loading...
دانستنی ها
sahar بازدید : 13 نظرات (0)

بهترین هدیه برای سال نو 

سال نو مجموعه ای از امیدها، انتظارات و جاه طلبی ها را با خود به همراه دارد. همچنین زمان مناسبی برای آرزوی موفقیت برای همکاران، کارمندان و مشتریانتان است. هدایای تبلیغاتی ویژه نوروز می توانند با همراهی یک برند تجاری قوی، باعث ایجاد یک حس خوب در بین کارمندان، مشتریان و همکاران شما شوند. هدایای تبلیغاتی نوروز، مهر تایید به خدمات سالی است که شخص از آن شرکت دریافت کرده یا دریافت خواهد کرد.  با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال در ایران، شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی طبق عادت هرساله اقدام به تهیه اقلام تبلیغاتی سازمانی و شرکتی از تامین کننده های مختلف می کنند.
عیدی دادن سنتی است که از قدیم در میان ما ایرانیان باب بوده است، گاهی اوقات انتخاب یک هدیه مناسب کمی مشکل می شود به خصوص برای مشتریان و همکاران که به طور کامل از سلایق آن ها خبر ندارید ... با ما همراه باشید تا با نکاتی به شما بهترین هدیه مناسب برای سال نو را پیشنهاد کنیم

بهترین هدیه برای سال نو

 

با توجه به این که اغلب محصولات تبلیغاتی موجود در بازار هدایای ایران واراداتی هستند و درصد کمتری از محصولات موجود تولید داخل کشور هستند. اغلب واردکنندگان محصولات تبلیغاتی از کشور چین با توجه به استقبال و فروش محصول اقدام به تهیه و واردات میکنند و این امر باعث می شود که محصولات تبلیغاتی از بعد از چند وقت شبیه به هم و از یک خانواده شوند که این مورد باعث می شود محصولات تکراری به زودی بازار را اشباع کند. اگر شما هم به هدایای تبلیغاتی برای سال جدید فکر می کنید با ما همراه باشید تا ایده های جذاب و نوین را به شما معرفی کنیم.

مزایای استفاده از هدیه تبلیغاتی جدید نوروزی

 

هنگامی که شما اقدام به انتخاب یک هدیه تبلیغاتی جدید می نمائید به صورت ناخواسته انتخاب شما چند مزیت اصلی را همراه خواهد داشت.

  • جلب نظر مخاطب شما
  • ایجاد حس جدید در مخاطب شما
  • متمایز شدن با رقبا در انتخاب هدایا
  • القا حس خوب به مشتری
  • ماندگاری بیشتر محصول تبلیغاتی
  • هزینه ای مقرون به صرفه
  • حمایت از تولید کننده داخلی

 

دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت و یا دفتر خاطرات از بیشترین انتخاب های شرکت ها برای سال جدید در هند هستند. ما پک هدایای تبلیغاتی مربوط به یادداشت کردن را گردآوری کرده ایم که برای هدیه دادن در سال جدید بسیار مناسب هستند.

 

جاقلمی رومیزی تبلیغاتی بهمراه یادداشت

ویژگی این محصول جنس آن می باشد. فلزی بودن این محصول یکی از نقاط قوت اصلی آن می باشد که باعث می گردد محصول عمری طولانی تر به نسبت محصولات مشابه پلاستیکی پیدا کند. جاقلمی رومیزی فوق بهمراه یادداشت عرضه می گردد که می تواند بسیار کاربردی برای صاحب آن باشد. یکی از ویژگی های این جاقلمی تبلیغاتی جای موبایل آن می باشد که در کنار جای خودکار تبلیغاتی و یادداشت و وسایل پراستفاده روزانه می تواند موبایل شما را نیز در خود جای دهد.

ویژگی های این محصول که خرید آن را توجیه می کند.

  • فلزی بودن
  • طراحی بروز و کارآمد
  • فضای مناسب برای نگهداری وسایل
  • بهمراه داشتن یادداشت
  • فضای تبلیغاتی زیاد
  • استند موبایل
  • قیمت مناسب

 

دفتر پلنر و برنامه ریزی روزانه

برنامه ریزی و سازماندهی روزانه در زندگی حرفه ای مدیران و افراد بسیار مهم است. این یکی از هدایایی است که در نوروز می توانید به افراد و سازمانتان هدیه دهید.

 

وسایل رومیزی تبلیغاتی

 

وسایل رومیزی ، جاخودکاری، تقویم رومیزی ، ساعت رومیزی ، ساعت دیجیتال و غیره: امروزه مردم بیشتر اوقات جلوی رایانه کار می کنند. با استفاده از این هدایای تبلیغاتی، ارزش و احترام ویژه ای کسب می‌کنید و همیشه جلو چشم مشتری خواهید بود. موارد رومیزی تبلیغاتی به عنوان ایده های هدیه تبلیغاتی برای کارمندان و مشتریان بسیار ارزنده هستند.

تقویم و سررسید تبلیغاتی

 

تقویم ها با تصاویر و جلوه های خوب با نقل قول های انگیزشی و الهام بخش می تواند مشتری و کارمند شما را از روزمرگی نجات دهد. تقویم های رومیزی تبلیغاتی از بهترین هدایای شرکتی برای مشتریان و کارمندان است. یکی دیگر از مواردی که در سال جدید میتواند برای کارمندان و مخاطبانتان جذاب باشد ، هدیه دادن سررسید تبلیغاتی به آنها است. آنها سال جدید خود را با سررسید‌هایی که لوگو و برند شما روی آن ثبت شده است، شروع می‌کنند.

تقویم رومیزی چوبی نفیس

تقویم رومیزی یکی از محصولات تبلیغاتی پرکابرد و پر استفاده می باشد که همه ساله جزو سبد خرید مشتریان قرار میگیرد. تقویم رومیزی چوبی با توجه به طرح و خاص بودن آن می تواند برگ برنده شما در رقابت با سایر محصولات مشابه در این گروه باشد. طبیعتا وقتی شما ۲ انتخاب بین تقویم کاغذی و چوبی داشته باشید، گزینه مورد تائید شما تقویم چوبی خواهد بود.

 

مزایای استفاده از تقویم رومیزی چوبی

  • متفاوت بودن به نسبت سایر تقویم رومیزی های
  • کیفیت بالای تولید
  • تبلیغاتی با طول عمر ۱ ساله
  • کیفیت چوب بالا
  • امکان سفارش با حداقل تعداد

 

بطری و فلاسک تبلیغاتی

 

وسایل و هدایای تبلیغاتی مربوط به نوشیدنی، بطری و فلاسک از ظروف مفید و در اندازه ها، شکل ها و رنگ های فانتزی هستند که معمولا کاربرد زیادی دارند و اکثر افراد از هدیه گرفتن آنها خوشحال می شوند.

لیوان و ماگ تبلیغاتی

بیشتر ما روزهای خود را با یک فنجان قهوه و یا چای گرم شروع می کنیم. بنابراین لیوان یا ماگ تبلیغاتی می توانند روزانه، برند و نام تجاری شما را به مشتری یادآوری می کنند.

 

ست پذیرایی بهمراه زیرلیوانی چوبی

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی جدید و خاص ویژه سال جدید، ست زیر لیوانی چوبی و بهمراه زیرلیوانی می باشد. این ست که از چوب طبیعی تولید شده است یک فضای مناسب برای نگهداری قاشق و ست زیرلیوانی دارد این محصول با توجه به طراحی کاربردی و استفاده از متریال طبیعی می تواند به عنوان یک هدیه خاص و مدیریتی مورد استفاده شما قرار و مخاطبان شما قرار گیرد.

 

مزایای انتخاب این محصول به عنوان یک هدیه تبلیغاتی

  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی جدید
  • قیمت مناسب
  • کاربردی و ماندگار
  • فضای تبلیغاتی زیاد

 

ساعت دیواری و ساعت مچی

ساعت دیواری تبلیغاتی از محصولات برجسته و ابزاری عالی به عنوان هدایای تبلیغاتی شرکت ها است. در مورد ساعتهای مچی به عنوان هدایای تبلیغاتی نیز همین موضوع صدق می کند.

 

انواع پیراهن، هودی و تیشرت و ژاکت تبلیغاتی

انواع پیراهن، ژاکت، هودی، تیشرت و غیره: تی شرت های سفارشی چاپ شده، هودی ها و پیراهن ها با چاپ ارم تجاری در بین شرکت ها متداول هستند. بسیاری از شرکت ها، سازمان ها، کالج ها و موسسات تیشرت تبلیغاتی را به عنوان هدایای تبلیغاتی انتخاب می کنند.

 

محصولات فنی و مرتبط با تکنولوژی

 

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، بسیاری از محصولات فناوری و دیجیتال به دسته هدایای تبلیغاتی شرکت ها اضافه شده اند. محصولات فنی مانند بلندگوهای بلوتوثی، پاور بانک تبلیغاتی، هدفون، فلش تبلیغاتی و…  از جمله این هدایا هستند.

جاموبایلی تبلیغاتی فلزی

یکی از پرکاربردترین هدیه های امروزی را میتوان به لوامز جانبی گوشی موبایل اختصاص داد با توجه به اینکه همه از گوشی موبایل استفاده میکنند ، داشتن یک جاموبایلی یا استند نگهدارنده موبایل می تواند یک گزینه خوب برای هدیه دادن باشد. این محصول با طراحی خاص و استفاده از متریال عالی یک خروجی با کیفیت را بعنوان هدیه تبلیغاتی به شما ارائه می دهد.

 

مزیت های استفاده از جاموبایلی تبلیغاتی

  • پرکابرد و خاص
  • هدیه ای جدید
  • قیمت مقرون به صرفه
  • ماندگاری بالا
  • فضای کافی برای تبلیغات
  • متریال با کیفیت

 

کیف های تبلیغاتی

این روزها کیف ها و ساک دستی پارچه ای با انواع هدف ها ارائه می شوند و از لوازم و ابزارهایی هستند که چه در محل کار و چه در هنگام مسافرت و رفت و آمد بکار می آیند. این دسته از گزینه های بسیار مفید تبلیغاتی برای شرکت های بزرگ هستند.

 

چرا به هدایای تبلیغاتی ویژه نوروز نیاز دارید؟

مشاغل و تجارت ها برای دستیابی به مشتریان جدید و کسب رضایت مشتریان قدیمی به هدایای تبلیغاتی نیاز دارند؛ این یک واقعیت است. این یک روش بازاریابی بسیار کم هزینه برای کمک به جذب مشتریان جدید است. می توانید هدایای تبلیغایی ارزان قیمتی را پیدا کنید و یا هدایای تبلیغاتی موثر تا توجه مشتریان را به خود جلب کنید و به مرور زمان به جذب مشتریان بالقوه کمک شود. در اینجا دلایلی را بیان می کنیم که هدایای تبلیغاتی برای نوروز مهم هستند:

 

  • محصولات تبلیغاتی واقعاً به مردم این امکان را می دهند تا برند شما را ببینند و شما را به یاد بیاورند. اگر یک فلش تبلیغاتی ارائه دهید که آن را با نشان تجاری و اطلاعات تماس، شخصی کرده باشید؛ وقتی مشتریان از آن استفاده کنند، فوراً شما و کسب و کار شما و محصولات یا خدمات شما به آنها یادآوری می شود.
  • اطمینان حاصل نمایید که محصولات تبلیغاتی تان مفید و مناسب باشند تا مشتری شما همیشه از آن استفاده کند.
  • مشاغل و شرکت ها سخت تلاش می کنند که نام تجاری خود را به مردم و مشتریان بشناسانند. مانند تماشای تبلیغات در تلویزیون یا دیدن یک بیلبورد تبلیغاتی در هنگام رانندگی، چه مشاغل کوچک و چه مشاغل بزرگ را اداره کنید با تبلیغات می توانید بازار رقابتی بزرگتری را بدست آورید

sahar بازدید : 25 نظرات (0)

راز موفقیت زنان کارآفرین، از عادتهای صبحگاهی تا رویکرد ذهنی

شناخت عادت‌ها و طرز فکر کارآفرینان موفق موضوعی جذاب است. دراین‌میان، آگاهی از رفتار و رویکردهای موفق ترین زنان کارآفرین، جذابیت ویژه‌ای دارد. کارآفرینان زن موفق کم نیستند. معیار انتخاب این مقاله، زنان کارآفرینی است که کسب و کار آنها در سال ۲۰۲۰ بیشترین میانگین رشد سه‌ساله را داشته است. این شما و این راز موفقیت ۱۰ زن کارآفرین برتر از زبان خودشان؛ رازهایی که از عادت‌های صبحگاهی تا ترفندهای بهره وری و طرز فکر را در بر می‌گیرد.

