاربر کمک می کند.

Google Now  یکی از دهها اپلیکیشنی است که الگوریتم پیشگویانه را در ساختار برنامه نویسی خود جای داده است.

جستجو برای یافتن مسیر اکنون قدیمی شده و خواندن فکر کاربر و دادن اطلاعات پیشنهادی با کاربر قبل از اینکه کلامی از زبان خود بیرون بیاورد، راهی است که Google Now و اپ های مشابه به سوی آن حرکت می کنند.

البته سالهاست مراکز تجاری برای یافتن مشتری های جدید از تحلیل پیشگویانه بهره برداری می کنند تا بفهمند اگر مشتری وام گرفت آیا قادر به بازپرداخت ان هست یا نه و ...

Google Now و Osito  و Grokr در حال پیش بینی هستند که کاربران گوشی های همراه چه رفتاری از خود نشان می دهند تا طبق آن الگوریتم خود را توسعه دهند.

اینکه از کدام فروشگاه خرید می کنید (ارسال جدیدترین تخفیف ها)، از کدام خط و اتوبوس استفاده می کنید (ارسال ترافیک مسیر و خطوط)، از چه هواپیمایی استفاده می کنید(خطوط هوایی و تبلیغات مرتبط)، هوای بارانی و پیشنهاد استفاده از باران در هوایی که صبح از خواب برخاسته و نمی دانید بیرون چه خبر است، لیست هنرمندانی که کنسرت دارند، سالن تئاتر و جدیدترین ها روی صحنه، جستجوی موضوعی در مورد آیتمی که می خواهید تحقیق کنید؛ همه و همه در این لیست و تحلیل پیشگویانه جای گرفته است.

اپ Far Out توسط محققان مایکروسافت و گوگل استفاده شده تا پیش بینی کنند که یک فرد در آینده در کجا خواهد بود. استفاده از جی پی اس و مکان یاب به طور ممتد، الگویی را به برنامه نویسان داده تا طبق آن آینده مکانی افراد را پیش بینی کنند.

وقتی یک موبایل می تواند از مکان واقعی افراد اطلاعات داشته باشد، قطعا از این طریق می توان فهمید فرد در آینده در کجا خواهند بود و طبق همین الگو محققان دانشگاه بیرمنگام در سال 2012 مکان آینده فرد را با خطای حدود 60 فوت ارزیابی کردند.

مکانهایی که فرد ملاقات کرده از روی شبکه های اجتماعی جمع آوری شده و جاهایی که در گذشته و حال رفته و از روی جی پی اس فراهم شده، کمک می کند تا توسعه دهندگان اپ، بتوانند الگوریتم تحلیل پیشگویانه خود را توسعه دهند.

sahar بازدید : 17 نظرات (0)

فناوری هایی که ۲۰ سال دیگر خبری از آن ها نخواهد بود

فناوری همیشه در خدمت بشر بوده است و از دیرباز تاکنون شاهد تغییر و پیشرفت فناوری بوده‌ایم اما پیشرفت فناوری باعث می‌شود فناوری های جدید با سرعت سریع‌تری ایجاد شود، در نتیجه محصولی که شاید همین چند سال پیش تر از اول و جدید بود این روزها قدیمی شده و باید مدل های جدیدتر را خریداری کنید.

 

نمود افزایش سرعت پیشرفت فناوری را به خوبی می توانید در گوشی های هوشمند مشاهده کنید، حدود ۱۰ سال پیش این گوشی ها با دوربین های بسیار ضعیف و صفحه نمایش های کوچک و کم کیفیت معرفی شدند و این روزها گوشی های هوشمند پیشرفته ای را سراغ داریم که دوربین آن ها دست کمی از بهترین دوربین های حرفه ای ندارد.

 

پیشرفت فناوری فایده های زیادی دارد و باعث می شود شکل تعامل ما با بسیاری از محصولات تغییر کند و اگر فناوری با همین سرعت پیشرفت کند، بسیاری از فناوری ها و چیزهایی که این روزها بدون آن ها نمی توانیم زندگی کنیم شکل خود را تغییر خواهند داد. به همین منظور در ادامه با هم به فناوری هایی اشاره می کنیم که ۲۰ سال دیگر خبری از آن ها نخواهد بود.

 

کنترل از راه دور به تاریخ خواهد پیوست

اگر سن شما قد بدهد احتمالاً به یاد دارید که اولین ریموت کنترل ها با سیم عرضه شدند و یک سیم چند متری به تلویزیون یا ویدئو متصل بود و با کمک دستگاهی که به طرف دیگر سیم متصل شده بود آدم ها کانال های مورد نظر را در تلویزیون انتخاب می کردند، مدتی بعد فناوری مادون قرمز از راه رسید و جای سیم را در کنترل از راه دور تلویزیون ها گرفت. انصافاً باید گفت این فناوری راحتی بسیار زیادی را برای انسان ها به دنبال داشت.

گوشی های هوشمند, منسوخ فناوری ها

ریموت کنترل جای خود را به صدای انسان ها خواهد داد

 

از آن زمان مدت زیادی می گذرد و این روزها نه تنها تلویزیون و ویدئو، بلکه سیستم های گرمایشی و سرمایشی، اسپیکر‌ها، تجهیزات الکترونیک آشپرخانه و بسیاری از وسایل دیگر را شاهد هستیم که برای ارتباط از راه دور را کنترل کار می کنند. همین امر باعث شده تا کنترل از راه دورها که مشکل گشای مردم بودند به بلای جان آن ها تبدیل شوند و در هر گوشه از خانه شاهد یکی دو تا کنترل از راه دور باشیم که در بیشتر مواقع گم می شوند و حسابی باید دنبال شان بگردیم.

 

در این بین باید این نوید را به شما بدهیم که ظاهراً تا یکی دو دهه آینده کنترل از راه دور نیز از بین می رود و فناوری های جدیدتری جای آن ها را می گیرد. براساس گزارشی که در همین زمینه روزنامه یو‌.‌اس‌.‌ای تودی منتشر کرده است ریموت کنترل جای خود را به صدای انسان ها خواهد داد.

 

به زبان ساده تر دستگاه های هوشمند گوش به فرمان انسان ها خواهند بود تا نسبت به شنیدن صدا، تعامل لازم را انجام دهند. با این فناوری راه زیادی فاصله نداریم و در حال حاضر دستیارهای صوتی هوشمند در گوشی های پیشرفته اندرویدی و آیفون های خدمات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اسپیکر هوشمند الکسا نیز نمونه کاملی از یک دستگاه گوش به فرمان است که تمامی دستورات کاربر را بدون نیاز به کنترل از راه دور، تمام و کمال انجام می دهد.

 

دیگر خبری از عضوهای مصنوعی فعلی نخواهد بود

اگر فیلم های دزدان دریایی را دیده باشید به احتمال زیاد فیلم جزیره گنج را دیده اید، در این فیلم سردسته دزدان دریایی، یکی از پاهای خود را از دست داده بود و یک پای چوبی داشت. از آن زمان سال‌های زیادی گذشته و اندام های مصنوعی پیشرفت های زیادی داشته اند. این روزها اندام‌های مصنوعی پیشرفته ای را شاهد هستیم که کمک زیادی به توان یابان می کنند اما عضوهای مصنوعی آینده‌ روشن تری را در پیش رو دارند و روز به‌ روز هوشمند‌تر می شوند.