۱. لورین کارسن

لورین کارسن (Lauren Carson) ‌بنیان‌گذار و مدیرعامل کینکت سولار (Kinect Solar) است. این شرکت کوچک فعال در حوزه انرژی، فروشنده و توزیع‌کننده تجهیزات انرژی‌های تجدید‌پذیر است. درآمد کینکت سولار طی ۳ سال ۲۸۱۲ درصد رشد کرده است. کارسن چنین می‌گوید:

وقتی با فردی تحسین‌برانگیز آشنا می‌شوم یا کسانی که کار با آنها برایم راحت است، ارتباطم را با آنها حفظ می‌کنم؛ بسیار پیش آمده که سال‌ها بعد با آنها همکاری کرده‌ام.

من زیاد سؤال می‌پرسم. دوست دارم با مشتریانمان صحبت کنم و از کسب‌وکارشان بپرسم؛ بدانم در چه زمینه‌ای خبره‌اند، چه فرصت‌هایی را شناسایی می‌کنند و در چه زمینه‌ای نیازمند کمک هستند. سپس از این اطلاعات برای ادامه کارمان، ایجاد تغییرات لازم یا ارائه راه‌حلی نو به بازار استفاده می‌کنم.

۲. دنیلا براگا

دنیلا براگا (Daniela Braga) بنیان‌گذار و مدیرعامل دیفایند‌کرود (Defined Crowd)، کسب‌وکار فعال در حوزه آی‌تی است. این شرکت ارائه‌دهنده خدمات در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است. درآمد دیفایند‌کرود در ۳ سال گذشته ۲۸۵۵ درصد رشد داشته است. او به تأثیر هوای آزاد و فضای باز معتقد است:

وقت‌گذرانی در هوای آزاد به من انگیزه می‌دهد و برایم الهام‌بخش است. ترفند من برای افزایش بهره وری این است که دست‌کم روزی ۱ ساعت در فضای باز کار می‌کنم؛ ۵ نوبت پیاده روی در هفته را هم به آن اضافه کنید. این کار نه‌تنها ذهنم را آزاد می‌کند بلکه به حفظ نیرو و افزایش تمرکز و نوآوری کمک می‌کند.

۳. میشل هندی

میشل هندی (Michelle Hendy) هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل تراستک (Trustech) است. این شرکت ارائه‌دهنده خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه استخدام و مدیریت کارکنان بخش آی‌تی است. تراستک از نظر درآمد در ۳ سال گذشته ۲۸۱۲ درصد رشد داشته است. هندی این‌چنین از تجربیاتش می‌گوید:

فعالیت در صنعت آی‌تی به‌عنوان یک زن، مانند این است که این روزها بدون ماسک وارد فروشگاهی شوید. به‌سرعت توجه‌ دیگران را جلب می‌کنید اما نه به دلایل درست! من به قضاوت های دیگران عادت کرده‌ام. شکایت نمی‌کنم و در عوض از آن به عنوان نیروی قدرتمند و پیش‌ران بهره می‌گیرم. باور دارم که همین کشمکش‌ها من را به زنی که امروز هستم، تبدیل کرده است. پایداری کنید، سرتان را بالا بگیرید و عمیقا باور داشته باشید که می‌توانید تفاوت ایجاد کنید.

۴. جین دیوید

جین دیوید (Jeanne David) بنیان‌گذار و مدیرعامل اوتر آیل (Outer Aisle) است. اوتر آیل عرضه‌کننده ساندویچ‌ها و پیتزاهای نیمه‌آمادۀ تهیه‌شده از مواد گیاهی است. درآمد این شرکت طی ۳ سال ۵۰۰۶ درصد افزایش داشته است. دیوید درباره عادات صبحگاهی چنین می‌گوید:

من به‌شدت باور دارم که داشتن روتین صبحگاهی ساده، برای همه سودمند است و به حفظ توازن حتی در روزهای شلوغ و پرکار کمک می‌کند. من صبح زود بیدار می‌شوم و برای خودم فنجانی چای آماده می‌کنم یا اینکه تا کافه موردعلاقه‌ام می‌دوم (البته با حفظ فاصله اجتماعی). این کار تبدیل به عادتی شده است که برای بیدار شدن از خواب به من نیرو و انگیزه می‌بخشد.

هر صبح ۱ ساعت را به تمرین ذهن آگاهی سپری می‌کنم و ۳ چیزی که را قدردان‌شان هستم یادداشت می‌کنم. اختصاص بخشی از روز به سپاس‌گذاری کمک می‌کند که موهبت‌ها و داشته‌هایم را به یاد بیاورم و نگاهی جامع به رویدادها داشته باشم. بعد از آن است که به سراغ ایمیل‌هایم می‌روم و نگاهی به موارد مهم می‌اندازم.

اشلی مریل (Ashley Merrill) بنیان‌گذار و مدیرعامل لونیا (Lunya)، فروشنده آنلاین لباس خواب به زنان مدرن امروزی است. این شرکت کوچک حوزه خرده‌فروشی، طی ۳ سال رشد درآمد ۲۸۷۶ درصدی داشته است. مریل سرلوحه زندگی‌اش را چنین معرفی می‌کند:

ایکیگای شعاری است من سرمشق خودم و همکارانم قرار می‌دهم. ایکیگای در فرهنگ ژاپنی بر این تأکید دارد که باید از هر کاری که انجام می‌دهید، کاری که در آن مهارت دارید، کاری که به‌خاطرش دستمزد می‌گیرید، کاری که مردم به آن نیاز دارند و هر کاری که دوست دارید، لذت ببرید. این توصیه را دوست دارم؛ چون برخلاف شادی که اغلب گذرا است، این نوع از لذت ماندگارتر است و به آدم این حس را می‌دهد که اختیار آن در دست خودش است.

۶. ریچل کارلسن

ریچل کارلسن (Rachel Carlson)‌ هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل مؤسسه آموزشی گیلد (Guild) است. این مؤسسه در همکاری با کسب‌وکارهای برتر و دانشگاه‌های غیرانتفاعی، به کارکنان شرکت‌ها خدمات آموزشی ارائه می‌کند. درآمد گیلد در طول ۳ سال، ۹۹۶۹ درصد رشد کرده است. این یافتهٔ کارلسن می‌تواند برای خیلی‌ها سودمند باشد:

من دریافتم که برقراری ارتباط با افراد پیش از اینکه آنها به‌عنوان همکار، مدیر یا عضو هیئت‌مدیره به تیم بپیوندند به‌شدت سودمند است. با این کار همیشه آدم‌های باهوش، باانگیزه و هدفمند را گرد خودم خواهم داشت.

۷. آماندا ترس

آماندا ترس (Amanda Tress) بنیان‌گذار و مدیرعامل فستر وی تو فت لاس (FASTer Way to Fat Loss)، ارائه‌دهنده برنامه‌های ورزشی و رژیم‌های غذایی آنلاین به مشتریان است. این شرکت در طول ۳ سال ۵۵۷۸ درصد افزایش درآمد داشته است. گویا ترس اعتقادی به خوردن صبحانه ندارد:

من صبحانه نمی‌خورم تا بتوانم صبح‌ها تمرکز و انرژی‌ام را حفظ کنم! در کنار تمرین روزه منقطع، سعی می‌کنم همه غذایی را که می‌خورم بسوزانم و در یکی از انواع ورزش‌های روزانه شرکت کنم. این کار باعث می‌شود بدنم به بهترین شکل کار کند، ذهنم سرزنده و شفاف باشد و اضطراب خود را مدیریت کنم.

۸. برندا فریمن

برندا فریمن (Brenda Freeman) مدیرعامل آرتزا (Arteza) است. این شرکت فروشنده مواد اولیه و ملزومات نقاشی به قیمت اقتصادی و ارائه‌دهنده محتوا و تجربه کاربری باکیفیت به افراد و سازمان‌هایی است که علاقه‌مند به هنر هستند. آرتزا طی دوره‌ای ۳ ساله، رشد درآمدی ۷۵۵۱ درصدی را به خود دیده است. فریمن معتقد است باید برای مشتری اهمیت بسیاری قائل شد:

روی تحقیق درباره مشتری سرمایه گذاری کنید. نماینده‌ای از مشتریان در هیئت‌مدیره یا کارگروه‌تان داشته باشید. مهم‌تر از همه مشتری را انسانی واقعی و از پوست و گوشت بدانید. برای سازمان مشخص کنید که نه‌تنها باید از داده‌های دقیق جمعیت‌شناختی بلکه باید از انگیزه‌های عاطفی مشتری آگاه باشند. شما باید بدانید محصول‌تان چه نقشی در زندگی مشتریان دارد.

۹. نوشین بهرویان

نوشین بهرویان (Nooshin Behroyan) بنیان‌گذار و مدیرعامل صنایع پکسن، ارئه‌دهنده خدمات مدیریت پروژه در حوزه نفت، گاز و انرژی است. درآمد پکسن به رهبری بهرویان، طی ۳ سال گذشته ۱۵۰۷۲ درصد افزایش داشته است. او از تجربیاتش چنین می‌گوید:

من پکسن را با تحقیق درباره این سه موضوع راه‌اندازی کردم:

  • هدف ما چیست؟
  • چه‌چیزی اهمیتش واقعا بیشتر است؟
  • آیا کارهای ما اثرگذار است؟

اینها تبدیل به فرهنگ سازمانی ما شد. من اغلب این پیام را به کارکنان می‌دهم که ما تیم کاری هستیم و نه خانواده. به فرهنگی در سازمان باور دارم که در آن افراد خودشان تصمیم می‌گیرند کنار همکارانشان تلاش کنند چون می‌دانند آنها در کارشان بهترین‌اند.

۱۰. دایانا لی

دایانا لی (DIANA LEE) هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل بنگاه کانستلیشن (Constellation Agency) است که در زمینه تبلیغات و بازاریابی فعالیت می‌کند. کانستلیشن ارائه‌دهنده خدمات بازاریابی و تبلیغاتی به شرکت‌های خودروسازی است. این شرکت با خودروسازهای بزرگی مانند بی.ام.و، جگوار، لند‌رور و آئودی کار می‌کند. درآمد شرکت طی ۳ سال گذشته ۴۸۶۶ درصد رشد کرده است. لی معتقد است در مذاکره باید به دنبال بیشترین‌ها بود:

در مذاکره برای رسیدن به بیشترین چانه‌زنی کنید بدون اینکه از خط قرمزها عبور کنید. مهم است که آدم‌ ارزش خودش را بداند. تقاضای امتیاز بیشتر نشان می‌دهد فرد برای خودش و آنچه ارائه می‌کند، ارزش قائل است. بیشتر خواستن می‌تواند به عادت تبدیل شود. وقتی این کار برایتان ساده شود، تبدیل به رویکرد ذهنی‌تان می‌شود و بنابراین انجام آن ساده‌تر هم می‌شود.

 

شما کدام‌یک از زنان یا مردان کارآفرینان موفق دنیا یا ایران را می‌شناسید؟ کدام‌یک از رویکردها یا عادت‌های آنها را می‌پسندید؟ خود شما اگر در جایگاه کارآفرین یا مدیر هستید، چه عواملی را در موفقیت‌تان مؤثر می‌دانید؟

sahar بازدید : 27 نظرات (0)

هدایای تبلیغاتی پارچه ای نمادی از خدمات کسب و کار شما می‌باشند. با طراحی هدایای اختصاصی و باکیفیت، تصویری حرفه ای از برند شما در ذهن مخاطبان و مشتریان نقش می‌بندد. 