 

بیزنس اینسایدر گزارش جالبی در این زمینه منتشر کرده و مدعی است بازوهای مصنوعی مدرن و امروزی به راحتی می توانند اشیاء را بلند کنند، پاهای مصنوعی پیشرفته‌ای را نیز شاهد هستیم که عملکرد آن ها از پاهای طبیعی انسان بیشتر است. بعضی از بازوها و پاهای مصنوعی به لحاظ قدرت نیز توانایی بیشتری دارند و فردی که از آن ها استفاده می کند به قدرت بسیار بیشتری از دست یا پای معمولی خود دست پیدا خواهد کرد.

 

پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک دست های مصنوعی را شاهد باشیم که در آن ها اسلحه های مختلفی نیز به کار گرفته شده باشد و بتوان در نبردها به مصاف دشمن رفت. چنین اندام های مصنوعی در حال حاضر ممکن است رواج چندانی پیدا نکرده باشد اما بدون شک تا بیست سال آینده، توان یابان به لطف این اندام ها دوباره همانند یک انسان معمولی زندگی خواهند کرد.

 

فناوری هایی که منسوخ می شوند,آشنایی با فناوری های منسوخ شده

پاهای مصنوعی را شاهد هستیم که عملکرد آن ها از پاهای طبیعی انسان بیشتر است

 

کارت های اعتباری به‌جای رمزهای فعلی با مغز باز می شوند

امروزه زندگی بدون کارت های اعتباری ممکن نیست. این کارت ها که تعداد آن ها نیز بسیار است باید بوسیله گذرواژه هایی که برای آنها مشخص کرده اید تعامل داشته باشند. تا اینجای مشکلی وجود ندارد اما مشکل زمانی پیش می آید که بخواهید رمز چندین کارت اعتباری را حفظ کنید. اینجاست که مشکل پیش می آید و به خاطر داشتن این مشکلات دردسرهایی را به دنبال دارد. از طرف دیگر از آن جایی که سرمایه و دارایی های مردم در این کارت ها ذخیره شده اند امنیت آن ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

خوشبختانه این معضل نیز به لطف پیشرفت فناوری های نوین از بین خواهد رفت، بنا به گزارشی که امریکن بانکر در همین زمینه منتشر کرده است، چیپست های مدرنی در راه است که تراکنش های مالی را با امنیت بسیار بالا میسر می کند. این چیپست ها در حال حاضر راه حلی برای جایگزین کردن گذرواژه های درسرساز فعلی ندارند اما امیدواریم در آینده ای نزدیک فرآيند خرید با کارت اعتباری کاملاً از طریق چیپست های هوشمندی جایگزین شود که دیگر نیاز به حفظ کردن گذواژه نداشته باشیم.

sahar بازدید : 21 نظرات (0)

مسافرت فضایی و احتمال سکونت در سیاره دیگر، همیشه بشر را مجذوب خود کرده است. اما علی رغم همه تلسکوپ ها و رصدخانه های عالی، ما سیاره دیگری پیدا نکردیم که بتوانیم آن را خانه بنامیم. با این حال، برخی از این اجسام آسمانی که تقریباً شبیه به زمین بودن وجود دارند.

 

در این مقاله، به برخی از سیارات قابل سکونت که تاکنون کشف کرده ایم نگاهی بیندازیم.

 

Teegarden’s Star b

این سیاره در گردش ستاره Teegarden در منطقه قابل سکونت آن قرار دارد. از ژوئیه سال 2019، این منطقه قابل سکونت ترین سیاره کشف شده بر اساس شاخص شباهت زمین است که برای مقایسه چگونگی یک سیاره یا ماهواره با زمین ساخته شده است. طبق این شاخص، 95٪ شبیه زمین است.

معرفی سیاره هایی سبیه زمین, سیاره های قابل سکونت

معرفی سیاره هایی سبیه زمین, سیاره های قابل سکونت

TRAPPIST-1e

این سیاره به اندازه زمین و تقریباً 40 سال نوری از ما دور است. براساس کاتالوگ زیستگاه پذیری سیاره ای، Trappist 1-e سومین سیارات غیرقابل پتانسیل قابل سکونت است که 95٪ شبیه زمین است.

سیاره هایی شبیه زمین, آشنایی با سیاره هایی شبیه زمین

TRAPPIST-1d

همچنین به نظر می رسد سیاره ای از TRAPPIST-1، قابل سکونت باشد. اعتقاد بر این است که این سیاره دارای دمای بسیار مشابهی با زمین است و حتی ممکن است دارای جو، اقیانوس ها و / یا لایه های یخی باشد. دانشمندان این سیاره را 89٪ شبیه زمین می دانند.

 سیارات قابل سکونت, معرفی سیارات قابل سکونت

کپلر -438b

این سیاره در مدار ستاره کپلر 438 در مدار فضاپیمای کپلر ناسا کشف شد. دانشمندان حدس می زنند که آب مایع ممکن است در سطح این سیاره وجود داشته باشد. اما برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که این سیاره هر 100 روز یکبار از ستاره خود تابش پرقدرت دریافت می کند که ممکن است سیاره را غیرقابل سکونت کند. در حال حاضر، این سیاره 88٪ شبیه زمین است.

 

تصاویر سیارات شبیه زمین,اسم سیارات شبیه زمین

این سیاره هر 100 روز یکبار از ستاره خود تابش پرقدرت دریافت می کند

Proxima Centauri b

این سیاره در مدار ستاره Proxima Centauri قرار دارد که نزدیکترین ستاره همسایه خورشید است. این سیاره در منطقه قابل سکونت گردش می کند، که در آن شرایط صحیح سیاره ای و خصوصیات جوی داده می شود، ممکن است آب مایع روی سطح آن وجود داشته باشد. اما سکونت آن از آنجا که در منطقه جزر و مد قرار دارد مورد سوال قرار گرفته است، به این معنی که یک طرف سیاره به طور مداوم با خورشید روبرو می شود و طرف دیگر همواره تاریک است. تصور می شود زندگی در نزدیکی مرز این 2 طرف امکان پذیر است. این سیاره 87٪ از لحاظ زمین بودن مانند زمین است.

 

سیاره های قابل سکونت, تصاویر سیارات قابل سکونت

این سیاره در منطقه قابل سکونت گردش می کند

 

Kepler-442b

این سیاره، سیاره سنگی نزدیک به زمین از نظر اندازه و دما یکی از سیارات شبیه زمین شناخته شده است. این 84٪ شبیه سیاره زمین است.

 

آشنایی با سیاره هایی شبیه زمین,معرفی سیاره هایی شبیه زمین

این سیاره از نظر اندازه و دما یکی از سیارات شبیه زمین شناخته شده است

 

EPIC 201238110.02

این سیارات خارجی که اخیراً کشف شده است، تنها شخصی است که در منطقه قابل سکونت ستاره خود قرار دارد. ستاره میزبان EPIC 201238110 در حدود 522 سال نوری از ما فاصله دارد و بین صورت های فلکی لئو و باکره قرار دارد.

درباره سیارات شبیه زمین, سیارات قابل سکونت

این سیاره بین صورت های فلکی لئو و باکره قرار دارد

 

Teegarden’s Star c

این سیاره در فاصله 12 سال نوری از ما قرار دارد، چهارمین سیاره نزدیکترین است که تصور می شود قابل سکونت باشد. به دلیل دمای آن، تصور می شود که آب یا یخ در سطح آن وجود داشته باشد. طبق ESI ، 68٪ شبیه زمین است.

 

معرفی سیارات قابل سکونت,تصاویر سیارات شبیه زمین

این سیاره چهارمین سیاره نزدیکترین است که تصور می شود قابل سکونت باشد

 

گرگ 1061c

این سیاره در فاصله حدود 13.8 سال نوری از زمین قرار دارد، این پنجمین سیاره نزدیک، شناخته شده و قابل سکونت است. این ستاره سیاره ای توانایی 400 تا 500 میلیارد سال سوختن را دارد که تقریباً 40 تا 50 برابر بیشتر از خورشید است. این سیاره 76 درصد شبیه سیاره خانه ما است.