1- تی شرت تبلیغاتی :

 

امروزه کسب و کارهایی که می‌خواهند شناخته بشوند ویا دارای نمایندگی های متعدد می باشند و یا  دارای ساختار یکسان هویت سازمانی باشند اقدام به تولید تی شرت تبلیغاتی می نمایند این نوع تبلیغات اثر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارد. و همیشه برند شما را به یاد می ماند. محل درج لوگو بر روی این هدیه‌ به نحوی است که در دید قرار داشته باشد. 

2- کلاه تبلیغاتی :

بسیاری از ما در طول زندگی خود به شکل‌های مختلف از کلاه استفاده کرده‌ایم، بدون اینکه توجهی به نوشته‌ها و طرح‌های چاپ شده بر روی آنها داشته باشیم؛ این‌ها همان کلاه تبلیغاتی هستند که به یک ابزار مهم در بازاریابی تبدیل شده‌اند. کلاه تبلیغاتی یه کلاه معمولی ساخته شده از مواد مختلف است که امکان چاپ کردن نوشته‌های تبلیغاتی و یک برند خاص بر روی قسمت‌های مختلف آنها فراهم شده است. چاپ تبلیغات در قسمت پیشانی و بر سمت نقاب کلاه رواج بیشتری دارد و معمولاًشرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتی از این قسمت بیشتر استفاده می‌کنند. 

3- لباس کار:

لباس های کار یک وسیله ی تبلیغاتی و بازاریابی پر بازده برای شرکت ها و سازمان های تازه تاسیس محسوب می شود . بسته به نوع کسب و کار ، لباس ها در معرض دید عموم قرار می گیرند و ذهن بینندگان را به کنکاش وادار می کند. لباس های کار تبلیغاتی می توانند شروع کننده ی مسیر بازاریابی شرکت شما باشند و در کنار سایر ابزارهای تبلیغاتی شما استفاده شوند.

4- آفتابگیر:

در روزهای گرم و آفتابی که حتی نمی خواهید لحظه ای در معرض نور آفتاب قرار بگیرید و هر لحظه از آفتاب فرار می کنید می توانید از آفتابگیر برای خودرو استفاده کنید. آفتابگیر تبلیغاتی نیز یکی از این وسایل مفید است. این آفتابگیرها با آرم و لوگویی که بر رویشان چاپ شده است در پشت شیشه اتومبیل قرار می گیرند و بهترین تبلیغات برای کسب و کار شما می باشند. به دلیل این که این آفتابگیرها در بهترین نقطه دید قرار می گیرند، یک تبلیغات گسترده و مفید برای کسب و کار شما هستند.

5- روکش خودرو :

شما میتوانید از روکش خودرو بصورت تبلیغاتی استفاده نمایید و سطح گستره و وسیع آن به شما این امکان را می دهد تا فضای خوبی برای تبلیغ در اختیار داشته باشید .

6- زیرانداز تبلیغاتی:

از آنجایی که هدیه دادن همواره به عنوان یکی از روش های جلب نظر و وفاداری مشتریان بوده است، زیرانداز تبلیغاتی یکی از روش های هوشمندانه تبلیغات خواهد بود. زیرا اهدای یک هدیه تبلیغاتی مناسب علاوه بر تبلیغ نام و برند ، می تواند به عنوان پاداشی برای حسن توجه و انتخاب توسط مشتریان باشد. اصولا محصولات تبلیغاتی پارچه ای کاربردی بوده و با استفاده شخص هدیه گیرنده می توانند مبلغ کسب و کار شما برای اطرافیان باشند.

7- چتر تبلیغاتی :

در چترهای تبلیغاتی امکان چاپ لوگو بر روی چتر به صورت تمام رنگی فراهم می باشد. چترها به همراه کاور و با کیفیت مناسب تولید و عرضه می گردند و توصیه میگردد این هدیه تبلیغاتی رات در شهرهای پر باران استفاده نمایید.

8- پرچم تبلیغاتی :

پرچم تبلیغاتی یکی از معدود روش هایی است که پیام تبلیغاتی سازمان را انتقال میدهد, در واقع پرچم یک نماد است که میتواند پیام را به مخاطبان خود انتقال دهد. امروزه پرچم تبلیغاتی یکی از پر اهمیت ترین روش های تبلیغاتی است و جهت یکسان سازی ساختار هویت سازمانی کسب و کارها و دکوراسیون داخلی شرکتها و برندها مورد استفاده قرار می گیرند و کمتر به عنوان هدیه با مخاطب داده می شوند.

9- حوله تبلیغاتی :

حوله  تبلیغاتی یک راه بسیار عالی برای بازاریابی کسب و کار می باشند که امروزه در اصناف مختلف مشاهده می شوند. دلیل این راه عالی هم ضرورت درج نام تجاری شرکت ها بر روی حوله های تبلیغاتی است و حوله های تبلیغاتی یک نوع بازاریابی ظریف و موثر می باشند بدون اینکه مشتری را تحت فشار برای خرید قرار دهند. از طرفی هم حوله یک نقش ضروری در خانواده دارد و اهدای آن به مشتری باعث می شود تا همیشه در ذهن خود جایی برای کسب و کار شما داشته باشند.

10- ساک دستی پارچه ای :

بعد از این که هدایای تبلیغاتی مشتریان در بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب آماده ارسال شد. شما می‌توانید این بسته‌بندی‌ها را درون ساک‌های زیبا و جذاب طراحی‌شده شرکت قرار دهید. استفاده از ساک در محل‌هایی مانند نمایشگاه‌ها، علاوه بر راحت‌تر کردن حمل هدیه می‌تواند تبلیغات گسترده‌ای را نیز در بین افراد حاضر در نمایشگاه برای شرکت شما در پی داشته باشد.

sahar بازدید : 21 نظرات (0)

فریلنسری یک روش کاری مورداستقبال در بین جوانان و تمام گروه‌‌های جامعه است. خیلی‌ از افراد پیش از استخدام‌شدن در شرکت‌ها یا راه اندازی کسب و کار خود، مدتی را به‌عنوان فریلنسر فعالیت کرده‌اند. با این حال، بسیاری از فریلنسرهای تازه‌کار تجربه کافی در مذاکره و ارتباط با مشتریان ندارند و همین مسئله باعث می‌شود تجارب تلخی در این کار داشته باشند. در این مقاله به اصول مذاکره فریلنسرها و نکات مهمی که هر فریلنسر باید درباره مشتریان خود بداند اشاره می‌کنیم.

سه مشکل اساسی فریلنسرها

امروزه از هر ۳ نفر شاغل در آمریکا یک نفر فریلنسر است. حدود ۵۷ میلیون از ۱۶۰ میلیون نفر از کسانی که شاغل‌اند مشمول این گروه هستند. فریلنسر­ها نه‌تنها در رشته‌های کاری خود حرفه‌ای‌اند، به‌نوعی مدیر کسب‌وکارشان نیز هستند و برای خود برندسازی، بازاریابی محصولات، مدیریت مالی و مذاکره با مشتریان را انجام می‌دهند. این مذاکرات برای کارفرماهای مستقل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ اما فریلنسرهایی که در مذاکرات موفق نیستند از کسب سودهای بالقوه بازمی­‌مانند، رشد تعداد پروژه و نمونه‌کارهای خود را به تعویق می­‌اندازند و فرصت­‌های کاری آینده را که حاصل ایجاد رابطه خوب با مشتری و ارجاعات آن­ها به آشنایانشان است از دست می‌­دهند.

آندرس لارس، مشاور و مدرس اصول مذاکره می‌گوید: «در طول ۲۵ سالی که به شرکت­‌ها و پیمان­کاران درمورد مذاکره‌کردن مشاوره داده‌­ام، فریلنسرها با مشتریان خود سه مشکل اساسی داشته‌اند:

مشکل اول: آن­ها به‌جای برقراری رابطه‌ای صمیمانه و همراه با تفاهم، بر روی جنبه کاری رابطه‌­شان با مشتری خود تمرکز می­‌کنند.

مشکل دوم: سعی می­‌کنند وجه تمایز کار خود با همکاران رقیب را در تخفیف قیمت انجام آن کار تبیین کنند.

مشکل سوم: وقت خود را برای مشتریان اشتباهی تلف می‌کنند.»

در ادامه درباره هرکدام از این عوامل صحبت می‌کنیم.

نکات مهم برای داشتن یک مذاکره اصولی

۱. رابطه‌ای صمیمانه بسازید

ایجاد رابطه صمیمانه از اصول مهم فریلنسری است

روابط دوستانه و مسئولانه است که کار را هدایت می­‌کند. مردم با کسانی که شناخت بیشتری از آنها دارند کار می‌­کنند. در واقع «آشنایی» اساس و خاستگاه اعتماد در روابط بین انسان‌هاست.

اینکه شما به‌عنوان فریلنسر باید در شروع کار، با اعتماد به نفس کافی روابطی بر پایه اعتماد بسازید اصل بسیار مهمی است. در یک شرکت بزرگ، تصمیم گیری درباره ایجاد روابط صمیمانه ممکن است از سوی سهامداران یا رؤسای شرکت‌ها گرفته شود؛ اما اگر شما فریلنسر باشید، بر اساس میل خود تصمیم‌گیری می­‌کنید. نوع رابطه مشتری با شما صرفا به خودتان بستگی دارد. از لحظه شروع مذاکره با یک مشتری تا زمانی که با آن­ها توافق می­‌کنید، موفقیت در مذاکره بستگی زیادی به این موضوع دارد که آیا آن­ها می­‌خواهند با شما کار کنند یا نه.

به‌عنوان فریلنسر، هنگامی که مذاکره را آغاز می­‌کنید، قواعد رابطه‌­تان با مشتری را طوری تنظیم کنید که گویا بازتابی از بِرَند و ارزش کار شماست. این کار را با گفتن چگونگی ورودتان به این کار، توصیف صلاحیت­‌ها و توانایی­‌هایتان و موضوعات مشترک برای صحبت انجام دهید

سه مرحله برای شروع مذاکره‌ای اصولی:

  1. به چه‌چیزی باور دارید؟ مکالمه دوستانه را با صحبت درباره چیزی که به آن اشتیاق دارید شروع کنید؛ به‌عنوان مثال، اگر شما کارشناس روابط عمومی هستید، می­‌توانید با این جمله شروع کنید: «روابط عمومی برای من به‌معنای درک مخاطب و ایجاد داستانی برای کسب و کار اوست.»
  2. چه‌چیزی باعث شد به این حرفه وارد شوید؟ برای شخص مقابلتان توصیف کنید چگونه به اینجا رسیده‌اید و چرا صلاحیت کمک به آن­ها را دارید. مهارت‌ها و تجارب کاری‌تان را برایشان شرح بدهید. در این کار، نه اغراق کنید و نه بیش از اندازه فروتن باشید.
  3. تجاربتان چگونه روی کاری که امروز می‌خواهید انجام دهید تأثیر می‌گذارند؟ در پایان، بحث را به مشتریانتان مرتبط کنید و اجازه ندهید بحث با موضوعی درمورد خودتان پایان یابد. اجازه دهید آنها هم خودشان را بروز بدهند. مشتریانتان را تشویق کنید و به‌ آنها انگیزه بدهید تا دریابند کارشان ارزشمند است.

با استفاده از این مراحل، بدون درنظرگرفتن اینکه با چه نوع مشتری­‌ای روبه‌رو هستید، می­‌توانید منطقی جلوه کنید؛ خصوصا در مرحله اول سعی کنید خودتان باشید. منتها سرگذشت و خاطرات شما نباید همگی مربوط به گذشته باشند. به‌دنبال جزئیات و اتفاقات پروژه، سازمانی که کار را برایشان انجام می­‌دهید یا شخصی که با آن مذاکره می­‌کنید باشید و کمی هم درباره زمان حال و پروژه‌ی فعلی صحبت کنید. همه این­ها فرصتی برای ایجاد یک زمینه مشترک و تفاهم مهیا می­‌کند.