 

تصاویر سیارات شبیه زمین,آشنایی با سیاره هایی شبیه زمین

این سیاره 76 درصد شبیه سیاره زمین است

 

راس 128 ب

این نزدیکترین سیاره خارج از منظومه شمسی ما است که در اطراف یک ستاره کوتوله قرمز قرمز خاموش گردش می کند و به همین دلیل یکی از بهترین کاندیداها برای سکونت محسوب می شود. اگر سیاره دارای جو باشد، درجه حرارت ممکن است به اندازه کافی مناسب باشد تا آب مایع را روی سطح خود نگه دارد و آن را 86٪ شبیه زمین می کند.

 

اسم سیارات شبیه زمین,سیاره هایی شبیه زمین

این سیاره نزدیکترین سیاره خارج از منظومه شمسی ما است

 

آیا ما هرگز سیاره ای را پیدا خواهیم کرد که دقیقاً مانند زمین قابل سکونت باشد؟ و اگر این کار را انجام دهیم، آیا ما قادر خواهیم بود فناوری را توسعه دهیم تا به ما در طی مسافت های نجومی کمک کند؟

sahar بازدید : 12 نظرات (0)

سیاره‌ای عجیب که به تازگی کشف شده، دانشمندانی که به دنبال حیات فرازمینی هستند را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، محققان مرکز پیشرانه جت ناسا و دانشگاه نیو مکزیکو سیاره‌ای فراخورشیدی به نام "TOI-۱۲۳۱ b"  کشف کرده‌اند که به دور یک ستاره کوتوله M  یا ستاره کوتوله قرمز می‌چرخد.

 

دانشمندان توانستند ویژگی‌های ستاره و شعاع و جرم سیاره‌ی "TOI-۱۲۳۱ b" را به دست بیاورند. این اطلاعات به آن‌ها در اندازه‌گیری چگالی این سیاره و رسیدن به فرضیه‌هایی درمورد اتمسفر آن کمک کرد.

 

این سیاره اندازه‌ای کوچک‌تر از نپتون دارد و سه برابر از زمین بزرگ‌تر است و طول مدت گردش آن در مدار ۲۴ روز است. نسبت به زمین هشت برابر به خورشید خود نزدیک‌تر است اما دمای آن مشابه سیاره ماست زیرا کوتوله قرمز قدرت کمتری دارد.

 

دمای جو این سیاره تقریبا ۱۴۰ درجه فارنهایت (۵۷ درجه سانتی‌گراد) است و یکی از خنک‌ترین سیارات فراخورشیدی کوچک است که می‌توان جو آن را بررسی کرد و ممکن است در ارتفاعات آن ابر وجود داشته باشد و بتوان در سطح آن آب پیدا کرد.

به گفته‌ی جنیفر برت(Jennifer Burt)، دانشمند ناسا و دیانا دراگومیر(Diana Dragomir) دانشیار دپارتمان فیزیک و اخترشناسی دانشگاه نیومیکزیکو، مشاهدات آینده به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چقدر احتمال دارد ابرهایی از جنس آب در سیاراتی با چنین دماهایی تشکیل شود. مطالعات آینده برای درک نحوه‌ی تشکیل آن ضروری است.

 

دراگومیر می‌گوید: چگالی کم سیاره "TOI-۱۲۳۱ b " نشان می‌دهد که جو قابل توجهی آن را احاطه کرده است و یک سیاره‌ی سنگی نیست. اما ترکیبات و میزان این جو هنوز مشخص نیست.

 

سیاره‌ی "TOI-۱۲۳۱ b" می‌تواند جوی از هیدروژن یا هیدروژن-هلیوم داشته باشد و یا جو آن از بخار آب تشکیل شده باشد. هرکدام از این موارد منشا متفاوتی را نشان می‌دهند و به ستاره‌شناسان در درک نحوه‌ی تشکیل سیارات نزدیک به کوتوله قرمز و تفاوت آن‌ها با نحوه‌ی تشکیل سیارات نزدیک به خورشید کمک می‌کند.

دانشمندان می‌توانند با بررسی گازهایی که از این سیارات ساطع می‌شوند آن‌ها را بررسی کنند و در این گازها به دنبال نشانه‌هایی از وجود هیدروژن و هلیوم بگردند.

 

برت می‌گوید: یکی از نتایج جالب این است که در طی دو دهه گذشته، هیچ‌کدام از سیارات جدیدی که کشف کرده بودیم شبیه به سیارات منظومه‌ی شمسی نبودند.

 

این سیاره‌ی جدید هنوز عجیب است و کمی شبیه به سیارات همسایه ماست. در مقایسه با بیشتر سیاراتی که تاکنون کشف کرده‌ایم که دمای آن‌ها صدها و هزاران درجه فارنهایت بود، سیاره‌ی "TOI-۱۲۳۱ b" تقریبا سرد است.

sahar بازدید : 38 نظرات (0)

۴۵ سال از عمر موبایل می‌گذرد و این وسیله کوچک به‌قدری زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده که بدون آن احساس می‌کنیم، فلج هستیم.

در بخش اول این مقاله به تاریخچه موبایل و مراحل تکامل آن پرداخته شده که می‌توانید از لینک زیر مطالعه کنید:

در بخش دوم، اولین‌های دنیای موبایل از سال ۱۹۷۳ تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است.

سال ۱۹۷۳

ایده ساخت تلفن همراه اولین بار به ذهن دکتر مارتین کوپر، کارمند کمپانی موتورولا در نیویورک رسید و برای ساخت آن از نمونه اصلی تلفن بی‌سیم Dyna TAC استفاده کرد. وزن اولین موبایل تولیدشده حدود یک کیلوگرم بود و شارژ کردن آن حدود ۱۰ ساعت زمان نیاز داشت.

سال ۱۹۷۹

ژاپن که همواره در حوزه فناوری پیشرو بوده، در سال ۱۹۷۹ اولین شبکه سلولی خودکار را راه‌اندازی کرد.

این سیستم اما در مرحله ابتدایی تنها در خودروها قابل استفاده بود که امروز از آن تحت عنوان ۱G یاد می‌شود. در اولین نسل تلفن همراه، امکان ارسال داده‌های دیجیتالی و متنی وجود نداشت و تنها کارایی آن مکالمات صوتی بود.

سال ۱۹۸۱

۱G کمی بعد به کشورهای غربی رسید؛ ابتدا کشورهای اسکاندیناوی و بعد انگلیس و آمریکای شمالی.

سال ۱۹۸۳

در سال ۱۹۸۳ اولین موبایل جهان به‌فروش رسید که موتورلا DynaTAC 8000X نام داشت. این تلفن همراه در آن زمان حدود چهار هزار دلار قیمت داشت.

سال ۱۹۸۵

مایکل هرسیون جی اولین تماس تلفنی را در انگلستان برقرار کرد. او با پدرش (ارنست هریسون) که در آن زمان رئیس کمپانی وودافون بود تماس گرفت.

سال ۱۹۸۹

اولین موبایلِ واقعی و قابل حمل در سال ۱۹۸۹ عرضه شد. این تلفن همراه موتورولا ۹۸۰۰X نام داشت و صفحه‌ای روی صفحه کلید آن را می‌پوشاند. قیمت این موبایل در آن زمان دو هزار و ۳۰۰ دلار بود.

موتورولا ۹۸۰۰X اولین موبایل قابل حمل جهان

سال ۱۹۹۱

سامانه جهانی ارتباطات سیار (جی‌اس‌ام) راه‌اندازی شد و شبکه سلولی نسل دو که از سیگنال‌های رادیویی دیجیتال استفاده می‌کرد (۲G) جایگزین شبکه نسل یک (۱G) شد.

در نسل دوم شبکه تلفن همراه، امکان ارسال پیام‎‌های متنی، پیام‌های تصویری و پیام‌های چندرسانه‌ای (MMS) فراهم شد.

از همین زمان، کم‌کم روش‌های برقراری ارتباط میان مردم تغییر کرد.

سال ۱۹۹۲

در سوم دسامبر سال ۱۹۹۲ اولین پیامک (SMS) جهان توسط نیل پاپورث به ریچارد جارویس، مدیرعامل وودافون ارسال شد. او در این پیام کوتاه کریسمس را تبریک گفته بود.

هرچند این پیام بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، اما موجب تحولی بزرگ در فناوری و هنجارهای اجتماعی شد.

به‌دلیل مشکلاتی از جمله پوشش نامناسب شبکه، ارسال این اس‌ام‌اس کمی طول کشید.

سال ۱۹۹۴

آی‌بی‌ام سایمون اولین موبایل هوشمند تاریخ با صفحه نمایش لمسی به بازار عرضه شد. این موبایل تمام‌لمسی چند اپلیکیشن ساده داشت و تنها در ۱۵ ایالت آمریکا قابل استفاده بود. قیمت این موبایل در آن زمان ۸۸۹ دلار بود.

IBM Simon اولین موبایل هوشمند تاریخ

نوکیا مدل ۲۱۱۰ به بازار عرضه شد و به این ترتیب این غول فنلاندی اولین گام‌های خود را برای موفقیت در بازار تلفن همراه برداشت.

این مدل با طراحی باریک، بلند و شیکش یک مدل انقلابی محسوب می‌شد. خمیدگی ماهرانه اطراف صفحه نمایش و سایر کوچک آنتن، طراحی را در مقایسه با سایر موبایل‌های بازار متفاوت کرده بود.

۲۱۱۰ در آن زمان کوچک‌ترین موبایل بازار محسوب می‎شد. زنگ مخصوص نوکیا، اولین بار در این گوشی مورد استفاده قرار گرفت.

سال ۱۹۹۶

اولین گوشی نوکیا با کاور کشویی به‌نام ۸۱۱۰ وارد بازار شد. به‌دلیل ساختار موزی‌شکلش این موبایل از محبوبیت خاصی میان کاربران برخوردار بود.

۸۱۱۰ که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود، در فیلم سینمایی ماتریکس مورد استفاده قرار گرفت.

اولین نمایشگر ال‌سی‌دی تک‌رنگه از دیگر ویژگی‌های این مدل نوکیا بود.

مدل محبوب نوکیا ۸۱۱۰

همزمان کمپانی موتورولا، StarTAC اولین موبایل تاشوی خود را به بازار عرضه کرد. این گوشی هم از محبوبیت بسیار بالایی برخودار بود و در آن زمان ۶۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخت.

StarTAC اولین موبایل تاشوی موتورولا

قیمت این موبایل هزار دلار بود.

سال ۱۹۹۷

بازی نوستالژیک مار نوکیا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مدل ۶۱۱۰ بود. بازی‌های موبایلی از این دوره به این صنعت اضافه شدند.

صنعت بازی‌های موبایل از سال ۱۹۹۷ با بازی مار نوکیا در مدل ۶۱۱۰ کلید خورد.

کمپانی Hagenuk اولین موبایل بدون آنتن را تولید کرد.

کیبوردهای رنگی در مدل‌های اریکسون و اولین گوشی‌های رنگی زیمنس مدل S10 هم در این زمان رخ داد.

سال ۱۹۹۸

مدل ۵۱۱۰ نوکیا که قاب‌های قابل تعویض داشت، به بازار عرضه و به سرعت محبوب شد.

نوکیا ۵۱۱۰ با قاب‌های رنگی

سال ۱۹۹۹

نوکیا مدل ۷۱۱۰ اولین موبایلی بود که از سرویس وَپ (WAP) بهره برد و به این ترتیب امکان جستجو در وب از طریق این گوشی مهیا شد.

سال ۲۰۰۰

شارپ مدل J-SH04 اولین موبایل دوربین‌دار به بازار آمد که البته فقط در ژاپن موجود بود.

بلک‌بری مدل ۸۵۷ را به بازار عرضه کرد که از ایمیل و مرورگر وب پشتیبانی می‌کرد.

مدل محبوب نوکیا ۳۳۱۰ به بازار آمد و این غول فنلاندی حدود ۱۲۶ میلیون از این تلفن همراه را به‌فروش رساند.

سال ۲۰۰۱

نمایشگرهای تمام‌رنگی به بازار آمدند. ابتدا کمپانی میتسوبیشی مدل Trium Eclipse را به بازار عرضه و بعد شرکت اریکسون T68i را تولید کرد.

به لطف نوکیا ۵۵۱۰ صفحه کلید Querty در این دوره ظهور کرد.

از مدل ۸۳۱۰ هم به‌دلیل طراحی نرم کلیدها و همچنین دو قابلیت مهم تقویم و رادیو اف‌ام استقبال شد.

سال ۲۰۰۲

نوکیا ۷۶۵۰ اولین تلفن دوربین‌دار اروپا بود. دوربین ۰٫۳ مگاپیکسلی این غول فنلاندی در آن زمان تحولی عظیم در صنعت موبایل محسوب می‌شد.

نوکیا ۷۶۵۰ اولین موبایل دوربین‌دار غرب

شرکت تی‌موبایل سرویس پیام‌رسانی تصویری را در انگلستان راه‌اندازی کرد که البته فقط با موبایل سونی اریکسون مدل T68i قابل استفاده بود.

سال ۲۰۰۳

مدل پرفروش ۱۱۰۰ کمپانی نوکیا به بازار عرضه شد. این مدل به‌قدری محبوب بود که در مدت زمانی کوتاه ۲۰۰ میلیون دستگاه فروخت.

نسل سوم شبکه تلفن همراه ۳G در سراسر جهان ظهور کرد که به‌لطف آن سرعت انتقال داده‌ها در مقایسه با نسل دوم ۱۰ برابر شد.

با امکانات جدید حالا کاربران می‌توانستند کلیپ‌های ویدیویی تماشا کنند و کنفرانس ویدیویی برگزار کنند.

امکان ارائه خدمات مبتنی بر مکان در این دوره مهیا شد.

سال ۲۰۰۴

کمپانی موتورولا در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، مدل بسیار محبوب Razr V3 را به بازار عرضه و ۱۳۰ میلیون دستگاه فروخت.

طراحی مدل‌های صیغلی از این دوره آغاز شد.

موتورولا Razr V3 اولین موبایل صیغلی

سال ۲۰۰۵

در آگوست ۲۰۰۵، گوگل شرکت اندروید را خریداری کرد. شرکت کوچک اندروید در زمینه تولید نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی برای تلفن همراه فعالیت می‌کرد.

اقدام گوگل نشان داد که این غول فناوری در زمینه صنعت موبایل بسیار جدی است.

اولین موبایل ضدآب جهان، مدل Casio Canu 502S در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد که به آن G’zOne هم گفته می‌شد.

G’zOne اولین موبایل ضدآب جهان

پس از آن، دریافت گواهینامه IP برای تولیدکنندگان موبایل مهم شد. IP یک استاندارد بین‌المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات الکتریکی در مقابل نفوذ ذرات خارجی و آب است.