استفاده از نقاط مشترک

برای تشخیص دقیق‌تر جزئیات و اتفاقات پروژه و نیز یافتن نقاط مشترک، از مکالماتتان یادداشت‌برداری کنید و به‌دنبال نقاط مشترک بین دنیای فکری خودتان و مشتری باشید. از این نقاط مشترک استفاده کنید تا بتوانید صحبت‌­ها را جهت‌دهی کنید. هر دوی شما به حیوانات خانگی علاقه دارید؟ یک تیم فوتبال را دوست دارید؟ این موضوعات انحرافی کوچک می­‌تواند رابطه صمیمانه‌­ای ایجاد کند که در ادامه به مکالمات عمیق­‌تری منجر شود؛ مثلا صحبت درمورد درگیری‌­های ذهنی، عوامل استرس‌زا، رؤیاها و آرزوها. به‌دنبال فرصتی باشید که بتوانید این جملات را در ذهن مخاطب بسازید: «ما خیلی شبیه هستیم. هدف­‌های تو بسیار شبیه به هدف‌­های من است. ما یک رؤیا را دنبال می‌کنیم.»

۲. در برابر وسوسه تخفیف‌دادن مقاومت کنید

ایجاد رابطه‌ای خوب با مشتری لزوما بُرد را تضمین نمی­‌کند: شرایط توافق مهم است.

در یک مشارکت، ممکن است شرکت‌­های بزرگ نرخ را بشکنند و قیمت را پایین بیاورند تا بر رقبا غلبه کنند و پروژه را در دست بگیرند. این شرکت­‌ها به‌دلیل گستردگی کارشان می­‌توانند ضرر ناشی از شکست‌ها را جبران کنند. تعداد زیادی از فریلنسر­ها نیز برای گرفتن پروژه از تخفیف استفاده می­‌کنند، اما چنین رویکردی برای شما ممکن است به کاهش درآمدتان منجر شود.

فرض کنید شما مبلغ ۵۰ دلار در هر ساعت را برای کار خود مشخص کرده‌­اید. ممکن است حس کنید برای جذب مشتریان یا برنده‌شدن در پروژه‌ای که به انجام آن علاقه دارید، می­‌توانید این عدد را تا ۴۰ دلار در هر ساعت کاهش دهید؛ اما این کار ممکن است پای کم‌ارزش‌بودنتان نوشته شود، خصوصا برای فریلنسر­هایی که آنلاین کار می‌­کنند، چون نرخ‌­های کاری آن­ها در پروژه‌های قبلی ثبت می­‌شود و مشتریان می­‌توانند آن­ها را مشاهده کنند. با دادن تخفیف‌های مستمر، امکان افزایش دستمزد ـ حتی با بیشترشدن تجربه‌تان طی زمان ــ اگر غیرممکن نشود سخت می‌­شود.

نرخ کاری ثابت

به‌جای تمرکز بر تخفیف، بهتر است فریلنسرها یک نرخ کاری و برنامه ثابت برای همه پروژه‌­ها داشته باشند. این باعث می­‌شود تا علاوه بر پایبندبودن به نرخ کاری خود، مشتری آن پروژه بداند در چه زمانی آن کار را تحویل می‌گیرد. این کار برای مذاکرات بعدی­‌تان نیز شما را در موقعیتی مناسب برای رسیدن به توافق قرار می­‌دهد و دیدی مثبت در ذهن مشتری ایجاد می‌کند.

از طرفی، مشتریان هم به پروژه­‌های با نرخ ثابت علاقه دارند، زیرا بر اساس میزان نرخ و حجم کار می­‌توانند انتظاراتی معقول داشته باشند. در واقع، به آن­ها برای تحویل کامل و سروقت یک پروژه تضمین داده می­‌شود و دیگر نگران این نیستند که از شما چه مقدار زمان می­‌گیرد. این موضوع خصوصا برای مشتریانی که نگران‌ا­ند چه میزان بازبینی برای محصول نهایی نیاز است بسیار کمک‌کننده است؛ هرچند شما نیز ریسک انجام کار اضافی را قبول کرده‌­اید.

اصول مذاکره برای فریلنسرها - چه زمانی تخفیف بدهیم؟

چگونه گاهی این نرخ ثابت را افزایش دهیم؟

آخرین راه برای جلوگیری از کاهش میزان دستمزد، افزایش قیمت پایه و استانداردتان است؛ به‌عنوان مثال، اگر در هنگام انجام یک پروژه نیاز به تحقیق و پژوهش ثانویه بود، می­‌توانید منابع را در یک پرونده جمع‌­آوری کنید و به‌عنوان یک بخش اضافی از پروژه به مشتری تحویل دهید. شما هزینه کار اضافی خود را دریافت می­‌کنید، در حالی ­که مشتری نیز نسبت به میزان پرداختش، از امتیازات بیشتری برخوردار می‌شود.

کِی و چگونه باید تخفیف دهیم؟

در برخی موارد، چه قیمت ثابت باشد و چه قیمت را بر اساس میزان ساعت کاری پیشنهاد دهید، نیاز است تخفیف بدهید؛ اما برای اینکه این موارد حداقل و پیوسته باشد، معیار­های خود را از قبل تعیین کنید. تخفیف‌هایتان را به موارد خاصی محدود کنید، مانند مشتریانی که شما را به آشناهایشان معرفی می­‌کنند یا مشتریان محلی و آن­هایی که برای اولین بار به شما مراجعه می‌­کنند.

۳. وقتتان را برای مشتریان نامناسب تلف نکنید

در فرایند مذاکرات با مشتریان بالقوه، وفاداری به اصول برقراریِ ارتباط صمیمانه بسیار وسوسه‌انگیز است؛ اما گاهی این موضوع ممکن است برایتان گران تمام شود. بسیاری از فریلنسر­ها از مشتریانی که ساعت‌­ها وقت صرفشان می‌­کنند و در آخر نیز از دستشان می­‌دهند می­‌نالند.

در ارتباط با یک مشتری بالقوه، دو نکته کلیدی را درمورد میزان وقتی که برای آن­ها صرف می­‌کنید در نظر داشته باشید: دستمزد و ارزش کار. دستمزد میزان پولی است که در صورت توافق و انجام پروژه به شما پرداخت می­‌شود. هرچه میزان دستمزد پیشنهادی بیشتر باشد، زمان و انرژی بیشتری را می­‌توانید در مرحله مذاکره صرف کنید؛ اما ارزش کار مقوله‌­ای معنوی ­است. به این معنی که به میزان تشویقی که از سمت مشتری دریافت می­‌کنید یا اشتیاقی که برای انجام پروژه دارید برمی‌گردد.

جدول طبقه‌بندی مشتریان فریلنسرها

جدول طبقه‌بندی مشتریان فریلنسرها

  • اولویت اول:

مشتریانی که در سمت راست و بالای چهارضلعی‌اند اولویت اول شما هستند؛ مشتریان ثابتی که برای کار شما ارزش قائل‌­اند و پول خوبی نیز پرداخت می­‌کنند. قدر آن­ها را بدانید و به‌موقع جوابشان را بدهید. به آن­ها بی‌توجهی نکنید.

  • امید به همکاری:

در سمت چپ و پایین، مشتریانی هستند که تنها دلیل برای نگهداری‌شان این است که با گذشت زمان شاید موقعیت بهتری در شبکه ارتباطی شما پیدا کنند.

  • مشتری بالقوه:

در سمت راست و پایین، مشتریان بالقوه‌­ای هستند که پروژه­‌های جذابی برای شما دارند، اما هنوز با شما ارتباط مناسبی برقرار نکرده‌­اند. این موضوع شاید به‌دلیل سبک کاری شما یا عدم ‌موفقیت‌تان در برقراری ارتباط با آن­ها باشد. به این نوع مشتریان نیم‌نگاهی داشته باشید، اما آنها را به‌دیده تردید بنگرید و پیشنهاد­هایشان را خیلی جدی نگیرید.

  • منطقه خطر:

در سمت چپ و بالا، خطرناک‌ترین گروه قرار دارد. در این بخش، با وجود رابطه مناسب بین فریلنسر و مشتری، بین نیاز مشتری و توانمندی­‌های شما اختلاف وجود دارد. در این شرایط فریلنسر ممکن است کارهای نامتناسب با توانایی‌هایش را برای جلب نظر مشتری انجام بدهد، به این امید که دستمزد آن را دریافت می­‌کند. فریلنسر انجام آن کار­ها را برای اینکه حس می‌­کند آن رابطه ارزشمند است توجیه می­‌کند. وعده‌­های مشتری شاید اطمینان‌بخش به نظر برسد، اما درمورد این نوع پروژه­­‌ها هوشیار بمانید. درگیر رودربایستی‌ها نشوید و انتظارات خودتان را شفاف مطرح کنید.

سخن آخر

در مسیر مذاکره، سؤالاتی بپرسید تا موضوعاتی مثل اطمینان از وجود بودجه کافی، تعداد افراد ذی‌نفع و تصمیم‌گیرندگان اصلی مشخص شوند. مهم این است که شما تصمیم بگیرید وقتتان را بر روی چه پروژه‌­ای صرف کنید. با ایجاد ارتباط­ مناسب، پایبندی روی نرخ کاری خود و صرف زمان مؤثر بر روی جذب مشتریان بالقوه، می­‌توانید به‌طور پیوسته مشغول به کار باشید.

 

sahar بازدید : 14 نظرات (0)

فوبیا احساس ناخوشایند و آزاردهنده‌ای است که به‌دلیل ترس‌هایی واقعی یا خیالی ایجاد می‌شود. گاهی این ترس برای فردِ دچار فوبیا غیرقابل‌تحمل است. حتی گاهی این افراد تصور می‌کنند عاملی که موجب ترس و وحشت آنها شده است، زندگی‌شان را تهدید می‌کند. باوجود این، از دیدگاه دیگران، این ترس‌های غیرعادی و غیرمنطقی بسیار جالب هستند. در ادامه، فهرستی شامل ۱۰ مورد از رایج‌ترین فوبیاهای دنیا را معرفی کرده‌ایم؛ فهرستی که موارد آن براساس میزان شیوع این فوبیاها مرتب شده است. با شمارش معکوس، در پایان به فوبیایی می‌رسیم که بیش از تمام موارد این فهرست، در میان مردم جهان شایع است و افراد بیشتری را درگیر کرده است. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با ترس‌هایی عجیب، غیرمنطقی و گاهی خنده‌دار آشنا شوید.

۱۰. تریپوفوبیا (Trypophobia)، ترس از الگوهای نامنظم یا خوشه‌ای، سوراخ‌های کوچک یا حفره‌ها

انزجار زیست‌شناختی و ترس‌های آموخته‌شدهٔ فرهنگی دلایل اصلی «تریپوفوبیا» هستند. تریپوفوبیا ترسی شدید و غیرمنطقی از سوراخ‌ها و حفره‌هاست.

رایج ترین فوبیاهای دنیا - تریپوفوبیا یا ترایپوفوبیا

این ترس برای افراد عادی، غیرمنطقی و عجیب به‌نظر می‌رسد. فرد مبتلا به این فوبیا صرفا با دیدن یا فکر کردن به سوراخ‌ها دچار وحشت‌زدگی یا حملات پانیک می‌شود. در نتیجه، این افراد از چیزهایی مانند مرجان، اسفنج، پوست، گوشت، شانهٔ عسل خشک‌شده و هر چیز دیگری که از سوراخ‌ها تشکیل شده باشد، دوری می‌کنند. برای این افراد، سوراخ‌ها ظاهری نفرت‌انگیز و ناخوشایند دارند و آنها برای دوری از این سوراخ‌ها هر کاری می‌کنند.

۹. اِروفوبیا (Aerophobia) یا ترس از پرواز

تقریبا ۶٫۵ درصد جمعیت جهان به «اروفوبیا» یا ترس از پرواز دچار هستند. این ترس معمولا با ترس‌های دیگری مرتبط است، ترس‌هایی مانند آگورافوبیا (Agoraphobia، ترس از ناتوانی در فرار [از مکان‌های باز]) و تنگناهراسی یا کلاستروفوبیا (Claustrophobia، ترس از فضاهای کوچک و محدود). طبیعی است که این ترس بر زندگی کاری و شخصی فرد تأثیر می‌گذارد، زیرا مسافرت هوایی برای او غیرممکن است. در این افراد حتی فکر کردن به پرواز هم می‌تواند موجب پریشانی شدید شود و حالت‌هایی مانند حالت تهوع و حملهٔ پانیک را در آنها ایجاد کند.