سال ۲۰۰۶

نوکیا N95 به بازار آمد که اولین تجربه واقعیِ موبایل هوشمند را در اختیار کاربران قرار داد. سیستم عامل N95 سیمبیان بود و ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی داشت. از دیگر ویژگی‌های آن بلوتوث و وای‌فای بود و همچنین اولین دوربین پنج مگاپیکسلی به این مدل نسبت داده می‌شود.

نوکیا N95 اولین تجربه واقعی از موبایل هوشمند

سال ۲۰۰۷

نسل اول آیفون در ژوئن سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل از این محصول رونمایی کرد.

چرخش خودکار گوشی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن محسوب می‌شد و صفحه نمایش لمسی خازنی و ۱۶۰ مگابایت حافظه از دیگر امکانات اولین آیفون بود.

سال ۲۰۰۸

اولین موبایل اندرویدی جهان با صفحه کلید کشویی و نمایشگر لمسی به‌نام G1 ظهور کرد.

این موبایل هوشمند دکمه‌های فیزیکی نسبتا زیادی داشت و از سخت‌افزار چندان قدرتمندی بهره نمی‌برد. در عین حال فاقد قابلیت‌های قابل توجهی بود که در آن زمان رقبای آن ارائه می‌کردند.

مهم‌ترین نکته مثبت آن اما سیستم عامل اندروید بود؛ پلتفرمی که در زمان خودش قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیاری داشت.

در رقابت با آی‌او‌اس و اندروید، مایکروسافت اقدام به طراحی سیستم عامل موبایل به‌نام ویندوز فون کرد.

اَپ‌استور در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد که در آن زمان امکان دانلود ۵۵۲ برنامه برای دانلود وجود داشت.

سال‌ ۲۰۰۹

واتس‌اَپ راه‎اندازی شد. یان کوم، یکی از بنیانگذاران این پلتفرم بود و به‌گفته خودش درحالی‌که در منزل یکی از دوستانش در حال تماشای فیلم سینمایی بود، ایده یک برنامه پیام‌رسان فوری به ذهنش رسید.

در این سال سوئد و نروژ از طریق شرکت مخابراتی تلیاسورنا، اقدام به ارائه خدمات نسل چهارم شبکه تلفن همراه ۴G کردند.

سرعت انتقال داده در نسل چهارم پنج برابر بیشتر از نسل سوم بود.

سال ۲۰۱۰

آیفون ۴ روانه بازار شد اما مشکلات آنتن این مدل، نارضایتی کاربران را به‌همراه داشت.

گوگل سرانجام تلفن همراه برندِ خود به نام نکسوس وان (Nexus One) را تولید کرد.

نکسوس وان، موبایل برند گوگل

سال ۲۰۱۱

به‌لطف اعتمادی که سامسونگ در میان کاربران تلفن همراه ایجاد کرد، حالا فروشگاه‌های بسیاری در سراسر جهان داشت.

گلکسی اس ۲ (Galexy S II) با دوربین هشت مگاپیکسلی و صفحه نمایش AMOLED به بازار آمد.

سال ۲۰۱۲

در سپتامبر ۲۰۱۲، نسل پنجم موبایل‎‌های اپل به بازار عرضه شد. در همان هفته اول، پنج میلیون آیفون ۵ فروخته شد.

سال ۲۰۱۳

در سال ۲۰۱۳، اپل برای اولین بار اسکنر اثر انگشت را با عنوان Touch ID در آیفون ۵ اس تعبیه کرد.

سال ۲۰۱۴

۹۹ درصد بریتانیا زیر پوشش نسل سوم شبکه تلفن همراه بودند.

فیس‌بوک، واتس‌اَپ را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد.

سال ۲۰۱۵

دو شرکت چینی هواوی و شیائومی به جایگاه قابل توجهی در بازارهای غربی دست یافتند.

با این حال گلکسی اس ۵ و آیفون ۶ اس، همچنان بیشترین نفوذ را در بازار داشتند.

سال ۲۰۱۶

گوگل در سال ۲۰۱۶ به‌صورت رسمی برند گوگل پیکسل را جایگزین نکسون کرد.

دو مدل پیکسل و پیکسل اایکس ال (Pixel XL) برای رقابت با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس روانه بازار شدند.

سال ۲۰۱۷

مایکروسافت پس از هفت سال اعلام کرد که دیگر ویندوز فون را پشتیبانی نمی‌کند.

بار دیگر بیشترِ توجهِ طراحان موبایل به صفحه‌ نمایش‌ها معطوف شد.

۸۲ درصد از بدنه دو مدل سامسونگ گلکسی ایکس ۸ و آیفون ایکس را نمایشگرهایشان شامل می‌شد.

در این مرحله رقابت‌های برای استفاده از تکنولوژی ناچ به اوج رسید.

دکمه‌های فیزیکی حذف شدند و حسگر اثر انگشت به پشت منتقل شد و بلندگوها در لبه‌ها جا گرفت. اما یکی از مشکلات قرار دادن دوربین سلفی در بالای صفحه نمایش بود. بنابراین طراحان، صفحه نمایش را تا نزدیک لبه بالایی گوشی گسترش دادند، اما قسمتی از نمایشگر جلوی دوربین سلفی و سنسورها را حذف کردند. به این حالت بریدگی صفحه نمایش یا همان ناچ گفته می‌شود.

شارپ Aquos S2 و اسنشال فون، اولین موبایل‌هایی بودند که از این قابلیت حتی پیش از آیفون ایکس بهره بردند.

سرویس پیام‌رسان اس‌ام‌اس، بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت. در این مقطع از زمان، روزانه ۲۲ میلیارد پیامک ارسال می‌شد.

سال ۲۰۱۸

کمپانی چینی Ulefone، یولفون پاور ۵ را با باتری ۱۳ هزار میلی آمپر ساعتی روانه بازار کرد.

این بزرگ‌ترین باتری موبایل در جهان است و اندازه آن حدودا چهار برابر بزرگتر از باتری آیفون XS مکس اپل که در همان سال عرضه شد، بود.

یولفون پاور ۵ را با باتری ۱۳ هزار میلی آمپر ساعتی

سال ۲۰۱۹

انگلیس و آمریکا در حال راه‌اندای نسل پنجم شبکه تلفن همراه هستند. سرعت انتقال داده‌ها در این شبکه ۱۰ برابر سریع‌تر از نسل چهارم خواهد بود.

sahar بازدید : 24 نظرات (0)

حدود ۴۵ سال از عمر موبایل می‌گذرد و این وسیله کوچک به‌قدری زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده که حتی اگر لحظه‌ای از آن دور باشیم، احساس فلج بودن می‌کنیم.

این روزها برقراری تماس تلفنی دیگر ابتدایی‌ترین کاربرد موبایل محسوب می‌شود و تقریبا برای انجام تمام امور زندگی‌ به‌نوعی به گوشی‌های هوشمندمان وابسته‌ایم.

اما ایده ساخت تلفن همراه اولین بار از کجا و توسط چه کسی شروع شد؟ در این مقاله تاریخچه موبایل، مراحل تکامل و قابلیت‌هایی که هر ساله به آن اضافه شد، مورد بررسی قرار گرفته است.

ایده ابتدایی این بود که افراد بتوانند بیرون از خانه و در خودروهایشان تماس‌های ضروری را برقرار کنند و دقیقا به‌همین دلیل به مدل‌های اولیه موبایل، تلفن خودرو گفته می‌شود.

سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۰: اولین تلفن همراه اختراع و تولید شد

اولین تلفن همراه را فردی به‌نام مارتین کوپر ساخت. طول این گوشی بی‌سیم ۲۵ سانتی‎متر بود و حدود یک کیلوگرم وزن داشت. بعد از مدت ۲۰ دقیقه شارژ آن تمام و باید به منبع تغذیه وصل می‌شد.

در سال ۱۹۸۳، کمپانی موتورولا این ایده را خریداری کرد که در نهایت منجر به تولید مدل DynaTAC 8000X شد. طول این گوشی تقریبا یک فوت (حدود ۳۰ سانتی‌متر) بود و به‌مدت ۳۰ دقیقه شارژ داشت.

علی‌رغم اندازه بسیار بزرگ آن، ساخت یک تلفن همراه و تماس تلفنی بی‌سیم در آن زمان اتفاق بسیار بزرگی محسوب می‌شد. قیمت اولین موبایل موتورولا چهار هزار دلار بود.

دو سال بعد در انگلیس، دومین تلفن همراه توسط پسر صاحب شرکت «راکال وودافون» ساخته شد. این تلفن همراه حدود پنج کیلوگرم وزن داشت.

در آن سال‌ها دو شرکت «راکال وودافون» و «بی‌تی سل‌نت» مجوز راه‌اندازی تلفن همراه را در انگلیس داشتند. تنها ۹ روز پس از ثبت اولین تماس با تلفن همراه وودافون، شرکت بی‌تی‌ سل‌نت هم توانست اولین تماس با تلفن همراه خود را انجام دهد.

در سال ۱۹۸۹، کمپانی موتورولا مدل دیگری از تلفن همراه به نام ۹۸۰۰X یا MicroTAC را طراحی و به بازار عرضه کرد. این موبایل کمی کوچک‌تر از مدل قبلی و صفحه‌ کلیدش پوشیده بود.

امکانات موبایل‌ها در این دوره: برقراری تماس تلفنی

سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴: سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSM) راه‌اندازی شد

این سامانه اولین بار توسط کمپانی اربیتال (Orbital) در انگلیس و در سال ۱۹۹۱ راه‌اندازی شد. تا پیش از سال ۱۹۹۲، تلفن همراه تنها برای تجار و بازرگانان مورد استفاده قرار می‎گرفت؛ اما پس از آن با جذاب شدن این کالا برای مصرف‌کنندگان عادی، قیمت موبایل کاهش یافت.

نوکیا از این فرصت افزایش تقاضا و تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه در بازار بهره برد و در همین سال مدل نوکیا ۱۰۱۱ را تولید کرد.

امکانات موبایل‌ها در این دوره: پیام کوتاه، بازی‌های موبایلی

اولین موبایل کمپانی نوکیا؛ مدل ۱۰۱۱

سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸: موبایل‌ها رنگی شدند

البته منظور از رنگ فقط چهار رنگ است. در سال ۱۹۹۷، کمپانی زیمنس مدل S10 را در رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و سفید به بازار عرضه کرد.

طی این دوره کمپانی Hagenuk اولین موبایل بدون آنتن را تولید کرد.

در واقع می‌توان گفت، مدگرایی در صنعت موبایل از همین دوره آغاز شد. سونی اریکسون گوشی‌های رنگی خود را در این دوره به بازار عرضه کرد و نوکیا قاب‌های قابل تعویض برای مدل‌های سری ۵۱۰۰ در نظر گرفت.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: ارسال ایمیل، ویبره، نمایشگرهای رنگی

در سال ۱۹۹۷، کمپانی زیمنس مدل S10 را در چهار قرمز، سبز، آبی و سفید به بازار عرضه کرد.

سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲: قابلیت‌های جدیدی به موبایل‌ها اضافه شد

در سال ۱۹۹۹، نوکیا مدل ۷۱۱۰ را به بازار عرضه کرد. این اولین موبایلی بود که از سرویس وپ (WAP) بهره می‌برد. وپ سیستمی است که در آن پروتکل ارتباطی و محیط برنامه‌نویسی جهت پیاده‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر وب، روی موبایل‌ها ارائه می‌شود.

یک سال بعد، کمپانی شارپ اولین موبایل مجهز به دوربین، به‌نام J-SH04 را تولید کرد.

طول و عرض این گوشی به‌ترتیب ۱۲۷ میلی‌متر و ۳۹ میلی‌متر بود و ۷۴ گرم وزن داشت. ضخامت آن حدود ۱۷ میلی‌متر می‌شد که برای آن دوره یک نمونه با طراحی قابل قبول به‌حساب می‌آمد.

هرچند در آن زمان این موبایل تنها در بازار ژاپن عرضه شد؛ اما تولید آن نشان داد که برخی کاربران تمایل دارند با موبایل‌هایشان عکاسی کنند.

در غرب موبایل‌های دوربین‌دار اولین بار در سال ۲۰۰۲ تولید شدند. اولین نمونه آن سونی‌ اریکسون مدل T68i بود.

امکانات موبایل‌ها در این دوره: سرویس وپ، تماس‌های ویدیویی، تقویت‌کننده سیگنال موبایل سه‌ باند، جی‌پی‌اس، دوربین، سامانه انشای هوشمند، زنگ‌های چندصدایی، بلوتوث، MP3 پلیر، کارت حافظه و MMS.

کمپانی شارپ اولین موبایل مجهز به دوربین، به‌نام J-SH04 را تولید کرد.

سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶: انقلاب موبایل‌دیتا

با راه‌اندازی نسل سوم شبکه تلفن همراه (۳G)، سرعت دانلود به شکل قابل توجهی افزایش یافت و به دو مگابایت بر ثانیه رسید.

این سرویس اولین بار در ماه مارس ۲۰۰۳، توسط شرکت مخابراتی Three UK ارائه شد.

کمپانی بلک‌بری، مدل ۸۱۰۰ پرل را در این سال‌ها به بازار عرضه کرد.

سونی اریکسون در این دوره دوربین جلو را به مدل Z1010 اضافه کرد که بیشتر برای تماس‌های ویدیویی از آن استفاده می‌شد. در این سال‌ها این قابلیت چندان مورد توجه قرار نگرفت.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: واقعیت افزوده، وای‌فای، تقویت‌کننده سیگنال موبایل چهار باند، استاندارد ضدآب بودن، مرورگر وب.

سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰: موبایل‌ها کمی هوشمند شدند

اسکرول و ضربه زدن بر روی صفحه نمایش جایگزین دکمه‌های معمولی شد. LG در استفاده از این قابلیت‌ها پیشرو بود و مدل پرادا را به بازار عرضه کرد. چندی بعد در ماه می ۲۰۰۷، اپل با دانشی برتر و برندی قوی‌تر گوشی‌هایی با صفحه نمایش لمسی خازنی به بازار عرضه کرد.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: صفحه نمایش لمسی خازنی، اضافه شدن اپلیکیشن‌ها، فناوری NFC، شارژ وایرلس

اولین آیفون در می ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد.

سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴: موبایل‌ها به همراه همیشگی ما تبدیل شدند

محبوبیت تلفن همراه از این دوره شروع شد و این دستگاه کوچک نقش محوری‌تری را در زندگی مدرن ایفا کرد.

نسل چهارم شبکه تلفن همراه (۴G) در سال ۲۰۱۲ از سوی شرکت EE در انگلستان راه‌اندازی شد که سرعت دانلود را به حدود ۱۲ مگابایت بر ثانیه افزایش داد.

تشخیص گفتار (voice recognition) در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار گرفت. این سرویس ابتدا برای گوگل وویس و سپس برای Siri، دستیار صوتی شرکت اپل فعال شد.