۸. آلودگی‌هراسی یا میسوفوبیا (Mysophobia)، ترس از میکروب‌ها

«میسوفوبیا» ترس بیش‌ازحد از میکروب‌ها و آلودگی‌هاست. این فوبیا معمولا با اختلال وسواس فکری و عملی (اختلال وسواس جبری، obsessive compulsive disorder) ارتباط نزدیکی دارد. بسیاری از افراد مبتلا به میسوفوبیا به اختلال وسواس جبری نیز دچار هستند که در نتیجهٔ آن ممکن است در حمام کردن یا شستن دست‌های‌شان زیاده‌روی کنند. این ترس ناسالم و بیمارگونه از میکروب‌ها موجب می‌شود که فرد از آلودگی موادغذایی یا تماس پیدا کردن با مایعات بدن افراد اطراف خود نیز بترسد. میسوفوبیا عوارض فراوانی دارد، زیرا این افراد تلاش می‌کنند که از موقعیت‌های اجتماعی دوری کنند. انزوا از نشانه‌های معمول این فوبیاست. این فوبیا می‌تواند موجب فوبیاهای دیگری مانند آگورافوبیا و انواع اختلالات اضطراب شود.

۷. تنگناهراسی یا کلاستروفوبیا (Claustrophobia)، ترس از فضاهای کوچک

رایج ترین فوبیاهای دنیا - تنگنا هراسی یا کلاستروفوبیا

«کلاستروفوبیا» نیز یکی از رایج‌ترین فوبیاهای دنیا است. تقریبا ۵ تا ۷ درصد جمعیت جهان به این فوبیا دچار هستند. این فوبیا معمولا با ترس از خفگی یا محدودیت مرتبط است. متخصصان و دانشمندان مطالعات فراوانی دربارۀ این فوبیا انجام داده‌اند، ولی متأسفانه تنها ۲ درصد افراد مبتلا به این فوبیا به‌دنبال درمان آن هستند. معمولا کلاستروفوبیا با کلیسروفوبیا (Cleithrophobia / ترس شدید از در دام افتادن و در جایی گیر افتادن) اشتباه گرفته می‌شود.

۶. تُندرهراسی یا استرافوبیا (Astraphobia)، ترس از تندر و رعدوبرق

طوفان و رعدوبرق پدیده‌ای طبیعی است که در بسیاری از بخش‌های جهان اتفاق می‌افتد. طوفان می‌تواند به‌شدت موجب ناتوانی و آزار افراد مبتلا به «استرافوبیا» شود. بیشتر افراد مبتلا به این فوبیا کودکان هستند؛ البته گاهی این فوبیا تا بزرگ‌سالی نیز ادامه پیدا می‌کند. حتی وحشی‌ترین و درنده‌ترین حیوانات نیز به‌شدت از تندر و آذرخش می‌ترسند و پنهان شدن واکنشِ دفاعی طبیعی آنهاست. نام دیگر استرافوبیا «برونتوفوبیا» (Brontophobia) است. این فوبیا تقریبا ۲ درصد مردم آمریکا را درگیر کرده است. خوشبختانه این فوبیا قابل‌درمان است و روش‌های درمانی فراوانی برای آن وجود دارد.

۵. سگ‌هراسی یا سینوفوبیا (Cynophobia)؛ از رایج‌ترین فوبیاهای دنیا

«سینوفوبیا» یا ترس شدید از سگ‌ها یکی از رایج‌ترین فوبیاهای حیوانات در سرتاسر جهان است. تقریبا ۳۶ درصد افراد مبتلا به این فوبیا سعی می‌کنند این ترس خود را درمان کنند و بیشتر آنها از گربه نیز می‌ترسند. ترس شدید از سگ‌ها مشکل‌سازتر از ترس از عنکبوت‌ها یا مارهاست، زیرا سگ‌ها بیشتر از این جانواران در مناطق مسکونی و محیط اطراف ما حضور دارند. زنان تقریبا ۷۵ درصد از افراد دچار سینوفوبیا را تشکیل می‌دهند؛ البته این ترس در مردان نیز وجود دارد. معمولا این ترس در کودکی شروع می‌شود، ولی بیماران زیادی نیز وجود دارند که این ترس آنها در دوران بزرگ‌سالی ایجاد شده است.

۴. آگورافوبیا (Agoraphobia) یا ترس از فضاهای باز یا شلوغ

رایج ترین فوبیاهای دنیا - آگورافوبیا یا ترس از فضاهای باز یا شلوغ

تقریبا از هر ۱۰۰ آمریکایی، ۲ نفر به «آگورافوبیا» مبتلا است. این فوبیا مشکلات زیادی در زندگی فرد ایجاد می‌کند، زیرا موجب می‌شود که از رفتن به مرکزخرید، بازار، تئاتر و سایر مکان‌های شلوغ و همچنین زمین‌های باز اجتناب کند. این افراد صرفا با فکر کردن یا دیدن چنین فضاهایی (که حس می‌کنند فرار کردن از آنها دشوار است) دچار وحشت شدید می‌شوند. آگورافوبیا دور باطلی ایجاد می‌کند، زیرا فردِ مبتلا از ایجاد حملهٔ پانیک می‌ترسد و همین افکار او منجر به حملهٔ پانیک می‌شوند. محدود کردن فعالیت‌ها و دوری کردن و رفتار اجتنابی به بخشی از زندگی این افراد تبدیل می‌شود. بنابراین افسردگی یکی از نشانه‌های رایج این فوبیاست.

۳. ترس از ارتفاع یا آکروفوبیا (Acrophobia)

ترس از ارتفاع یا «آکروفوبیا» یکی از رایج‌ترین فوبیاهای دنیا است. این فوبیا ترسی غیرمنطقی از ارتفاع و سقوط است (حتی زمانی که فرد در ارتفاع زیادی قرار ندارد). آکروفوبیا موجب می‌شود که فرد به‌شدت مضطرب یا وحشت‌زده شود و نتواند از جایی که از آن بالا رفته است، پایین بیاید. در مواردی از آکروفوبیا، حتی زمانی که فرد از صندلی بالا و پایین می‌رود نیز دچار حملهٔ پانیک می‌شود. تقریبا ۱۰ درصد مردم آمریکا به آکروفوبیا دچار هستند.

۲. ترس از مار یا اوفیدیوفوبیا (Ophidiophobia)

ترس از مار یا «اوفیدیوفوبیا» دومین حیوان‌هراسی یا زوفوبیایِ (zoophobia) رایج در جهان است که در فهرست ما، درست بعد از رایج‌ترین فوبیا قرار می‌گیرد. این فوبیا تقریبا در یک‌سوم بزرگ‌سالان وجود دارد. ترس از مار نیز مانند فوبیای شمارهٔ یک این فهرست، در تکامل ما ریشه دارد، چون ترس از مارهای سمی برای بقای ما ضروری است. اوفیدیوفوبیای شدید می‌تواند بر زندگی فرد تأثیر نامطلوبی بگذارد، زیرا موجب می‌شود که از پیاده‌روی و چادر زدن در طبیعت و فعالیت‌های مشابه اجتناب کند. حتی ممکن است فرد از مارها و سایر خزندگان موجود در فروشگاه‌های حیوانات خانگی نیز بترسد.

و اما مورد بعدی، فوبیای شماره یک فهرست ما و رایج‌ترین فوبیا در تمام دوران‌هاست.

۱. عنکبوت‌هراسی یا آراکنوفوبیا (Arachnophobia)

رایج ترین فوبیاهای دنیا - عنکبوت هراسی یا آراکنوفوبیا

عنکبوت‌هراسی یا «آراکنوفوبیا» فوبیای شمارهٔ یک در فهرست ما از رایج‌ترین فوبیاهای دنیا است. این فوبیا ترس شدید و بیش‌ازحد از عنکبوت‌ها یا سایر تنندگان (عنکبوتیان) مانند عقرب‌ها است. عنکبوت‌هراسی یکی از رایج‌ترین فوبیاهای حیوانات در جهان به‌شمار می‌رود. معمولا علت این ترس تکاملی است، زیرا بعضی از گونه‌های عنکبوت‌ها مرگ‌بار هستند و این ترس واکنشی طبیعی در انسان برای زنده ماندن است. معمولا افراد مبتلا به آراکنوفوبیا تلاش زیادی می‌کنند تا مطمئن شوند محیط آنها خالی از عنکبوت است. این وسواس و تلاش آنها موجب می‌شود که زحمت و دردسر زیادی برای خود ایجاد کنند.

متأسفانه فوبیا مشکل نسبتا رایجی است و بسیاری از ما دست‌کم به یک مورد از ترس‌های موجود در این فهرست (تا حدی) دچار هستیم. شما چطور؟ آیا شما نیز دچار فوبیا هستید یا در اطرافیان خود کسی را می‌شناسید که به‌شکلی غیرطبیعی و غیرمنطقی از چیزی بترسد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربه‌های‌تان را با ما در میان بگذارید.

 

sahar بازدید : 25 نظرات (0)

پادکست یکی از محبوب‌ترین ابزارها و روش های یادگیری و رشد‌ و توسعه‌ فردی است. اگر به‌خاطر مشغله‌های فراوان به‌سختی فرصت یادگیری پیدا می‌کنید و مدت‌هاست هیچ قدمی در جهت رشد فردی برنداشته‌اید، این مقاله مخصوص خودِ خود شماست. در این مقاله ضمن معرفی مفهوم پادکست، ۲۰ دانستنی مهم و کاربردی درباره‌ی پادکست و نحوه‌ی استفاده از آن را بیان می‌کنیم.پادکست چیست

۱. پادکست چیست؟

پادکست عبارت است از گفت‌وگوهای رادیواینترنتی که می‌توانید فایل‌شان را دانلود و سر فرصت گوش کنید. کلمه‌ی پادکست (Podcast) از ترکیب دو واژه‌ی پاد (Pod) و برودکست (broadcast) تشکیل شده است. منظور از پاد همان دستگاه‌های آی‌پاد است. به این معنی که پادکست محتوایی قابل‌حمل است و می‌توانید در هرجایی به آن گوش کنید. برودکست نیز به ویژگی رادیویی پادکست‌ها اشاره دارد. بنابراین پادکست گفت‌وگوی صوتی ضبط‌شده‌ای بین مجری و مهمان است که می‌توانید درست مثل گفت‌وگوهای رادیویی به آن گوش کنید. پادکست حتی می‌تواند صبحت انفرادی کسی باشد که افکار و تجربیاتش را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارد. موضوع پادکست‌ها نیز محدودیتی ندارد و می‌تواند درباره‌ی هر موضوعی باشد، از کسب و کار و بازاریابی گرفته تا گردشگری، یوگا و غیره.

۲. چگونه پادکست گوش کنیم؟

پادکست چیست

پادکست گوش‌کردن خیلی آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. می‌توانید فایل‌های صوتی را در آیتونز یا وب‌سایت پادکسترها (تولیدکنندگان پادکست) جست‌وجو کنید و فقط با فشردن دکمه‌ی پلی بشنوید. به‌عبارتی پادکست‌ها محبوب‌ترین نوع شنیدن محتواهای رادیویی در حین رفت‌وآمدهای روزمره هستند. پادکست‌ها را می‌توانید علاوه‌بر آیپاد روی لپ‌تاپ، آیفون یا گوشی‌های اندروید، ام‌پی‌تری پلیرها، تبلت‌ و هر دستگاه دیجیتال قابل‌حمل دیگری گوش کنید.

۳. فرق بین پادکست، فصل و اپیزود یا قسمت چیست؟

پادکست مجموعه‌ای از چندین محتوای ضبط‌شده است که درست مثل برنامه‌های تلویزیونی حول ایده یا درون‌مایه‌ی مشخصی می‌چرخد. این فایل‌های صوتی براساس ترتیب زمانی یا موضوعات ثانویه فصل‌بندی می‌شوند و هر فصل نیز خود شامل فهرستی از اپیزودهای مستقل است.

۴. آیا پادکست‌ها رایگان‌‌اند؟

بیشتر پادکست‌ها رایگان‌اند، اما برخی از آنها هم رایگان نیستد و قیمت کمی دارند که آنها در سایت‌های پادکست مانند آیتونز و نمونه‌های ایرانی سایت‌های مخصوص پادکست پیدا کنید.