سامسونگ در این دوره مدل گلکسی S5 را به بازار عرضه کرد. به این مدل سنسور تشخیص ضربان قلب اضافه شد.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: تشخیص گفتار، دوربین‌های دوگانه، تشخیص چهره، اسکن اثر انگشت، نمایشگرهای Full HD، سنسور تشخیص ضربان قلب.

سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸: اندازه تلفن همراه مهم شد

با جهانی شدن نسل چهارم شبکه تلفن همراه، تماس‌های تصویری و استریمینگ ویدیو به‌شکل پیشرفته‌تری انجام شد. برای بهتر اجرا شدن این قابلیت‌ها، نیاز بود تا نمایشگرهای گوشی‎‌ها بزرگ‌تر شوند. این اتفاق به‌تدریج رخ داد.

به‌عنوان مثال، صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس در مقایسه با اولین آیفونی که در سال ۲۰۰۷ تولید شد، ۵۷ درصد بزرگ‌تر بود. سیستم‌های پرداخت موبایلی Apple Pay و Android Pay راه‌اندازی شدند تا امکان خرید اینترنتی برای کاربران فراهم شود.

قابلیت موبایل‌ها در این دوره: اسکنر، پرداخت موبایلی اپل و اندروید، نمایشگرهای بدون حاشیه، تکنولوژی ناچ و سنسور اثر انگشت.

sahar بازدید : 14 نظرات (0)

تا به امروز تنها 0.001٪ از موجودات جهان مورد مطالعه قرار گرفته اند یعنی این جهان هنوز اسرار پنهان زیادی دارد و شاید به همین دلیل است که هیچ شخص زنده ای نمی تواند همه چیز را درباره ی این سیاره بداند.

ما در این مقاله از سایت کوکا بیش از 50 دانستنی جالب و خواندنی و البته علمی برای شما گردآوری کرده ایم که ممکن است پس از خواندن آنها با صدای بلند بگویید : نه بابا!!!!!! 😳

– دندان های حلزون سخت ترین جسم در دنیا می باشد! قدرت این دندان ها به قدری زیاد است که می توانند سنگ ها را نیز خورد کنند!

– بلندترین مردان جهان در هلند زندگی می کنند، متوسط قد آن ها 183 سانتیمتر است، بلندترین زنان جهان در کشور لتونی هستند، متوسط قد آن ها 170 سانتیمتر است.

– در قرون وسطی گوشواره بیشتر توسط مردان استفاده می شد و زنان تمایل به استفاده از گوشواره نداشتند چون کلیسای کاتولیک سوراخ کردن گوش را ممنوع کرده بود.

دزدان دریایی و صلح طلبان نمی خواستند زیر بار این قانون بروند. مردانی که گوشواره به گوش داشتند به دماغه هورن یکی از خطرناک ترین مکان های روی زمین تبعید می شدند، مکانی که همیشه بارانی است و توسط کوه های یخی احاطه شده است.

– شرکت کوکا کولا روزانه بیش از 1 میلیارد از محصولات خود را به فروش می رساند.

– اسب های دریایی تنها حیواناتی هستند که در آن ها جنس نر باردار می شود.

– روش استفاده ی صحیح از سنجاق سر به این صورت است که قسمت شیاردار را برای نگه داشتن موها استفاده می کنند، با این روش دیگر سنجاق سر در موهای شما گیر نمی کند.

– صدای ” مومو ” گاو ها در کشورهای مختلف جهان با هم متفاوت است، آنها لهجه های خاص خود را دارند درست مثل انسان.

– ضربان ساز قلب، دستگاهی که جان میلیون ها نفر در جهان را نجات داده توسط مهندس جان هاپس به طور تصادفی اختراع شد.

این دانشمند به دنبال یک راه برای گرم کردن بدن انسان بود و ناگهان کشف کرد دستگاهی که او طراحی کرده با تولید پالس های الکتریکی می تواند یک قلب یخ زده را وادار به حرکت کند و به این ترتیب نخستین ضربان ساز قلب ساخته شد.

– کلاه ایمنی فضانوردان دستگاه های خاصی برای خاراندن بینی دارد.

– یونانیان باستان معتقد بودند که زندگی یک فرد در کبد متمرکز است و نه در قلب.

– دلفین ها، پرندگان و تمساح ها توانایی باور نکردنی در خوابیدن دارند، در حالی که یک نیمکره مغز آن ها خواب است، نیمکره ی دیگر مغز بیدار است و آن ها می توانند جای خواب دو نیمکره را عوض کنند.

– در سال 1915، سیسیل چاب میلیونر یک هدیه بسیار عجیب برای همسرش تدارک دید، او استون هنج را به همسرش داد با این حال همسرش که مفهوم و ارزش این هدیه را نمی دانست، آن را به مردم بریتانیا بخشید.

– بازی ” سنگ، کاغذ، قیچی ” یک فدراسیون بین المللی دارد و از سال 2002 مسابقات سالانه بین المللی با جایزه 50،000 دلاری برگزار می شود.

– در چین، به مردان خدمات بسیار غیر معمولی را ارائه می دهند – احساس بارداری و زایمان. به طور شگفت انگیزی بسیاری از مردان می خواهند که این کار را انجام دهند.

گوجه فرنگی میوه ای است که در اواسط قرن شانزدهم به اروپا آمد. برای مدت زمان طولانی، گوجه فرنگی به عنوان یک میوه ی سمی شناخته می شد. باغبان اروپایی گوجه فرنگی را به عنوان یک گیاه تزئینی برای لباس ها، کلاه و دسته گل خانم ها استفاده می کردند.

– حدود 4 گرم آهن در بدن انسان وجود دارد که این میزان برای رشد ناخن به اندازه ی 7.6 سانتی متر کافی است.

– آتش هیچ سایه ای ندارد زیرا آتش خودش منبع نور است و هنگامی که پرتو نور تولید شده از آتش مسدود می شود، سایه ها ظاهر می شوند.

– شیشه یک مایع است و اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم زمانی که شیشه در حالت بین جامد و مایع قرار بگیرد غیر فعال می شود. اما شیشه مذاب همیشه دارای حالت مایع لاستیک شکل است.

– هلند زادگاه اصلیگل لاله   نیست. در واقع برای اولین بار در قرن 16 میلادی این گل دوست داشتنی به هلند برده شده است و زادگاه اصلی آن کشور ایران و آسیای مرکزی می باشد.

– نام زنجبیل که یکی از بهترین گیاهان دارویی می باشد در کتاب مقدس، قرآن مجید و تلمود آورده شده است.

– پشت گردن گربه ها عصب های زیادی وجود دارد، هنگامی که یک گربه بچه خود را با گرفتن پشت گردن بلند می کند، بچه گربه دیگر حرکت نمی کند و این کمک می کند تا گربه ی مادر بچه را به راحتی به جای امنی منتقل کند.

– خط بریل که برای نابینایان استفاده می شود توسط پسر 15 ساله ای به نام لویی بریل یک کارگر ساده که به دلیل آسیب دیدگی کور شده بود، اختراع شد.

– قلب میگو در سرش قرار گرفته است.

– تمساح نمی تواند زبانش را از دهانش بیرون بیاورد.

– موش ها و اسب ها هرگز نمی توانند استفراغ کنند.

– در حالی مردم سراسر جهان از کوسه ها وحشت دارند که این موجودات زیبا کمتر از 10 نفر را در سال می کشند. و این در حالی ست که انسان ها در سال نزدیک به 100 میلیون کوسه را به قتل می رسانند!

– آیا می دانستید هنگامی که عطسه می کنید، قلب شما برای یک میلی ثانیه متوقف می شود.