۵. تایم‌شیفت یا تأخیر زمانی درباره‌ی پادکست‌ها به چه معناست؟

پادکست چیست - پادکست گوش‌کردن

تایم‌شیفت درباره‌ی پادکست‌ها به این معناست که پادکست‌ برخلاف پخش در زمان واقعی، در زمان دلخواه شنونده قابل‌پخش است. یعنی هر پادکستی که می‌شنوید، از پیش ضبط‌‌شده است و به‌همین خاطر می‌توانید هروقت که دل‌تان می‌خواهد به آن گوش کنید. این درحالی است که برنامه‌های رادیویی ساعت مقرری دارند و اگر سر ساعت موفق به شنیدن‌شان نشوید، از کف‌تان رفته‌اند. مزیت دیگر پادکست‌ها این است که می‌توانید صحبت‌ها را جلو یا عقب ببرید یا یک قسمت را چند بار گوش کنید. همچنین در پادکست‌ها از وقفه‌ی پیام‌های بازرگانی نیز خبری نیست.

۶. آیا برای پادکست گوش‌کردن باید به اینترنت متصل بود؟

پادکست‌ برای زندگی‌های شلوغ‌پلوغ امروزی ساخته شده‌ است و کاربری آسانی دارد. می‌توانید اپیزودها را یکی‌یکی دانلود و بعدا به‌صورت آفلاین پلی کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های گوش‌کردن آفلاین اپلیکیشن‌های پادکست مانند آیتونز و استیچر (Stitcher) بهره ببرید.

۷. آیا برای پادکست گوش‌کردن حتما باید خوره‌ی تکنولوژی بود؟

۸. آیا پادکست‌ را باید با حواس کاملا جمع گوش کرد؟

لزوما این‌طور نیست. چون پادکست‌ها صوتی هستند، می‌توانید آنها را در پس‌زمینه‌ی فعالیت‌های دیگری که به تمرکز کامل نیاز ندارند (مثلا در حین رانندگی، انجام کارهای منزل یا پیاده‌روی) گوش‌ کنید. درواقع پادکست‌ها انجام کارهای تکراری و کسل‌کننده را لذت‌بخش‌تر می‌کنند و به‌نوعی غذای فکر محسوب می‌شوند. اگر برای رشدوتوسعه‌ی فردی وقت کافی ندارید و فرصت زیادی برای شرکت در گفت‌وگوهای آموزنده پیدا نمی‌کنید، پادکست گوش‌کردن می‌تواند ترفند آسانی برای یادگیری و رشد‌ فردی شما باشد.

۹. بهترین زمان پادکست گوش‌‌کردن چه وقتی است؟

پادکست چیست - پادکست گوش‌کردن

بیشتر افراد در طول روز آن‌قدر مشغله دارند که به‌سختی می‌توانند روی دریافت اطلاعات جدید و یادگیری تمرکز کنند. برای کسانی که مشتاق یادگیری هستند، شاید صبح‌ها در حالی‌ که برای شروع روز آماده می‌شوند زمان بهتری برای‌ پادکست گوش‌کردن باشد. همچنین، پادکست‌ها را می‌توانید در حین رفت‌وآمدهای روزمره گوش کنید. وقتی پس از پایان روز کاری درحال استراحت هستید نیز فرصت مناسبی برای پادکست گوش‌کردن است.

۱۰. پادکست گوش‌کردن چه فوایدی دارد؟

پادکست گوش‌کردن باعث افزایش قابل‌توجه زمان صرف‌شده برای یادگیری می‌شود. حتی اگر روزی چند دقیقه‌ی کوتاه هم باشد بی‌فایده نیست. آنچه یاد می‌گیرید، جایی بدون اینکه انتظارش را داشته باشید به‌دردتان خواهد خورد. همچنین، پادکست‌ها می‌توانند بسیار الهام‌بخش باشند و حتی باهوش‌ترتان کنند.

مطالعات نشان داده است که پادکست گوش‌کردن با فوایدی ازجمله تقویت مهارت‌های شنیداری و بهبود تمرکز همراه است. به‌علاوه چون هنگام پادکست گوش‌کردن معمولا سعی می‌کنیم ماجرایی را که می‌شنویم تصویرسازی کنیم، به قوه‌ی تخیل‌مان نیز کمک خواهد شد. همچنین جالب است بدانید که مطالعات نشان داده است بیشتر کسانی که به‌طور منظم پادکست گوش می‌کنند، معمولا درآمد متوسط یا بالاتر دارند و از قشر تحصیل‌کرده‌ هستند.

۱۱. چگونه پادکست‌های موردعلاقه‌مان را تشخیص دهیم؟

پلی‌لیست یا همان فهرست پخشِ بیشتر پادکست‌ها دارای مقدمه‌ای صوتی است که موضوعات پوشش داده‌شده را معرفی می‌کند و از این طریق می‌توانید تا حدودی به محتوای کلیِ مجموعه پی ببرید. همچنین هر اپیزود عنوان مختص به خودش را دارد که فکر یا ایده‌ی غالب گفت‌وگو را توضیح می‌دهد. به‌این‌ترتیب به‌راحتی می‌توانید پادکست موردعلاقه‌تان را از بین پادکست‌های مختلف تشخیص بدهید.

۱۲. آیا می‌توانیم مشترک پادکست موردعلاقه‌مان شویم؟

بله. به‌راحتی می‌توانید مشترک پادکست موردعلاقه‌تان شوید تا هروقت که اپیزود جدید منتشر شد باخبر شوید. برای این کار فقط کافی است روی کلید سابسکرایب یا اشتراک در وب‌سایت پادکستر یا آیتونز و استیچرز کلیک کنید تا به‌این‌ترتیب از به‌روزسانی‌ اپیزودها جا نمانید.

۱۳. چرا پادکست‌ها این‌قدر پرطرفدارند؟

پادکست‌ها به‌ویژه برای کسانی که زندگی پرمشغله‌ای دارند و فرصت یادگیری پیدا نمی‌کنند خیلی به‌درد می‌خورند، چراکه چکیده‌‌ی بهترین آموزش‌ها و ایده‌های الهام‌بخش مهمانان شناخته‌شده را در قالبی گیرا در اختیار شنونده قرار می‌دهند. اگر برای‌تان سخت است که برای رشدوتوسعه‌ی فردی خود وقت بگذارید، به‌کمک پادکست‌ها به‌راحتی می‌توانید خودتان را پیرامون موضوعات موردعلاقه‌تان به‌روز نگه دارید.

۱۴. با چه دستگاه‌هایی می‌توان پادکست گوش کرد؟

پادکست چیست - موبایل

پادکست‌ها را می‌توانید روی دستگاه‌های مختلف مانند موبایل، لپ‌تاپ، تبلت و سایر دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل اجرا کنید. حتی می‌توانید موبایل‌تان را به اسپیکر ماشین وصل کنید یا فایل‌ها را روی فلش بریزید و در حین رانندگی پادکست گوش کنید.

۱۵. آیا پادکست‌ها جنبه‌ی آموزشی دارند یا سرگرمی؟

پادکست‌ها درواقع آمیزه‌ای از آموزش و سرگرمی هستند و مشتاقان یادگیری و رشدوتوسعه‌ی فردی تفاوت خاصی بین این دو نمی‌بینند. با پادکست گوش‌کردن هم اطلاعات جدید یاد می‌گیرید و هم انگیزه و الهام پیدا می‌کنید.

۱۶. چطور می‌توان از پادکست‌ها نهایت استفاده را برد؟

پادکست چیست - پادکست گوش‌کردن

اینکه چقدر می‌توانید از یک پادکست بهره ببرید، به انگیزه‌ی اصلی شما برای گوش‌دادن به آن پادکست بستگی دارد. اگر قصد دارید گوشه‌ای از وقت‌تان را به یادگیری مفاهیم و ایده‌های جدید اختصاص بدهید، فقط کافی است یک فنجان چای بریزید و هدفون‌تان را روی گوش بگذارید و هرچه را هم که یاد می‌گیرید در درفترچه‌ی یادداشت همراه‌تان بنویسید. به‌همین سادگی می‌توانید بخشی از وقت‌تان را به رشدوتوسعه‌ی فردی اختصاص بدهید. یا اگر دل‌تان خواست می‌توانید در حین پیاده‌روی، رانندگی یا انجام کارهای روزمره به پادکست موردعلاقه‌تان گوش کنید. و برای اینکه آنچه یاد می‌گیرید در ذهن‌تان بنشیند، می‌توانید اپیزودهای مدنظرتان را چند بار گوش کنید. پادکست گوش‌کردن با دوستان نیز فرصت خوبی برای به‌اشتراک گذاشتن تجربیات یادگیری و گفت‌وگو پیرامون مباحث مطرح‌شده است.

۱۷. چگونه می‌توان پادکست گوش‌کردن را به عادت تبدیل کرد؟

پادکست گوش‌کردن هم درست مثل سایر عادات موفقیت نیازمند مداومت است. هرچه عادات جدید کم‌زحمت‌تر باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که به آن عادات پایبند بمانید. پس عادت پادکست گوش‌کردن را برای خودتان ساده کنید: اگر هر روز رانندگی می‌کنید، کافی است جلوتر فایل‌های مدنظرتان دانلود و آماده کنید تا دفعه‌ی بعد که سوار ماشین شدید، فقط لازم باشد که بدون هیچ فکری فایل‌ها را پلی کنید. همچنین می‌توانید شب‌ها قبل از خواب صفحه‌ی پلی‌لیست پادکست‌ مدنظرتان را بوک‌مارک یا نشان‌گذاری کنید یا برای خودتان یک یادداشت یادآوری بنویسید تا صبح که از خواب بلند شدید در حین انجام کارهای آغازین روز به آن گوش کنید.

نکته اینجاست که پادکست گوش‌کردن را به‌زور در برنامه‌ی روزانه‌تان نگنجانید، بلکه از زمان‌های مرده و بی‌استفاده‌ای که در طول روز دارید استفاده کنید. مثلا می‌توانید وقتی در صف انتظار هستید، وقتی استراحت می‌کنید و کار خاصی ندارید یا حتی وقتی به انجام امور روزمره‌‌ای که نیازی به تمرکز ندارند مشغول‌اید پادکست گوش کنید تا هم چیزی یاد بگیرید و هم وقت‌تان مفرح‌تر سپری شود.

 

 

sahar بازدید : 17 نظرات (0)

هدیه تبلیغاتی عید نوروز:

هر سال به مناسبت عید نوروز بسیاری از ارگان ها و شرکت ها و اداره ها برای تشکر و قدردانی از کارمندان،مدیران و نمایندگان خود،هدایایی را برای یادگاری در نظر میگیرند که هم جنبه تبلیغات برند و هم جنبه تشکر را دارد.همچنین این هدایا همیشه یاداور محصولاتشان است

یک مدیر بیزینس بزرگ همیشه برای مدیران تا یک کارگر ساده هدیه تبلیغاتی تهیه می کند، اما هدیه های گوناگون با قیمت های مختلف. هدیه های تبلیغاتی نمونه های مختلفی دارد که هر کدام دارای یک قیمت و هرکدام با یک نوع از چاپ های صنعتی چاپ می شوند.

هدایای تبلیغاتی مناسب برای عید نوروز

 

عید نوروز از قدیمی ترین اعیاد ما ایرانیان و تقریبا تنها بازمانده از اعیاد ایرانیان است.از گذشته مردم و شاهان ایرانی به عید های باستانی اهمیت فراوان میدادند. حتی گفته میشود که  عید نوروز تنهای روزی بوده است که نادر شاه افشار از شمشیرکشیدن دست میکشید و چنگ را حرام میدانست.

در این عید باستانی معمولا  افراد به دیدار همدیگر میرفتند و به یکدیگر  هدیه های کوچک و بزرگ میدادند. همینطور در این روز کشور های تحت سلطه ایران، با ارسال نمایندگانی به دربار شاه، برای او و ملت ایران هدایای گرانبهایی را پیشکش میکردند. 

 هدیه دادن در این عید باستانی  از گذشته در رسوم ما ماندگار شده و همین موضوع باعث میشود تا عید نوروز بهترین زمان و بهانه برای دادن هدایای تبلیغاتی مناسب عید نوروز به مشتریان و مخاطبان کسب و کار ها باشد.