– یک فرد می تواند یک ماه بدون غذا زندگی کند، اما فقط یک هفته بدون آب زنده می ماند، اگر مقدار آب در بدن شما فقط 1٪ کاهش یابد، احساس تشنگی خواهید کرد و اگر 10٪ کاهش یابد، شما می میرید.

– شما می توانید جنسیت یک اسب را با شمارش تعداد دندان های او تشخیص دهید، بیشتر اسب های جنس نر 40 دندان و اسب های جنس ماده 36 دندان دارند.

– لئوناردو داوینچی قیچی را اختراع کرده است.

– عسل تنها ماده غذایی است که خراب و فاسد نمی شود، عسل هایی که در مقبره فرعون های مصر پیدا شده اند توسط باستان شناسان مورد آزمایش قرار گرفته و سلامتی آن ها تایید شده است.

– چشم های شتر مرغ بزرگتر از مغز اوست.

– ستاره دریایی مغز ندارد.

– خرس های قطبی چپ دست هستند.

– اگر بخواهید از کره شمالی به فنلاند بروید فقط باید از یک کشور عبور کنید؛ کشور روسیه.

– قطب جنوب بزرگترین بیابان کره ی زمین است.

– پنج گونه مار در سراسر جهان وجود دارد که می توانند پرواز کنند.

– اثر زبان شما مانند اثر انگشتان شما منحصر به فرد است.

– یونانیان باستان از ادرار خود برای تمیز کردن و سفید کردن دندان های شان استفاده می کردند.

– با یک مداد می توانید خطی به طول 61 کیلومتر بکشید.

– آیا می دانستید که استرالیا تعداد شتر های بیشتری از خاورمیانه و صحرای بزرگ آفریقا دارد، به همین دلیل عربستان سعودی از استرالیا شتر وارد می کند.

– هویج در اصل ارغوانی رنگ است و رنگ نارنجی امروزی به خاطر آن است که در قرن 17 میلادی هلندی ها با پیوند زدن هویج های مختلف رنگ نارنجی آن را پرورش دادند.

– هشت پا سه قلب در بدنش دارد.

– شیر اسب آبی صورتی رنگ است.

میوه توت فرنگی نوعی توت نیست بلکه یک نوع موز است.

– حلزون ها از 3 سال تا 6 سال می توانند به خواب زمستانی بروند.

– میوه آووکادو برای پرندگان سمی است.

– گوریل ها وقتی خوشحال هستند آروغ می زنند!

– کوتاه ترین جنگ در تاریخ جهان جنگی ست که بین بریتانیا و کشور آفریقایی زنگبار روی داد. این جنگ تنها 40 دقیقه طول کشید.

– حلزون های بی صدف 4 بینی دارند!

– فیل ها تنها حیواناتی هستند که نمی توانند بپرند.

– برای حیوانی به نام تنبل 2 هفته طول خواهد کشید تا بتواند غذای خود را هضم کند!

– تقریبا 3 درصد از یخ های قطب جنوب ادرار پنگوئن ها می باشد.

– خفاش ها همیشه از سمت چپ غار خارج می شوند.

– زرافه ها تارهای صوتی ندارند!

– حس چشایی پروانه ها در پاهای شان می باشد.

– نزدیک به 150 نفر در سال بر اثر افتادن نارگیل بر روی سرشان جان خود را از دست می دهند!

– چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

sahar بازدید : 15 نظرات (0)

کیف پول تبلیغاتی

کیف پول تبلیغاتی از اون دسته هدایای تبلیغاتیه که خیلی کاربردیه.

خب میگی چجوری؟

همیشه دم دسته  و روزی چندین بار ممکنه ار اون استفاده کنیم و وقتی برند و لوگو و اطلاعات شرکتتون روی اون حک شده باشه،باعث میشه توی ذهن مخاطب ماندگار بشه و ناخودآگاه برندتون توی ذهنش ماندگار بشه.

کیف پول تبلیغاتی هدیه شیک محسوب میشه و در رنج قیمت های مختلفی میتونین اونو تهیه کنید. کیف پول های از جنس چرم جز هدایای تبلیغاتی مدیریتی و نفیس محسوب میشوند و کیف پول هایی با جنس چرم مصنوعی مناسب برای هدایای کارمندان میباشد.

کیف پول تبلیغاتی به دلیل طیف بسیار گسترده ای که داره به یکی از محبوب ترین هدایای تبلیغاتی تبدیل شده  و بدلیل تنوع بسیار بالا در فرم، شکل، جنس، رنگ، قیمت و نوع کاربری کیف های تبلیغاتی، گستره بزرگی از مقاصد تبلیغاتی را پوشش داده است

sahar بازدید : 12 نظرات (0)

این روزها چاپ هدایای تبلیغاتی برای اکثر کسب و کارها پیشرفت کرده و همه دنبال راهی برای بهبود تبلیغات برند یا محصول خود هستند.در این میان، تبلیغات بر روی وسایلی که همیشه همراه آدم باشد یا کاربرد زیادی داشته باشد مناسب است.  لباس و پوشاک از گذشته تا کنون جزو نیازهای اساسی هر شخص بوده است.مدتی است که چاپ تبلیغات بر روی لباس و پوشاک در بازاریابی و تبلیغات رواج پیدا کرده است و موفقیت قابل توجهی را نیز به دست آورده است. زمانی که شما با شخصی برخورد می‌کنید، اولین چیز که نظر شما را جلب می‌کند لباس اوست.

لباس از جمله کالاهایی است که بسیار زیاد در معرض دید دیگران قرار دارد و یکی از استراتژی های مهم در انتخاب یک کالای تبلیغاتی همین در معرض دید بودن و کاربردی بودن آن کالا است.

 تیشرت تبلیغاتی می‌تواند برای تبلیغات برند و شرکت شما استفاده شود و آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی به مخاطبان خود هدیه بدهید و از این طریق خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. علاوه بر این شما می‌توانید چاپ تیشرت تبلیغاتی را برای معرفی کمپین های خود به دیگران استفاده کنید و با چاپ نام یا شعار کمپین خود دیگران را از آن آگاه کنید یا از آن‌ها بخواهید به کمپین شما بپیوندند. از دیگر کاربردهای تیشرت تبلیغاتی این است که می‌توانید روی تیشرت لوگو و نام تجاری خود یا شعار تبلیغاتی خود را چاپ کنید و از کارکنان و کارمندان خود بخواهید که همگی به صورت یکدست آن را در همایش ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و یا جلسات مهم به تن کنند و از این طریق اتحاد و همبستگی کارکنان شرکت خود را نشان دهید.

کاربردهای تیشرت تبلیغاتی

شما باعث می‌شوید تا مخاطبان با پوشیدن این لباس و رفتن در میان مردم، برند شما را چشمگیر کند و رونق بسیاری در کسب و کار شما ایجاد کند حتی اگر از تیشرت تبلیغاتی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی نیز استفاده نکنید و فقط این تیشرت های تبلیغاتی را کارمندان و کارکنانتان استفاده کنند باز هم شما را به هدف بازاریابی خود می‌رساند. 
از دیگر کاربردهای تیشرت تبلیغاتی این است که می‌توانید روی تیشرت لوگو و نام تجاری خود یا شعار تبلیغاتی خود را چاپ کنید و از کارکنان و کارمندان خود بخواهید که همگی به صورت یکدست آن را در همایش ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و یا جلسات مهم به تن کنند و از این طریق اتحاد و همبستگی کارکنان شرکت خود را نشان دهید. چاپ تیشرت تبلیغاتی برای تیم های ورزشی، کارکنان رستوران ها، سازمان ها و ارگان ها نیز از دیگر کاربردهای تیشرت تبلیغاتی می‌باشد.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 1,377
  • بازدید کلی : 4,878