هدایای تبلیغاتی مناسب عید نوروز بسیار فراوان اند اما ما در ادامه به معرفی بهترین و محبوب ترین هدایای تبلیغاتی مناسب عید میپردازیم.

هدیه تبلیغاتی مدیران

 

هدیه تبلیغاتی مدیران همان طور که از نام آن پیداست مخصوص مدیران و افراد رتبه بالای یک مجموعه می باشند و دارای قیمت بالاتری نسبت به بقیه هدایای تبلیغاتی دارند و همیشه شامل یک پک کامل از ( سررسید ارگانایزر، کیف پول، فلش، جاکارتی چرم استیل، خودکار فلزی، روان نویس، و...) می باشد که به سلقیه و فرد مورد نظر شما قابل تغییر می باشد.

هدیه تبلیغاتی شرکت ها

 

این نوع هدیه تبلیغاتی شامل خودکار،ماگ،تقویم و سررسید و ...می باشد. خود این محصولات هر کدام جنس و کیفیت های مختلفی دارد.

هدیه تبلیغاتی فردی

هدیه تبلیغاتی فردی بیشترین هدیه های تبلیغاتی را شامل می شود که ما به هر فرد یک هدیه تبلیغاتی با مشخصات بیزینس که در حال انجام است را هدیه می دهیم که شامل (خودکار، جلد مدارک، جا کارتی، سررسید، تقویم رومیزی، تقویم دیواری، کیف پول، ساعت رومیزی، ساعت دیواری، فلش تبلیغاتی، ادکلن تبلیغاتی، دفرچه یادداشت و ...) می شود.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

 

sahar بازدید : 20 نظرات (0)

هیچ‌کس از آینده خبر ندارد. پیش‌بینی آینده دشوار است. در یکی از صحنه‌های فیلم علمی ـ تخیلی بلید رانر (Blade Runner)، محصول سال ۱۹۸۲، دکارد، شخصیت اصلی فیلم با بازی هریسون فورد، در یک کلوب حضور دارد. او با دوستش راشل تماس می‌گیرد تا به صرف یک نوشیدنی دعوتش کند. این فیلم، آینده لس‌آنجلس را پر از موجودات عجیب و ماورایی و ماشین‌های پرنده پیش‌بینی می‌کند. با وجود این، تلفنی که دکارد برای تماس با راشل از آن استفاده می‌کند، یک تلفن تصویری سیمی است که به دیوار متصل است. این موضوع نشان می‌دهد که در سال ۱۹۸۲، پیش‌بینی ظهور تلفن‌های بی‌سیم در آینده بسیار دور از ذهن بوده است.

تکنولوژی و ارتباطات آینده

 

وقتی صحبت از ارتباطات انسانی به میان می‌آید، پیش‌بینی آینده این ارتباطات کار آسانی نیست. باتوجه‌به نوآوری‌های تکنولوژی، ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم. فناوری در حال تغییردادن روش‌های تعامل با یکدیگر و نحوه ارتباط با جهان اطراف است و این تغییر بی‌وقفه ادامه دارد. دراین‌بین، رؤیاهای محالی که روزی مختص فیلم‌های علمی ـ تخیلی بودند، کم‌کم دارند رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.

ارتباطات انسان و رایانه

در فیلم گزارش اقلیت (Minority Report)، محصول سال ۲۰۰۲، تام کروز در نقش جان آندرتون، دستکش‌ هوشمندی به دست دارد که از آن‌ برای ارتباط با یک سیستم پیشرفته استفاده می‌کند. این سیستم با اشاره‌های دست کاربر، کنترل می‌شود.

امروزه، رایانه‌ها و گوشی‌های لمسی بسیار عادی و رایج هستند. آیپدها و آیفون‌های اپل پیشروان این تکنولوژی در دهه اول قرن بیست‌ویکم بوده‌اند. در زمینه بازی های کامپیوتری، کنسول بازی وی (Wii) در سال ۲۰۰۶ و بعد از آن کنسول کینکت مایکروسافت (Microsoft Kinect) از روش مشابهی برای تعامل با شخصیت‌های بازی و کنترل حرکات‌ آ‌نها استفاده کردند. این کنسول‌ها به حسگرهای تشخیص حرکت و صدا مجهز بودند. بدون شک، ابزارهای این‌چنینی مقدمه‌ای برای ظهور سیستم‌های پیشرفته در آینده هستند.

جان آندرکوفلر (John Underkoffler)، دانشمند علوم رایانه دانشگاه ام‌آی‌تی، در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۰ پیش‌بینی کرد که آیندۀ واسط‌های انسان و رایانه، رایانش لمسی مجازی خواهد بود. او هم‌اکنون در حال توسعه یک محیط واسط انسان‌ ـ رایانه چندبعدی است که رؤیای سیستم‌های تمام‌حسی مبتنی بر حرکت را به واقعیت تبدیل می‌کند.

یکی از هیجان‌انگیزترین موضوعات تحقیقاتی که در درازمدت نحوه ارتباط انسان با رایانه را تغییر خواهند داد، واسط‌های مغز و رایانه هستند. در فیلم اکشن جانی نمونیک (Johnny Mnemonic)، محصول سال ۱۹۹۵، کیانو ریوز در نقش شخصیت اصلی فیلم بازی می‌کند. او یک تراشه مغزی سایبرنتیک روی سرش دارد که می‌تواند اطلاعات را ذخیره کند. تحقیقاتی که امروزه روی واسط‌های مغز و رایانه انجام می‌شوند، از ایده مشابهی سرچشمه می‌گیرند.

مغز از سیگنال‌های الکتریکی برای انتقال و پردازش اطلاعات استفاده می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اطلاعات حسی از قبیل نور و صدایی که چشم‌ها و گوش‌هایمان دریافت می‌کنند، به پیام‌های عصبی الکتریکی‌ای تبدیل می‌شوند که مغز قدرت پردازش آنها را دارد.

تحقیقات مربوط به واسط مغز و رایانه بر همین اصل استوارند. ایده اصلی این است که مغز با سیگنال‌های الکتریکی کار می‌کند. اگر فرض کنیم که این سیگنال‌ها قابل‌خواندن هستند، با انتقال مستقیم این سیگنال‌های الکتریکی از مغز به محیط بیرون، می‌توانیم با وسیله‌های خارجی ارتباط برقرار کنیم. به‌عنوان‌مثال، در حد یک نظریه، می‌توان از سیگنال‌هایی که مغز برای حرکت دست و بازو استفاده می‌کند، برای کنترل یک بازوی رباتیکی استفاده کرد؛ به این معنا که می‌توان با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی مغز، فرمان‌هایی مثل برداشتن و جابه‌جاکردن اشیا را به بازوی رباتیک ارسال کرد.

تحقیقات این‌چنینی بسیاری در حال انجام هستند. امروزه معلولان به‌کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری از اعضای پروتزی و مصنوعی استفاده می‌کنند. هدف اصلی در طراحی این پروتزها، استفاده از سیگنال‌های الکتریکی مغز برای کنترل حرکات عضو است.

در پژوهشی که آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع آمریکا (DARPA) انجام داده است، معلولان نقص عضوِ موردمطالعه توانستند با استفاده از ارتباط الکتریکی بین مغز و عضو مصنوعی، حواس را در عضو مصنوعی درک کنند. برای تحقق درک حواس از طریق عضو مصنوعی، ریزپردازنده‌هایی در آن تعبیه می‌شود که مدار عصبی مغز را تکمیل می‌کنند.

در بین تحقیقات تخصصی رایج در این زمینه، گسترده‌ترین کاربرد فناوری واسط مغز و رایانه کاشت پروتز حلزون مصنوعی در گوش داخلی است. این کار قدرت شنوایی را به افراد ناشنوا بازمی‌گرداند. در این مورد، سیگنال‌های مغز با این پروتز ارتباط برقرار می‌کنند و نقص قسمت آسیب‌دیده گوش را جبران می‌کنند.

ممکن است در آینده پروتز‌هایی در مغز تعبیه شوند که امکان ارتباط با اشیا و کنترل مستقیم اشیا از طریق فکرکردن را فراهم کنند. پروژه نیورالینکِ (Neuralink) ایلان ماسک پیش‌گام این فناوری به حساب می‌آید. در این پروژه، قصد دارند ریزتراشه‌های الکترونیکی در مغز انسان قرار دهند.

ارتباطات بین‌فردی

درمورد ارتباطات بین افراد، برخی پیش‌بینی‌ها مثل ارتباطات همراه و ارتباطات مجازی به حقیقت پیوسته‌اند. دستگاه ارتباطی دستی که کاپیتان کرک و مستر اسپاک در مجموعه فیلم‌های پیشتازان فضا (Star treck) در دهه ۷۰ قرن بیستم استفاده می‌کردند، در اصل تلفن‌های همراه بی‌سیم مجهز به گوشی‌های بلوتوثی بودند.

بااین‌حال، تلفن‌های همراه امروزی برای برقراری ارتباط، به ماهواره‌های مستقر در مدار زمین نیاز دارند. به همین دلیل، برد ارتباطی این تلفن‌ها فضای خارج از مدار زمین را در بر نمی‌گیرد؛ بنابراین هنوز امکان ارتباط بین‌کهکشانی از طریق تلفن‌های همراه امروزی وجود ندارد.

امروزه همه رایانه‌ها و گوشی‌های موبایل استاندارد به دوربین عکاسی مجهز هستند. به‌این‌ترتیب، ما می‌توانیم از طریق نرم‌افزارهای ارتباط تصویری مثل اسکایپ، تصویر افراد را هنگام مکالمه ببینیم.

شاید مرحله بعدی ارتباطات دیجیتال استفاده از ربات‌های حضور از دور (Telepresence Robot) باشد. این ربات‌ها دستگاه‌های متحرکی هستند که یک دوربین و بلندگو روی آنها نصب می‌شود و فردی که تصویرش از دوربین ربات پخش می‌شود، از راه دور می‌تواند ربات را کنترل کند. این فرد نه‌تنها می‌تواند با دوربین موجود روی ربات، محیط و مخاطبان خود را ببیند، بلکه مثل یک فرد حاضر در جمع، می‌تواند به اطراف حرکت کند و با مخاطبان موردنظر خود ارتباط برقرار کند. کنفرانس‌های آنلاین، تورهای مجازی مثل بازدید آنلاین از خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید یا گشت‌وگذار در محیط کارخانه و مجتمع‌های صنعتی، نمونه‌هایی از کاربردهای ربات‌ حضور از دور است. امروزه این ربات‌ها بسیار گران‌قیمت هستند اما به‌مرور زمان، از قیمت‌ آنها کاسته خواهد شد و با پیشرفت فناوری، این ربات‌ها نیز ارتقا خواهند یافت.

اثر چرخ‌دنده‌ای

تغییرات سریع تکنولوژی بر اساس اثر چرخ‌دنده‌ای قابل‌توجیه است. فرهنگ شبکۀ پیچیده‌ای از دانش، رفتارها و سیستم‌های مشترک است. وقتی کسی در جامعه‌ای با فرهنگ مشخص متولد می‌شود، برای یادگیری دانش مشترک آن جامعه نیازی به آموزش ندارد. به‌گفته اسحاق نیوتون، ما برای ارتقای دانش و پیشرفت در زمینه فناوری، بر شانه‌های نسل‌های قبل خود ایستاده‌ایم. هر نسل دستاوردهای نسل قبل خود را در اختیار دارد و برای توسعه و ارتقای آن تلاش می‌کند. به‌این‌ترتیب، به‌سرعت و در زمان کوتاهی، نسل جدیدی از فناوری‌های پیچیده متولد می‌شود.

کافی‌ است نگاهی به پیشرفت‌های فناوری در قرن‌های بیستم و بیست‌ویکم بیندازیم. قرن بیستم با اختراع هواپیما، اتومبیل و رادیو شروع شد و به راکت‌ها و ایستگاه‌های فضایی، رایانه‌ها، گوشی‌های موبایل و ظهور اینترنت بی‌سیم (Wi-Fi) در سال ۱۹۹۷ ختم شد.

 

آغاز قرن ۲۱ با راه‌اندازی اینترنت موبایل هم‌زمان بود. ارتباطات همراه نسل‌سوم یا 3G امروزه جای خود را به اینترنت نسل‌چهارم و پنجم داده‌اند و دسترسی به اینترنت تقریبا در همه‌جا ممکن شده است.

سرعت و دسترسی: ذات تحول‌پذیر ارتباطات دیجیتال

بی‌شک، عصر دیجیتال ذات ارتباطات انسانی را تغییر داده است. سرعت بالا و دسترسی حاصل از ارتباطات دیجیتال در دنیای امروز، بارزترین مصداق این ادعاست. سرعت ارتباطات در عصر دیجیتال افزایش چشمگیری داشته است. شبکه های اجتماعی و پیام‌های الکترونیکی امکان ارتباط در لحظه را فراهم می‌کنند.

قبل از ظهور تکنولوژی ارتباطات دیجیتال، سفر کاری برای ملاقات حضوری یا مکاتبه از طریق پست سنتی تنها راه برقراری ارتباط با کسانی بود که از ما دور بودند. رسیدن نامه‌ به فردی که در شهر همسایه زندگی می‌کرد، یک تا دو روز زمان می‌برد؛ اما امروزه می‌توانیم با کسانی که در آن سر دنیا زندگی می‌کنند، در کوتاه‌ترین زمان ارتباط برقرار کنیم.

از لحاظ دردسترس‌بودن ارتباطات، کافی‌ است سه شبکه اجتماعی فیسبوک، لینکدین و توییتر را در نظر بگیرید. تعداد کسانی که می‌توانیم از طریق دوستان فیسبوک، دنبال‌کنندگان توییتر و کانکشن‌‌های لینکدین با آنها ارتباط برقرار کنیم، عددی بی‌سابقه‌ است.

به‌دلیل تغییراتی که ارتباطات دیجیتال در ماهیت شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده‌اند، مفهوم دسترسی پررنگ‌تر شده است. در ارتباطات آنالوگ، گستره شبکه‌های اجتماعی به «عدد دانبار»، یعنی حدود ۱۵۰ نفر، محدود می‌شود. این عدد را اولین بار رابین دانبار مطرح کرده است و نشان‌دهنده حداکثر تعداد افرادی است که یک نفر می‌تواند با آ‌نها رابطه اجتماعی پایدار برقرار کند. رابین دانبار کسی است که نشان داد بین اندازه مغز پستانداران و اندازه متوسط گروه اجتماعی آنها همبستگی وجود دارد.

برخلاف ارتباطات آنالوگ، در ارتباطات دیجیتال، تنها عامل محدودکننده اندازه شبکه اجتماعی ما تعداد افرادی هستند که به اینترنت دسترسی دارند؛ به این معنا که هرکس بتواند به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند در شبکه اجتماعی ما قرار بگیرد. امروزه تعداد کسانی که به اینترنت دسترسی دارند، چیزی حدود ۳٫۲ میلیارد نفر است. بی‌شک، این رقم هر روز در حال افزایش است؛ به‌عنوان‌مثال، در شبکه اجتماعی توییتر، هر توییت باراک اوباما را حدود ۱۰۰میلیون نفر می‌بینند.

سیستم نوین ارتباطات: ایموجی

در کنار تغییر ماهیت دسترسی به ارتباطات، نوآوری‌های عصر دیجیتال شکل و سیستم ارتباطات را هم دچار تحول کرده است. با وجود اینکه اصول اساسی ارتباطات ثابت است و تغییر نکرده است، چگونگی برقراری ارتباط در حال تغییر است. به‌عنوان‌مثال، در سال‌های اول قرن ۲۱، شاهد ظهور ایموجی‌ها بودیم.

تکنولوژی اصول و قواعد اساسی ارتباطات را تغییر نمی‌دهد، بلکه فرصت‌ها و منابع جدیدی خلق می‌کند و راه‌های ارتباطی جدیدی فراهم می‌آورد؛ البته شاید در ابتدا، این روش‌های ارتباطی از برخی جهات دچار ضعف باشند.

مکالمات رودررو چندوجهی هستند. در این مکالمات، طرفین مکالمه از زبان، حرکات و حالت‌های بدن و صورت و احساسات خود استفاده می‌کنند. مسیر چشم‌ها، نحوه نگاه‌کردن و لحن گفتار مکمل حرف‌هایی است که به زبان می‌آوریم و بر برداشت مخاطب از چیزی که می‌گوییم تأثیر دارد.

در مقابل، در مکالمات متنی کوتاه، مخاطب از سایر جنبه‌های گفت‌وگوی رودررو مثل لحن گفتار، احساس و زبان بدن گوینده آگاه نیست. این مسئله نقطه‌ضعف مکالمات متنی به حساب می‌آید و دلیل اصلی ابداع ایموجی ها است. ایموجی‌ها برخی نشانه‌های غیرکلامی مکالمات رودررو را به ارتباطات دیجیتال اضافه می‌کنند.

ایموجی‌ها تغییر انقلابی در ارتباطات به حساب نمی‌آیند. آنها راه‌حلی هستند که فقط یکی از نقص‌های موجود در روش مدرن ارتباطات، یعنی ارتباطات دیجیتال را برطرف می‌کنند. بدون ایموجی‌ها، پیام‌های ارتباطی متنی کامل نیستند و چیزی کم دارند. باتوجه‌به اینکه پیام‌های متنی شکلی از نمایش تصویری هستند، استفاده از علامت‌های تصویری برای بیان زبان بدن و احساسات در این پیام‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

ایموجی‌ها نقطه شروعی برای فراهم‌کردن یک سیستم ارتباطی چندجانبه در عصر دیجیتال هستند. شاید بتوان پیش‌بینی کرد که ایموجی‌ها چگونه و تا کجا پیشرفت خواهند کرد. شاید در کوتاه‌مدت، ایموجی‌های انیمیشنی برای افزایش خوانایی و انتقال احساسات و نشان‌دادن زبان بدن در متن به کار بروند. حرکات بدن و حالت‌های صورتمان نقش انکارناپذیری در تفهیم مخاطب دارند و نباید در پیام‌های دیجیتال متنی نادیده گرفته شوند.

فارغ از اینکه آینده ایموجی‌ها و سایر سیستم‌های ارتباطی نوظهور دیجیتال چه خواهد بود، این هوش جمعی است که محرک و عامل اصلی قدرت انسان در ارتباطات است. ایموجی‌ها فقط میزان اثرگذاری ارتباطات دیجیتال در قرن ۲۱ را افزایش می‌دهند.

sahar بازدید : 19 نظرات (0)

حتما می‌دانید که نحوه برخورد در اولین ملاقات خیلی مهم است؛ اغلب موارد، اولین برخورد با یک شخص تصوراتی را که بعدا از او خواهیم داشت، در ذهن‌مان شکل می‌دهد. برای همین، گاهی ممکن است خواسته یا ناخواسته در برخورد با آدم‌های جدید زندگی‌مان اشتباهاتی مرتکب شویم که درست کردنش خیلی‌ها هم راحت نیست. ما در این مقاله می‌خواهیم با شما در مورد سیزده اشتباهی سخن بگوییم که ممکن است در برخورد با افراد جدید در دام آنها بیفتیم. با ما همراه باشید.

شبکه‌های اجتماعی

۱. تعداد زیادی عکس یک‌شکل و بدون تنوع در پروفایل یا صفحات اجتماعی یک فرد به‌معنای خودخواهی یا خودشیفتگی اوست.

۲. عکس کلوزآپ از چهره (که از فاصله‌ی کمتر از ۴۰ سانت گرفته شده است) چهره‌ای غیرقابل اعتماد و بی‌کفایت از فرد نشان می‌دهد.

۳. اگر یک فرد در فضای مجازی تعداد زیادی دوست داشته باشد، ممکن است به این معنا باشد که بیش‌ازحد به محبوبیت خودش اهمیت می‌دهد و سعی دارد فردی شاد و خوش‌مشرب به‌نظر بیاید. طبق تحقیقاتی انجام‌شده، تعداد دوستان جذاب‌ترین افراد در شبکه‌های اجتماعی تنها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر است.

احساسات

۴. اگر سعی می‌کنید که عواطف و احساسات واقعی خود را پنهان کنید، به‌معنای این است که هیچ علاقه‌ای به افراد دیگر ندارید. احتمالا نمی‌توانید با افراد به‌خاطر مشکلات‌شان همدلی و همدردی کنید.

۵. اگر هم احساسات خود را زیاد بروز دهید، ممکن است فردی بی‌فکر و دمدمی‌مزاج به‌نظر می‌رسید.

حرف زدن

۶. بهترین راه برای شناخت یک فرد صحبت کردن درمورد اطلاعات شخصی مانند خاطرات کودکی و سرگرمی‌هاست. اما یادتان باشد اگر اطلاعات محرمانه‌ی یکی از آشنایان یا دوستان خود را درمیان بگذارید، فرد غیرمعتمد و اهل غیبت به‌نظر خواهید رسید.

۷. اگر بیش‌ازحد از ضمیر اول شخص مفرد استفاده کنید و راجع‌به خود حرف بزنید، افراد طردتان می‌کنند، چراکه انگار بیشتر به شخص خودتان علاقه دارید تا آنها. همچنین، این کار نشانه‌ی این است که خود را باهوش‌تر از دیگران می‌دانید.

۸. وقتی دارید پز زندگی و شخص خودتان را می‌دهید، افراد را از خود می‌رانید و جذابیت‌تان هم کمتر می‌شود.

رفتار

۹. اگر بیش از حد لفظ قلم صحبت کنید، شاید در دل دیگران این ترس را بیندازید که «قصدش از چنین رفتار مبادی آداب‌گونه‌ای چیست؟»

۱۰. اگر هم سرد و مغرور باشید، چندان نخواهید توانست اعتماد دیگران را جلب کنید. طوری رفتار کنید که انگار می‌دانید طرف مقابل از شما خوشش آمده و سپس «پذیرش موردانتظار» اتفاق می‌افتد.

۱۱. اگر بگویید که فلان فرد معروف را دیده‌اید یا او را می‌شناسید ممکن است این طور به نظر برسد که فرد سوءاستفاده‌گری هستید و خود را برتر از دیگران می‌پندارید.

لبخند

فکر می‌کنید لبخند زدن چه تاثیری روی دیگران دارد؟

۱۲. اگر در مواجهه با دیگران به‌جای اخم یا لبخند تصنعی، لبخند واقعی بزنید، احتمال اینکه آنها در ملاقات بعدی شما را زودتر به‌خاطر بیاورند، بیشتر است.

۱۳. اگر هم هنوز با طرف مقابل احساس راحتی نمی‌کنید و نمی‌خواهید خیلی صمیمی شوید، فقط کافی‌ است یک لبخند واقعی بر لب داشته باشید تا اعتماد او را جلب کنید. طبق تحقیقات، افرادی که لبخند بر لب دارند -فارغ از ژست نشستن یا ایستادن‌شان- بیشتر از افرادی که لبخند نمی‌زنند مورد پذیرش واقع می‌شوند.

 

sahar بازدید : 197 نظرات (0)

تهرانیان قدیم درهمه اعیاد خود سنت حسنه جمع شدن افراد خانواده در منزل بزرگتر خانواده را منظور می‌داشتند و همه فرزندان خانواده در منزل مادر و پدر جمع می‌شدند.
از سنن یلدای تهران، صرف میوه‌های تابستانی از جمله هندوانه است که به دلیل نزدیکی این مراکز کشاورزی با تهران، میوه هندوانه در خوراکی‌های شب یلدای تهرانیان قرار گرفته ‌است.

آداب و رسوم شب یلدا در تهران


آجیل شب یلدا نیز از دیگر مصروفات تهرانی‌ها است که ترکیب آن نشانی از اعتقاد و تجربه اهالی تهران قدیم به خواص گوناگون میوه‌های خشک شده است که با عنوان “آخشیج “(تضادها) کاربرد داشته است. ولی تهرانی‌ها شب یلدا را همه ساله جشن می‌گیرند تا سنت‌های زیبای قدیم در لابلای زندگی مدرنیته شهرنشینیشان حفظ شود.

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 221
  • بازدید سال : 1,383
  • بازدید کلی : 4,884